Ik kan het even niet zo snel vinden.
Wat is of zijn bekende supermarkt keten(s) in Florida?
Oh en dan bedoel ik eigenlijk dus de Appies en C1000's.
Afdrukvoorbeeld
Ik kan het even niet zo snel vinden.
Wat is of zijn bekende supermarkt keten(s) in Florida?
Oh en dan bedoel ik eigenlijk dus de Appies en C1000's.
Publix, Albertsons, Winn Dixie en natuurlijk Wal Mart komen zo maar even bij mij boven :-)
En nauurlijk Target ook een soort supermarkt met een hele grote Nonfoodafdeling
K-Mart
Knaapje
BIG K-Mart
SUPER Target
Gooding's (I-drive, LBV, Celebration)
7 Eleven
Walgreen's (o.a. I-drive)
E Z Food
eh .... was WALMART al genoemd ..... :---)
Link.
Volgens mijn ervaring is de Publix echt tot 11 uur open, en die ervaring is iets meer dan een week oud.
Wij mochten na aankomst vorige week Zondag nog net naar binnen, om 2 minuten voor 11.
Maar dat was die aan Orange Lake, zeg maar halverwege tussen de I4 en US27.
De naastgelegen liquor store is helaas om 10 uur dicht :(, maar dat wisten we, dus daar hadden we op Schiphol al op geanticipeerd :-)
Publix op 192 en kruising 535 (dus in de bocht op de 192 bij Congo River Golf, Applebees, Wendy's) is ook tot 23u open. En anders gewoon naar een Walmart Supercenter, maar dat was idd al gezegd. :)
Zit er veel verschil tussen al deze verschillende supermarkten?
Ik bedoel qua prijs en assortiment? Of maakt het niet zo uit waar je gaat, gewoon maar de dichtstbij gelegen nemen?
Qua prijs maakt het niet zoveel uit. Qua assortiment vind ik van wel. Voor verse voorgesneden groente/fruit ga ik liefst naar de Publix, redelijk groot assortiment. Daar hebben ze ook grote 3 of 4 gallon watertanks, die zet ik altijd op het aanrecht in de villa. En verser brood dan bij Walmart.
Maar ja, aan de andere kant is Publix alleen maar een supermarkt, en in de Walmart kan ik ook nog eens lekker verdwalen tussen de DVD's, zonnebrillen, kinderkleding, petten, etc etc etc.
Het schijnt dat bij dit kruispunt een nieuwe Publix is gekomen. Op zich wel vreemd want de afstand naar de Publix bij Champion's Gate is klein.
Weet iemand al welke restaurants en overige winkels zich bij deze Publix hebben gevestigd?
Hoi Renee,
Deze 2 PUBLIX-filialen liggen inderdaad heel dicht bij elkaar heb ik gezien toen ik er afgelopen september langsreed. Over 3 weken zit ik in een villa op Sandy Ridge, dat ligt er vlakbij ( 3 min ) dus dan zal ik wel even een 'onderzoek' instellen.;)
Ik denk dat er net als bij alle andere filialen zeker een pizza-takeaway, chinese-takeaway en een fish-and-chips-takeaway zal zitten.
In Champions Gate zit in ieder geval een keur aan restaurants.
Maar ik hou je op de hoogte !!
Groetjes,
Pieter
Wij hebben Aviana en ook Solana nog op ons verlanglijstje staan voor een verblijf dus ik ga zeker een 'sneak-peak' doen!
Ik hoorde vanavond van een forumlid die net terug is van Sandy Ridge dat er bij die nwe PUBLIX alleen die 'afhalers' zitten, dus voor 'echte' restaurants ben je echt aangewezen op Champions Gate
Groetjes
P
Wij komen aan op zaterdagavond. Ik kan me herinneren van ons vorige verblijf in Orlando (13 jaar geleden.....) dat de winkels/supermarkten tot laat open zijn.
Weet iemand of er ook supermarkten open zijn op zondag ? Volgens mij zitten wij in de buurt van een Wallmart.
Walmart Supercenters zijn 7 dagen per week 24 uur per dag open. andere supermarkten meestal van 7.00u tot 10-11.00u.
Openingstijden? Gewoon bijna altijd open :)
Sommige afdelingen zijn wel op bepaalde tijden open zoals de Apotheek.
Maar je kan op zondag gewoon je boodschappen halen hoor. Lang leve de 24 uurs economie in de USA.
Naar welke winkels, supermarkten gaan jullie in orlando? Welke zijn het meest aan te raden? De Walmart is voor mij ook de gekendste maar vind ik daar ook de beste producten? En prijs / kwaliteit?
En is alles daar in super grote verpakkingen of valt dat nog wel mee? :)
Ja de verpakkingen zijn groot groter grootst maar denk dat dat voor heel amerika op gaat.
Zef zijn we in de Publix geweest maar meeste toch in de Walmart, vind dat zelf een gezellige winkel en de prijs/kwaliteit verhouding goed, van de andere en gewone winkels weet ik niet.
De Target is er ook nog maar vind dat net een ziekenhuis als je daar binnen stapt maar dat is mijn gevoel zeg maar.
De Winn-Dixie schijnt ook wel goed te zijn, al zijn we er zelf nog nooit geweest.
Zelf zijn we Publix mensen. o.a. veel beter brood dan de walmart en veel keus in vers.
Al kun je bij de walmart wel weer véél meer non-food vinden, en zijn veel walmart's 24 uur open (mocht het nodig zijn)
Is de Publix ook 24 uur open? En zo niet, wanneer is dat dan juist gesloten 's avonds?
De meeste filialen zijn tot 11 uur in de avond open.
publix voor de vers versneden fruit (its vacation!), goed brood, traiteur dienst en vers vlees.
walmart voor je wcpapier :lol: je confituur, je basic food zoals boter, olie, suiker, koffie en derg. en de witte produkten van walmart (good value) zijn zeer scherp geprijsd en moeten niet onderdoen voor de merken. maar je vindt er maar 1 merk choko: NUTELLA :lol:
website van publix geeft voor de meeste winkels 11 uur om aan maar ze zetten erbij voor de actuele tijden bel naar des betreffende winkel
@ruthytje: die goedkope en goede produkten zijn van het merk Great Value (niet good value). Ik neem ze ook altijd. Aanrader.
Sinds een tijdje verschijnen er overal Aldi's in Florida. Zelfs in dat kleine plaatsje waar ik mijn buiten heb, is de Duitse discounter aan het bouwen. We zijn afgelopen zomer in Orlando eens zo'n Aldi binnengelopen. Formule is dezelfde als hier: alleen eigen merken, goede kwaliteit, beperkt assortiment, weekaanbiedingen met huishoudelijke artikelen, gereedschap en elektronica en de prijs ligt beduidend lager dan bij de Wal-Mart. De meeste producten zijn Amerikaans, soms zie je wat Duitse spullen die we ook hier kennen (vooral de non-food). Winkels zijn wel veel netter en georganiseerder.
http://www.dumpyourphoto.com/files2/41559/U5T8rK.jpg
Ziet er niet veel anders uit dan de Aldi in Holland. Het enige verschil is volgens mij de kleurstelling. De Nederlandse / Duitse Aldi is meer blauw.
Aldi heeft dezelfde formule als Save-a-Lot. Prijzen voor groceries liggen ietsjes (in centen) lager dan wal-mart. Wal-mart heeft wel ruimere keuze aan artikelen. Ik heb ook pas een nieuwe Super Target (concurrent van wal-mart) ontdekt langs de Hwy 192 West.
Buiten Duitse producten ook regelmatig Belgische chocolade en Nederlands snoepgoed te koop en speculaas! voor Nederlanders die permanent in Florida wonen zeker een aanwinst.
Zaken zien er goed verzorgd uit, Amerikanen vinden het muntje voor de kar erg vreemd.
Groetjes Henke.
Ik wist dat de Aldi er zat, maar niet wezen kijken.. doe ik volgende keer wel.
Wat betreft snoepgoed, bij de (super)Target op de 192 bij de 535 (waar je in de buurt ook een Publix hebt) heb je ook Maltesers (beter dan Whoppers), Werthers Original, Toblerone en ander spul wat we hier kiezen. Trouwens ook bij de Wal-Marts onder de noemer 'Hispanic Food'. Ook Brits spul zoals Spotted Dick zag ik er tussen liggen. Of het kan tippen aan wat de Aldi bied? Durf het niet te zeggen, denk dat Aldi meer te bieden heeft voor Nederlanders als er blijkbaar ook speculaas te koop is. :)
We waren een half jaar geleden erg verbaasd toen we een Aldi zagen in de USA (Cocoa (niet Beach)). In het toch al met supermarkten overbevolkte land, begrepen we er niets van. Volgende toch stiekem kijken of ze ook zwerversbier in blik verkopen voor een paar duppies per halve liter (Schultenbrau oid) ...
En Gulfcoast: deze nieuwe Super Target doet z'n naam eer aan: die is echt super. En een Olive Garden en Longhorn op het terrein!
Zo leuk dat amerika maar waar haal je nou goedkoop boodschappen. Vlees en vleeswaren vind ik toch vrij duur.
Iemand suggesties!! (we zitten in Davenport)
Ik zelf vind de Wa**art nog steeds een van de goedkoopste supermarkten
en ja vlees,vleeswaren, kaas etc zijn niet echt voordelig, maar de kwaliteit is goed en dat is ook wel prettig er zullen vast wel supermarkten zijn die nog voordeliger zijn maar ik weet niet hoe de kwaliteit daar is.
Moest zelf deze week erg lachten stonden voor een stoplicht met een benzinepomp en een CVS tegen over elkaar (zoals haast op elke kruising in Vero Beach) de CVS had een reklame van een gallon melk deze was duurder dan een gallon benzine, dat zegt wat over de prijzen ;),
Grtjes Toos
Walmart, Target (SuperTarget) en Publix zijn de meest voor de hand liggende plaatsen voor je dagelijkse boodschappen. Ook voor vlees.
Walgreens is ook een veelvoorkomende, maar duurder en nauwelijks verse artikelen.
Als je in Kissimmee bent/verblijft kun je eens langsrijden bij Kissimmee Valley Market. Geen markt zoals de naam doet vermoeden, maar een wat sjofele boerenwinkel. Vooral groente en fruit van het seizoen, tegen zéér gunstige prijzen.
Adres: Kruising Poinciana Blvd / Oren Brown Road. Zie Google maps.
Voor een goedkope(re) biefstuk .... kijk hier eens. ;)
Aldi
http://www.yellowmap.de/partners/Ald...a-eea5b36f2762
De enige super in Amerika waar je een muntje voor je karretje nodig hebt
Misschien een tip:
Wij doen onze boodschappen altijd bij de WalMart en de vleeswaren die we daar halen is ham, kip of kalkoen met of zonder honing en nog een soort vlees.
Het zit in een zakje en het is 2 zakjes voor $1 of zoiets dus dat valt reuze mee qua prijs.
Winndixie vind ik ook niet zo heel erg duur, bij binnenkomst even een kortings pas halen , met deze pas hebben vaak leuke aanbiedingen.http://http://www.winndixie.com/Stor...ons/Return.asp
Publix is onze favoriet, prima kwaliteit en leuke aanbiedingen.
Het klopt helemaal vlees in de supermarkten is niet goedkoop in Amerika.
Het is haast net zo voordelig om het stuk vlees in een restaurant te nuttigen dan te kopen en zelf te bakken.
Maar dat ook dat in de papieren loopt wanneer je dat een aantal weken doet (en zeker met pubers die trek hebben) is natuurlijk een feit.
Dat is ook wat de meeste Amerikanen doen vaak buiten de deur eten.
Het vlees in de supermarkten (Publix) is trouwens wel van een prima kwaliteit.
Gisteren in de Aldi geweest en dat is werkelijk voordelig shoppen. Even lekker ingeslagen en de komende tijd kunnen we dus even vooruit.
Bedankt voor de tips echt geweldig zo'n forum...
:)