-
WDW: Eten / Restaurants / Reserveren
Dag allemaal, na het lezen over vuurwerk in Epcot op de 31st dec. onder het genot van een dinner bij Le Cellier,het Canada pavilion, bedacht ik dat het wel eens raadzaam zou kunnen zijn om ook te boeken.
Inderdaad het zit al goed vol!
Het wordt het pavilion Norway Akershus.
Nu ben ik niet vies van Scandinavisch eten maar ik zou willen weten:
Wie op het forum heeft er ooit gegeten of is er juist met een hele grote boog omheen gelopen???O:)
Arie.
-
Re: Restaurant Norway in Orlando op 31 dec 2006
Volgens mij zit voor de avonden Le Cellier én Akerhus al helemaal vol voor 31 december...
En in antwoord op je vraag:
5 x in Akerhus gegeten zowel Lunch als Dinner
4 x in Le Cellier... alleen Dinners
Dit jaar gereserveerd voor kerstavond en oudejaarsavond... (Ergens in mei of juni al gereserveerd) Beide in Le Cellier
-
Re: Restaurant Norway in Orlando op 31 dec 2006
Toch heb ik vorige week nog kunnen boeken voor Akershus.
Ook worden er tafels vrij gehouden voor mensen die "toevallig" voorbij lopen.
Maar op zo'n dag neem ik het zekere voor het onzekere en wil ik liever even lekker zitten en de benen laten rusten.
Het is je goed bevallen, neem ik aan.
-
Restaurants in WDW: Tips!
Ik vraag mij af wat jullie meest favoriete Disney Restaurant ( om te dineren) is.
Ik bedoel dus niet de character dining restaurants.
Gewoon voor even gezellig te zitten, en uit te rusten, onder het genot van een lekkere maaltijd en drankje ( geen hamburgers :D ).
Wij gaan meestal naar epcot --> La Cantina De San Angel in het Mexico paviljoen.
De reden is omdat daar een leuk sfeertje hangt, en het eten is er gewoon lekker.
Blijft toch onze favoriete keuken.
Hebben jullie ook een favoriet, zoja waarom :D
Groet,
Pascal
-
Re: favoriete Disney Restaurant
Casey's Corner leuk klein restaurant net op de hoek bij het Magic Kingdom Kasteel. Kunt er lekker buiten zitten en kijken naar de mensen op de Main Street, onder een lekker deuntje van de pianist.
En Cosmic Ray's Starlight Café, lekkere salades met leuk entertainment door music uit een animatronic's (leuk voor de kinderen)
-
Net als Chef Mickey's in Contemporary resort (ik weet het het is met Characters ;-) maar het is toch onze favoriet want naast de characters kun je er ook overheerlijk eten) vinden we California Grill (ook in Contemporary Resort) ook erg goed! Het is niet echt goedkoop maar het eten is van zeer goede kwaliteit en het is wat aan de luxe kant.
Als je daar gaat eten moet je bij de reservering een plaatsje bij het raam vragen en je kijkt dan zo naar het Magic Kindom. Wij hebben er ook een speciale herinnering aan California Grill wat ons huwelijksdiner was in dit restaurant :)
Als je op een avond reserveert rond de tijd dat Wishes er is, is dat ook een aparte belevenis. De lichten in het restaurant worden gedimt en je hoort de muziek van de vuurwerkshow ook in het restaurant (erg mooi uitzicht!).
Indien je eerder klaar bent met eten dan de vuurwerkshow begint kun je ook op de balkons van Comtemporary Resort naar de Wishes kijken. Je kunt aan het einde van elke verdieping een soort van balkon op (aan de kant van het Magic Kingdom) en je hebt daar ook een mooi uitzicht van de show (dit kun je trouwens ook doen als je bij Chef Mickey hebt gegeten).
-
Mijn lievelings restaurants in deze volgorde.
Per vakantie alsvolgt...
1) Le Cellier, Canada Pavillion, EPCOT (minstens 3x)
2) California Grill, Contempory Resort (minstens 1x)
3) Narcosee's, Grand Floridian (minstens 1x)
4) Boma, Animal Kingdom Lodge (minstens 1x)
5) Jiko, Animal Kingdom Lodge (als Boma geen ruimte meer heeft)
-
Whispering canyon cafe in wildernisslodge....KETJUP!
en casey's corner in mainstreet Magic kingdom:):p
-
Chefs de France, Epcot
Afgelopen zomer geweest, en in december weer !!
Eric
-
Een top vijf (eigenlijk vrijwel allemaal Epcot, we komen er speciaal voor naar het park iedere avond als we er zijn, in andere parken is lunch prima, maar wij vinden een wijntje/biertje bij het diner erg lekker en daardoor valt de Magic Kingdom af):
1 (met stip!). Coral Reef!!! Heerlijk eten, atmosfeer met aquaria overal om je heen heel ontspannend
2. San Angel Inn - Mexico, Epcot -- Heerlijk eten en de kinderen kunnen tijdens het wachten in het bootje
3. Le Cellier - Canada, Epcot -- De lekkerste zalm!
4. Wolfgang Puck's Cafe - Downtown Disney -- lekkere sushi bar en leuk ongewoon menu
5. Akershus, Noorwegen, Epcot -- Helaas is het nu "character dining", maar wij vinden het buffet nog steeds erg lekker.
Eigenlijk vinden we alle Epcot restaurants goed (behalve voor mij het "Land" restaurant). We hebben bij allemaal gegeten, behalve Italie.
In MGM zijn The Hollywood Brown Derby en Sci Fi Dine-In Theater favoriet.
Bij Animal Kingdom (natuurlijk) het Rainforest Cafe
In the Magic Kingdom Tony's Town Square. Eigenlijk mijden we dit park zoveel mogelijk om te eten, als wij er zijn is het altijd superdruk met lange rijen, niet ons idee van een ontspannen vakantie.
Resorts: Chef Mickey's in het Contemporary en Ohana in het Polynesian Resort
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Petra/VS
4. Wolfgang Puck's Cafe - Downtown Disney -- lekkere sushi bar en leuk ongewoon menu
Dit is ook 1 van onze favorieten maar ik had hem niet genoemd omdat het niet echt een Disney Restaurant is. Inderdaad heerlijke sushi maar ook overheerlijke pizza's (vooral de pepperoni!) en lekkere kip- en vleesgerechten! Ik krijg er nu al trek van :lol: :lol:
-
Heb net geboekt...
San Angel Inn - Mexico
We willen echter nog minimaal 1 restaurant erbij nemen.
Nu was ik net met mijn vrouw op de dining site van Disney aan het kijken.
We twijfelen tussen Coral Reef en Le Cellier - Canada.
Op de site staat dat:
de Coral Reef is geschikt voor Teens
Le Cellier geschikt voor Big Kids.
De Term Teens en Big Kids, ja wat moet ik ermee.
De San Angel is ook geschikt voor Big Kids, dus wat betreft Le Cellier maak ik me geen zorgen.
Hoe zit het met de Coral Reef.
Hebben beide restaurants ook een kindermaaltijd, of eten ze a la Carte mee.
Pascal
-
Big kids lijken me kinderen vanaf een jaar of 5 en teens vanaf een jaar of 10. Over Le Cellier heb ik alleen maar positieve verhalen gelezen, over Coral Reef positieve, maar ook negatieve verhalen.
Beide restaurants hebben een speciaal kindermenu.
Klik hier voor het kindermenu van Coral Reef: http://allearsnet.com/menu/menu_crk.htm
En hier voor het kindermenu van Le Cellier:
http://allearsnet.com/menu/menu_lck.htm
-
Big Kids... zijn WIJ... LOL
En de teens zijn de rest...
The Disney Way...
Le Cellier en/of Coral Reef hebben gewoon kindermaaltijden...
Le Cellier Steakhouse (best on the property)
Coral Reef... fantastische vis gerechten, en je kunt kiezen om naast het aquatium te zitten... vreselijk leuk voor Big and small kinds...
-
Citaat:
pascalbrouwers
Op de site staat dat:
de Coral Reef is geschikt voor Teens
Le Cellier geschikt voor Big Kids.
Pascal
Tussen die twee is Coral Reef echt veel leuker voor kinderen. De laatste keer hadden ze er ook gekleurde "ijsblokjes", vonden onze kinderen prachtig. Dat zou absoluut mijn keuze zijn.
-
WDW: Eten / restaurants
Wie heeft er welleens in het Coral Reef Restaurant
gegeten. Is dit een leuk restaurant en kun je er goed
eten. En waar kun je in epcot nog meer lekker eten.
-
Re: eten in epcot
Kijk eens naar dit topic: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3024
Er staan de favoriete Disney restaurants in, waaronder Coral Reef en andere in Epcot en WDW.
-
wij hebben 's middags lekker gegeten bij chef's de france, wel op tijd een tafel gaan reserveren.
-
Nou we kunnen maar niet kiezen
Mijn vrouw denkt Le Cellier Steakhouse
En mij lijkt het Coral Reef Restaurant leuker.
We zitten nou al een tijdje te duppen, maar weten het niet.
Ik ben zo wie zo geen vis liefhebber, maar denk dat de entourage in het Coral reef leuker is.
Qua prijs zit er niet veel verschil in dus daarvoor hoef je geen beslissing te nemen
Voor wie in beide restaurants geweest is, aub nog effe jullie hulp.
Pascal
-
Citaat:
pascalbrouwers
Nou we kunnen maar niet kiezen
Mijn vrouw denkt Le Cellier Steakhouse
En mij lijkt het Coral Reef Restaurant leuker.
We zitten nou al een tijdje te duppen, maar weten het niet.
Ik ben zo wie zo geen vis liefhebber, maar denk dat de entourage in het Coral reef leuker is.
Qua prijs zit er niet veel verschil in dus daarvoor hoef je geen beslissing te nemen
Voor wie in beide restaurants geweest is, aub nog effe jullie hulp.
Pascal
Doe nou maar gewoon Le Cellier... krijg je dus ECHT geen spijt van...
-
Kan ik heel erg kort over zijn.
Het eten en de service.
Het is het nummer 1 restaurant van Epcot.
Alles kan.
Voor ons minimaal 2 keer per vakantie :D
-
Wij hebben pech dit jaar. Het is tijdens ons verblijf helemaal volgeboekt. Dus voor diegene die ook willen gaan. Boek zo snel mogelijk. We konden wel nog een lunch boeken, maar dat zie ik niet zitten. i.p.v. le Cellier heb ik het Coral Reef geboekt. Ik ga toch nog ter plekke proberen om een plekje te krijgen in Le Cellier. Wie weet valt er nog iemand uit. Hebben we vorig jaar ook met Akerhurs gehad.
Dus voor alle forummers die willen eten in een Disney Restaurant, boek dan zo snel mogelijk, dan weet je tenminste dat je zeker plek hebt.
Zolang je geen Creditcard gegevens hoeft door te geven, kun je er zo onderuit ( zonder dat het geld kost). Het staat natuurlijk wel netjes als je van te voren afzegt.
Pascal
-
Ook nog een tip die wij vorige keer van een Disneymedewerker gekregen hebben indien je niet meer kunt reserveren voor een bepaalde dag of tijd;
Die medewerker zei tegen ons dat als je wilt reserveren voor 2 personen het altijd "lastig" wordt omdat er niet zoveel "kleine" tafels beschikbaar zijn (die zijn het eerst volgeboekt). Ze willen meestal de grotere tafels voor reserveringen van 4 (of meer) personen vasthouden. Je kunt bij het reserveren dan een tafel reserveren voor 4 personen en dan bij aankomst in het restaurant zeggen dat er iemand ziek is geworden en dat je daarom maar met zijn tweeen bent. Wij hebben op deze manier al een paar keer wel kunnen reserveren voor een bepaalde dag of tijd.
-
Hallo
Als ik een paar weken in Florida rondgelopen heb, ben ik altijd weer blij als ik in Epcot een Duitse braadworst met zuurkool kan halen.
Het is geen super restaurant, maar het smaakt er goed voor een keertje
Groetjes P. de Beer
Orlando 1991-1992-1993-1994-1995-1996-1997-1998-1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-25 okt. 2007
-
wij hebben al gegeten in noorwegen met zijn buffet dit was super veeel teveel gegeten , italie was ook super maar ik vond het franse resaurant echt top die uiensoep met kaas mmmmmmmm
-
Je kan ook na een dag lang door het park lopen even het park uit en naar de Boardwalk lopen. Wij hebben daar bij de ESPN club prima gegeten van o.a. burgers en off course fries. Vervolgens natuurlijk het park weer in gegaan voor het vuurwerk.
Boardwalk --> http://disneyworld.disney.go.com/wdw...ingListingPage
ESPN Club --> http://disneyworld.disney.go.com/wdw...ESPNDiningPage
Menu ESPN Club --> http://www.allearsnet.com/menu/men_espn.htm
-
Citaat:
cindy74
wij hebben al gegeten in noorwegen met zijn buffet dit was super veeel teveel gegeten , italie was ook super maar ik vond het franse resaurant echt top die uiensoep met kaas mmmmmmmm
Noorwegen vond ik ook super, na een tijdje amerikaans eten doe ik een moord voor wat hartigs...
-
Citaat:
Boterletter
Noorwegen vond ik ook super, na een tijdje amerikaans eten doe ik een moord voor wat hartigs...
Ja wij ook wij hebben daar voor 20 gegeten .De dag erna ontmoetten we 2 belgen die vroegen of we daar waren gaan eten zij waren er die dag ook geweest bleek dat de serveerster tegen hen had gezegt ' Er waren vandaag hier ook 2 belgen en die aten die aten en die bleven maar eten ' dat waren wij dus lol
-
Citaat:
xl1067
hebben wij ook gedaan een super gezellig plaatsje om te wandelen en te eten een aanrader espn is echt heeeel americaans maar wel leuk om te doen
-
Vorig jaar noodgedwongen (geen gewoon restaurant te reserveren ... oudjaarsdag tja) in "Marokko" gegeten en dat was echt lekker. Zeker gezien de drukte en het tempo waarmee het ging.
-
Marokko is zeker lekker. Daar een broodje shoarma gegeten. Smaakte redelijk authentiek (voor zover ik dat kan beoordelen).
-
Afgelopen voorjaar in het Coral Reef restaurant gegeten. Het was erg druk en van te voren reserveren is echt noodzakelijk. Het eten was goed, maar ik vond het niet meer dan dat. De kindermenu's waren voor mijn kinderen niet echt bijzonder, friet met een visstick kan je overal wel krijgen. Het uitzicht op het aquarium was daarentegen wel bijzonder, als je niet al te ver naar achteren zit.
-
Restaurants in WDW: Reserveren
Nou, ik wilde vanavond een reservering maken voor ontbijt in Chef Mickeys en diner in Cellier Steakhouse (Canada Pavillion in Epcot). Waar ik een beetje bang voor was (ik ben wat laat), is inderdaad het geval.
Eerst vragen voor Chef Mickey's ontbijt, bij voorkeur op 8 augustus (verjaardag kleindochter), maar helaas, helemaal vol. Ook alle andere opties waren vol ....
Dan Le Cellier Steakhouse, volgens velen het beste steakhouse (naast Yachtsman) in WDW, maar ook hier hetzelfde verhaal. Al de dagen dat we konden .... vol .... Echt balen .... :cry: ...
Zal ook niet helpen dat we een reservering voor 6 personen nodig hebben, maar toch. Dan maar een diner in Winter Haven bij Del Frisco's ! Volgens zagat beste steakhouse in de omgeving (met zelfs een hogere waardering dan de steakhouses in New York, op Peter Luger na).
Dus, voor iedereen een waarschuwing, wees er op tijd bij .... :-k !
-
Re: Reservering restaurants WDW
Daarom zeggen ze op de TGM site ook boek restaurant 180 dagen voorruit want anders heb je echt pech, soms zijn ze dan al volgeboekt!
-
Tja, zoals je zelf zegt: Je bent wel erg laat! Zeker voor het hoogseizoen wordt geadviseerd om meteen te bellen zodra het kan... en dat is bijna 6 maanden van tevoren :)
Maar ach, een leuk alternatief, toch?
-
Citaat:
calypso
Daarom zeggen ze op de TGM site ook boek restaurant 180 dagen voorruit want anders heb je echt pech, soms zijn ze dan al volgeboekt!
Idd, en niet alleen TGM, maar op elke Disney site zeggen ze dat .... Tja, eigenwijs en denken dat je de enige bent die gaat in het hoogseizoen :-&
-
Citaat:
mattrob
Dus, voor iedereen een waarschuwing, wees er op tijd bij .... :-k !
Blijf proberen...
Het kan altijd dat er een reservering uitvalt.
zo heb ik le cellier geboekt 3 weken voordat we richting florida vertrokken
Had iemand gecanceld.
Tijdens ons verblijf in disney ben ik bij cs gaan vragen of er nog meer mogelijkheden waren.
op moment van vragen konden we nog terecht in het corral reef.
Na enkele minuten was het voor ons weggekaapt door en ander.
dus als je iets vind meteen boeken, en niet treuzelen.
Pascal
-
Citaat:
calypso
Resort guests kunnen zelfs 200 dagen van te voren reserveren.
Daar zit nu de kneep... en door dat K** Dining Plan, boekt iedere resort guest Le Cellier...
Mensen die er niet op het resort verblijven en gewoon betalen, vissen dan heel vaak naast het net...
.
-
Heb vorige week gegeten in Le Cellier maar had het idd al behoorlijk wat maanden geleden geboekt. Omdat het zo hard regende vielen er wel reserveringen uit omdat mensen gewoon niet konden komen. Het was erg vol(met natte mensen) en we hebben voortreffelijk gegeten.=D>
-
Ik zou blijven proberen. De Amerikanen maken diverse reserveringen op hetzelfde tijdstip omdat ze niet weten wat ze willen [-(
Citaat:
corrus
Resort guests kunnen zelfs 200 dagen van te voren reserveren.
.
Gasten van een Disney resort kunnen 180 plus 10 dagen van te voren boeken.
Dat betekend dat als resort gast alles in een keer kunt boeken.
Niet Disney gasten kunnen ook boeken maar moeten voor elke reservering op dag 180 opnieuw bellen.
Calculator voor diningboekingen:
http://pscalculator.net/pscalc.php