-
Misleid door baliemedewerker van Alamo
Graag zou ik reactie,s van mensen ontvangen die net als mij mijn zoon en dochter zijn opgelicht door medewerkers van ALAMO autohuur.
Je betaald alles van te voren in nederland als je een auto gaat huren,alamo gold alles inbegrepen wat je nodig hebt.
Wordt je op het vliegveld gevraagd of je roadside plus en p.a.i erbij wilt,zeg je NEE doen ze het er verdomme wel bij want na later blijkt heb je er voor getekend. en kun je even 199 dollar overmaken.
Wil een zaak beginnen tegen alamo en wil graag zo veel mogelijk mensen die dit meegemaakt hebben,dat je door ALAMO opgelicht bent.
-
Re: Opgelicht door autohuur Alamo
Je hebt getekent dus kan je niets beginnen denk ik . Mijn vriend hadden ze in april een upgrade aangesmeert ( onze suv zou veel te klein zijn voor twee personen ) hij dacht dat hij 1,99 dollar moest bijbetalen later bleek dit op papier 199 dollar te zijn . Ik ben even terug gelopen naar de balie uitgelegd dat mijn vriend niet zo goed engels kon en men heeft dit netjes rechtgezet . Dus let op en bekijk alles waar je je handtekening onderzet .
-
Re: Opgelicht door autohuur Alamo
Zoals Cindy zegt is het een kwestie van je contract 3 keer nalezen voor je tekent. Dat de medewerker van Alamo het er toch stiekem op heeft gezet is daarmee niet goedgepraat (absoluut niet), maar wel een zeer belangrijk advies.
Heb je al contact gehad met Alamo, en de kwestie uitgelegd? Voordat je ook maar denkt aan een zaak (recht zaak neem ik aan?), kun je beter eerst alle normale kanalen doorlopen. Ook lijkt mij dit een lastig geval, je moet dan namelijk een zaak beginnen in de VS, immers heeft Alamo Nederland hier niks meer mee te maken.
-
Re: Opgelicht door autohuur Alamo
wij hebben dat in Atlanta gehad, eea staat in het alamo topic beschreven
het was de 3de keer dat we bij alamo huurde
en ik wist ook even niet hoe het aan te pakken
afgelopen keer heb ik mijn contracten in memphis en orlando goed
nagezien en weer niets aan de hand..
tja was gewoon balen in Atlanta, stom ik had gewoon niet moeten tekenen
en de manager moeten vragen, in plaats van met de dame een discussie beginnen, en van ellende tekenen
maar om nu te zeggen dat ik opgelicht ben...kom ,nee hoor
er heeft iemand iets niet echt netjes gedaan oke,dat is een feit,
het gaat om een rotte appel ,een werknemer, die vast al de laan uit gestuurd is omdat soort praktijken
en ik heb het daar ter plekke verkeerd opgelost, en dat overkomt me niet
meer ..
wij zijn verder erg tevreden over alamo, en zullen er ook blijven huren hoor
-
Re: Opgelicht door autohuur Alamo
oei da beloofd, ga in september eerste keer florida, eerste keer alamo, zal alles goe nakijken
als ge de auto al betaald hebt, moet ge dan iets tekenen?
is de balie van alamo en de garage moeilijk te vinden? of staat dit allemaal goed aangegeven?
-
Re: Opgelicht door autohuur Alamo
Je zegt gewoon overal neen op en Tekent nadat je alles hebt nagekeken . De autoverhuur ligt 1verdieping lager dan de bagageband in orlando volg gewoon car rental bordjes hier staat alamo bij en schuif je aan aan de balie . Hierna loop je naar buiten steek je de straat over en kies je bij alamo de auto uit de verschillende categorieen staan erboven kies je auto rijd weg naar de uitgang daar scannen ze nog even je auto en laat je je huurpapieren zien en klaar is kees . Tip zet je gps al aan met de gewenste straat want deze wil nog eens laat zijn met de satelietverbinding . Extra controle als je je huurwagen inleverd moet je uitgeprinte papiertje op 0 dollar staan .
-
Re: Misleidt door autohuur Alamo
Persoonlijk vindt ik dat je altijd dubbel moet opletten als je een contract (welk dan ook) gaat ondertekenen, zeker als het in een "vreemde" taal is.
Nu valt dat na een lange reis niet altijd mee, en zie je soms wat over het hoofd.
Het is niet erg chic van de Alamo medewerkers als je duidelijk 'nee' gezegd hebt op iets en dat dan toch in het contract slippen en dan hopen dat je het over het hoofd ziet.
Maar aan het einde van de rit teken je zelf het contract, en dat is bindend.
De medewerkers werken op basis van provisie, en verdienen zo hun centen, al is het opdringen en/of aansmeren al wel wat minder geworden als een paar jaar geleden.
Maar de term 'oplichting door autohuur Alamo' vindt ik wel wat ver gaan, want zo beschuldig je een hele maatschappij vanwege een incident met een baliemedewerker.
Vandaar dat ik de titel van het topic ook enigzins aangepast heb.
Ik denk overigens niet dat je bij Alamo iets kunt verhalen, er is immers zelf voor getekend.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Sja ik snap wel dat je heel boos bent, en je opgelicht voelt, maar voor 199$ zou ik me nog maar 2x bedenken om Alamo aan te klagen, je hebt er voor getekend, en de betreffende medewerker zal zeggen dat alles besproken is enz.
Ik neem aan dat er geen getuigen zijn van het gesprek? (buiten familie dan)
Het is natuurlijk wel weer een tip voor iedereen om extra goed op te passen voor je tekent.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
@ kobe_08be je kunt gewoon met een gerust hart je auto halen hoor bij alamo
wij hebben er 5 een auto gehuurt en zijn op dat ene accefietje na heel tevreden
en de ene keer leggen ze je upgrades voor, en de andere keer gewoon niet
en NEE is dan NEE en niet tekenen, blijven ze klieren haal je er iemand bij
maar nogmaals, buitenom om die ervaring zijn we altijd netjes en vriendelijk geholpen
en zelfs in memphis heb ik zelf nog wat `dingetjes` gevraagd omdat we voor 1 dag huurde en het ons dus een volle tank zou kosten voor die 70miles die we hebben geredenen ,dat was geen probleem, we hebben maar 1 gallon afgerekend
bij het inleveren
in Atlanta bleef de mevr.volhouden dat ik het in nederland zo had geboekt met roadass. ondanks dat ik mijn boekings email, en voucher bij had ,
maar net wat Gerrit zegt...je bent moe van de reis
het liep aardig hoog op , jeetje wat ging die te keer, en ik had er geen zin in,ik wou naar mijn hotel,dus heb ik maar getekend..
maar dat zegt iets over mevr. en niet over het bedrijf Alamo!!!!
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Altijd goed nalezen op document waar je voor tekend.
Schrijf er gerust bij "paid everything in advance wirh voucher,no extras"
Ze zullen morren maar laat horen dat je reisagent dit gevraagd heeft.
Ooit een volle tank moeten betalen en netjes terug gekregen van de reisorganisator.
Ze hadden een foutje gemaakt?!
Toen heeft men ons voorgesteld om bovenstaande tekst op ontvangstbewijs te schrijven.
Als ik me niet vergis stond vorig jaar op de voucher van ebookers een tekst dat ze ons niets extra mochten voorstellen zonder erom gevraagd werd.
Mvg
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
verbeek
Schrijf er gerust bij "paid everything in advance wirh voucher,no extras"
Ze zullen morren maar laat horen dat je reisagent dit gevraagd heeft.
Toen heeft men ons voorgesteld om bovenstaande tekst op ontvangstbewijs te schrijven.
Of dit nu de suggestie is waar toekomstige huurders zitten te wachten is maar de vraag. Je kunt op het huurcontract eenzijdig schrijven wat je wil, het is niet rechtsgeldig. Verder is er bij de huur van een auto geen sprake van een ontvangstbewijs maar van een huurcontract.
In de meeste gevallen heb je een voucher, hiermee ga je naar de verhuurder en met hen (en met niemand anders, je reisagent staat hier volledig buiten) sluit je het huurcontract af. De voorwaarden en de kosten staan expliciet op het contract vermeld, een getekend contract is bindend. Het helpt echt niet als je daar een paar eigengebakken voorwaarden aan toe voegt. Bij een geschil met de autoverhuurder zal een goeie reisagent zeker voor je bemiddelen, officieel zijn zij echter geen partij.
Een beter advies is dat je je contract goed na moet kijken voor je je handtekening zet. Neem de dag na aankomst even de tijd om je papieren te controleren. Toch een foutje gemaakt door wie dan ook? Herstel het direct en wacht niet tot je de auto weer inlevert of erger nog, tot je thuis bent.
Nu er kennelijk twee hebben staan te slapen en het contract getekend hebben zonder verder te kijken dan hun neus lang is, trekt Harrie hier een (te) grote broek aan. Een zaak beginnen? De kosten voor PAI en Roadside Assist staan vast met koeienletters op het contract met daarachter de paraaf van de huurder en daaronder zijn handtekening. Twee alarmbellen die af hadden moeten gaan voor de overeenkomst werd aangegeaan. Of heeft de Alamo-medewerker zijn zoon/dochter misschien een afwijkend of gemanipuleerd contract aangeboden? Ik verwacht het eigenlijk niet, anders had hij zich vast wel met het gemanipuleerde contract bij Alamo gemeld.
Vooralsnog is er dus geen sprake van een gevalletje oplichterij en zelfs niet van misleiding; het is gewoon een gevalletje onoplettendheid. Dan kan het misschien best wel zijn dat ze NEE op het aanbod hebben gezegd, het contract is bindend. Oorzaak van dit alles? Vermoeidheid, naiviteit, goedgelovigheid, onwetenheid? Wie zal het zeggen, maar de overeenkomst is wel gesloten.
Mijn advies aan Harrie: neem eens contact op met Alamo en leg de zaak deemoedig en beleefd voor in plaats van zo hoog van de toren te blazen over een zelfgemaakte blunder. Nee heb je..etc. En blijft het bij NEE, dan is het een dure les. Hoe sneu ook.....ik zou d'r dan maar niet meer over zeuren. Niks zaak tegen Alamo, dus. Bijdehand doen op een forum lijkt misschien wel een aardige oplossing voor Harrie om zijn gram te halen. Maar bijdehand doen aan de balie waar het huurcontract is getekend, dat was beter geweest!
Blijft staan het advies aan toekomstige (al dan niet vermoeide, naieve of goedgelovige) huurders: kijk eerst goed voor je een contract tekent en teken niet als je het er niet mee eens bent. Vraag in dat geval naar de manager, leg de zaak rustig en beleefd voor en wacht zijn reactie af. Nog niet tevreden en toch getekend? Wacht niet to na de vakantie maar neem direct contact op met de klantenservice van het verhuurbedrijf.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Ach, Harrie heeft de frustatie van hem af geschreven.
Hij heeft zich op dit en het "Alles Amerika" forum er speciaal voor aangemeld.
Gisteren aangemeld en op beide met veel bombarie 1 bericht gepost.
Is nu op zoek naar een Amerikaanse advocaat die het voor 1/3 van de opbrengst voor de rechter wil brengen. ;)
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Ik vrees dat hij eraan is voor de moeite maar dat wil niet zeggen dat hij helemaal ongelijk heeft doch is een getekent formulier een slechte start voor een zaak waarin je denkt je gelijk te halen .
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Zoals hier al eerder is aangegeven, let op bij het ophalen van je huur auto. Neem je tijd voor je wat tekent. Wat dat betreft is het berichtje van Harrie niet voor niets geweest.
Wij huren weer in Atlanta, en dat ging vorig jaar prima, op bijna alle vragen netjes NO gezegd en dat was het. Dit jaar weer in Atlanta, en gaan weer goed opletten.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Misleidt door "nieuw" forumlid!?
Wij hebben onze centen teruggekregen via reisagent omdat er effectief een fout was gemaakt door verhuurder tov huurcontract.
Kan me voorstellen dat dit inderdaad niet plezant is maar zoiets kom je in dit geval maar één keer tegen?
Velen onder ons zullen dit wel al eens meegemaakt hebben.
Daarom is er dit forum of mijn vrouw die meestal alles haarfijn nakijkt.
Teleton maakt een scherpe maar zeer correcte analyse.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
harrie
.....Graag zou ik reactie,s van mensen ontvangen die net als mij mijn zoon en dochter zijn opgelicht.....
Hebben ze ondanks de problemen bij Alamo wel een leuke vakantie (gehad)? :lol:
Het zou jammer zijn als dit de mooie herrinnering gaat verdoezelen, toch?
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Ik moet eerlijk zeggen dat er dit jaar meer gepushd werd als andere jaren, er werd ons tot 3 keer gevraagd of we toch echt geen grotere auto wilden, alle andere keren werd het nooit of hooguit 1 keer gevraagd.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Alamo is en blijft een commercieel bedrijf. Misschien komt het doordat 'wij' de baliemedewerker van de autoverhuurder niet als een verkoper zien, maar ik vraag me af waarom er bij autoverhuurders soms zo'n toestand om wordt gemaakt als de verkoper ons een aanbieding doet. In een restaurant proberen ze je toch ook te verleiden om een cocktail, een voorgerecht of een nagerecht te nemen? En heb je er wel eens schoenen gekocht? Dan vragen ze toch ook altijd of je sokken, schoenpoets of veters nodig hebt? De cosmetica dames kunnen er ook wat van en zelden bieden ze je iets wat minder geld kost. Dan zeggen we toch ook gewoon allemaal altijd: "nee dank u?" als we er geen zin in hebben? Maar als de Alamo verkoper een aanbieding doet, spreken we er schande van, want dat zijn dan plots oplichters.
En al vragen ze het vijftien keer, dan kunnen we dat wel vervelend vinden maar je blijft toch altijd weigeren? En even je rekening nakijken of er niet (al dan niet per ongeluk) iets verkeerd is gegaan, is uiteindelijk een kleine moeite, toch? Direct reageren in zo'n geval, dan heb je achteraf meestal geen gezeur.
Uitzonderingsgevallen zoals moonlight91 rapporteert, zijn heel erg als ze jou treffen maar gelukkig kunnen we niet zeggen dat dit aan de orde van de dag is.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Maar als ze de coctail bijna je strot induwen en dwingen van te drinken is het soms moeilijk he :)
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
.........en Harrie??
Sinds hij zijn ei gelegd heeft, heeft hij het forum, net als het AllesAmerika forum trouwens, niet meer bezocht.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Dat vind ik ook altijd spijtig
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Ach ja. Misschien heeft hij er wat van geleerd. En is zijn volgende post wat vrolijker..
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
bedankt voor al jullie opmerkingen,jullie kunnen wel zeggen je hebt het contract getekend,maar toch vindt ik het oplichting,als ik zo mijn klanten zou behandelen dan zou ik geen klant meer overhouden,alamo is dan wel een commercieel bedrijf maar wil dat dan zeggen dat je voor iedere prijs mensen moet oplichten.ja ik vindt het wel oplichten,en ik ben heus niet de enige die dit is overkomen.
We gaan nu via onze rechtsbijstandverzekering aanvoeren dat we een mondelinge afspraak hadden we hebben alle 6 duidelijhk nee gezegd tegen de ons aangeboden extra,s,wat is nu sterker de mondelijke of de schriftelijke afspraak.
Misschien kan iemand mij dat alvast vertellen
Ook gaan we de consumentenbond,kassa en radar benaderen of bij hun meerdere gevallen gemeld zijn,en/of ze dit in een van hun uitzendingen aandacht aan kunnen besteden.
Enals iemand toevallig een amerikaanse advocaat weet die er wel brood inziet mag hij altijd even mailen
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
..........wat is nu sterker de mondelijke of de schriftelijke afspraak............
Een schriftelijke....!
.........Enals iemand toevallig een amerikaanse advocaat weet die er wel brood inziet mag hij altijd even mailen ...................
Reken erop dat je dan eerst een aanbetaling van enige duizenden $$ minstens moet doen......
Overigens: over hoeveel auto's en hoeveel bestuurders praat je als het aan 6 mensen gevraagd is?
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Njit
Ach ja. Misschien heeft hij er wat van geleerd. En is zijn volgende post wat vrolijker..
Nee dus!!!!
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
2 auto,s met per auto 3 bestuurders
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Dan is alleen aan de hoofdbestuurder gevraagd wat hij voor extra's wou.
2 personen dus, de rest mag alleen hun rijbewijs tonen en tekenen.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Harrie ik weet dat je boos bent enja ik zou me ook bezeken voelen maar lees altijd voor je je handtekening zet . Ik ben in het geval van mijn vriend ook terug gelopen en het even recht gezet ....men deed er niet moeilijk over . Ook vind ik het nogal raar dat je ginder niet naar alamo bent terug gegaan om dit even te melden . Je krijgt toch ook altijd bij de teruggave een papiertje waar duidelijk opstaat wat er van je rekening gaat waarom heb je daar niets van gemeld dat zou enorm veel hebben opgelost . Of heb je hier pas ontdekt dat er 199 $van je rekening afging .Ook denk ik dat je nu al genoeg stress en boosheid hebt die die 199 waard zijn .
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Sommige mensen stappen wel heel snel over het feit heen dat er zeker wel misleid is. Het is natuurlijk van de zotte dat ze 10 keer vragen, je 10 keer nee zegt, en ze toch ja doen. Dat je dit zelf moet controleren klopt, daar ligt zeker verantwoordelijkheid bij de persoon die tekent. Doe dit dan ook nooit alleen, maar lees altijd met zijn tweeën zo'n contract. Bij twijfel vraag je om uitleg, of vraag je om een manager.
Helaas houden veel fanatieke Florida gangers hier weinig rekening met de onbekendheid van een 1e keer in Florida. Onder de indruk van de vliegreis, moe, gespannen omdat er zo in een vreemd land, met een vreemde auto, gereden moet worden, etc. Alamo maakt hier goed misbruik/gebruik van, sommigen zoals Cindy zien dit op tijd, maar zat zien het pas bij thuiskomst, als de creditcard opeens extra is belast.
De vergelijking met een schoenenwinkel die een spuitbus spray wil verkopen vind ik ver gezocht. Die vraagt één keer, en als ik nee zeg vind de verkoper dit ook prima. Er wordt niet doorgezeurd, of toch stiekem een spuitbus in mijn tasje gedaan, en belast op mijn creditcard/pinpas. Dat is heel wat anders dan de praktijk van Alamo.
Harrie schreeuwt helaas wel heel hard van de toren met allerlei consumenten organisaties, rechtszaak, etc. Ik mis namelijk nog steeds antwoord op de vraag of er al gewoon normaal contact is geweest met Alamo. Leg de situatie uit, en misschien zijn ze coulant. Nee heb je, ja kun je krijgen. Als dit alles niet oplost, tja.. je kunt om 200 dollar een rechtszaak aanspannen, je hebt alleen heel weinig kans. Bedrijven als Alamo dekken zich prima in, tevens heb je getekend...
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
.....Harrie schreeuwt helaas wel heel hard van de toren met allerlei consumenten organisaties, rechtszaak, etc. Ik mis namelijk nog steeds antwoord op de vraag of er al gewoon normaal contact is geweest met Alamo. Leg de situatie uit, en misschien zijn ze coulant. Nee heb je, ja kun je krijgen. Als dit alles niet oplost, tja.. je kunt om 200 dollar een rechtszaak aanspannen, je hebt alleen heel weinig kans. Bedrijven als Alamo dekken zich prima in, tevens heb je getekend...
Volgens zijn posting op het AA-forum is het in Atlanta gebeurd en heeft hij gemaild met Alamo.
Quote..
Graag zou ik reactie,s willen van mensen die net als mij ,mijn zoon en dochter zijn opgelicht door AlAMO in amerika.
Je boekt hier in nederland je auto alamo gold en je betaald.
Op het verhuurbedrijf (airport atlanta ga ) wordt je gevraagd je huur documenten te tekenen,ze vragen wil je een roadside plus en een p.a.i je zegt met 6 man NEE<NEE<NEE<NEE
en als je dan thuis bent van vakantie dan wordt er 2 maal 199 dollar van je creditcard afgeschreven.
Hoofdkantoor alamo gemailt,nee helaas jullie hebben er voor getekend GEWOON BETALEN
Maar we hebben toch mondeling gezegd nee...................helaas GEWOON BETALEN
Jammer ALAMO dat jullie dit nodig hebben,de mensen zo oplichten
DUs heb je dit ook mee gemaakt laat dit even weten,dan kan ik wat aktualiteitprogramma,s gaan aanschrijven of ze daar wat aan kunnen gaan doen.
Als je alles al prepaid dus vooraf betaald dat ze je dan nog kunnen laten betalen voor iuets wat je niet wil.
Unquote..
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Gewoon weer gaan huren bij een betrouwbaar verhuurbedrijf n.l HERTZ.
Daar huur ik normaal altijd mijn auto,s maar omdat alamo gold een mogelijkheid had om 3 extra bestuurders bij te schrijven dachten we ach laten we alamo dan maar doen
HELE GROTE FOUT...........en waarschijnlijk zal ik wel die 199 dollar moeten betalen,maar ik weet wel dat ik NOOIT maar dan ook NOOIT meer bij alamo een auto ga huren,want dit is niet mijn enige slechte ervaring met alamo 2 jaar geleden in seattle hadden we een mide-size gehuurd.
Komen we op het vliegveld ,hadden ze een auto maar helaas daar zat geen cruise-control op maar ze hadden wel een full.size of ik dan even wilde bijbetalen,na meer dan 2 uur kregen we toch een mide-size mee,toch eigenlijk te gek dat dit gebeurd.
nou ik ben mijn verhaal kwijt
voortaan huren bij HERTZ.......................grote klasse
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
@ronaldino
...........Helaas houden veel fanatieke Florida gangers hier weinig rekening met de onbekendheid van een 1e keer in Florida. Onder de indruk van de vliegreis, moe, gespannen omdat er zo in een vreemd land, met een vreemde auto, gereden moet worden, etc...........
Gezien bovenstaande posting was Harry dus niet zo onbekend met het fenomeen vliegreis, huurauto e.d.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
knaapje
@ronaldino
...........Helaas houden veel fanatieke Florida gangers hier weinig rekening met de onbekendheid van een 1e keer in Florida. Onder de indruk van de vliegreis, moe, gespannen omdat er zo in een vreemd land, met een vreemde auto, gereden moet worden, etc...........
Gezien bovenstaande posting was Harry dus niet zo onbekend met het fenomeen vliegreis, huurauto e.d.
Dat blijkt, tja, kan nog steeds niet zeggen "eigen schuld dikke bult", maar heb wel minder begrip voor het harde geschreeuw.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Nog nooit problemen gehad met Alamo en de volgende keer huren we toch weer daar de auto. We werden altijd correct behandeld.
Wel de laatste keer alles geregeld via de kiosk, wel zo handig en prettig, scheelt tijd en gezeur van de medewerkers :-\"
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Want met HERTZ heb je helemaal geen problemen... hahahaha..
Weltrusten...
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
rolandino
Helaas houden veel fanatieke Florida gangers hier weinig rekening met de onbekendheid van een 1e keer in Florida. ...
Hmmm..veel ervaren Floridagangers zijn ooit eens voor de eerste keer schoorvoetend met hun vouchertje naar de Alamobalie gegaan...En die waren ook moe en in een vreemde omgeving. En in die tijd was het huurcontract nog wel even iets ingewikkelder te lezen omdat de mooie 'europese' paketten er toen helemaal nog niet waren en je zelf je weg maar moesten weten te vinden in de wereld van CDW/LDW/LIS die je zelf moest afsluiten.
En die ervaren Floridagangers waarschuwen hier op het Forum al jaren dat het opletten is bij de balie van alle autoverhuurders. Dat heeft effect, lees de reisverslagen, blogs en berichtjes er maar op na. Dikwijls wordt er trots gemeld dat ze de Alamo-aanval bij de balie toch maar mooi hebben afgeweerd. Daar kunnen we dus als forum trots op zijn, het maakt kennelijk meer indruk dan de loze kreten van Harrie die achteraf met publiciteit dreigt.
Was 'tie maar zo bijdehand geweest voor de reis..........En de reizigers zelf? Zes man stonden er bij en keken er naar hoe er handtekeningen bij bedragen op het contract werden gezet! Aldus Harrie. Allemaal zielige slachtoffers van die oplichters bij Alamo? Of toch gewoon een stel slecht geinformeerde ongeinteresseerde sufferds die stonden te slapen toen er een overeenkomst werd aangegaan..........:-k.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Hallo Harrie en knaapje,
Ook bij mij zijn de praktijken van Alamo bekend; 3 jaar geleden op JFK in LA ook met dit te maken gehad.
Gewoon in Nederland opdracht geven aan je CC maatschappij de bedragen te stoneren, je hoort er dan niets meer van.
En inderdaad, gewoon huren bij Hertz hier in Nederland, dan heb je tenminste ook gewoon Nederlandse hulp voor als er iets misgaat.
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Hans van Demen
Gewoon in Nederland opdracht geven aan je CC maatschappij de bedragen te stoneren, je hoort er dan niets meer van.
Kom, kom, waar komt dit nu weer vandaan? Storneren kan wanneer een bedrag ontrecht is afgeboekt. Wanneer er een overeenkomst met handtekeningen voor akkoord is, is storneren helemaal niet aan de orde.
Je zult een goede reden moeten aanvoeren wil de cc-maatschappij het bedrag storneren. Verder is voor ontbinden van een koop een mededeling, die schriftelijk of elektronisch mag zijn (Naar nederlands recht art. 6:267 BW). Maar is een stornering van de betaling zo’n mededeling? Ik geloof het niet, hoe moet Alamo daaruit begrijpen dat je de koop ongedaan maakt?
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
ik snap niet precies wat voor ophef er gehouden word hoor
eerst tekenen en dan een hoop heisa bij thuiskomst
het gaat over 2 contracten..er moet dan toch ter plekke een belletje rinkelen bij 1 van de 2 hoofd huurders....
ik heb in de gehuurde auto nog 10 minuten gemopperd, en het daarna naast me neer gelegd
en perslot van rekening, ging het er bij ons net iets anders aan toe
wij hadden dat niet geboekt ....mevr. beweerde van wel,en het wa zoiezo verplicht blahblah...ondanks alle bewijzen die ik van de boeking bij had.
om van het gez**k af te zijn (en mevr. was behoorlijk onbeschoft ,leek de jerry springer show wel) heb ik getekend, dus zijn de consequenties voor mezelf ...dus de kosten
LEERGELD noem ik dat .... de volgende keer..de manager (gewoon weer van Alamo), en zo werkt dat ook als je Nee zegt en ze Ja doen
-
Re: Misleidt door baliemedewerker van autohuur Alamo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
harrie
Gewoon weer gaan huren bij een betrouwbaar verhuurbedrijf n.l HERTZ.
.. die de laatste keer mij toch een volle tank benzine lieten betalen terwijl ik de auto toch echt volgetankt ingeleverd had... tja, ook even niet opgelet toen ik de kwitantie in mijn handen kreeg bij het inleveren. Ook weer van geleerd.
Voor de duidelijkheid over alle commotie in dit topic, mijn €0,02 waarde aan mening.
Harrie heeft volkomen gelijk dat hij zich bedonderd voelt. Hij mag dit uiteraard op dit en het allesamerikaforum delen. Voor alle forumleden gaat hier nog maar eens de waarschuwing vanuit. Zie ook dit topic; Alamo staat nou niet bekend als een bedrijf waar de klant koning is.
Harrie geeft ook aan niet zelfstandig een rechtszaak te willen beginnen maar vraagt andere gedupeerden om zich te melden en misschien samen iets te doen onder het motto samen staan we sterk. Dat is een goede, maar misschien niet erg kansrijke poging om daar iets aan te doen. Het is inderdaad aan te bevelen om eerst contact op te nemen met Alamo en proberen de fout goedgemaakt te krijgen. En ja, dat had hij beter direct kunnen doen.
Een en ander onder de aandacht brengen via een programma als Kassa kan heel zinvol zijn. Al was het alleen maar dat vakantiegangers nog eens gewaarschuwd worden (net als hier in het forum). Ook voor de gang naar Kassa heb je het liefst mede-slachtoffers nodig.
Bij elkaar is de ervaring van Harrie, en vele anderen die bij Alamo (of andere verhuurders) te maken hebben met agressieve en oneerlijke praktijken van de medewerkers/verkopers aan de balie, een negatieve eerste kennismaking met Amerika en dat op een moment dat je vaak meer dan twintig uur in touw bent en dus niet al te scherp meer. En ja, ook dat weten ze donders goed aan de balies van Alamo.