Iets typisch Nederlands, iets wat NIET te krijgen is in FL. Iets anders dan Goudse stoopwafels of iets dergelijks :roll:
Iemand ideeen??
Afdrukvoorbeeld
Iets typisch Nederlands, iets wat NIET te krijgen is in FL. Iets anders dan Goudse stoopwafels of iets dergelijks :roll:
Iemand ideeen??
Griotten!!! of engelse drop, wilhelmina pepermunt, gewone chocola. Mijn familie is daar gek op..... :lol:
Dit zou ik graag hebben, maar het is niet te doen,
Hema Worsten
Kroketten van Dobbe
Frikandellen
Gelderse Rookworst
Zure Zult
Verse Haringen met uitjes
Amsterdamse Uien zoet zuur, zo groot als een manderijn
Broodje Mario
Duvel
Wel te doen
CD's van favoriete artiesten.
Spruitjes, de echte, niet die grote naar zwavel zuur ruikende kolen die we hier kunnen aantreffen.
Een goed boek.
Spritsen.
Jezelf.
Wat d8 je van: Lekkere Hollandse Kaas (Wel vacuum verpakt!!)
nou nou, sstone, wat ben je toch een lekkerbek :lol:
Hihi.. :D Ik gokte er al op dat jij zou reageren Ststone! Grappig.. Maar wel handige hulp..
Een goed boek is al gereserveerd voor die vrienden en spruiten is zeker een overweging waard.. Als je nog iets te binnen schiet, laat me maar weten!
Over kaas meenemen vind je hier het nodige:
http://www.brochureworld.org/forum/b...d=13638#p13653
Conclusie was: niet doen!
Groeten
Knaapje
Weten we tenminste waar je naar toe gaat dit tripje, niet naar New Orleans, maar ietsje verder, Boca Raton..........Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karin71
Kaas, Amerikaanse kaas daar zakt mijn broek van af, net plastic.
Maar er is hier heel goede buitenlandse kaas te krijgen bij de Publix (Rookkaas) en zelfs by de drankenboer ABC.
Er zijn uitstekende Farmers Markets in de buurt waar je een stuk Old Amsterdam kan kopen. En na een lange zoektocht is er ook koffie gevonden die zeer te pruimen is, van Houtte, vroeger het huismerk van de Gruiter in Amsterdam.
En voor je beleg naar de Publix, vraag om Boarshead (een merk) en dan extra dun gesneden. Probeer eens de kalkoen. Als je eens geen zin hebt om uit te gaan kun je hier ook alle voorgerechten van TGIF in de vriezer kopen. Even de hond uit de micro wave halen en het voorgerecht erin, en ping, de chicken wings zijn klaar.
Hier, in Boca, kun je je ook naar hartelust bedrinken aan de Heineken, Grolsch en Bavaria. Wit bier en een kriek is ook makkelijk te vinden.
Er zijn zelfs barretjes waar Heineken uit de tap komt, niet te versmaden.
Ach het is hier best uit te houden, als die regen nou eens ophield.
Ps. 17 Maart is het st. Patrick's Day, veel parades en groen bier.
Moet je eens meegemaakt hebben.
Publix zit door heel Zuidoost USA, en is inderdaad de Albert Heyn van Amerika.
Probeer als je trek heb in een lunch eens een lekker stokbrood, gewoon vers voor je belegd met alles wat je maar kan bedenken. Een prima alternatief voor de fastfood restaurants.
je kan hier trouwens gewoon met je pinpas betalen, ook altijd makkelijk.
Eric
Nou nou, zo te horen heb je alles al gevonden.. haha.. Nu alleen de spruitjes nog.. Misschien zelf verbouwen?? :wink:
De kleine biologische geteelde spruiten gaan wel hoor. Wat jullie ook eens moeten proberen is de sushi of sashimi. En nu ik er over denk, de hotdogs voor de deur van de lokale Gamma (Homedepot) zijn bijna net zo goet als Hema worst. Het heeft zelfs het zelfde gevoel. Even wat schroeven halen en gauw even een worstje pakken. :wink:
Ik vind Borrelnootjes heerlijk of Tijgernootjes, is hier alleen maar via postorder te krijgen. Verder DF (geen Wilhelmina!) pepermuntjes, Stophoest en vruchtenhartjes (of van die vruchtenkussentjes, hmm!).
We kunnen hier heel veel dingen wel krijgen, meer nog dan in Florida, maar die spullen dus niet.
deze week in de aanbieding van de Hema, de enige echte Hema rookworst...come and get it :wink:
Ja wij zijn ons al ernstig aan het verheugen op al het lekkers wat we kunnen gaan eten in FL gedurende die 33 dagen! Het gaat ons vast en zeker weer wat extra kilootjes opleveren, maarja... daarna de hele zomer de tijd om het er weer af te krijgen...
Ik heb iig al genoeg tips gelezen op dit forum om zeker twee weken mee te vullen, en de rest komen we onderweg vast en zeker tegen! \:D/
Wat jullie lekker niet hebben zijn de Jelly Beans, verslavend lekker.
Kijk maar eens in een Mall en probeer de gekste smaken.
En een goede Bagel met Lox (zalm) en cream cheese. Het liefts een bagel met sesame seed.
Ps. Zwitserse Kaas kun je ook mee nemen.
Da's hiet niet te krijgen, en dat mis ik zo...
Sambal (Oelek, Badjak en Brandal) ook niet te krijgen, en blijft jaren lang goed.
Wauw, jullie moeten nogal wat ontberen, daar in het warme Zuiden ;). Hier kunnen we alle soorten en maten kazen krijgen, die we maar willen (tegenwoordige favoriet: Leerdammer).
Ook sambal oelek is hier te vinden (de andere sambals, die ik lekkerder vind, niet zo makkelijk).
Ststone, je weet, dat er heel wat postorder bedrijven zijn, waar je alles kunt bestellen, toch?
Ik bedacht me nog iets leuks om mee te nemen: een leuke verjaarskalender. Ik kan er nooit genoeg hebben (vergeet nog steeds de meeste verjaardagen :o ) en ze zijn zo leuk Nederlands.
Nou Ststone, ff een lijntje leggen met Petra dus =D>Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Petra/VS
Trouwens; wellicht grappig te weten... een strandpaviljoen hier in Zandvoort trachtte vorig jaar de lunchkaart te vullen met enkel bagels i.p.v. bruine en witte bolletjes.... hahaha.... het is zwaar geflopt..
Bagels hebben we wel hoor, hier in amsterdam.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ststone
Gewoon bij de bakker, of belegde bagels in een Bagelshop !!
Eric
Vergeet niet dat vlees taboe is, dus Hema worsten thuis laten. Hollandse kaas is echter geen probleem.
Nou ik neem geen risico hoor, trouwens onze vrienden zijn inmiddels al zo ingeburgerd dat ze niet eens gevraagd hebben om etenswaar uit ons kikkerlandje.. enkel een NL boek en een of ander spelletje... hahaha..
Maar het leek me wel leuk om iets voor ze mee te nemen wat daar idd niet te krijgen is en waar ze misschien zelf niet zo snel aan zullen denken.. voorlopig houd ik het op de spruitjes, hihi :wink:
Wij hebben zonder problemen kaas, vacuum verpakt, en oliebollen, incl de poedersuiker, meegenomen naar Florida en geen problemen gehad aan de grens.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knaapje
Zolang de kaas vacuum verpakt is kan je het rustig meenemen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ebelix
Hallo,Citaat:
Wij hebben zonder problemen kaas, vacuum verpakt, en oliebollen, incl de poedersuiker, meegenomen naar Florida en geen problemen gehad aan de grens.
Zolang de kaas vacuum verpakt is kan je het rustig meenemen.
Dit "zonder problemen" betekent dit dat je door de douane gecontroleerd bent en dat ze het goedvonden dat je het meenam of heb je geluk gehad en ben je niet gecontroleerd?
Groeten
Knaapje
Ik breng al jaren kaas mee, geseald en ongeseald. Wat maakt dat seal nou uit . Kaas is kaas. Op het formulier wat je in moet vullen , schrijf ik altijd bij farmproducten :cheese. Laatst moest mijn koffer gescanned bij de agrarische afdeling, maar dat was de eerste keer.
Toen mijn vriendin op bezoek kwam had ze heerlijke kaas bij zich. Op Schiphol deden ze al heel erg moeilijk, toen nog eens in het vliegtuig van Martinair werd er gezegd ,dat ze grote problemen zou krijgen. Luister NIET naar deze ONZIN !!! Ze heeft toen een kilo oud snijdbaar in het vliegtuig achter gelaten, omdat ze zo bang was gemaakt. Nog naar Martinair terug gegaan , maar er viel niets meer te redden.
Die poeder suiker...
Dat is "living on the edge", lachen
Ik neem vaak Kaas mee voor mijn ouders. Vorige maand nog kaas meegenomen die we hadden gekocht op Schiphol. Ik geef het nooit aan op het customs formulier. Overigens kwam er toen we op Atlanta airport waren een beagle langs en die is niet aangeslagen (logisch is vacuum verpakt zou je zeggen)... Ik geeft het dus niet aan en heb nog geen problemen gehad... Misschien geluk?
Ik geef het altijd aan , als die hond het zou ruiken , sta je er niet zo stom bij. Het is niets wat je wil verbergen , want het is legaal.
Het is het verstandigst om het gewoon netjes te melden, dat wordt ook gadviseerd door de ambtenaar van het Department of Agriculture bij de US ambassade in Den Haag. Je krijgt zeker geen problemen, maar ze vinden het gewoon netjes als je het even meldt. Toen ik naar Miami ging, kon ik in ieder geval zo doorlopen met een kilo vacuum verpakte kruidenkaas :lol:
Twee maanden daarna ging een collega naar Miami en toen vroeg ik hem een stuk kaas voor mij af te geven bij diezelfde vriend in Miami, want die kaas was natuurlijk snel op. Hij koos ervoor om het niet aan te geven. Toen hij in wilde checken voor de terugvlucht naar Amsterdam, kwam er zo´n snuffelhond langs zijn koffer en toen moest hij alsnog de hele zooi uitpakken, want hij had het bij binnenkomst niet opgegeven en die kaaslucht blijft toch kennelijk een tijdje in je koffer hangen.......... hij had er in ieder geval zwaar de kolere over in dat hij het niet had aangegeven want hij had toch wel even wat uit te leggen. Hij is er onderuit gekomen door te zeggen dat hij bij een vorige trip in Europa kaas had meegenomen en dat die lucht er kennelijk nu nog in zat. Maar hij heeft even een tijdje peentjes gezweet :twisted: :twisted: :twisted:
Dus: gewoon aangeven, want je mag het gewoon invoeren, mits het geen verse zachte kaas is zoals brie etc. :wink:
Het is idd. netjes om het te melden. Volgende keer maar eens melden...
Misschien nog een leuke tip voor velen onder ons:Citaat:
Ik bedacht me nog iets leuks om mee te nemen: een leuke verjaarskalender. Ik kan er nooit genoeg hebben (vergeet nog steeds de meeste verjaardagen :o ) en ze zijn zo leuk Nederlands.
Maak zelf je eigen kalender.
Velen hebben voortaan een digitale camera, een fotoshop-programma en printen zelf hun foto's.
Zoek leuke vakantie foto's, zet hier de maand en 30 of 31 streepjes bij met 1 t/m 30/31 ervoor en print die op goed foto-papier uit. Perforeren, vislijn erdoor heen en klaar is je eigen, originel verjaardagskalender.
WIj hebben dit gedaan en zo zie je je vakantie foto's wat vaker.
Ben je het beu, neem je gewoon nieuwe foto's
Groetjes van Cre-Thea :P
Hallo allemaal!
Kan iemand mij vertellen of je gewoon chips en snoep mee kan nemen in het vliegtuig?
Wij gaan natuurlijk met kinderen en dan is dat wel lekker/handig. Jaja, ook voor onszelf :lol: .
Geeft dit geen probelemen als het niet op is en je het dus invoert?
Heb gehoord van iemand die een appel bij zich had in haar handbagage. Opgegeten in het vliegtuig eenmaal op het vliegveld in Amerika bleef die speurhond maar rond haar tas hangen......... leg dat dan maar eens uit.....
Waarmee moet ik nog meer rekening houden met wat je meeneemt?
Nog dingen die we absoluut niet moeten vergeten?
Kan ik mijn tas het beste sluiten met een slotje of tay-rip of gewoon open laten....?
Bedankt alvast!
(nog maar 9 nachtjes slapen......!)
Over het algemeen geld geen eten meenenem dat bedorven kan raken niet meenemen. snoep/chips etc kan meestal wel. Kon zo niet ergens een oficiele site vinden waar dit allemaal op staat.
Tevens krijf je in het vliegtuig over het algemeen ook voldoende te eten/drinken en kun je altijd om meer vragen.
Over het algemeen de koffer/tas goed afsluiten, maar ook niet te goed met allerlei tyraps etc. Als ze willen controlleren moet toch de hele zooi er af.
Niet helemaal het juiste antwoord.
Je mag voor onderweg alles meeslepen wat je wilt ook snoep, drinken, fruit, desoods een happy meal van mac. Onderweg krijg je wel drinken, maar voor de kinderen is snoep altijd wel lekker.
Bij aankomst van het vliegtuig, moet je alle produkten met groente, vruchten, vleeswaren en kaas etc in het vliegtuig weggooien, dergelijke produkten mag je Amerika niet mee naar binnen nemen.
Alleen voorverpakte stukken kaas doen ze normaal gesproken niet moeilijk over.
je handbagage moet je uiteraard niet op slot doen, maar tassen en dergelijke die als ruimbagage meegaan, moet je juist WEL met een tie-rib afsluiten. (Zie eerdere discussies hierover)
Succes, Eric
ps. Je zult zien, dat in Amerika de mensen gewoon met een stuk pizza en een kop koffie het vliegtuig binnen komen !!
Je kunt alles meenemen. Maar je mag organisch voedsel niet het land invoeren. Eet dus zoveel mogelijk daarvan onderweg op en gaai het voor de landing in de vuilniszakken waarmee de stewardessen rondgaan. Snoep is geen enkel probleem, evenals nog afgesloten zakjes chips (zijn ge open: voor de zekerheid weggooien). Zaken als broodjes, fruit, worstjes en zo: weggooien. Bij twijfel: weggooien. Je kunt nog genoeg van die zaken kopen in de VS en het is het toch niet waard om ..... (vul zelf maar in).
Ter informatie:
Fruit is ten strengste verboden om in te voeren, gooi dit dus echt weg in het vliegtuig.
Fruit kan ziektes/bacterien/beestjes enz. bevatten, vandaar.
nu denk ik bv aan koffiepads, suiker, melkpoeder
Zou je daar problemen mee krijgen tips gevraagd??
Koffiepads krijg je geen problemen mee, maar wie gaat er nou suiker meenemen? Je gaat naar een gewoon land hoor, ze hebben daar ook supermarkten
Ga je toch geen suiker meeslepen?
Eric
is alleen voor de 1e avond, na een lange reis een lekker bakkie op je hotelkamer is toch lekkerr :)
Je hebt gelijk wel lekker, maar wel echt Nederlands. Neem je ook aardappelen kaas en hagelslag mee???
Harm