Gezocht: Disney Vacation Club members
Heb dit forum pas ontdekt, en vraag me af of er nog leden zijn van de Disney Vacation Club? M´n ex (toen man) en ik zijn sinds ´99 bij de Disney Vacation Club. Heb nu onlangs voor het eerst via een Amerikaans forum een aantal punten verkocht, maar is nogal omslachtig en komen vrij hoge kosten bij kijken om geld van ginder op je rekening hier te krijgen (4% via PayPal vind ik toch al een aardig bedrag aangezien het toch om vrij grote bedragen gaat). Het zou handig zijn om wat mensen dichter bij huis te kennen die ook lid zijn om eventueel punten te verhandelen, lenen of over te zetten. Anyone? :?:
Re: Gezocht: Disney Vacation Club members
ik gellof dat je op de website kunt kijken waar er leden zijn maar ik denk dat er in belgie nog niet zoveel zijn.
Wij zijn zelf geen lid van DVC maar willen wrs in de toekomst wel eens een keer punten gaan huren van iemand.
Ikzelf heb een bankrekening in Amerika dus kan het ook in Amerika regelen, maar ik wil je zeker in gedachte houden.
Kun je mss iets meer vertellen, hoeveel punten heb je en waar??
Re: Disney's Vacation club.
Hallo allemaal,
Wij zijn dus DVC members, en het is inderdaad een hoop geld dat zal ik niet ontkennen maar er zijn ook een hoop voordelen. Je hebt bijv. korting in een hoop restaurants en in de emporium (disney winkel 10%), je hebt korting op je entree, je auto huur, en er zijn nog genoeg andere voordelen. Je betaalt inderdaad een bepaalt bedrag maar de punten blijven hun waarde behouden dus je hebt de garantie dat een verblijf over 15 jaar nog evenveel punten kost als dit jaar en dat kan je niet zeggen als je over 15 jaar een reis boekt bij een reisburo. Het is natuurlijk geweldig om daar aan te komen en je wordt verwelkomt met "welkom thuis" (ik weet het het is een klein detail maar toch) en het is gewoon geweldig om op het park zelf te zitten. Ons thuisbasis is Saratoga Springs in Orlando rechttegenover Downtown Disney en Pleasure Island maar dit jaar hebben we ervoor gekozen om naar Animal Kingdom Lodge te gaan met uitzicht over de savanne dan zit je op je balkonnetje en dan lopen de giraffen en zebra's voorbij geweldig!!!.
Als iemand nog vragen heeft ik beantwoord ze graag want ik ben superenthousiast maar dat zullen jullie wel gemerkt hebben en wij zijn echt niet over 1 nacht ijs gegaan want het is en blijft een hoop geld.
Oeps... een tijdje niet meer op het forum geweest en niet gezien dat er nog iets gepost was. Wij waren destijds (1999) volgens hun zeggen nr. 13 op de lijst van de Belgische members. Een lijst van leden heb ik nog nergens gezien, moest die ergens te zien zijn, mag je dat altijd doorgeven, ben wel benieuwd.
Wij hebben 220 punten, onze home resort is de Boardwalk, hier hebben we echter nog nooit verbleven, wel telkens in Old Key West Resort, en vorig jaar in Saratoga Springs.
Re: Disney's Vacation club
Hey! Leuk om hier nog een andere DVC member tegen te komen! Zelf ben ik ook sinds ´99 DVC member, en heb er nog geen seconde spijt van gehad! Is idd niet goedkoop (toen wij het gekocht hebben nog wel een pak goedkoper als nu), maar als je vaak naar WDW gaat en on-site verblijft, kom je zeker voordeliger uit op deze manier. Plus de kortingen, zoals eerder ook al opgenoemd. Wij hebben ook al 2x gebruik gemaakt van de korting op een annual passport (maar liefst 100$ korting pp). Als je binnen een tijdsbestek van een jaar 2x kan gaan (wij hebben dit gedaan december 1999, mei 2000, en juli 2005 - april 2006) dan scheelt het meteen ook een pak aan inkomtickets. Het is allemaal maar hoe je het bekijkt... Ik heb er in elk geval nog geen moment spijt van gehad!
Mvdham, als je ooit punten tekort komt, of je hebt er die je niet opgebruikt, mag je altijd een seintje geven. Ik heb zelf dit jaar voor ´t eerst een aantal punten "verkocht". Aangezien het aan een Amerikaan was en het voor ons beiden de eerste keer was, is het wat omslachtig gelopen, maar uiteindelijk is het wel in orde gekomen. Wel handig dat dit kan, ik heb in het verleden al meermaals kleine "restjes" punten zomaar laten verloren gaan omdat ik niet wist dat dit kon...
Hoe gaat het dan als deze regeling er straks niet meer is?
Ik heb me vorig jaar ook even verdiept in deze materie en heb toen ergens gelezen dat deze timeshares verboden gaan worden.
Sorry ik weet niet meer waar ik dit opgepikt heb maar het was een Amerikaans Disney forum.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Tinkerbell
Hoe gaat het dan als deze regeling er straks niet meer is?
Ik heb geen idee wat je gelezen hebt, of waar, maar dit soort "regelingen" gaan echt niet verdwijnen. Echt niet. Is ook geen reden voor, er zijn genoeg mensen die met heel veel plezier van dit soort lidmaatschappen gebruik maken. DVC en Hapimag zijn maar een paar voorbeelden, er zijn er nog veel meer.
Citaat:
Michael66
Ik heb geen idee wat je gelezen hebt, of waar, maar dit soort "regelingen" gaan echt niet verdwijnen. Echt niet. Is ook geen reden voor, er zijn genoeg mensen die met heel veel plezier van dit soort lidmaatschappen gebruik maken. DVC en Hapimag zijn maar een paar voorbeelden, er zijn er nog veel meer.
Het had iets te maken met verjaren. Een gebouw mag maar zo veel jaar in time sharing zitten.Maar nogmaals het fijne weet ik er niet meer van maar er waren wel toekomstige problemen.
Als je er meer concrete info over hebt hoor ik het graag.
Citaat:
Tinkerbell
Het had iets te maken met verjaren. Een gebouw mag maar zo veel jaar in time sharing zitten.Maar nogmaals het fijne weet ik er niet meer van maar er waren wel toekomstige problemen.
Duurt nog wel even hoor. Zie http://en.wikipedia.org/wiki/Disney_Vacation_Club
Citaat:
Expiration
A DVC membership expires based on the home resort of the membership. The following table provides the year in which a membership at each home resort will expire:
Home Resort - Expiration Year
Disney's Animal Kingdom Villas - 2057
Disney's Old Key West - 2042/2057*
Disney's Saratoga Springs Resort & Spa - 2054
All Other Home Resorts - 2042
- The members at Disney's Old Key West Resort have the option to extend their membership, but they are not required. The members who choose not to extend will have their ownership will expire in 2042. All members who choose to extend their membership will extend until 2057.
Kan me alleen wel voorstellen dat het in de toekomst problemen op gaat leveren. Als het contract maar tot 2042 mag blijven lopen dan is het op een gegeven moment over met de pret.
Gezocht: ervaringen met Disney villa's
Hallo allemaal,
Wij zijn in de meivakantie naar WDW geweest en dus net terug, maar we vonden het echt geweldig en gaan volgend jaar weer. Dan willen ook mijn schoonouders en mijn broertje mee. Ik heb al even rond gekeken op de site van WDW en met 5 personen leek mij een villa wel zo handig.
Heeft iemand al ervaringen met de verschillende villa's die disney te bieden heeft? We willen wel graag 2 aparte slaapkamers en ook op het disney terrein verblijven.
Alvast bedankt,
Lisette
Re: gezocht: ervaringen met disney villa's
De "villa's" van Disney zijn geen echte villa's (grote huizen), maar eigenlijk gewoon condo's (appartementen).
Ik heb er zelf verder geen ervaring mee.
Re: Gezocht: ervaringen met Disney villa's
Ben vorig jaar in WDW geweest voor ongeveer de 8e keer en hebben een top appartement geboekt. We verbleven in Saratoga Springs, was echt een top kamer met 2 verschillende slaapkamers, 2 badkamers waarvan 1 met jacuzzi, je eigen was-droog combinatie en een mooie keuken. Nou moet ik wel zeggen dat wij geen gebruik hebben gemaakt van de keuken, in Amerika is het goedkoper om buiten de deur te eten dan zelf koken.
als je meer wil weten hoor ik het wel, maar Saratoga Springs was echt in een woord gezegd SUPER
Alvast bedankt voor de reacties.
Ik had al gezien/gelezen dat die "villa's" gewoon grote kamers zijn of een studio en een kamer samengevoegd.
Saratoga Springs stond bij mij al op het lijstje samen met old key west en the Beach club.
Wat fijn dat het jullie zo goed bevallen is. De keuken zullen wij ook niet gaan gebruiken aangezien wij waarschijnlijk het dining plan nemen en anders gewoon uit eten gaan.
Nog een paar vraagjes:
Worden net als in de andere hotels ook de bedden elke dag opgemaakt en de handdoeken vervangen?
En hoe is de sfeer op het resort? Op foto's zie ik alleen maar grote gebouwen. Dit jaar sliepen wij op het coronada springs resort en dat was net een dorp waar je doorheen liep. Ook omdat de gebouwen daar niet zo hoog zijn.
Voor zover ik heb begrepen is het niet zo dat iedere dag je handdoeken worden vervangen maar in een villa maar 1x per week of per verblijf als je kortern dan een week verblijft.
De setting is hetzelfde al andere hotels, er is bv in de hotels die jij nu noemt voor de villa's ook een hotelkamer of een studio te boeken.
Het zijn grote gebouwen maar geen flatgebouwen en het is allemaal opgezet alsof je door een dorp loopt.
Mijn vraag is, waarom een Disneyvilla??
Waarom geen villa off property waardoor je een echte villa hebt met een privé zwembad?? Vaak is het goedkoper dan verblijven on property.
Is er een speciale reden??
Mocht je echt willen zeggen het moet een Disneyvilla zijn, denk er dan eens aan om Disneyvacationclub punten te huren van iemand anders, dan ben je vaak véél goedkoper uit dan dat je het gewoon via Disney boekt en je krijgt exact hetzelfde.
De hotels die jij noemt zijn namelijk allemaal Disney Vacation Club hotels, waarvan ze ook kamers/villa's verhuren aan het gewone publiek.
Hallo,
Bij ons op Saratoga werd de kamer elke dag schoon gemaakt, van het opmaken van de bedden to het verschonen van de handdoeken.
Uiteraard zijn er alleen maar grotere gebouwen, het is er erg rustig en het heeft niet echt een dorp-gevoel, wat in tegenstelling Coronado wel heeft, want daar zijn wij ook geweest.
Als je echt voor de kamers wilt gaan dan raad ik Saratoga aan, als je meer er omheen wilt, dan zal ik toch ergens anders heen gaan.
Probeer eens Animal Kingdom, het is wel een hotel, maar ook met top kamers!!!!
wij hebben 160 punten en zijn pas sinds afgelopen mei vakantie lid. thuis resort is saratoga springs maar zijn van plan volgend jaar onze vakantie door te brengen in wilderness resort.
Hey, leuk sylvester! Altijd handig om iemand te kennen die ook lid is en waar je evt punten kan van huren of aan kan verhuren e.d. We hebben zelf als eens een jaar niets met onze punten gedaan, of al eens een kleine hoeveelheid (13pnt) over gehad, da´s dan natuurlijk jammer op deze manier geld weg te gooien. Tot over een half jaar wist ik niet eens dat er forums bestonden waar je DVC punten kan huren/verhuren. Heb het één keer gedaan, maar het is toch altijd handiger als je in je eigen taal en in je eigen buurt zo´n dingen kan regelen. Ken je nog mensen die lid zijn? Ben je trouwens Belg of Nederlander?
Is normaal hoor, dat het op een gegeven moment afloopt. Wordt ook bij het aangaan van het contract duidelijk vermeld tot hoelang het loopt. Wij hebben onze "home resort" in the Boardwalk Villa´s en ons contract loopt tot 2042. Old Key West was het eerste Disney Vacation Club Resort en liep ook tot 2042. Onlangs hebben leden wel de kans gekregen dit te verlengen tot 2057.
Dit wordt ook heel duidelijk vermeld bij de aankoop, dus het is helemaal niet zo dat het gaat "verdwijnen" of voor "problemen" gaat zorgen, helemaal niet, dat heb je verkeerd geïnterpreteerd. De reden waarom het tot een bepaalde periode loopt, is als ik me niet vergis, dat tegen die tijd het gebouw z´n beste tijd wel een beetje gehad heeft, en de kosten van onderhoud en restauratie e.d., waar oa de "annual dues" voor dienen, te hoog zouden oplopen.
Tegen 2042 ben ik trouwens 75j dus zie ik mezelf ook niet direct niet meer zo vaak naar Florida gaan... hoewel... wie weet... ;-)
Op de Disneycruise heb ik een meeting bijgewoond van de DVC. De verkoper, ging vooral het verschil uitleggen, tussen een hotel, en de Disney resorts met villa's.
Tevens noemde hij wat andere voordelen in mijn ogen toch soms "sigaren uit eigen doos" maar de meeste mensen uit de USA die erbij waren, gingen klappen en juichen.
Als ik mee zou doen met het "goedkoopste pakket" ik geloof even uit mijn hoofd $26000 zou ik al rond de $700 kwijt zijn per jaar aan die onderhoudskosten e.d. En met dit pakket zou ik dan net geen week elk jaar naar zo'n Disney resort met villa's kunnen.
Nu kan ik een andere NIET disney villa al bijna huren voor 2 weken, alleen al voor het onderhoudskosten bedrag.
Ik weet ik maak het even erg zwart / wit, want er zitten inderdaad meer voodelen aan, en een "gewone" villa is geen Disney resort villa.
Maar voor mij kwam de persoon niet met steekhoudende argumenten om dit in de toekomst te willen doen. En misschien het feit dat ik ook even niet die $26000 heb liggen :razz:
Voor iedereen die dit wel "over" heeft kan het natuurlijk een goede investering zijn, om zo verzekerd te zijn, van jaar in jaar uit de beste hotels, voor een relatief steeds lagere prijs, denk aan de inflatie over 35 jaar.
Jeroen