Vliegen van/naar/via Atlanta
Hallo ik denk dat deze vraag al 100 x is gevraagd maar ja
Volgende maand vliegen we met Delta naar Orlando vanuit Zaventem waar wij moeten overstappen in Atlanta en 1.50 hr de tijd hebben om aan boord te gaan richting Orlando hoe gaat dit in z'n werk met onze koffers en langs welke instantie's moeten we passeren en hebben we tijd genoeg om dit allemaal te doen alvast bedankt
Re: Overstappen in Atlanta
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skale44
Volgende maand vliegen we met Delta naar Orlando vanuit Zaventem waar wij moeten overstappen in Atlanta en 1.50 hr de tijd hebben om aan boord te gaan richting Orlando hoe gaat dit in z'n werk met onze koffers en langs welke instantie's moeten we passeren en hebben we tijd genoeg om dit allemaal te doen alvast bedankt
Je zal in ieder geval je koffers moeten ophalen bij de band en er daarna mee door de douane gaan. Na de douane kun je ze meteen weer kwijt op de band, zodat je niet opnieuw hoeft in te checken. Zie ook de FAQ: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skale44
Op deze site: http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/wait_times/ kan je een Excel sheet vinden waar de average incoming waiting times van diverse luchthavens op staan.
Zoals je ziet is Atlanta (althans half september) zo'n 30 a 40 minuten. Als je geen vertraging hebt is het dus te doen.
Ik houd zelf altijd minimaal 2 uur tussen de vluchten aan of vlieg rechtstreeks, al kost het wat meer. Vergeet ook niet dat de vertrektijd na de overstap de tijd is dat het vliegtuig vertrekt, dat betekent dat je ook zeker 10 a 15 minuten van te voren er in moet zitten.
Goede reis succes
Knaapje
Re: US Airways - gang van zaken met overstappen in Philadelphia
Bij ons zijn alleen de groene kaartjes op Atlanta ingenomen. Dit pas nadat ik zelf even bij de balie ben gaan vragen of ze deze kaartjes niet moesten hebben. De paspoorten zijn hierbij niet gescand. Bij aankomst in Nederland trouwens wel.
Hoop dat dit bij onze volgende trip geen problemen zal opleveren met de US binnengaan. Dus dat de procedure wel goed is verlopen, en wij daadwerkelijk als "vertrokken" geregistreerd staan?
Weet iemand hier iets meer van?
Re: Vliegen met Delta Airlines
Ik vlieg ook met Delta via Atlanta. Daar heb ik een overstaptijd van 1.5 uur. Is dat genoeg?
Ook deze keer zou dat voldoende moeten zijn, met alle mitsen en maren van dien.
Drukte bij Immigration bepaalt vaak de tijdruimte, maar de verbinding tussen terminals (mocht je van een andere vertrekken dan je aankomt) is erg snel, dus het zou moeten kunnen.
Niet ruim, maar zeker haalbaar.
Ook wij hebben dezelfde vlucht tijden aankomen om 13.55 vertrek om 15.30. Ik ben toch bang zeker als je nog een beetje vertraging hebt, dat het zeer krap is. Maar ik heb nog geen ervaring in Atlanta wie wel? Tips zijn welkom.
Anderhalf uur is te doen maar zoals Ta2 gerrit zei het ligt eraan hoe druk het is bij Immigrations. Ik ben de laatste 5 jaar op Atlanta binnegkomen en steeds ging het goed, maar je weet het natuurlijk nooit. Er is altijd dat 1% wat kan misgaan.
Mara onder normale omstandigheden is dit genoeg. Atlanta is een groot airport en op zich is alles er zeer goed geregeld.
Re: overstappen in Atlanta
Als je de zoek functie hier op het forum gebruikt zul je lezen dat 1,5 uur op Atlanta genoeg moet zijn. Het kan soms druk zijn bij security op Atlanta, maar over het algemeen moet dit haalbaar zijn. Hebt het zelf diverse keren nu gedaan, en ook dit jaar ga ik het doen.
De bagage pik je op en lever je meteen weer in dus daar hoef je niet echt druk om te maken.
Als je op tijd aankomt lukt het makkelijk, uit het vliegtuig eerst door immigratie, dan met je koffers door de douane, dan koffers op de transfer band, dan helaas weer security en moeten je schoenen uit, dan naar de de juiste concourse, waarschijnlijk met het treintje.
Atlanta is naar mijn mening een heel erg vriendelijk gebeuren, kom ik op Miami vragen ze me waar ben ik geweest, wat heb ik gedaan enz.
Kwam afgelopen woensdag via Atlanta, zeggen ze welkom thuis. Wat een verschil!!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Menno& Petra
Wij gaan in april/mei voor het eerst naar Florida. We vliegen op Atlanta alwaar we anderhalf uur de tijd hebben om
over te stappen op onze volgende vlucht naar Orlando.
Heeft iemand hier ervaring mee of dit lukt binnen anderhalf uur.
We hebben 2 kinderen bij ons en de nodige bagage natuurlijk.
No worries. Hoewel Atlanta-Hartsfield de grootste luchthaven is voor wat betreft aantallen passagiers, is het ook één van de meest efficiënte luchthavens die ik ken. Mede door de ondergrondse treinverbinding kun je in no-time van de E-terminal (aankomsthal voor internationale vluchten) naar de terminal vanwaar je aansluitende vlucht vertrekt. In vergelijking met het transport op bijvoorbeeld Washington-Dullus of Chicago-O’hare is dit een verademing. Je kunt natuurlijk altijd pech hebben, maar in principe moet 1½ uur voldoende zijn.
Hoi Menno en Petra,
Wij hebben hetzelfde schema (Delta airlines), maar dan in Juli. Ook maar 1.5 uur overstap tijd.
De reacties die ik lees zijn gelukkig positief, maar ik hoor ook graag jullie ervaring als je weer terug bent.
Groet,
Charles
Ik vlieg op de terugweg over Atlanta. Heb nog nooit een overstap gemaakt dus vind het best wel spannend... En ook wij hebben anderhalf uur. Gelukkig heb ik begrepen dat ik in ieder geval niet met de koffers hoef te slepen, toch? Dus van de terminal waar wij aankomen dus met een treintje naar de e-terminal, begrijp ik. Dan hoeven we toch niet meer door de douane, of wel?
groetjes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Sabine_1979
Gelukkig heb ik begrepen dat ik in ieder geval niet met de koffers hoef te slepen, toch? Dus van de terminal waar wij aankomen dus met een treintje naar de e-terminal, begrijp ik. Dan hoeven we toch niet meer door de douane, of wel?
groetjes
Dat heb je goed begrepen :wink:
Bij vertrek vanaf Atlanta zie je geen douane meer en ook je koffers zie je pas op Schiphol weer terug. Je moet alleen niet vergeten het groene kaartje uit je paspoort op Atlanta in te leveren (vaak nemen ze dit in bij het instappen in het toestel).
Delta is een goede maatschappij en Atlanta is een fijn vliegveld om Amerika binnen te komen. Hou wel rekening met een minimale overstaptijd van een kleine 2 uur. Ik ben zelf 5 keer met Delta naar Amerika gevlogen.
Hai Chipzy,
De overstaptijd zou voldoende moeten zijn, maar dan moet je natuurlijk geen vertraging hebben in A´dam. Wij zijn sept./okt. 2006 met onze 2 kids (toen 1 en 4) geweest en ik moet zeggen dat het hartstikke goed is gegaan. Je moet je zelf er gewoon niet te druk over maken, en het gewoon over je heen laten komen. Zij hoeven trouwens geen foto en vingerafdruk te laten maken.
Misschien nog even een andere tip voor het reizen met kids. Wij zijn afgelopen jaar naar Aruba op vakantie geweest en hadden toen voor onze jongste een eigen stoel gekocht en haar eigen autostoel meegenomen. Ik vond het werkelijk een uitkomst. Ze zat goed vast en had toch haar eigen omgeving.
http://img262.imageshack.us/img262/9...4977imglb2.jpg
Veel succes Annette...
Wat gebeurt er als je vertraging hebt op amsterdam zodat je bijv 2 uur te laat aankomt? En je hebt een overstap tijd van ongveer 2 uur?
ALs je dit gebeurt dan wordt direct je ticket omgeboekt naar een latere vlucht naar dezelfde bestemming. Meestal geven in het vliegtuig al aan dat je naar de ticket desk moet gaan om je ticket te laten veranderen. Soms doen ze het al op Schiphol als de vertraging dan al bekend is.
Je hoeft je geen zorgen te maken. Er leiden vele wegen naar Rome en de maatschappij heeft de verplichting om je daar te brengen. Dit geldt niet als je niet me dezelfde maatschappij doorvliegt maar een apart ticket hebt geboekt bij een andere maatschappij.
En die ticketdesk zit in Atlanta net na de douane, op het punt waar je ook je koffers weer afgeeft.
Wij hadden de laatste keer ook vertraging. Geen punt, de ticket voor de eerstvolgende aansluiting lag al klaar op onze naam.