-
Vliegen met Air France (AF)
Wij vliegen 29 April met Delta naar Orlando via Atlanta. Via de website heb ik al plaatsen besproken voor beide vluchten. Voor de terugweg kan ik niets vinden op de site van Air France / KLM. Als ik het goed begrijp is dit pas mogelijk vanaf een week voor vertrek. Omdat wij geen laptop mee hebben denk ik dat dit een probleem gaat worden. Heeft iemand ervaring met het inchecken bij de balie? Wij zijn met zijn 4en, en willen in ieder geval toch wel 2 bij 2 zitten. Zal dit nog lukken als je op de dag zelf gaat inchecken?
Groetjes Mirjam
-
Re: inchecken Air France / KLM
Inchecken is op zich heel gemakkelijk ook aan de balie, of je ook 4 plaatsen bij elkaar krijgt is natuurlijk wel een andere zaak.
Wat ik zou doen is als je in een hotel zit, daar hebben ze meestal wel een internet computer staan dan gewoon die even gebruiken om dan daar online in te checken en zo je plaatsen reserveren. of je kunt ze proberen te bellen.
Ps. Waarom doe je dit via de KLM site en niet via de Delta site als je met Delta vliegt?
Ik heb via de Delta site al mijn stoelen gereserveerd ook van de terug weg.
-
Als je over de juiste gegevens beschikt kun je bij Delta gewoon inloggen en voor de heen en terug weg je stoel reserveren. KLM etc. hebben niets met Delta te maken dus zul je up die sites niets over jouw vlucht vinden.
Harm
-
Om zeker te zijn moet je vroeg aanwezig zijn bij de balie om in te checken. Verder kan je naar bv naar Kinko's gaan om in te checken en je boarding pass uit te printen.
-
En een reservering van stoelen is geen inchecken. Dus ook op de heenweg moet je nog bij Delta inchecken aan de balie volgens mij. Ik weet dat ze bezig zijn met het inchecken online ook voor AMS mogelijk te maken, maar volgens mij hebben ze problemen / werkt het nog niet.
-
De vraag is nu vliegen jullie met KLm naar atlanta en vandaar door naar Orlando met Delta of vliegen jullie alles met Delta?
-
air france?
Hoi allen!
Wij vliegen in Januari 2010 met AIRFRANCE vanuit Parijs richting Miami:lol:. Ik kan via de zoekfunctie over AIRFRANCE eigenlijk niets terug vinden. Heeft er misschien iemand ervaring met deze maatschappij?
Grtz
Giacomo
-
Re: airfrance?
Ik loop al en tijdje mee op het forum, en kan me niet echt herinneren dat Air France al eens voorbijgekomen is.
Misschien ben je de eerste, dus kun je mooi de ervaringsdeskundige worden :-).
-
Twee weken terug met air france naar new york gevlogen via parijs, mooie nieuwe terminal op charles le Gaulle overgestapt. Vlogen met een Boeing 747 zonder eigen schermpjes pfffff. Eten mwhhhh kortom waren de laatste jaren Emirates gewend nivo halen ze niet.
Veel plezier, oh ja 24 uur van te voren stoelen reserveren!
Didier
-
Didier bedankt voor de reactie, misschien vliegen er richting Miami wel iets gemoderniseerde vliegtuigjes met afzonderlijke schermpje :razz:, hoop doet leven he.
Ik zal zeker mijn ervaringen met airfrance hier melden;)
groetjes
-
Vorig jaar zomer zijn wij met Air France vanaf Parijs gevlogen (eerst met KLM vanaf Amsterdam naar Parijs). Is op zich prima bevallen. Was wel een 747, maar service was prima. Wij zaten upper deck als frequent flyers, en daar had je eigen schermpjes, in de gewone economy volgens mij niet .... Je zou mijn weblog nog eens kunnen bekijken voor de ervaringen.
-
Heb net even je blog gelezen Lekker veel informatie Thanks
grtjs
-
Vliegen met Air France
Heeft er iemand ervaring met vliegen met Air France?
Hoeveel kilo''s (hand)bagage mag je meenemen? En hoe is de beenruimte?
En kan je via internet inchecken?
Alvast bedankt voor de reactie!
-
Re: vliegen met Air France
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Kitty
vliegen met Air France?
Ik zou ook even kijken in het topic over KLM/ Northwest . Inmiddels zijn Air France en de KLM gefuseerd en worden de vluchten en de voorwaarden van deze maatschappijen samen met Northwest en Delta gelijkgetrokken. Vluchten worden steeds vaker in codeshare uitgevoerd. Hoever ze daar precies mee zijn kan je het best op de site van Air France zelf achterhalen. Je kunt dit ook op je iternary zien. Zelf weet je immers precies vanwaar je vertrekt, waar je overstap en wat je bestemming in Florida is.
Kijk voor de (hand)bagageregels altijd even op de site van de maatschappij die je vervoert.
Citaat:
Your baggage allowance depends on your destination and travel class. To find out how many baggage items you can bring free of charge, as well as the cost of an additional baggage allowance, complete the fields below:
Voor de beenruimte kijk je op www.seatguru.com . Op je e-tickets of in je reisplan vind je welke vliegtuigen worden ingezet.
Ook voor het inckecken moet je op de site van Air France zijn.
-
Vliegen met Air France
Volgens mij is er nog geen topic over Air France en ik vraag me af of er recente ervaringen met Air France zijn?
Wij gaan zelf over 10 maanden vanaf Parijs met de Airbus 380 naar JFK. We zijn erg benieuwd naar het grote vliegtuig.
<<Moderator Michael: Jawel hoor, dat topic is er al. Daar heb ik je vraag dan ook aan toegevoegd.>>
-
Re: Vliegen met Air France
Citaat:
Kitty
Heeft er iemand ervaring met vliegen met Air France?
Alvast bedankt voor de reactie!
Je mag in economy 1 koffer/tas van 23 kg per persoon ruimbagage meenemen. De handbagage mag niet meer dan 8 kg zijn maar daar wordt niet heel erg streng op gelet zolang je maar binnen de afmeting voor de handbagage blijft.
De beenruimte/seat pitch in economy is 80 cm.
Je kan bij Air France online inchecken.
-
Vliegen met Air France
Dag iedereen,
Heeft er iemand van jullie ervaring met Air France? Vanaf volgende maand is er een rechtstreekse vlucht naar Orlando vanuit Charles de Gaulle en daar gaan wij in oktober onmiddellijk gebruik van maken (TGV van Brussel Zuid naar Parijs).
De reviews die ik elders op internet gelezen heb, zijn echter niet echt positief te noemen. Hopelijk hebben jullie andere ervaringen.
Ze lijken vooral niet sterk in het omgaan met kinderen, terwijl ik er nu net 2 van die soort heb 8-[. De ene zal dan 13 maand zijn en dus op schoot zitten; heel misschien nog in aanmerking komen voor een bassinet. De oudste zal dan 4.5 jaar zijn.
We hebben met de oudste al 2x naar Florida gevlogen, maar dan steeds met Delta. We waren daar best tevreden van, maar nu ook niet om te zeggen super...
We zijn dus benieuwd!
Groetjes,
Lynn
-
Ik was erg te spreken over de service van Air France. Heb een keer gevlogen van Ams-Parijs en Parijs naar Miami. In een good old 747, maar helemaal gemoderniseerd van binnen en van alle moderne gemakken voorzien. Personeel was vriendelijk en servicegericht; de maaltijd echt lekker (en dat tref je tegenwoordig zelden in een vliegtuig). En: de enige maatschappij waar in de economy class bij het eerste drankje een fles champagne meerijdt (gratis) en je bij het hoofdgerecht kunt kiezen uit vier (Franse) wijnen, twee rood en twee wit (ook gratis). 't Is een Franse maatschappij en dat willen ze laten weten.
Vliegveld CdG was daarentegen een puinhoop. Vooral het systeem met busjes tussen de verschillende terminals was op zijn zachtst gezegd chaotisch.
Terug vloog ik met AlItalia en dat was aanzienlijk minder.
-
Wij zijn vorig jaar met Air France via CdG naar Chicago gevlogen. Vliegtuig was prima, heb geen ervaring met kinderen. CdG was een beetje hectisch qua overstap maar daar hebben jullie geen last van. De controle was irritant - we moesten echt alles wat electronica was eruit halen.
Misschien heb je wat aan de verslagen:
Heenreis: http://usatour2010.wordpress.com/201...0%93-tomah-wi/
Terugreis: http://usatour2010.wordpress.com/201...%93-den-bosch/
-
Wij zijn vorig jaar gevlogen met Air France van Nantes naar Parijs met een prima service aan boord. Toen de overstap op CDG van een 2 terminal naar de 1 terminal voor de vervolgvlucht met Continental. CDG is echt het meest vreselijke vliegveld waar ik ooit ben geweest. Zo onduidelijk en chaotisch.
Volgend jaar doen we de hele vlucht met Air France (Nantes-CDG-NYC en alles 2 terminal) met de Airbus 380.
We hebben gekozen voor Air France vanwege de goede service.
We hebben zelf geen kleine kinderen maar hier in Frankrijk is bijna alles gericht op families met kinderen.
-
Aha, jullie reacties klinken beloftevol!
Dus goede service met Air France maar CDG is een ramp. Veel tijd hebben we niet om van de trein over te stappen op het vliegtuig, maar in principe zijn we reeds ingecheckt in Brussel-Zuid en hoeven enkel nog de bagage af te geven.
Bedankt iedereen!
Als er nog mensen ervaring hebben met Air France, let me know!
Oh en Njit: bedankt voor de verslagen!
-
Hoeveel tijd heb je om van trein naar vliegtuig te gaan?
-
We hebben exact 2 uur en 9 minuten. Als de TGV geen vertraging oploopt, is dat nog goed te doen, denk ik, hoop ik... We zijn natuurlijk niet echt speedy met onze grote koffers, buggy, rugzak, luiertas, speelgoedtas en de 2 kids ;-) Ook al moeten we niet meer inchecken, naar wat ik begrepen heb, is er nog een ferm eindje af te leggen te voet (of met trammetje?)
-
Het treinstation ligt tussen de terminals 2C-D / 2E-F en jullie vlucht zal waarschijnlijk vanaf 2E vertrekken. Dus erg ver hoef je niet en met die 2 uur moet dat te doen zijn.
http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/e...aris-CDG/maps/
http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/e...table-airline/
-
Toch raar .....
Natuurlijk, er zullen vast allerlei goede redenen aan ten grondslag liggen, en ik zal het wel niet snappen, maar ik vind het toch raar.....
Zoekende naar een leuke prijs voor een vlucht voor het hoogseizoen 2012 kom ik uit bij AirFrance.
Ik kan een vlucht boeken Dusseldorf-Miami met een stop over in Parijs.
Dan zou je toch denken dat je deze vlucht voor hetzelfde bedrag - of liever nog voor iets minder - ook rechtstreeks vanaf Parijs moet kunnen boeken ???? Maar nee, dan is de vlucht 300 duurder !!!!
Het zal ongetwijfeld in de luchthavenbelastingen zitten, maar ik vind het raar !
-
Re: Toch raar .....
Vliegtarieven zijn soms gewoon raar.
-
Re: Toch raar .....
Helaas gebeurt dit wel vaker en zijn niet altijd terug te leiden naar de belastingen, maar dit zijn soms bewuste keuzes van de luchtvaart maatschappijen om een bepaalde klantenkring te trekken waar ze wellicht later ook nog andere boekingen van krijgen.
Zo hebben we ook vluchten van Martinair naar Florida gehad die vanuit Duitsland, dan naar Nederland en dan door naar Florida stukken goedkoper waren dan vanaf Nederland.
Ook wil de prijs nog wel eens flink verschillen als je een andere plaats als tussenstop hebt. Het blijft dus altijd goed zoeken en vergelijken met vliegtickets.
-
Met Martinair zat het iets anders. Als je boekte via Martinair Duitsland kreeg je de tickets veel goedkoper dan via Martinair Nederland. Ook als je vertrok vanuit Amsterdam (je kon gewoon Amsterdam ingeven ipv Dusseldorf - ik spreek uit ervaring). Dit was uiteraard een "foutje" en is snel hersteld :-(
Overigens misschien wel even leuk om te vermelden; het verschil in prijzen is flink (vertrek 30-6 -2012 en retour 15-7-2012)
DUS-PAR-MIA = 776 euro
AMS-PAR-MIA = 1092 euro
BRU-PAR-MIA = 971 euro
PAR-MIA = 1065 euro
-
De tax heeft te maken met de opstapplaats van de passagiers. Als je opstapt in het buitenland ipv schiphol, dan ben je een transfer passagier en hoeft de airline minder belasting hierover te voldoen dan wanneer je hier opstapt.
En in andere landen is dit waarschijnlijk ook zo geregeld.
Ik heb dit ook meegemaakt met KLM. Ik woon in Maastricht en kon voor 200 euro p.p. goedkoper vertrekken uit Brussel. Uiteindelijk niet gedaan omdat BA nog goedkoper was. (Maar dit is offtopic)
-
Ik had het wel bij een ander topic gepost, maar toch ook nog even hier. Wij hebben gekozen voor AF. Vertrek 30-6-2012 DUS-PAR-MCO en retour 16-7-2012 MIA-PAR-DUS.
Rechtstreeks geboekt bij AF via internet. Ik ben overigens zeer te spreken over de klantvriendelijkheid van AF. Ik had nog wat vragen en heb hier telefonisch zeer duidelijk en vriendelijk antwoord op gekregen.
De prijs kon misschien nog iets voordeliger met een andere maatschappij, maar ik ben hier dik tevreden mee. Ik boek graag rechtstreeks en ontvang met e-tickets graag direct in de mailbox ! En ach zo sparen we weer frequent flyer punten :D
-
Vorige week AMS - CDG - MIA en retour geboekt voor 530 euro pp in mei/augustus volgend jaar. Ben al eens met Air France in een 777 van Beirut naar Parijs gevlogen en dat was erg positief. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen :)
-
Op 8 november gaan we naar Orlando en vliegen met Air France.
Tickets hadden we via KLM wereld weken gescoord, voor 2 personen totaal 925 euro :D
Route AMS - CDG - MCO , het was helaas niet mogelijk om een rechtstreekse vlucht te krijgen en deze combinatie was de snelste qua reistijd.
Ben heel benieuwd hoe de reis gaat verlopen, ik hou jullie op de hoogte:D
-
Hou rekening met veel loopwerk op CDG. Aankomst is op 2F en vertrek op 2E of 2C. wel een goede prijs voor het ticket.
-
Hier kun je de vlucht opzoeken voor de terminal:
http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/e...heir-terminal/
http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/e...table-airline/
en hier hoe je moet lopen tussen de terminals:
http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/e...ection-flight/
CDG is geen prettig vliegveld.
De vorige keer moesten wij van een 2 terminal naar de 1 terminal (en terug andersom). Vreselijk en je hebt genoeg tijd nodig.
Pluspunt: omdat je alle delen met Air France vliegt, staan ze op je te wachten voor de connecting flight.
In februari gaan wij ook weer maar omdat wij met een binnenlandse vlucht aankomen (van Nantes) en vertrekken is alles in de 2 terminal.
-
volgens de vluchtopgave hebben we 1,5 uur om naar de gate 2E te komen. Ik stel me dan zo voor dat we uit het ene direct kunnen boarden voor de aansluitende vlucht.
Dank je wel voor de link voor de terminals!,
Weet iemand of het echt nodig is om 3 uur van te voren op schiphol te moeten zijn ?
-
3 uur is de standaard tijd. Zie ook http://www.airfrance.nl/NL/en/common...rement_hle.htm voor de specifieke uitleg.
Het korte antwoord is Nee, je hoeft niet 3 uur van te voren aanwezig te zijn. Maar als je door omstandigheden je vlucht mist ben je zelf verantwoordelijk.
-
ja, daar heb je gelijk in.., dat risico gaan we niet nemen.. :-)
-
Vorige zaterdag zijn we met Air France naar Orlando gevlogen. Eerst met de TGV van Brussel naar Parijs en dan rechtstreeks Orlando.
We hadden pech aangezien er net staking van het boordpersoneel was. We konden in Brussel inchecken maar kregen het statuut van wachtlijst. In Parijs hebben voor de balie vastgestaan tot men met zekerheid wist hoeveel personeel er aan boord ging aanwezig zijn. Per ontbrekend personeel waren er een 40 à 80 mensen die niet meekonden.
Wij hebben wel heel veel geluk gehad. Aangezien we met kleine kinderen reisden, zijn we uit elke wachtrij uitgehaald en met voorrang behandeld. Superservice gekregen overal! Idem dito bij douane en security.
Uiteindelijk zijn er 80 mensen geweigerd. We zijn met 3 uur vertraging in Orlando aangekomen. Wij waren gewoon blij dat we er geraakt zijn. Overal werden we ook goed op de hoogte gehouden. Dus ondanks de staking waren wij toch nog tevreden over de service.
-
Tja... sinds we in Frankrijk wonen weten we het zeker: staken is de grootste hobby van de Fransen, helaas!!!
Maar goed dat de reis toch nog goed is gegaan en jullie tevreden waren over de service.
Fijne vakantie!!!
-
Citaat:
lvfl
Wij hebben wel heel veel geluk gehad. Aangezien we met kleine kinderen reisden, zijn we uit elke wachtrij uitgehaald en met voorrang behandeld. Superservice gekregen overal! Idem dito bij douane en security.
je zou er bijna kinderen voor krijgen :)