-
Schoenen-scanner @ Orlando Airport
Mooi bericht?
Citaat:
Airport shoe scanner disappoints some
By TRAVIS REED
Associated Press Writer
ORLANDO, Fla. (AP) -- New airport screening technology that was trotted out Tuesday was supposed to let passengers keep their footwear on while passing through security.
But several travelers complained they had to kick loafers or heels off anyway, even after standing in a kiosk that reads their biometric information and uses radio waves to test for explosives and metal. The scanners are part of a new program at Orlando International Airport that promises shorter screening lines for those who pass a federal background check and pay a $100 annual fee.
But all shoes with metal must still be removed for additional screening because the agency has not approved the devices' ability to distinguish between safe and unsafe metals, said Shawn Dagg, Verified Identity Pass senior vice president.
"That was a bit disappointing. I thought all the hype was that this was going to let you keep your shoes on," said Clay Breazeale, a salesman who flies about twice a week. "The machine simply detected this little piece of metal, so I had to take my shoes off."
The Clear program is operated by Verified Identity Pass Inc., a New York City company headed by Court TV founder Steven Brill. It debuted in Orlando in June 2005 and has since drawn 30,000 customers. Participants have long been able to bypass regular security lines, but Tuesday was the initial rollout of the shoe scanners.
Dagg said he hopes customers will learn to wear shoes without metal.
Also Tuesday, Clear expanded to a British Airways terminal at New York's Kennedy Airport. The company plans to launch another outpost this week at the Indianapolis airport, and two more next week at the San Jose, Calif., and Cincinnati/Northern Kentucky airports. Verified hopes to expand the Orlando program to 20 airports by the end of the year.
TSA must vet all Clear passengers before they can enroll in the program.
As with the program in general, the shoe scanners will not be broadly used until they receive further TSA approval.
-
Re: Schoenen-scanner @ Orlando Airport
Als ik het goed lees werkt het dus eigenlijk niet goed en is het niet bedoelt voor toeristen (althans, die zullen niet zo snel in het programma enrollen).
Doen we maar weer gewoon de snelle uitstappers aan i.p.v. de kisten.
-
Reis al 2 jaar op slippers, in het begin mocht je die zelfs aanhouden, nu niet meer maar het gaat veel maklkelijker dan steeds schoenen aan- en uit...
Eric
-
He luitjes
is dat alleen in Orlando, in Miami moesten we alleen onze schoenen uit toen we terug gingen en niet toen we aankwamen??
Is dat per airport verschillend dan?? :roll:
gr. monique
-
Doe al jaren meteen mijn schoenen uit als ik bij de check kom, zonder dat ze het vragen spaart tijd en problemen!!
En zoals Eric zei doe slippers aan veel makkelijker!!
-
Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat in atlanta met overstappen of dat dan ook weer in orlando moet?
gr maris
-
Als je aankomt in Atlanta zul je door de security check moeten gaan en dus ook je schoenen moeten uitdoen. Tevens moet je het koffer dooor de security check laten gaan aangezien Atlanta de eerst haven is die je aandoet in de USA.
En voor zover ik weet zul je in Orlando aankomt nogmaals door een security check moeten. Zit niks anders op denk ik.
-
Als je uit Orlando vertrekt wel, als je aankomt uiteraard niet !
Bij de transfer op Atlanta waarschijnlijk wel (verschilt nog wel eens, ervaring)
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
calypso
En voor zover ik weet zul je in Orlando aankomt nogmaals door een security check moeten. Zit niks anders op denk ik.
Nee, als je na een binnenlandse vlucht op Orlando (of een USA andere luchthaven) aankomt hoef je niet meer de de security check.
Wij zijn in in oktober vanaf New York naar Orlando gevlogen. In New York voor vertrek natuurlijk de bekende security check maar bij aankomst op Orlando meteen door naar de koffers en de balie van de autohuur. Daar voor de verandering eens geen hele lange rij. Alles ging echt supersnel! Binnen 1 uur na landing waren we in ons hotel :lol:
-
Kijk dat zijn eens goede berichten....
Dus die stempel douane checkis ook alleen in atlanta zodat je gelijk vanuit orlando airport je koffers kunt halen en door kan lopen?
ideaal dus....en lekker want dat bespaard weer een hoop tijd aangezien we later aan komen op de dag:)
thnks\\:D/
-
De immigratie (paspoortcontrole/stempels/vingerafdruk/foto) en de douane controle zijn altijd in de P(ort)O(f)E(ntry), oftewel de eerste luchthaven waar je voet op Amerikaanse bodem zet, behalve als je vanaf Aruba vliegt, waar de controles al op Aruba plaatsvinden.
Bij een binnenlandse vlucht (ook al is die in aansluiting op een intercontinentale vlucht) heb je alleen te maken met security controles, dus schoenen uit. Dit is meestal alleen bij vertrek, maar bij sommige luchthavens ook bij aankomst na een internationale vlucht, omdat je dan het "beveiligde" gebied weer in moet na de douanecontrole.
Hopelijk hebben jullie wat aan deze uitleg,
Eric
-
Vliegveld Orlando-Kissimmee hotel
Wij 4 volwassenen en 2 kinderen(4 en 7 jaar) gaan een weekje naar Florida hotel in Kissemee en vragen ons af hoe je vanaf het vliegveld het beste in je hotel kunt komen,nazien op de site gaf niet veel duidelijkheid we dachten ter plaatse wel te zien maar hoorden prijzen voor vervoer van 30$ pp dan kun je beter een huren mischien.In het hotel dachten we gebruik te maken van de shutllebus.Na een week vliegen we naar Las Vegas voor een rondreis daar wel auto besproken maar voor Florida weten we niet wat het beste is.Ook nog geen tickets besteld maar uit de berichten maak ik op dat hier kopen voordeliger is(magic your way bv 900 euro all in voor 5 dagen)dan ter plaatse.
Iemand hierover recente ervaringen??
-
Re: vliegveld orlando-kissemee hotel
Ik zou, als ik jullie was, toch echt een auto huren voor die week. Ben je wel 150 tot 200 euro kwijt... maar jezelf door Orlando begeven ZONDER auto is bijna onmogelijk. Alles ligt toch wel behoorlijk van elkaar vandaan. Openbaar vervoer is er wel, maar niet zoals hier in Nederland.
-
Het openbaar vervoer is niet echt veel in Orlando. Met een shuttle ben je erg gebonden aan bepaalde tijden. Omdat jullie maar een week in Orlando zijn en je in Orlando gemakkelijk 3 weken vol krijgt kun je je tijd beter goed indelen.
Ik zou toch nog een keer goed nadenken of je geen auto wilt huren. www.USAreisen.de heeft vaak leuke aanbiedingen. Een minivan voor 7 personen kost je 290 euro per week.
Meerdaagse Disney Tickets kun je beter hier kopen. Tickets voor Seaworld/Universal/Busch Gardens kun je ook goedkoop online bestellen.
Kijk eens bij de bekende aanbieders als American Vactions, American Estates voor de Disney Tickets
-
Typ bij de zoekfunctie maar eens auto huren, wel of niet, in en je zult zien dat er heel veel pagina's vol zijn geschreven over dit onderwerp.
Uiteindelijk komt het er allemaal op neer, dat het wel kan zonder auto, maar dat je gewoon veel meer aan je vakantie hebt mét auto.
Als je een Mid-SUV neemt met 7 zitplaatsen (die zijn er) dan ben je iets voordeliger uit, maar moet je wel 2 keer rijden van/naar het vliegveld.
Anders heb je inderdaad een minivan nodig.
Eric
-
Huur een auto, en regel dat van te voren. Da's de beste aanrader. Minivan is voor 6 personen m.i. het beste.
Voordeel: je haalt je auto op het vliegveld op en bent dan zo bij je hotel, en je bent voor je parkenbezoeken niet afhankelijk van het (beperkte) shuttle-vervoer. Voor een weekje kost een auto maar zo'n €200, dus in vergelijking met taxi (vliegveld->hotel) heb je dat er zo uit!
NB: 1 week met 6 personen in een hotel? Heb je ooit aan een vila gedacht? Da's prijstechnisch gezien en qua ruimte misschien een betere optie.
-
Orlando-New York
Hoi hoi,
ik zit met het volgende.
Vandaag moet ik definitief doorgeven of de optie van onze vliegtickets doorgaat. Dus eigenlijk hoop ik vanmiddag nog op een antwoord van iemand :-k.
Ik bedenk me namelijk ineens dat het misschien wel een mogelijkheid is om van Orlando door te rijden naar New York en dan daar het vliegtuig terug naar huis te nemen. Hebben we gelijk even New York erbij gezien en een nog niet eerder gereden route ernaartoe.
Dus zou het worden, heen: Düsseldorf-Miami, verblijf oostkust en verblijf in Orlando, terug New York-Düsseldorf.
Vraagjes:
1. Is dit een redelijke route of ben ik alleen maar tijd kwijt aan rijden?
2. Zijn er meerdere onder ons die deze route ook wel eens zo gedaan hebben?
Alvast hartelijk dank voor het meedenken! \\:D/
Sylvia
-
Re: Orlando-New York??
Volgens mij nemen de meeste mensen een Stopover in New-York op de weg naar Orlando (of op de terugweg). Bij veel amerikaanse maatschappijen is dat gratis.
Het is 1080 mijl rijden. Google geeft 17 uur aan. Dan ben je dus wel een paar daagjes onderweg..
-
Bedankt voor je antwoord. Ik had inderdaad zelf ook al Gegoogled. Toch wel een beetje erg ver denk ik om met de auto te gaan doen. Dus we hebben de vluchten maar gewoon door laten gaan nu en New York daarin niet opgenomen.
Ook omdat ik al op forum had gelezen dat de meeste mensen dat stuk inderdaad als overstap hebben en niet per auto aandoen.
-
Vliegveld Orlando
Weet iemand op welk vliefveld je land als je naar Orlando vliegt?
ik probeer bij Goole Maps me route uit te stippelen. Ik ga zelf rijden dus ik vind het allemaal erg spannend.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groetjes, Frank
-
Re: Vliegveld Orlando
-
Tik in Google maps bij je vertrekpunt MCO in, hou er wel rekening mee dat je niet van het vliegveld zal vertrekken maar vanaf je autoverhuurder. Die zitten niet allemaal direct op het vliegveld. Welke autoverhuurder heb je ?
-
Hier heb je de locatie van Dollar bij Orlando International (MCO), moet wel heel vreemd gaan wil je niet op dat vliegveld landen namelijk.
-
Je hebt nog een ander probleem: Auto huren in Florida en achterlaten in NY betekent drop off kosten (zo'n $ 300).
Het is overigens wel een prachtige rit, door georgia, The Carolina's en Virginia.
Als je het echt een keer wil doen, trek er dan een week voor uit !!
Eric
-
Bedankt voor jullie tips!! We gaan het toch maar niet doen.
Beter een andere keer waar we dan meer tijd voor New York uittrekken :-\"
-
Een combinatiereis is ook erg leuk (wij gaan het nu voor de 2e keer doen) alleen reizen we niet per auto maar gaan we met een "gratis" tussenstop.
-
Misschien heb je hier ook iets aan om vanaf de airport naar de I4 te komen. www.kissimmee-us192.com
Vervolgens vind je aan de linkerzijde in rode letters Airport Routes. Als je dit aanklikt kom je op Visitor Guide.
Daar kun je aanklikken wat je eventueel nodig hebt.
Groet Piet
-
Dat staat in 3 lettercode op je (e)ticket, MCO is Orlando International Airport.
-
MCO was McCoy Air Force Base, maar is nu Orlando International Airport
-
Herkeningspunt vliegveld orlando?
Luitjes,
wie kan mij een goed opvallend herkenningspunt vertellen op airport Orlando?
Aangezien wij daar binnenkort mensen op moeten halen vanuit nederland,zal het zeer makkelijk zijn om een een goed herkenningspunt af te kunnen spreken zodat we elkander niet mis kunnen lopen op het drukke vliegveld.
We zaten in eerste instantie te denken bij de uitgang maar daar zijn er meerdere van geloof ik.
Wie o wie ?
-
Re: Herkeningspunt vliegveld orlando?
spreek bv af bij de balie van alamo.
Deze is heel herkenbaar.
Groet,
Pascal
-
Re: Herkeningspunt vliegveld orlando?
Where is the best place to meet passengers arriving in Orlando?
There are a number of places which are recommended for meeting arriving passengers: - In the Express Pick-Up location underneath the main terminal
- Under the Flight Information Display Boards in either the East Hall (Hotel Atrium) for gates 60-129, or the West Hall (Great Hall) for gates 1-59
- By the fountain in the East Hall (Hotel Atrium), which is surrounded with benches
- In the baggage claim area for the airline being flown. Please check here to determine which baggage claim is used by each airline
- On the Arrivals/Baggage Claim Curb (Level 2) outside baggage claim (please note that cars may not be stationary in this area unless actively loading/unloading passengers and/or baggage, therefore please allow at least 20 minutes after aircraft arrival time to allow for passengers to transfer to the main terminal, and exit the baggage claim area)
- In one of the restaurants or bars in the Main Terminal
- In McCoy's Bar & Grill, Hemispheres Restaurant, or the lobby of the Hyatt Regency Orlando International Airport at the east end of the Main Terminal
Please see the Airport Terminal page or the Arrivals Walkthrough page of the web site to find these locations.
Bron: http://www.orlandoairports.net/faq.htm#meeting_places
-
Plattegrond van luchthaven (MCO) Orlando
Hallo allemaal,
Ben eigenlijk op zoek naar een plattegrond van de luchthaven van Orlandowaar ook de verhuurbedrijven op staan (Alamo). Via Google kom ik hem 123 niet tegen.
Grz
Dr. Phlox
-
Re: Plattegrond van luchthaven (MCO) Orlando
Op de heenweg; na ontvangst bagage één verdieping naar beneden, daar zit de checkin van Alamo.
Papierwerk doen, voorstellen checkinagent afwijzen en dan naar de overkant van de straat de auto uitzoeken in de rij van de door jouw gehuurde klasse.
Voor de terug weg; familie en bagage afleveren bij de Luchtmij van jouw keuze (departure terminal A of B), rondje om de parkeergarage naar Return Rental Cars>Alamo. Auto afgeven, recu tje Balance 0 aanpakken, via de tunnel onder de straat door naar de lange roltrap, 2 verdiepingen stijgen, familie opzoeken> inchecken voor de vlucht.
= geschreven plattegrond ;-)
-
Is toch eenvoudig te vinden op de airport website zelf;
http://www.orlandoairports.net/ops/term.htm
-
Op die kaarten staan de balie's van de Rental Cars niet echt aangegeven, behalve dan de lokatie Level 1.
Maar inderdaad, even MCO (of JFK, IAD, ORD etc.)googelen en hij komt tevoorschijn.
-
Hier de kaart in PDF-formaat. Geeft onderaan de eerste pagina een goed beeld van wat er op welke verdieping zit.
http://img207.imageshack.us/img207/599/mcolagenpy0.jpg
-
Vliegen van/naar/via Orlando International Airport (MCO)
Wij zijn nu in Orlando,we gaan zondag een cruise maken,en moeten onze huur-auto weer inleveren,bij Cape Carnavel.
Onze vraag is: als we terug komen van deze cruise,rijden er dan shutle busjes of ander vervoer naar Orlando-Airport?
Groetjes Namu.
-
Re: Taxi of shutle terug naar Orlando-Airport
Bij mijn weten niet.
Het zal dus taxi rijden worden.
Let wel op de prijs dat je daarvoor gaat betalen!
Misschien is het gunstiger een auto te huren in Cape Canaveral, te rijden naar MCO en hem daar inleveren...
-
Re: Taxi of shutle terug naar Orlando-Airport
Wij zelf hebben daar geen ervaring mee, maar er schijnt een SHARED SHUTTLE SERVICE te zijn zie www.aceluxury.com
Groetjes Henke.