US airways heeft de chapter 11 status ook al eerder gehad. Dit was vlak na 9-11
Afdrukvoorbeeld
US airways heeft de chapter 11 status ook al eerder gehad. Dit was vlak na 9-11
Beste forummers,
Wij vliegen dit jaar voor het eerst met us airways naar orlando en hebben een overstap in philadelphia. Wie kan mij iets vertellen over de gang van zake mbt het overstappen in Philadelphia.
Worden de koffers al doorgelabeld in ams?
Is er op de airport wat te doen, want wij hebben een transfertijd van ongeveer 3 uur en onze zoon van 4 jaar gaat ook mee?
Is de immigration dienst daar goed geregeld, want wij vliegen in het hoogseizoen ivm drukte en wachttijden?
Ik neem aan dat je in philidelphia ook een irisscan krijgt en een vingerafdruk moet maken of gebeurt dit al in amsterdam?
Zijn er dingen waar je moet op letten voor de juiste aansluiting naar Orlando.
alvast bedankt voor jullie reactie :)
gr, geertk
Eens even kijken. Ik kan je een paar dingen maar vertellen, omdat wij vorig jaar januari met US Airways naar Orlando zijn gevolgen en dus nog geen irisscan hebben gehad.
Yep. Als je dan aankomt, ga je eerst door de douane voor een stempeltje in je paspoort :) (en ik gok dat nu daar ook de irisscan gemaakt wordt, maar dat weet ik dus niet). En daarna ga je je koffers ophalen van de band en levert ze bij de volgende douane weer in (op zo'n scanband neerzetten en vervolgens verdwijnt deze weer om zo weer in het vliegtuig te belanden).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertk
En daarna ga je weer door een poortje van de douane. Wij moesten toen daar onze schoenen uit doen en bij m'n vriend moest de riem ook af.
Je zal ongeveer het eerste uur druk bezig zijn met de afhandelingen omtrent de douane enzo. Daarna kunnen jullie mooi even wat eten :) De binnenlandse vlucht biedt namelijk geen eten aan. Dat wil zeggen, je kan het wel kopen. Maar zeg nou zelf, waarom vliegtuigeten kopen als je op Philadelphia Airport lekker kunt eten? :)Citaat:
Ze hebben daar een foodcorner met allerlei lekkere broodjes, frietjes, chinese hapjes (weet niet of deze mevrouw er nog steeds staat, maar telkens als we er langs liepen, kregen we een stukje kip aangeboden)
Verder is er ook nog een klein straatje met wat winkels. Niet zo groot als Schiphol hoor, maar wel leuk om even gezien te hebben natuurlijk...
Dat wijst zich eigenlijk vanzelf. Op Schiphol krijg je je tickets al met je vluchtnummer, tijd en gatenummer. Hoe dat nu gaat met de E-tickets, weet ik ook niet. Dat wordt in april ook onze eerste keer :)Citaat:
Ja, je koffers worden doorgelabeld, maar je moet wel je koffers ophalen in Philadelphia en er mee door de douane gaan. Direct na de douane kun je je koffers weer kwijt.Citaat:
Met drie uur overstaptijd hoef je niet bezorgd te zijn dat je het niet gaat redden. Het kan wel eens voorkomen dat je een half uur tot een uur in de rij staat, maar ik moet zeggen dat mij dat zeer zelden is overkomen.Citaat:
In Philadelphia worden er 2 vingerafdrukken gemaakt (linkerwijsvinger en rechterwijsvinger). Tevens wordt er een digitale foto van je gemaakt. Er wordt geen irisscan gemaakt voor zover ik weet. Voor je vertrek op Schiphol krijg je een security interview met vragen als: "Wie heeft je koffers ingepakt?" en "Hoe lang blijf je?" etc.Citaat:
Je krijgt op Schiphol een instapkaart voor de vlucht naar Orlando. Daar staat zeer ws. de gate waar je naar toe moet in Philly al op. Bij aankomst in Philly zou ik dit zeker nog even verifieren mbv de monitors die overal hanger. Verder zou ik min. een half uur voor de vlucht vertrekt bij de gate aanwezig zijn!Citaat:
Graag gedaan!Citaat:
Daniel
Hoi,
Komende zomer gaan we weer naar florida en overwegen te vliegen met US airways. Wie heeft ervaring met ze (Ruimte,service etc)?
Bedankt!
Slechte ervaringen, twee x met ze gevlogen, weinig beenruimte, oude toestellen, gammele stoelen, zeer matige service, geen tv-schermpje,
nooit meer.
US Airways
Heb weleens noodgedwongen moeten vliegen, redelijke service, stoelen nét zo ruim of klein als Martinair, en inderdaad... oude kisten, maar mankeert niet écht wat aan...
Maar als ik NU op dit moment, zou moeten kiezen tussen Martinair en US Airways, zou ik met US Airways vliegen, zeker nu martinair de nieuwe stoelconfiguratie heeft, nee nooit meer martinair. rechtstreeks vliegen is mooi, 9 uur lang opgevouwen zitten... met IMO een matige service, nee dank u...
Ik weet dat je voor "slechts" 98 euri beter kunt zitten, maar deze "extra service" heb ik bij UA gratis... slechte zet Martinair...
Normaliter vlieg ik met UA via IAD naar MCO, geeft me nog miles ook...
In december/januari 06 met United van Adam via IAD naar Tampa gevlogen, in Adam hebben we € 65,-- bijbetaald voor economy plus en in de VS $ 79,-- , in het verleden had je nog wel eens het geluk dat je (bij vroeg inchecken) gratis een stoel in plus kreeg, maar dat is voorbij.
Overigens is het m.i. niet te duur voor die extra beenruimte.
Ben ik off topic?
Ik geloof niet dat je ECHT off-topic bent... alhoewel?? :) :) :)
Doordat ik gemiddeld 50.000 mijl per jaar vlieg, is het sinds kort, voor mij niet meer nodig om te vragen om Economy plus...
ik krijg het nu automatisch zonder verdere kosten, en da's toch wel fijn... Thanks United :D
Moet je daar miles voor inwisselen of is het echt gratis? Mij is niet duidelijk hoe je met je miles een upgrade kunt krijgen.
Wij vliegen 14 juli met US Airways van A'dam naar Philadelphia en van daaruit naar Orlando, ik lees verschillende (postief en negatief) reacties over deze maatschappij, heeft iemand nog actuele info of ervaring.
Ik vlieg veel binnenlandse vluchten met Us air, geen klachten, ik ben een makkelijke vlieger, lekker slapen.
Daardoor maakt het mij ook weinig uit met wie ik vlieg zolang het natuurlijk voor mij wel een erkende maatschappij is.
En dan toch nog Nederlander zijnde, dus de goedkoopste.(lol)
Geintje ik spandeer meer dan genoeg aan vliegen, al hoewel het vaak goedkoper is dan met de auto te gaan, moet je zeker niet naar de reis tijden kijken.
En van Orlando naar Amsterdam, overstappen in Philadelphia.
Hoeveel tijd heb je dan nodig voor douane etc?
Moet je je koffers ophalen of gaan die automatisch door?
gr.Jari
Wij hebben een aantal jaren met US Airways via Philadelphia naar Orlando gevlogen. Ging altijd prima. Genoeg tijd om alles te doen.
Als je aankomt, moet je dus eerst door immigration. Daar nemen ze dan een foto en moeten ze vingerafdrukken hebben. Voor kinderen tot 12 jaar is dat niet nodig (met als gevolg dat mijn dochter dus haar vinger voor niets uit stond te steken =; de eerste keer toen dat nodig was). Dan moet je je koffer halen en na de douane kun je die meteen weer op de band zetten. Daarna een securitycheck en dan kun je lekker wat gaan eten en winkelen. Mijn dochter heeft die luchthaven op verschillende leeftijden gehad, en heeft zich daar nooit verveeld. Hier op schiphol krijg je al instapkaarten voor Philadelphia, dus je weet dan al bij welke gate je moet zijn. Wel effe controleren op de schermen want ze wisselen nogal eens van gate (tenminste, dat is onze ervaring).
De terugweg is nog makkelijker, want dan hoef je in Philly je koffers niet meer te pakken. Die gaan meteen door. Als je dan uit het vliegtuig komt hoef je alleen maar naar de volgende gate te lopen....
Ik weet alleen niet of je moet "uitchecken uit de VS" in Philly. Toen wij dit jaar via Atlanta naar Amsterdam gingen, moesten wij ons paspoort door een apparaat halen en daar ook weer je vingerafdruk laten maken en een foto. Dan ben je dus uit het land "uitgechecked".
Jolanda
hallo
Ik ben een paar weken teruggekomen uit orlando via atlanta en hoefde helemaal niet uit te checken met vinger afdruk en foto. bij het instappen werd alleen je groene kaartje er uitgescheurd en het paspoort langs een apparaatje gehaald door de stewardes.
Het electronisch uit checken is nog een proef, maar kan al op veel luchthavens.
Ik doe het al 2 jaar op die manier.
Eric
Nog niet één keer meegemaakt... welke luchthaven(s) als ik vragen mag???
In ieder geval Miami en Newark.
In Miami aan het begin van de pier, aan de rechterkant, maar de meeste mensen zagen het apparaat niet staan en liepen gewoon er langs.
Eric
Nu heb ik begrepen dat je bij USA vmaatschappijen gratis kan upgraden naar een hogere klasse, kan dit ook bij US Airways en hoe dan?
Alvast wederom bedankt Jari
Ik denk dat we voor de retour vlucht gaan voor de vlucht met 1 uur en 5 minuten overstap (verstandig??)
Ik weet niet waar je dat hebt gelezen, maar (helaas) heb ik dat nog nooit meegemaakt. Trouwens, dan zou toch iedereen het doen?Citaat:
Nu heb ik begrepen dat je bij USA vmaatschappijen gratis kan upgraden naar een hogere klasse, kan dit ook bij US Airways en hoe dan?
Dat moet normaal gesproken meer dan voldoende zijn, zelfs een half uur is genoeg, maar dan heb je een kans dat de bagage het niet haalt (en dus met een volgende vlucht meekomt, en gratis wordt thuisgebracht)Citaat:
Ik denk dat we voor de retour vlucht gaan voor de vlucht met 1 uur en 5 minuten overstap (verstandig??)
Eric
Een Upgrade is vrijwel altijd mogelijk... maar helaas, de portomonee moet er wel voor open... :mrgreen:
Wat kost een upgrade? en wat krijg je ervoor terug?
gr
Dat is per maatschappij verschillend.
Wat je ervoor terugkrijgt? Meer beenruimte (meestal)
Kijk eerst maar eens op de site van de mij waarmee je vliegt.
Eric
Het systeem met de paspoort en vingerafdrukscan bij vertrek is dus een proef, en verder niet van belang.
Wel is het altijd raadzaam even te controleren of je groene kaartje bij vertrek wordt ingenomen.
Eric
En als je groene kaartje niet ingenomen is, dan kan je hem altijd later zelf opsturen. Bij mijn vorige trip naar amerika hadden ze mn kaartje ook niet ingenomen. Maar afgelopen trip geen problemen mee gehad. Dit keer hebben we in detroit maar gevraagd wat we met het kaartje moesten doen, en die hebben ze bij de gate ingenomen.
Heeft iemand ervaring met us airways?
ik ken deze maatschappij niet, en vlieg volgende week voor het eerst naar florida.
Nog een vraagje kan je in het toestel nog met euro's betalen of ook al meteen dollars?
Krijg je drinken/eten tijdens de vlucht of kan je dat in het toestel kopen?
Eten en drinken krijg je i.i.g. op de transatlantische vlucht van US.
Alcoholische dranken (en taxfree spullen) kun je betalen met $$ of €€.
Ja, ik heb er "ervaring" mee ....
Kijk maar eens wat ik allemaal heb meegemaakt: http://florida.chantalsweb.nl/2007_index.htm
Vooral 30-07-2007 zal me nog lang bijblijven ....
Alhoewel .... ik ben het eigenlijk al weer vergeten. Maar één ding weet ik wel: Voor ons nóóóóóóóóóit meer US Airways!!
Had echter zomaar ook met Delta, United, Martinair of welke andere maatschappij kunnen gebeuren.
jeetje wat een gedoe zeg, vervelend hoor......
We wachten het maar af, als het goed is hebben we wel een groter toestel.
Even nog een ander vraagje, mag je nou wel zelf een flesje drinken mee nemen?
Dat je dat na de douna koopt voor je het toestel in gaat?
Ben vorig jaar voor het eerst met USairways gevlogen, in Philadelphia vertraging opgelopen van een uur of 2. Een e-mailtje gestuurd dat ik dit vervelend vond, met als gevolg dat ik 2 vouchers voor $ 150,00 heb ontvangen. Dus op zich reuze netjes opgelost, het was alleen lastig om een reisbureau te vinden die ze wilde inwisselen. Bij D-reizen kon dit wel uiteindelijk alleen door het verschrikkelijke geklooi bij D-reizen een andere vlucht geboekt niet bij US-airways die was al goedkoper zonder vouchers.
Verder ben ik best tevreden met US-airways vertragingen en pech kun je met alle maatschappijen hebben. De afhandeling hiervan is voor mij belangrijker en dat deden ze prima.
Soms wel...soms niet.
Op Schiphol mag je het meestal niet meenemen het vliegtuig in, maar vaak in Amerika wel, maar je moet het openmaken...
Overigens krijg je bij elke mij voldoende drinken.
En anders neem je toch op de luchthaven een flesje mee, het ergste wat je kan gebeuren is dat je het moet inleveren.
Eric
Wij hebben in juli/augustus gevlogen met US Airways. Op schiphol mag je geen flesje drinken meenemen in het vliegtuid. Op de terugweg in Orlando geen probleem en bij de overstap in Philadelphia ook niet (flesjes gekocht na de douane).
wij zijn momenteel in Florida, en met US Airways gevlogen.
nou in 1 woord perfect!
We vlogen met een 767, en we zaten heerlijk met zn 2-en.
De service was ook heel goed, zeer regelmatig kwamen ze met wat eten en drinken.
En als je nog meer wilde kon je het halen.
Enige wat jammer was, dat het geluid van de tv af en toe even weg viel.
Geen vertragingen. Leuke bemanning.
De heen weg is helemaal niet tegen gevallen.
Nu de terug weg nog!
Wat wel mag is lege flesjes meenemen en dan vullen met water als je door de security check bent bij het boarden van het vliegtuig. Dan mag het wel mee het vliegtuig in!
Ik wilde hetzelfde doen en had ook een leeg flesje in mijn tas gedaan maar wij moesten het lege flesje inleveren (op Schiphol).
Zeker wat drinken betreft is het eigenlijk ook niet nodig om het zelf mee te willen nemen in het toestel.
Er wordt regelmatig drinken aan geboden en als je meer wil kan je er ook nog om vragen of het halen.
Da's waar... maar wij zijn slechts 1x met US Airways geweest, meteen ook de laatste...
Toen wij in Philadelphia instapten naar amsterdam, zag ik na bij m'n stoel te zijn aangekomen dat er geen deken en kussentje op mijn stoel lag...
Toen ik hier om vroeg werd er gezegd dat ik er maar ééntje van iemand anders z'n stoel moest pikken die er nog niet was... :shock:
Verder hebben ook wij niet zoveel te drinken gekregen toen. :(