-
Vliegen met Aer Lingus
hallo allemaal
had de zoekfunctie al over het forum heen gehaald, maar zie helaas geen ervaringen gepost met aer lingus
iemand ooit met deze maatschappij naar de usa gereisd?
scheelt me vanuit ams zo ongeveer 120 euro pp rond november, dus tja moeite waard zou je denken
groetjes rebecca
-
Re: ervaringen aer lingus
vrienden van ons komen 20 februari met deze maatschappij naar ons in Orlando, kan je iets laten horen nadien.
Groetjes Henke.
-
Check deze site maar. http://www.airlinequality.com/Forum/aer_ling.htm
Misschien heb je er wat aan. Helaas zijn de reviews alleen in het Engels.
-
Ik heb voor de mei vakantie gekeken naar vluchten van Air Lingus. Ik kwam er echter achter dat ze slechts op za-di en do naar Orlando vliegen met een overstaptijd in Dublin van 1.50 uur. Dat risico heb ik niet genomen. Als alles goed gaat is er niks aan de hand, zo niet, zit je dus 3 dagen in Dublin. Dan betaal ik liever iets meer bij een anderen maatschappij.
-
hoi yabbadabbadoo
ja dat had ik ook gezien, zelf ook op reisbureau gewerkt, dus weet hoe mis het kan gaan
toch gekozen voor dit alternatief omdat het 120 euro pp scheelde en gewoon lekker vanuit ams vertrekken is, precies wat we wilden en op mco aanvliegen
dus het risico genomen, ook vanwege de positieve verhalen die ik online tegen kwam van engelse reizigers
dus nu idd maar hopen dat het allemaal goed gaat
heb er iig heel veel zin in
for the record: 460 euro pp 20-11-10 tm 11-12-10 met aer lingus geboekt
groetjes rebecca
-
Als een airline niet aan haar vervoerverplichting kan voidoen dienen ze je over te boeken naar de eerstvolgende beschikbare vlucht ongeacht de uitvoerende airline
-
Ja, dat klinkt aardig, maar welke andere luchtvaartmaatschappij vliegt vanuit Dublin op Orlando ?
-
Het hoeft niet rechtstreeks en Virgin vliegt iedere dag, bv op Miami
-
Re: Vliegen met Aer Lingus
Ook wij zitten ook te denken om te boeken bij Air Lingus .
Voor 27 November tot 16 December voor 450 euro van AMS naar MCO met tussenlanding in Dublin.
Verschil met andere is toch zo'n 120 euro .
Maar we hebben nog tijd ik wacht nog even op aanbiedingen van connections vanaf Brussel.
Als er iemand soms al wat meer weet over Air Lingus hoor ik het graag.
Theo
-
hoi theo,
zoals je kon lezen hebben wij inderdaad geboekt, ook omdat het idd 120 euro pp scheelde, gewoon veel geld en dan hoeven we nog geen eens naar belgie te rijden :-)
ik hoop voor je voor aanbiedingen, maar wij hadden zoiets dat we niet wilden wachten, want als de aanbieding niet langs komt voor in de periode dat je wilt, dan worden de overige tickets wel alleen maar duurder
we zitten overigens in ongeveer dezelfde periode...
waar gaan jullie verblijven?
groetjes rebecca
-
Wij gaan de eerste week rondrijden en vanaf 4 December gaan we naar Cane Island.
Ik wacht nog twee weken en dan boek ik ze ook bij Air Lingus ik geloof ook niet dat het nog goedkoper wordt.
Theo
-
helemaal leuk zeg
grappig ook wij gaan ongeveer eerst een week rondreizen en dan 2 weken in club cortile... :-)
succes met het zoeken naar tickets
groetjes rebecca
-
Inmiddels zijn onze vrienden gearriveerd, na een prima vlucht, tijd op Dublin aan de korte kant, werd echter door de maatschappij keurig geregeld zodat aansluitende vlucht naar Orlando correct werd gehaald, verzorging aan bord prima.
Groetjes Henke.
-
super dank je wel voor de terugkoppeling henke
groetjes rebecca
-
Ik kwam dit tegen op de site van Aer Lingus.Wij vliegen in November hiermee naar Orlando.
Citaat:
Transferring at Dublin AirportSave time getting into the United States, using Dublin Airport's unique US Customs & Border Protection facility, which means that you clear US immigration controls even before you arrive in the US thus avoiding the queues upon arrival.
Dublin Airport has a wide variety of facilities including lounges, shopping, restaurants and more.
Take a look
Ik kan me niet voorstellen dat je in Dublin al alles kan regelen dat je in de States zo kan doorlopen .Of ik lees iets verkeerd.=D>
Heeft er soms iemand mee te maken gehad of weet wat ze er mee bedoelen.
Groeten Theo
-
Geloof het of niet... het is echt waar...
Maar je staat best wel een tijdje in een rij te wachten hoor...
Dit hebben we eigenlijk te danken aan een overeenkomst die JFK destijds heeft gemaakt met de Ierse overheid... :D
-
van de site van Aer Lingus:
...............
Immigration and Customs Forms
Passengers departing Ireland up to 4:00PM can clear US immigration, prior to departure, at Dublin Airport.
................
Is een overstaptijd van 2 uur op Dublin dan voldoende??
Wie heeft ervaring???
Knaapje
-
Ja hoor... geen enkel probleem... :D
-
Ik heb het nagevraagd bij Aer Lingus in Amsterdam hoe het precies gaat ,
maar daar wisten ze er niks van .
Die zijn het nu uit aan zoeken met het hoofdkantoor in Dublin en dan zouden ze mij een berichtje geven .
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
corrus
Geloof het of niet... het is echt waar...
... :D
Kan ik moeilijk geloven. Dan zou je in de VS zomaar door de douane mogen doorlopen? Ik denk dat je snel security achter je aan zal krijgen.
:razz:
-
Citaat:
Yowannes
Kan ik moeilijk geloven. Dan zou je in de VS zomaar door de douane mogen doorlopen? Ik denk dat je snel security achter je aan zal krijgen.
:razz:
Tja... Maar het is wél zo...
Op Dublin International Airport doe je US Immigrations en de controle van US customs...
Da's al héél lang zo...
-
Hi,
Nou dat is heel goed mogelijk, ook vanuit Montreal, Canada is dat zo.
Je gaat in bijvoorbeeld Montreal door de US Immigration en in de USA kun je dan meteen doorlopen ;-)
Greetz, Remco
-
Dát bedoel ik... :D Same thing...
Alleen kijkt men er altijd raar tegenaan... omdat Ierland een stuk verder weg is dan Canada... :lol:
-
Kom je dan als domestic flight aan?
Knaapje
-
-
Dit is het antwoord wat ik terug gekregen heb.
Citaat:
U kunt inderdaad de formulieren in orde maken voor uw vertrek.
Deze zijn verkrijgbaar tijdens het inchecken, aan boord in het vliegtuig of in de Immigration Hall op de airport van Dublin.
In de Verenigde Staten moeten passagiers altijd langs de immigratiedienst. De formulieren zijn er om voorbereid daar naar toe te gaan.
Het was al te mooi om waar te zijn, het verschilt dus niet met andere maatschappijen:razz:
-
Is dit het verhaal van de linker- en de rechterhand, die van elkaar niet weten wat zij doen??
Knaapje
-
We doen maar gewoon zo als we het gewend zijn witte en groene formulier invullen in het vliegtuig .
-
Inderdaad, alleen duurt het zo lang vooraleer je door alle douanes en andere diensten bent. Vorige winter: geland om +/- 18u15, de luchthaven uit om +/-20u30. Een mens krijgt wat van al dat wachten...
-
Citaat:
theovg
We doen maar gewoon zo als we het gewend zijn witte en groene formulier invullen in het vliegtuig .
Als je in Dublin al door de douane en immigration moet en vervolgens als domestic aankomt, zoals Corrus stelt, dan kan dat volgens mij niet,.
Knaapje
-
Ben je dan ook sneller buiten in de luchthaven?
-
Huh??!!
Hoe kun je nu BUITEN en toch IN de luchthaven zijn... :D
-
Citaat:
Yowannes
Ben je dan ook sneller buiten in de luchthaven?
Als het zo gaat als Corrus zegt (en daar twijfel ik niet aan) ben je inderdaad veel sneller buiten OP:mrgreen: de luchthaven.
Je hoeft enkel je koffers op te wachten, en 15 meter verderop ben je buiten.
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Als het zo gaat als Corrus zegt (en daar twijfel ik niet aan) ben je inderdaad veel sneller buiten OP:mrgreen: de luchthaven.
...
Ik had mijn berichtje nogal snel opgesteld, maar voor mij blijft het wel steek houden... Want alhoewel je al buiten kan staan, ben je nog steeds binnen de luchthaven (althans als je niet louter het gebouw bekijkt, maar het hele gebied)... :wink:
(ach, een uitdrukking op z'n Vlaams, wellicht).
Anyway, het klinkt wel interessant als je daar zoveel tijd mee kan besparen. 't overwegen waard!
-
Ervaring Airlingus
Wie o wie heeft er ervaring met de vliegmaatschappij Aerlingus. Ik heb begrepen dat je in Dublin je zelf al incheckt voor de douane in Amerika dit scheelt veel wachten (ergenis).
Daarnaast hebben de tickets een vriendelijk prijsje.
Wij gaan van 11 september tot 27 september weer naar Orlando. Hebben onze vakantie villa al weer geboekt alleen nog de vlucht. Trouwens goede tips zijn meer dan welkom.
<< Ik heb het bericht verplaatst naar een bestaand topic met verreweg dezelfde vraagstelling >>
-
Ik heb er zelf nog niet mee gevlogen ,maar van andere gehoord dat er niks mis mee is .
Op de lange vluchten eigen schermpjes en verder op heenvlucht al vroeg in Orlando [16.30].
Wij vliegen er zelf mee in November .
Wat de douanefacaliteiten in Dublin betreft,ik heb dat per email nagevraagd bij hun en kreeg als antwoord :dat dat niet meer van toepassing is op Dublin wat je nog wel kan is daar het witte en groene formulier invullen maar dat kan ook in het vliegtuig.[zo als overal]
Dus volgens hun is er geen verschil, dus in Orlando gewoon door de douane.
-
Het is wel een late reactie, maar toch:
Op de officiele site cbp.gov staat nog steeds een pre clearance mogelijkheid in Ierland genoemd.
Dit zou volgens mij betekenen, dat je daar door douane en immigration gaat.
http://www.cbp.gov/xp/cgov/toolbox/c...ns.xml#Ireland
Knaapje
-
lees het ook terug op veel vliegervaringen sites, kan je het over 2 weken vertellen of het echt zo is ;-)
-
Hier het 'verlossende antwoord':
Vliegen met Aer Lingus vanaf Amsterdam via Dublin naar Orlando, je POE (POE= Port of entry) is pas in Orlando, en niet in Dublin. Dus helaas, gewoon in Orlando door Immigrations. Hoewel op de site staat dat er wel een Immigration is, dat klopt ook, maar voor vluchten naar o.a. New York, maar niet voor Orlando dus. Je koffers hoef je dus in Dublin niet op te halen, die worden doorgelabeld naar Orlando. Daar ophalen en daar door Immigrations.
-
Ik heb zojuist geboekt bij Air Lingus, kun je ook de stoelen uitzoeken? ik kom daar niet helemaal uit.