-
BBrrr, koud vandaag in Orlando!
Er is een koufront uit het noorden naar Florida gekomen en dat is erg goed te merken. Vanmiddag was het op zijn warms 66F/16.6C. Wel een strak blauwe lucht, jammer dat de wind koud is. Heb begrepen dat het in Nederland nog kouder is..........dus we klagen verder niet hoor!:lol:
-
Re: BBrrr, koud vandaag in Orlando!
Hier hebben we geen Disneyworld, geen TGI Fridays en geen SUV. Dus we zijn nog steeds jaloers op je :)
-
Haha, ik wou net zeggen ;)
-
Veel plezier verder. Morgen wordt het iig al weer 21 Graden. Hou vol !:D
-
Vandaag zelfde als gisteren..........bbbrrrr, maar we klagen verder niet hoor, we hadden er niet op gerekend. Het schijnt erg extreem te zijn deze kou deze tijd van het jaar. Maar nogmaals we hebben vakantie........Wij gaan donderdag weer richting huis en dan schijnt de temperatuur ook weer beter te worden. Voor diegene die de komende weken deze kant op gaan heel veel plezier en geniet ervan zoals wij ook hebben genoten.
-
We kijken elke dag even op jullie blog, leuk hoor een beetje meegenieten op andermans kosten. Wij zijn ook van de Lion King fanclub, ook al kunnen we zo langzamerhand zelf meespelen...Whatsamotto with you? Jammer dat jullie de fastpass voor Soarin' waren vergeten, volgende keer beter en...je hebt weer wel de British Invasion gezien. Ben benieuwd hoe lang ze deze nog handhaven want we zien het aantal bezoekers wel steeds een beetje teruglopen. Vroeger stond een kwartier van te voren het hele pleintje al vol, nu kan je gewoon aan komen kuieren en de show zien.
Gek he, die 'koude' dagen! Wij hadden ook al record lows, maar ook van die stralend blauwe luchten. Gelukkig hebben jullie verwarming in de cabriolet.....Fijn dat jullie ondanks (of dank zij) de rolstoel toch nog er op uit kunnen. 't Gaat hard nu die laatste paar dagen. Geniet nog maar en dan goede reis terug.
-
Oh wij vertrekken vrijdag naar Florida!
Had al gezien op internet dat het inderdaad koud is! Hopelijk wordt het wel weer warmer hoor! Gelukkig is ons zwembad verwarmd haha.
-
Zaterdagochtend komen mijn ouders weer thuis uit Florida. Erg benieuwd of de winters buien die ze voorstellen ook echt komen
-
Zag op CFNews13 dat het 's ochtends gewoon 36F was... dat is 2 graden. Dan is het hier 's ochtends toch héél wat warmer!
-
Beste Chris71,
Kan me voorstellen dat je niet op deze temperaturen hebt gerekend maar dat mag de pret niet drukken toch?
Het is waarschijnlijk wel beter vol te houden in de parken (ipv van met 32 graden).
Heb genoten van jullie reisverslag.
Groetjes Disney fan.
-
De vooruitzichten zijn beter dus als jullie hier aankomen is het een stuk aangenamer!
Goede reis en heel veel plezier ......8-)
Chris
-
Ja ik had het gezien! Hopelijk wordt het in de loop van volgende week nog wat warmer. Mijn vriend is namelijk een koukleumpje hahaha.
Bedankt verder! Zal zeker wel gaan lukken haha \\:D/
-
Vanmorgen was het fris in Orlando maar dat was rond 8:00 uur, ondertussen ben ik in Miami merkte ik onderweg dat het in de loop van de dag heerlijk weer werd.
-
Nou, hier is het koud met hagel, natte sneeuw en veel regen en heel erg winderig. Dus geniet nog maar van de Florediaanse "kou" :D
-
Bedankt Rembrandt, maar wij zijn inmiddels weer thuis, inderdaad ons welkom op Schiphol was uurtje rondjes vliegen boven de Noordzee om uiteindelijk toch te mogen landen op Schiphol met de nodige storm......en naar huis rijden in de hagel! Dus "helaas" geen Florediaanse kou meer voor ons:cry:
-
Jeetjemina, wat een gedoe om zo thuis te komen.
Het lijkt mij ook niet zo leuk om met storm te moeten landen, welcome home.
-
Het was idd koud de laatste dagen. Zo stonden wij in Aquatica toch wel een beetje te bibberen in onze zwembroek nadat we het water uitkwamen (water zelf was heeerlijk verwarmd). De Amerikanen die er werkten stonden echter te bibberen in de dikke winterjas, sjaal, muts en handschoenen! Ze keken ons echt aan van `jullie sporen echt niet`, maar zo keken wij hen ook aan, hahaha. :mrgreen:
Onze low in de auto (19/11):
En onze high in de auto (13/11):
<<Mod Michael66: Te grote foto's verwijderd, na verzoek om te verkleinen. Zie forum-maximum.>>
-
Nou we hebben geluk hoor!
We zijn afgelopen vrijdag vertrokken, net voor het echte koude weer in Nederland.
Het was zaterdag nog wel een beetje chilly, maar gister en vandaag is het heerlijk weer!
Warm, zonnig en blauwe lucht! Helaas gaat het woensdag naar beneden, maar nog is het zo'n 18 graden meen ik.
Met thanksgiving is het ook lekker en daarna gaat het weer omhoog. Dus we zitten goed :D
-
Koud in Orlando
Ik ben sinds eind november de weersvooruitzichten van Orlando in de gaten aan het houden. Wat ik zag was veel regen (nov-begin dec) en koud.
http://monde.lachainemeteo.com/meteo...lle_6231_0.php
De komende 12 dagen, wel veel zon maar qua temperatuur lijkt het er kouder te zijn dan bij ons. Is het nu echt zo koud??
Wie is er nu of woont er en kan hier iets over zeggen>
-
Re: Koud in Orlando??
Mag toch hopen dat de klimaatveranderingen niet zo snel zijn dat we straks in april in Florida op de schaatsen moeten!
-
Wij zijn van 17-27 december in Orlando geweest. Het weer viel jammer genoeg best wel tegen. Regelmatig regen gehad, veel bewolking en frisser dan wij gehoopt hadden.
De meeste dagen hebben we overdag in een 3-kwart broek met t-shirt en vest gelopen.
-
Wat jammer Nancy. Helaas kun je er niks aan doen, maar ik denk dat de meesten wel lekker weer denken en hopen te hebben.
Nou Patrick, ik denk dat de laatste keer dat ze bij ons konden schaatsen in de laatste ijstijd was.;)
-
Wij zitten nu in Marco Island, daar was het de laatste week lekker weer met temperaturen van zo rond de 23 graden met veel zon (wel wat wind), maar vanaf morgen wordt het een stuk koeler met temperaturen rond de 15 graden. Maar als de zon schijnt voelt het al meteen een paar graden warmer aan. Maar zodra de zon onder is dan koelt het heel rap af en dan kan het al gauw afkoelen naar een graad of 7/8.
-
Marco Island is behoorlijk zuidelijker dan Orlando.
In Kissimmee was het de afgelopen week in de morgen koud (46F, 7C) overdag kwam het dan tot zo'n (70F, 21C) wat op zich niet zo verkeerd is.
Ik denk wel dat als je vanuit NL komt het in eerste instantie niet zo koud voelt maar als je hier een poosje gezeten hebt valt het niet mee in de morgen.
-
Reneefrankrijk: ach ja, het was wel jammer dat het wat koeler was. Maar het was nog altijd warmer en aangenamer dan hier in Nederland!!!
En ja wat doe je als het erg koud is: nog maar wat extra shoppen!!! :grin:
-
Van 20 december tot 2 januari 2010 in Orlando geweest. Allerlei soorten weer type gehad. Zon, regen en koud. Zijn zelf nog een 1 dag op het strand geweest van Clearwater. 2 stoelen en een cabanna gehuurd in het tentje was het heerlijk in bikini gelegen. Maar toeristen die op strand kwamen hadden wel alle kleren aan. Toch een geweldige ervaring om met de kerst in Orlando te verblijven. Hier in Nederland is het toch kouder.
-
Brrrrrrrrrr. koud , koud koud hier , Op het nieuws niets anders dan weerberichten.
Nog nooit zo koud geweest , arctic blast noemen ze het hier. Gevoelstemperatuur zeer laag. In de nacht is het min 3 geweest. Nieuw record !!
Chilly wind warnings haha ze zijn gek hier. Maar niemand is hier op bedacht , geen kleding ect ect
We hebben vrijdag disc.cove geboekt , ga proberen dat om te zetten , brrrrrr.
Gisteren in het magic kingdom liep iedereen met mutsen , handschoenen ect ect. handoeken omgeslagen tegen de kou.
bizarrrrr , hebben wij weer hahaha
-
Wat doet Discovery Cove eigenlijk met dit weer?? Zijn ze wel open? Krijg je je geld terug? Tegoedbon?? Iemand die het weet?
-
Wij hadden toevallig Discovery Cove voor 18 december geboekt. Helaas toen ook alleen maar kou en regen. We kwamen daar in de ochtend aan en kregen de mogelijkheid een andere datum te prikken. Ze hadden de weersvoorspellingen uitgeprint voor de komende week. We kozen toen voor 22 december. Dus die ochtend opnieuw naar Discovery. Het was die ochtend nog fris en bewolkt. De volgende dag zou het warmer worden. Toen ze aan mij zagen dat ik het koud had, boden ze nog een keer aan om de 23e terug te komen. Dit hebben we niet gedaan en zijn dus de 22e gegaan. Gelukkig was het 's middags mooi weer!
Hele nette oplossing dus van Discovery!
Veel plezier Ringosteer!
-
Dat is inderdaad een mooie oplossing. Wij hebben geboekt voor 8 februari. Helemaal aan het begin van onze vakantie, dus we hebben wel uitwijkmogelijkheden, maar ja, liever niet natuurlijk. We zien het wel.
-
Op mijn iPhone heb ik het weer van Key West en Miami staan omdat we daar eind van de maand heen gaan.
Key West is nu 13 en Miami 9. Ik ga toch hopen dat dat nog wat hoger wordt.
-
Ik heb op de laptop van googlegadgets constant de temperatuur van Kissimmee in beeld, maar daar nu maar even een plakkertje overheen gedaan :-k
Begin Februari komt er vanuit Venezuela, aangewakkerd door het gebral van Hugo Chavez, een warmtefront richting Orlando, wat ongeveer drie weken nodig zal hebben om de temperatuur weer op te stuwen tot ± 25 graden en dan gedurende twee weken erg stabiel zal blijven.
Bewolking zal zich beperken tot de nachtelijke uren en om 7 uur oplossen.
Bron: MNV (Meteorologisch Nationaal Verbond, of was het Me Natte Vinger) :mrgreen:
-
't Is naar Floridaanse begrippen ijzig koud, met een graadje nachtvorst en hooguit een graad of 10 overdag. Dat is nog wel 10 graden warmer dan hier maar het houdt niet over. Mijn tropische plantjes zullen wel weer een flinke knauw krijgen. Over record-breaking temperatures hebben ze het al gauw om het weerpraatje op te spicen, maar heel uitzonderlijk is een graadje vorst nou ook weer niet. Vorig jaar was mijn tuin een ravage na twee nachten -5 (celcius).
De kou dringt onder deze omstandigheden ook door tot Cuba en de Bahama's waar de temperaturen draaglijk zijn maar ook niet echt overhouden.
-
Net terug uit Orlando, en idd ergg koud voor Floridiaanse begrippen!
Ik had natuurlijk geen jas meegenomen, dus die heb ik wel moeten aanschaffen daar!
groet Harold
-
en arme ik moet op de motor naar het werk brrrrr
-
Dat is toch voor zo'n stoere Harley rijder geen probleem :lol:
-
Normaal gesproken zie ik die niet meer als het onder de 15 graden celsius is! :razz:
-
Een stoere Harley rijder houdt van koud bier, niet van koud weer ;-)
-
@gerrit: precies, koud biertje altijd goed, rijden onder 0 niet zo goed.
Misschien word het tijd om wat "heated gear" te kopen ;)
-