Reisschema Stephanie: Rondreis 2005
Hallo,
Wat leuk dit forum te ontdekken :D
Ik heb al heel wat gelezen en al veel bijgeleerd!
Wij zijn van plan in september naar florida te gaan.
We komen op vrijdagmiddag aan in Key West, en vertekken de zaterdagochtend daarop vanuit Orlando. We zullen in Key West een auto huren die we dan weer droppen in Orlando.
Maar we weten nog niet goed hoe we die 8 dagen precies gaan indelen.
We zouden graag minstens deze dingen bezoeken:
- Florida Keys (vooral Key West en Key Largo)
Everglades
Kennedy Space Center
Disney World
Sea World en/of Universal
Orlando
Mijn vragen hierbij zijn:
1. Zijn er belangrijke dingen die we "vergeten" te bezoeken en die we eigenlijk niet mogen missen? bvb. Miami/Ft. Lauderdale etc. ?
2. Hoe kunnen we onze dagen best verdelen over deze dingen? Zou anderhalve dag op de keys genoeg zijn? En volstaat één dag voor de Everglades? Doen we best twee dagen Disney, of is dat zonde van de tijd (als je maar acht dagen hebt) ?
3. Op welke plaatsen kunnen we de hotels best kiezen? En hoe vaak verwisselen we best van hotel? We hebben niet zo 'n goed idee van de afstanden. Is bvb. een hotel op de keys, vervolgens één bij de everglades en vervolgens de rest van het verblijf in een hotel in orlando een goed idee?
4. Is het een lange rit van de Everglades naar Orlando? Is dit echt een hele dag rijden, of kan je onderweg nog iets doen? (bvb. miami of ft. lauderdale)
Ik hoop dat iemand raad weet! Alvast bedankt !!
Re: Rondreis Florida: overnachtingsplaatsen + wat bezoeken?
Als jullie in totaal maar 8 dagen hebt, (wat veeeeeeeel te weinig is) zou ik persoonlijk het volgende programma voorstellen:
Allereerst heb je natuurlijk een hotel in Key West. Hotels zijn hier verhoudingsgewijs erg duur, denk eens aan een B & B als alternatief.
Als je vroeg vertrekt vanaf Key West, zou ik meteen richting Miami rijden, vlak voor je de Interstate opgaat bij Miami is links een visitorscenter. Daar hebben ze kortingkaartjes voor de Alligatorfarm die daar vlakbij zit. In de alligatorfarm kun je ook een propellerride door de Everglades maken. Dit is een 3,5 uur rijden vanaf Key West.
Ik zou na het bezoek aan de Alligatorfarm doorrijden naar Miami en daar een hotel nemen. Vanwege jullie programma, zou ik geen hotel in Miami Beach nemen, maar een bij de Interstate. Na het inchecken kun je dan met de auto naar South Beach, het deel van Miami wat je niet mag missen.
De volgende dag kun je dan doorrijden naar Kennedy Space Centre, voor een bezoek. dat haal je makkelijk, je kunt s'morgens rijden en s'middags het bezoek doen.
Daarna kun je daar in de buurt blijven slapen of nog doorrijden naar Orlando (2 uurtjes). ik heb zelf een paar keer een heel goede ervaring gehad met Country Inns & Suites Lake Buena Vista, 5 minuten vanaf de zijingang van Disney en zat restaurants in de omgeving.
Dan heb je de overige dagen voor Orlando en evt. Bush Gardens.
Dit heb je zeker nodig, als je alleen al Disney, Universal en Seaworld wil zien heb je minimaal een dag of 5 nodig, en dat is heel krap.
Succes, Eric
Re: Rondreis Florida: overnachtingsplaatsen + wat bezoeken?
Het is en blijft natuurlijk persoonlijk, maar de Everglades is mij tegengevallen.
Je moet inderdaad echt natuurliefhebber zijn en van wandelen / hiking houden. Met de auto heb je het gauw gezien.
Busch Gardens is vooral bekend om zijn achtbanen. Voor liefhebbers schitterend verder is het een mooie dierentuin en hebben ze er mooie shows. Tot mijn verrassing een paar jaar terug midden op de dag een prachtige show a la "Holiday on Ice" en dat terwijl het buiten minstens 30 graden C was.
Vanuit omgeving Miami kan je makkelijk in 1 dag naar Orlando rijden en dan nog onderweg zo'n 6 a 7 uur in KSC blijven. Ik heb het zelf in november j.l. gedaan. Reken 4 uur rijden vanuit omg. Miami naar KSC en vandaar een 5 kwartier naar Orlando. In de 6 a 7 uur kan je KSC goed bekijken. Langer is natuurlijk nooit weg maar je moet keuzes maken.
Zelf zou ik dan in Orlando blijven en afhankelijk van weer en "zin" op 1 dag heen en weer naar Bush Gardens rijden. Het is in zo'n 2 uur per rit goed te doen en is goed bewegwijzerd.
Ik zou zo min mogelijk wisselen van hotels, de tijd is redelijk kort. Maar je zult er best nog eens naar toe gaan als het virus je eenmaal te pakken heeft en zeker als je familie "in de buurt" hebt..
Goede reis
Knaapje