Re: Vitamines en mineralen
Hallo,
Ik gebruik L-lisine vitamine tabletten, deze koste in Nederland (100 stuks) 16 euro per pot. Kwam ik afgelopen mei in de Wallmart en daar (120 stuks) 7 dollar dat scheelt enorm! Toen heb ik al 4 potten meegenomen maar daar ben je vrij snel doorheen. Nu vraag ik me af of je meer van deze vitamine's mag meenemen, zijn gewoon natuurlijke pillen. Zou het een probleem zijn als ik er bijv 10 potten mee neem?
Gr Carmen
Wij zijn nog geen enkele keer gecontroleerd op wat we mee namen vanuit de USA naar NL, dus ik zou me er niet zo druk om maken.
En het zijn toch geen verboden middelen in NL, dus welk beletsel zou er zijn?
Hoi Jeroen.
Wij zijn tot nu toe ook nog geen enkele keer gecontroleerd ( afkloppen ).
Tja het is zeker niet verboden maar sommige zeggen dat ze kunnen denken dat ik ze voor de handel in Nederland wil verkopen. Maar goed ik heb zoiets 10 potten, en het is echt alleen voor mezelf.
Gewoon verdelen over je bagage en je er niet druk om gaan maken en lekker meenemen. Althans dat zou ik gewoon doen.
Gewoon meenemen, wij nemen ook altijd Centrum vitaminen mee, van die megapotten, ook ruim meer dan de helft goedkoper als hier. Nooit wat van gezegd.
Zolang er geen sprake is van "geneesmiddelen" (zie www.douane.nl) mag u zoveel vitaminen en mineralen meenemen als u zelf wilt. Om geen belastingen te moeten betalen, moet je wel onder de waarde van € 430,- blijven. Me dunkt dat je daar heel wat vitamine preparaten voor kunt aanschaffen.