Ik ben dit forum enorm dankbaar voor de info van alle ervaren sunshine state kenners. Vooral via Teleton`s laatste blog heeft me ontzettend geholpen, nl hoe er aan toe gaat als er iemand ziek valt. Amerika staat zeer ver in hun medische kunnen maar het kost fortuinen.
Mijn oudste dochter Amber is beginnen koorts doen vorig dinsdag, deze probeerde ik tegen te houden met Advil (ibuprofen) want ik dacht misschien zonnestek. Maar die ging niet weg en woensdag ochtend werd het erger. Teleton's berichten over de walk-in clinic hebben mij enorm geholpen maar ik zocht iets dichter bij Calabay parc. Amber bleek achteraf een beginnende keelontsteking te hebben.
Maar wat ik eigenlijk wou opstarten is misschien voor mij en andere leden, een soort overzicht van dokters/clinic die we kennen en ook al hebben ervaren om in geval van nood een bron van info bij de hand te hebben.
Wel wij gingen naar:
Walk-in clinic: Paramount Urgent Care (meerdere locaties)
adres: cagan crossings (shopping area zijkant Walmart aan de 192/US27 kruispunt)
open van: 8u. 's morgens tot 8 u 's avonds 7 op 7
dokter: Dan (bleek een oudstrijder die 3 jaar in Duitsland heeft gediend)
betaald $99 consult + $10 antibiotica
ervaring: beetje geduld oefenen als je in de wachtkamer bent ong. 40min, maar eens binnen correct en vriendelijk geholpen, niet zomaar rap rap. Eerst door verpleger bloeddruk/hartslag/temperatuur en gewogen, daarna dr Dan.
Medicatie kan direct meegenomen worden naar mijn mening aan schappelijk prijs maar je moet ook even wachten voor je onder begeleiding kunt vertrekken. Een adres die ik zeker zal onthouden voor een volgende reis.
groetjes uit Ieper!
ps: Zou dit onderwerp misschien ergens kunnen verankerd worden in het 1ste pagina van algemeen?