Re: Wijzigende navigatie kaarten Florida.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
knaapje
Zelfs in NL zijn de kaarten op sommige plaatsen een paar jaar oud.
Bij mij in de buurt is al zo'n 5 a 7 jaar geleden een nieuwe straat aangelegd.
Heeft jaren geduurd voor hij op de navigatie stond..
Dat ligt vaak niet aan de gps-jongens, maar meer aan de gemeente of rijkswaterstaat, die moeten de coordinaten vrijgeven/aanmelden, is mij verteld.
Zo ligt er al een paar jaar een nieuwe rondweg rond Ommen, N36, die pas sinds kort aangemeld is en dus nog (net) niet op onze nieuwe Navi stond. Dat vond ik vreemd, en ben dus rond gaan vragen, met het bovenstaande als conclusie. Gelukkig krijgen we nog een gratis update.
Re: Wijzigende navigatie kaarten Florida.
Zo dat is dan ook weer een geruststelling, het enige waar ik me nu nog van moet verzekeren is wat entree tickets en een berg geld...
Re: Navigon Amerikaanse wegen uitspraak
Wij hebben ook de afgelopen 3 weken de Navigon navigatie gebruikt op de Iphone idd erg lachwekkend bijv. Seaworld werd uitgesproken op zijn Nederlands als Zeeaaworld maar desondanks heeft de navigatie ons alle keren keurig naar de bestemming gebracht dus als dat het enige is.
Ik had hetzelfde probleem... :( en kreeg de volgende wijze raad aangedragen...
"De enige en overigens juiste oplossing is TomTom. :cool:"
Deze wijze raad heb ik dan ook maar opgevolgd.
Draai nu met TomTom USA, werkt als een speer en geen spraakverwarringen.
Bij mijn Garmin doet zich iets soortgelijks voor.
Als de stem op Nederlands staat wordt bijv. SR (state road) uit gesproken als senior.
Zet ik de stem op Amerikaans Engels dan is er geen enkel probleem.
Et Voilá!
Garmin kan het ook... :cool:
Alleen Navigon kan geen knap Engels...
Dit zelfde probleem ook met mijn Garmin gehad. Na te zoeken bij de instellingen had ik een
Nederlandse stem (dame) die zei: over ....meter links/rechts.
Geen voluit gesproken straatnamen.
Volgens mij moet dit via de instellingen op je I-Phone ook kunnen (neem ik aan).
Dan moet je Amerikaanse stem instellen, in het Nederlands klopt het niet i.d.d.
Als het goed is moet je die kunnen downloaden. Zoek op google met merk en type van je navi.
GPS Android/iOS app: Sygic kaarten met korting kopen
Beste allemaal,
Ik kwam deze aanbieding tegen en het lijkt me wel interesant voor de mensen die (vaak) naar florida gaan en telkens een losse GPS kopen. Voor Android en IOS kan je sygic kopen. Deze app maakt gebruik van OFFLINE kaarten dus dit kost geen dataverkeer!
Op dit moment loopt er een sale waardoor op veel kaarten 30% korting gegeven wordt. En met de discount code "1458554694429" krijg je nog eens 25% EXTRA korting.
De kaart "World" heb je dan al voor zo'n 42 euro en USA los al voor zo'n 17 euro.
http://www.sygic.com/en/android:buy-now
Ik zou zeggen doe er je voordeel mee!
edit:
Voor android kan je op de website de kortingscode invullen voor de extra korting, of dit mogelijk is voor Apple kan ik helaas niet controleren, de "gewone" 30% korting sale geld wel voor iOS