-
Re: Tolwegen / SunPass
@knaapje: En snel ook! Ik heb net even gekeken en heb voor de route Kissimmee/St. Cloud naar Miami (airport) enkele reis met de Sunpass transponder $13.88 betaald. Met Toll-by-plate betaal je daarvoor $17.93.
Nog steeds geen schokkende bedragen, maar voor de mij gewoon de "sport" om hier kostenbewust mee om te gaan.
In twee vakanties heb ik de transponder al terugverdiend.
-
Met de Toll-by-Plate methode kun je dan wel gewoon doorrijden bij de "sunpass" poortjes, of moet je telkens stoppen??
-
De eerste posting van deze blz al eens gelezen?
Bij sommige kan je zelfs gas bij geven.
-
-
Weten jullie.... Als ik op vakantie ben wil ik gewoon zonder nadenken daar volop van genieten. Dan kost het wat extra $$$ maar daar spaar ik dan ook voor... Misschien een gekke instelling maar vakantie vieren zonder overal op te letten is zooooo lekker...
-
Wij waren afgelopen vakantie om precies te zijn € 15,- kwijt voor het toll by plate gebeuren. Wat is nu 15,- op een totale vakantie? Dan ga ik niet moeilijk doen met stickers of transponders.
-
@Fitzroy;
Bedoel je dat je gewoon bij een poortje hebt betaald? Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk waar er poortjes zijn waar je niet kunt betalen.
-
Nee, wij hebben juist gebruik gemaakt van toll by plate. Dan rijd je door de lanes waarboven Sunpass aangegeven staat. De auto wordt dan geregistreerd en de afrekening volgt later via je creditcard. En dat was de somma van € 15,-.
-
Heb dat al eerder geschreven, inderdaad wij maken ook altijd gebruik van toll by plate, en betalen ook nooit meer dan rond de 15 $ voor plm 14 dagen. Voor ons ook geen gedoe met stickers etc. gewoon rijden en die paar euro's meer of minder op dit soort reizen is verwaarloosbaar.
-
Het hangt af waar je een auto huurt.
Alamo is met het toll by plate systeem niet duur, maar bijv. Dollar is met zijn auto's vaak goedkoper van Alamo, maar met zijn toll systeem duurder en als je vaker gaat "loont" het dan eenmalig een transponder te kopen.
Toegegeven op het totale vakantiebudget is het niet veel.