Re: Navigatiesysteem: Meenemen, gebruiken, kopen, POI's, etc
Ok, misschien een vreselijk domme vraag, maar na lang twijfelen stel ik hem toch maar ;-) Als je je Iphone meeneemt als TomTom, kost je dat dan ook telefoonkosten? Dus dat ik niet na een ritje Tampa-Cape Coral failliet ben? Of heeft dat niets met je provider te maken...? Wilde het wel aan bekenden vragen maarreh... Toch maar hier! ;-)
(op voorhand: Ja, blond.....)
Zodra je het vliegtuig instapt zet je mobiele data uit: Settings -> Algemeen -> Netwerk -> Mobiele data
TomTom voor de iPhone heeft alles lokaal staan, en heeft geen internet verbinding nodig. Gebruik echter geen Google maps of iets dergelijks. Die heeft wel internet nodig. Als je in je hotel zit op WiFi kun je het natuurlijk wel gebruiken.
Ik heb destijds Co pilot app gebruikt voor op de iphone werkt perfect en kostte iets van 7 euro en werkt via GPS dus zonder internet.
Re: te koop gevrgd: navigatie
Via Ebay.com worden regelmatig Sd-kaartjes met de USA-maps aangeboden.
Let wel op de verzendkosten.
Ik heb al 2 keer via Canadese aanbieder een gekocht. Hij stuurt ze goedkoop in een gewone enveloppe zonder verpakking op.
Aangezien deze aanbieder vaker dit soort artikelen aanbood, de opgestuurde sd-kaartjes er origineel uitzagen, hij gewoon Paypal accepteerde en zijn adres gaf, neem ik aan dat ze origineel waren.
Ze werkten in iedere geval prima en waren de laatste versie.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
rolandino
Even één regel scrollen, en hij is zelfs een euro goedkoper dan die van TomTom ;-)
Moet je wel een mini sd-slot of voldoende ruimte op het interne geheugen van de Garmin hebben.
Wij hebben net een USA kaart op de Tom Tom gezet, kosten 40 euro, en al een aantal adressen zonder problemen ingevoerd. Super!
Over 5 weken gaan we hem uitproberen!
ook een kaart voor Garmin Zumo besteld Noord-Amerika en Canada voor 70 euro , een GPS huren ging me ongeveer 135 euro kosten via Alamo ( volgens het reisbureau ).
Heeft iemand voor mij een navigatiesysteem te koop of te huur voor gebruik in Florida ?
Groetjes
Marc
zoals hierboven al enkele keren vermeld, heb ook ik via de site van Tomtom de USA-kaart + Puerto Rico gekocht voor €40. Maar ook bij mij is het interne geheugen te klein om zowel de Europa als USA kaart erop te zetten.
Dat wordt dus naar Düsseldorf Airport op de zon en de sterren oriënteren8-[