-
Reisverslagen
Hallo iedereen,
Ik zou graag eens wat reisverslagen lezen van mensen die naar Walt Disney World Florida geweest zijn om wat inspiratie op te doen voor mijn huwelijksreis in mei... Kunnen jullie mij eventueel wat links doorsturen? Alvast bedankt...
Groetjes
Charlene
-
Re: Reisverslagen
Er is een heel subforum voor: Reisverslagen
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Tinkerbell
In de link naar ons weblog staan tien dagen WDW.
Zijn er nog vragen laat maar komen.
Bedankt om de link naar je weblog door te sturen, leuk reisverslag en leuke foto's...
Citaat:
Njit
Hoe kan je hier weten of het om een reisverslag over WDW gaat, heb al heel wat verslagen gelezen die enkel over Florida in het algemeen gaan... Sorry als dit een domme vraag is maar ben hier nog redelijk nieuw dus weet niet zo goed hoe alles werkt...
-
Re: Reisverslagen
Je kan in een subforum zoeken. Zoek bijvoorbeeld op Disney of Orlando
http://i54.tinypic.com/98wymc.jpg
-
Re: WDW: Prijzen van eten en drinken
Hallo allemaal,
Over 1 week vertekken wij naar Florida en uiteraard gaan we naar de disneyparken. Nu heb ik even dit onderwerp doorgespit maar ik zit nog met wat vragen.
1. mag je gewoon je zelfgemaakte lunchpakket meenemen?
2. ik lees dat pakjes drinken niet mag i.v.m het scherpe(?) rietje; mag een flesje water wel?
3. je tas wordt gecontroleerd, las ik. wat mag niet mee naar binnen?
4. mag je je rugzak mee naar binnen nemen?
Misschien onnodige vragen maar ik wil liever zeker weten wat wel en niet mag.
Groetjes Wilma.
-
Kort geantwoord
1. ja
2. ja
3.wapens
4. ja
Heb heen schrik van de tassen controle bij Disney, deze is alleen ter bescherming van de mensen die Disney bezoeken, alles mag in principe mee naar binnen ook flesjes en blikjes drinken, eten, snoep en noem maar op.
Wij nemen zelf ook altijd de rugzak mee met wat drinken erin zodat we niet alleen afhankelijk zijn van de Disney verkoop punten. Je moet alle vakken open doen en dan kijken ze gewoon in je tas, verder niets bijzonders.
-
Jeroen, dank je wel voor de info.
We zijn ook niet bang voor de tassencontrole; ik wist alleen niet wat we ervan moesten verwachten maar het is duidelijk zo.
Groetjes Wilma.
-
Mom's Panel op de website van Walt Disney World geeft een heleboel antwoorden, zo ook op jouw vragen.
1. Eigen lunchpakket: http://tinyurl.com/lunchpakket
2a. Rietjes: http://tinyurl.com/rietjes
2b. Water & snacks: http://tinyurl.com/water-snacks
3. Niet meenemen: Via http://tinyurl.com/niet-toegestaan kom je hier uit: http://tinyurl.com/niet-toegestaan2
4. Rugzak: http://tinyurl.com/rugzakje
NB: Aangezien dit niets met de kosten van eten en drinken bij WDW te maken heeft heb ik je vraag en de antwoorden naar een passender onderwerp op het forum verplaatst.
Citaat:
verwijderd
... alles mag in principe mee naar binnen ook flesjes en blikjes drinken ...
Kleine aanvulling: Zolang het geen glazen flesjes zijn en geen alcohol bevatten. En in Animal Kingdom geen blikjes met losse lipjes. Zie de link hierboven bij 3.
-
Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!
Hey Michael,
Hartstikke bedankt voor de links die je vermeld hebt.
Hier vind ik inderdaad alle antwoorden op mijn vragen en nog veel meer info.
Weer een stuk wijzer geworden.
Groeten Wilma.
-
We zouden graag 2 parken doen. Epcot en Animal kingdom met dochter van 13.
Is dan het beste om tickets aan de kassa kopen?
-
Ja
3 dagen of minder is voordeliger bij de kassa van het park zélf.
-
Is het in de parken het zelfde als in nederlandse parken:
Eten en drinken duur?
-
Zie hier een lijstje van wat eten: http://www.wdisneyw.co.uk/food.htmlMaar je hebt heel veel opties qua eten in WDW. Van een soort McDonalds tot een 4* restaurant. Dus je kunt het zo duur maken als je wilt..
Hier nog meer tips hoe je kunt besparen op eten: http://www.mousesavers.com/meals.html
-
Thanks.
Handige tips, maar zoiets had ik eigenlijk al in gedachten. Wist alleen niet of je ook eigen eten en drinken mee mocht nemen.
-
ik en mijn vriend willen graag 12 tot 16 (zijn we nog niet helemaal uit) Florida doen en dan gaan we echt voor Disney, Universal studio's en seaworld (miss nog andere parken) maar we weten niet echt goed hoe we dit gaan verdelen? hoeveel dagen heb je nodig voor seaworld of universal studio's of disney waarvan we alle parken willen doen incl waterparken! give us advise please! ^^
-
Dan zou ik 16 (ik neem aan dagen) doen. Minimaal 1 dag per park (Animal Kingdom uitgezonderd misschien), dan zit je al aan 7 (4x Disney, 2x US, 1x Seaworld), tel daarbij de waterparken (Typhoon Lagoon, Blizzard Beach, Aquatica) op en je zit aan de tien.
Wil je nog wat rust tussendoor, of wat shoppen, dan is 16 dagen geen luxe. Blijft er eventueel ook nog wat tijd over voor Bush Gardens, dan ben je helemaal "beparkt" :-)
-
^^^ gelijk heb je zeker als je de eerste keer gaat . Wij hebben elke dag een park gedaan en hadden geen rustdag en neem het van me aan het sloopt je helemaal .
Trek voor elk park 1 dag uit en neem een dag of 2 extra voor uit te rusten te shoppen of keer een keertje terug naar een disneypark zonder echt iets te moeten doen gewoon kijken dan zie je pas hoe mooi het allemaal is .( wij hadden een 7 dagen disney pas dus konden we een dagje disney doen zonder echt ergens in te moeten ).
-
@Gerrit
Dan zou ik 16 (ik neem aan dagen) doen. Minimaal 1 dag per park (Animal Kingdom uitgezonderd misschien)
Ik wilde eigenlijk binnenkort een dagje naar Animal Kingdom, hoe moet ik je opmerking plaatsen? Niet zo veel te doen om jezelf één dag te vermaken?:???:
Ben in AK nog niet niet geweest dus ben benieuwd.
-
Wij zijn er zelf (nog) niet geweest, maar er is al in veel berichten op het forum aangegeven door mensen die er wel geweest zijn dat je voor AK niet een hele dag hoeft uit te trekken, en het zou kunnen combineren met DTD of Disney's Quest.
So, don't shoot me, I'm just the messenger, maar ik ben er van overtuigd dat er nog wel een ervaringsdeskundige zal reageren om mij bij te staan (of neer te sabelen) :mrgreen:
-
Citaat:
Ta2 Gerrit
Wij zijn er zelf (nog) niet geweest, maar er is al in veel berichten op het forum aangegeven door mensen die er wel geweest zijn dat je voor AK niet een hele dag hoeft uit te trekken, en het zou kunnen combineren met DTD of Disney's Quest.
WAAAT!!! Jullie zijn er nog nooit geweest? :shock:
Voor jullie minder dan 8 minuten rijden. 8-[
"t is écht één van de mooiste parken van het gehele resort... (wél trouwens het warmste park)
En inderdaad... DAK kun je gemakkelijk een volle dag doen...
Bovendien kun je er ongelooflijk lekker eten... :D
-
Yep, we hebben het er als sinds de opening over om er een keer heen te gaan, en komen er, als we weer eens "sluipen", regelmatig langs, maar op één of andere manier komt het er niet van.
Maar wat in 't vat zit..........., en van lekker eten houden we zeker.
-
Een heel lange dag in AK kan m.i. ook niet, aangezien het park vroeg sluit.
Hoe lang je in een park kunt doorbrengen hangt ook erg af van een heleboel andere zaken. Wel/geen kids, leeftijd van de kids, dagritme (vroeg/laat), interesse, zin in shows, herhaling van attracties (1x of 10x een achtbaan ???), op de foto met alle characters, ...... en nog veel meer.
Mijn zoon kon makkelijk een paar uur doorbrengen in de boneyard van Dinooland USA in AK. Zonder hem zouden we er misschien sneller doorheen zijn gegaan. En zo heeft iedereen zijn eigen tijdvretertjes! ;) :)
-
Als je er nog nooit bent geweest ben je toch ok zoet tot en stuk in de middag hoor . Er staan niet zoveel attracties maar meer dieren en shows .
Het park is ook gewoon erg mooi .
-
Hallo Allemaal,
wij gaan in november voor twee weken naar Florida. Wij twijfelen op dit moment over Disney. Wij hebben een dochtertje van drie jaar. Kunnen jullie het aanbevelen om toch naar Disney World te gaan, of is het beter om te wachten. Alvast bedankt voor jullie reacties.
-
-
Citaat:
w.b.eurlings
Wij hebben een dochtertje van drie jaar. Kunnen jullie het aanbevelen om toch naar Disney World te gaan, of is het beter om te wachten.
Tsja, waar zou je op moeten wachten? Snel voor een flink aantal dagen tickets kopen, met de waterparkoptie erbij, zou ik zeggen. Neem een villa waar je je lekker terug kunt trekken als de kleine meid moe is, kies er een dicht bij Disney, dan gaat er geen tijd verloren met lange autoritten. Huur daar lekker een kar in de parken, daar kan je dochtertje tussen de bedrijven door even uitrusten en wissel dagen in de themaparken af met de zwembaden. Duizenden kinderen van die leeftijd genieten met volle teugen van de kleurtjes, de optocht, de attracties en de characters.
-
Voor kinderen van 3 jaar is het een fantastisch park, vooral om al die handtekeningen te verzamelen van alle Characters die in de parken rondlopen. Alleen daarom al moet je tickets nemen waarmee je zo vaak mogelijk naar de parken kan.
Onze zoon heeft toen zijn ogen uitgekeken en heeft ook maar 1 vakantie bestemming, World Disney in Orlando. :D
De kids hebben een top vakantie en vergeet ook vooral Epcot niet te doen, het lijkt niets voor kinderen maar om de een of andere reden hoor ik vaak dat de kinderen dat ook een super gaaf park vinden.
-
bedankt voor de reactie. Als ik het zo hoor is onze dochter oud genoeg om naar WDW te gaan. We zullen dan ook wel gaan. We verblijven trouwens in hotels in Florida, maar ik heb nog niets geboekt. Daar is nog tijd genoeg voor.
-
Met een kind is een villa veel fijner en niet veel duurder dan een hotel. Of gaan jullie rondtrekken?
-
Bedankt voor de tip, maar ik werk bij Holiday Inn en krijg daardoor de kamers tegen een gereduceerd tarief. Maar we zullen ook rondtrekken door Florida. We landen in Miami en trekken dan door Florida. Dus tips zijn altijd welkom.
-
Citaat:
Ebelix
Met een kind is een villa veel fijner en niet veel duurder dan een hotel. Of gaan jullie rondtrekken?
Ware het niet dat je voor 30 euro in een best aardig hotel kunt zitten...
Voor dat bedrag vindt je echt geen villa... een villa kost t.o.v. een hotel het dubbele...
-
Zelfs in de Orlando regio heb ik, voor onze begrippen, geen goed hotel kunnen vinden voor eur. 30,00 per nacht. Wij komen al snel op het dubbele uit per nacht en dan kom ik je ook in de buurt van de prijzen voor de villa's. Wellicht geen top villa maar wel een villa met veel ruimte en een eigen zwembad.
Onze begrippen voor hotels is dat je goede service hebt, ruime kamers, goede restaurant(s) in het hotel, mooi zwembad, etc. Kortom luxe want we zijn tenslotte op vakantie en we willen genieten. Maar niets gaat boven een villa met veel ruimte en privacy.
-
En zo zie je maar dat iedereen iets anders zoekt :) Dit jaar voor het eerst een Condo in Orlando maar daarvoor gewoon een hotel..
Citaat:
Ebelix
Onze begrippen voor hotels is dat je goede service hebt, ruime kamers, goede restaurant(s) in het hotel, mooi zwembad, etc.
ruime kamer: wij willen het liefst een kingbed, een koelkastje en gratis Wifi. Ruim is een flexibel begrip. Als je in New York of Tokyo geslapen hebt dan is alles al snel heel ruim :)
restaurant in het hotel: wij eten het liefst elke dag ergens anders. En als je in een toeristisch gebied als Orlando zit dan hoef je nooit ver te rijden.
mooi zwembad: een hotelzwembad kan nooit tippen aan een Typhoon Lagoon :)
Maar dat is ook het mooie van Orlando. Voor elk budget is er wel wat leuks te vinden. Van een budget hotel tot een zeer luxe Disney verblijf.
-
Met een kleine van 1,5 is het ook wel fijn om van roomservice te kunnen genieten of om snel een ontbijt te nemen in het restaurant van het hotel. Het liefst gaan we ook elke dag ergens anders eten.
Naast New York en Tokyo weet ik nog wel een paar plaatsen waar het begrip ruim erg krap is. Wat dacht je van London, San Francisco, Brussel, Parijs en je kan Amsterdam ook toevoegen aan dat lijstje.
Ik kan alleen maar beamen wat Njit zegt. Voor elk budget is er een mogelijkheid in Orlando.
-
Wij zitten voor het moment in Mona Lisa Suite hotel in Celebration en het is proper, ruim een mooi zwembad, een keuken met frigo erin en een klein ontbijtje, maar alles tiptop.
-
Graag in dit onderwerp alleen je vragen en tips plaatsen die direct met WDW te maken hebben. Voor hotels, villa's en de moeilijke keuze daartussen zijn andere onderwerpen beschikbaar op het forum.
Alvast bedankt!
-
Disney Park Orlando
Hi,
Wij (koppel met 2 kids van 8 en 11) zouden volgend voorjaar naar Florida trekken voor 2 weken en voorzien 3 dagen Orlando. wij zouden sowieso een dag uittrekken voor Sea World en een dag voor Universal Studios. Eén dag maken we vrij voor Disney, doch gelet opde omvang van dit park zullen we keuzes moeten maken. Wij zijn al naar Disneyland Parijs geweest en daar zowel het park als de studio's gezien. Mijn vrouw zou eerder opteren voor Epcot. Ikzelf ben nog in dubio...
Iemand enige suggesties,:sun:
Paul.
<<Moderator Michael66: Je bent niet de eerste met deze dilemma's! Ik heb je vraag toegevoegd aan het bestaande onderwerp over eerste keer bezoek aan Walt Disney World. Misschien dat je hier alvast wat info kunt vinden om een goede keuze te kunnen maken. Succes!>>
-
Re: Disney Park Orlando
Bij ons staat Epcot al jaren op nummer 1!
Ze zijn allemaal leuk hoor. Elk park heeft zijn charme.
Welk park je ook kiest, zorg dat je bij opening daar bent. Dat scheelt een hele hoop tijd aan wachten in de rijen.
Wij vinden trouwens de Hollywood Studios veel leuker dan die van Universal (ook veel betere service).
-
Aangezien Parijs niet te vergelijken is met Orlando , zitten jullie , volgens mij , met een groot probleem . :sad:
Trouwens met 2 kids van die leeftijd kunnen jullie in Orlando veel meer tijd doorbrengen , het worden zeer moeilijke keuzes !!!
-
Grootste fout die iedereen maakt die naar Disneyland parijs is geweest de parken vergelijken en denken dat die hetzelfde zijn. Dus niet!
De sfeer alleen al is heel anders, sommige attractie in MK zijn anders, hetzelfde geld voor de Studios.
En persoonlijk is Epcot een heel mooi park maar gezien de leeftijd van je kids zou ik toch liever een ander park nemen.