Bedankt voor de info Gwenda... is toch weer een meevaller :)
Afdrukvoorbeeld
Bedankt voor de info Gwenda... is toch weer een meevaller :)
E dit stond nu officieel op ReisRevue...
United ziet af van betaalde maaltijden
03 SEP 2008
http://www.reisrevue.nl/media/uploads/united.jpg
Het plan van United Airlines om op transatlantische routes geld te vragen voor maaltijden is wegens negatieve reacties van klanten naar de prullenbak verwezen.
Half augustus lekte een interne memo uit, waaruit bleek dat United op vluchten van Washington naar Europa, waaronder Amsterdam, kosten in rekening wilde brengen voor een maaltijd. ‘Dat werd niet goed ontvangen door de klanten,' zegt Rudy Horn van United.
'We hebben de afgelopen tijd flink geïnvesteerd in onze Business en First Class. Dan is het natuurlijk vreemd om dan in Economy geen full service meer te bieden.'
Luchtvaartnieuws komt met het volgende bericht.
CHICAGO - United Airlines blijft toch gratis maaltijden verstrekken op alle transatlantische vluchten van Europa naar Washington. Het plan om passagiers vanaf 1 oktober negen dollar te laten betalen voor een salade of een sandwich is daarmee van de baan. Dat heeft de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij woensdag (3 september) bekend gemaakt.
"Onze klanten hebben ons nadrukkelijk gemeld veel waarde te hechten aan een warme maaltijd tijdens de vlucht", aldus Robin Urbanski, woordvoerster van United. De plannen om de gratis warme maaltijd te vervangen voor een broodje van negen dollar viel bij de vaste klanten van de maatschappij niet in goede aarde.
Wel is United Airlines nog steeds van plan op 1 oktober te starten met een test waarbij klanten in de business class tijdens binnenlandse vluchten - afhankelijk van de duur van de vlucht en vertrektijd - verse broodjes, salades of een snackbox aan te bieden in plaats van een warme maaltijd. "De resultaten van deze test zullen aan het eind van het jaar worden geëvalueerd. Naar aanleiding van de resultaten zullen nieuwe plannen verder worden ontwikkeld", aldus de maatschappij.
Nou, storm in een glas water dus :)
Eind goed, al goed.
Heb je het ooit zo zout gegeten............?#-o#-o
Ik heb mijn buik vol van dit verhaal.....](*,):roll::-\"
Aaaaaaaaaah, IK ben ZO blij dat we toch weer van die culinaire hoogstandjes kunnen gaan genieten. Ik zie er zooooooo(niet) naar uit.
sja, en ik ben opgevoed van : Bordje leeg eten.............#-o
Ach, het heeft ons toch mooi 57 berichten bezig gehouden ;-)
Ik heb er honger van gekregen, ik ga een happie eten (geen pasta, wel chicken :-) )
58: Meteen maar een tip! Als je airline de mogelijkheid biedt, bestel dan een bijzondere maaltijd. Ik heb dit jaar voor ons een kindermaaltijd en twee low-fat maaltijden besteld. Je krijgt dan het eten als eerste (geen gezeur als dechicken op is en je alleen maar paaaasta kunt eten) en het was ook wel lekkerder. Wij kregen gestoomde zalm als maaltijd, en fruit of een slaatje als snack. Bijzonder.
Persoonlijk vind ik het jammer dat ze het plan niet doorzetten. Meestal eet ik zelf voorafgaande aan de vlucht zodat ik tijdens de vlucht kan werken of slapen. Ik maak dus zo wie zo geen gebruik van de maaltijden die tijdens de vlucht worden uitgeserveerd. Ik heb er over het algemeen alleen maar last van aangezien tijdens het uitserveren van de maaltijd de gangen worden geblokkeerd door de galleys en de rommel vaak veel te lang overal blijft staan. Het serveren van een goede sandwich of iets dergelijks was m.i. een uitkomst geweest. Zelfs als je daar voor moet betalen.
Het is alweer een tijdje stil op/in het United hoofdstuk.
Ik heb binnen het vorige stuk een aantal keren binnen gereageerd en daar onze datum nu toch dichtbij komt maar weer eens opgestart.
Zoals ik in het vorige stuk al had aangegeven wordt er aardig met ons gezeuld/gehusseld.](*,)Ik hoopte vroeg geboekt en de seats goed ingedeeld dat dit niet zou veranderen.
Wij zijn met 6 personen en had vroeg in het jaar al geboekt en meteen de mogelijkheid gekregen om online met de seats te spelen.
Het gaat om Asd-Washington-Orlando en Miami-Washington-Asd.
Nadat een paar keer de stoelen toch weer opeens door elkaar waren gegooid (zelfs 1 keer opeens nog maar 5 personen), werd het helemaal erg. De heenweg werd niet via Washington, maar Chicago (met lange wacht/overstaptijd):cry:. Ook nu weer regelmatig de stoelen opeens anders. Op dit moment zitten wij met z'n zessen Asd-Chicago geheel door elkaar door het vliegtuig (niemand zit ook maar in de buurt van elkaar).
Toch lees ik veel goede berichten over de vluchten zelf. Ben ik de enige die dit overkomt en zullen de vluchten dit ongemak goed maken[-o<????
Moderator Mickey99: verplaatst naar het algemene topic over United
Kan je niet de dag voor vertrek online inchecken?
Bij US Airways is dit het geval en krijg je dan definitief de stoelen pas toegewezen volgens mij...
Je stoel is geen garantie dat je die krijgt, United is verplicht je te vervoeren en ze proberen voor zover mogelijk die stoelen aan te houden, maar dat gaat niet altijd lukken. Zelf zijn mijn stoelen ook aardig verschoven en ik heb maanden eerder dan mn broer mn reis geboekt, maar hij zit mooi bij het raam (en Economy Plus volgens mij) en ik ergens in het midden. Maakt mij geen zak uit hoor, maar ik begrijp wel een beetje hoe jij denkt ;) We zijn anders gewend, aan de andere kant, normaal gesproken bij bijv. Martinair, Transavia.com krijg je pas bij inchecken een stoelnr.
Je kan bij het inchecken vragen of je meer bij elkaar kan zitten. United houd volgens horen zeggen zo'n 30% van de reserveringen vast wat betreft de stoelen.
De vlucht zelf is verder niets mis mee, geen klachten van mijn kant, al ga je je na een paar uur toch wel een beetje vervelen. :mrgreen:
Neem anders contact op met United en geef aan dat jullie graga bijelkaar willen zitten. Dit heb ik ook direct na boeken gedaan (we vliegen pas 16-06-09) en dat ging goed.
Wij vlogen vorige maand ook met United en zaten in eerste instantie ook met zijn vijven verspreid over het hele vliegtuig. We zijn gewoon vroeg naar de incheckbalie gegaan en hebben daar aangegeven dat we toch wel graag bij elkaar wilden zitten. Was geen probleem en we kregen ook nog een gratis upgrade naar Economy Plus.
Zo erg als bij jullie zie je niet vaak, maar ook voor onze Oktobervlucht zitten/zaten de stoelen in een flipperkast. En dan alleen voor de laatste vlucht IAD/AMS.
Dan weer hier, dan weer daar, dan weer helemaal niet, todat we op een gegeven moment 28A, 29A en 30A bezetten. Toen heb ik maar even een belletje gedaan.
Nu zitten we op 27A en 28A en B. De rest, en vooral AMS/IAD 24A en B Ec. Plus, is gelijk gebleven, gelukkig.
Onze stoelen staan nog steeds 'vast' alleen is ook de vlucht verandert, via chicago en niet via washington. En inderdaad met een lange overstap, 4 uur:(
Dit heeft wel niks met United te maken maar bij delta is dit ook zo .
In januari geboekt voor eind november en al een keer zeven op een van de vier vluchten een tijd verandering of een ander vliegtuig gekregen.
Dus nu kijk ik iedere week maar een keer of ik de zitplaatsen moet veranderen.
Theo
Bij ons is het idd ook veranderd. We hebben eind maart geboekt en hadden goede plekken. 2 Om 2 en bij het raam. Nu zijn bij ons de plekken op de terugreis ook gewijzigd. Op de korte vlucht (gelukkig) zitten we zelfs niet bij elkaar. Gelukkig nog wel 2 om 2. Op de lange vlucht zitten we op A,B,C en D, maar op plekken die door seatguru als rood aangegeven worden... Ik heb met United gebeld, maar die kunnen, volgens hun zeggen, niks voor ons doen. Dus maar vroeg naar het vliegveld en hopen dat we het nog om kunnen zetten.
Claudia
Heb net gechecked en ook wij zijn overgeboekt naar een vlucht via Chicago ipv Washington en onze gereserveerde stoelen zijn ook veranderd naar plaatsen in het midden :-( Het ergste vind ik de lange overstaptijd in Chicago; 3 uur en 3 kwartier. Grrr... Denk je alles vroeg en goed geregeld te hebben, gebeurd dit. Via UA online kunnen we geen wijziging in de itinerary aanbrengen, heb nu maar een mail naar USA funvacations gestuurd met de vraag of zij nog iets kunnen doen. Oh, ja we vertrekken nu ook eerder (11.15) ipv 12.30 uur zoals in eerste instantie ...
Ik ga over 5 dagen, hier geen veranderingen, ik ga nog steeds naar Dulles Washington.
Denk niet dat USAFV er wat aan kan doen, United beslist hoe ze vliegen en er zal wel een reden voor zijn. Maargoed, even reactie van USAFV afwachten of ze misschien de reden weten. De overstaptijd zou dan dus +/- 2u langer zijn, maar je vliegt ook +/- 75 minuten eerder weg. Dus uiteindelijk ongeveer een uurtje langer onderweg van deur tot deur, dat valt nog mee. Je weet ook niet hoe lang je dus bij immigration staat en persoonlijk vind ik het wel even lekker om ergens te gaan zitten en wat te eten en drinken (vorige keer was daar bij mij geen tijd voor).
Tuurlijk er is allemaal wel overheen te komen, maar ik vind het vreemd dat een dergelijke omzetting gebeurd, zonder opgaaf van reden of in kennisstelling van de betrokkenen. Voor ons was de latere vertrektijd beter omdat we uit Zuid Limburg moeten komen en als we niet (dankzij dit forum ;-) ) gekeken zouden hebben op de United site (was anders echt niet in me opgekomen) waren we mooi vertrokken om op tijd te zijn voor de vlucht van 12.30 naar Dulles. Nu zijn we ook een tijd langer onderweg :( We wachten maar even af en zodra ik een reactie van USAFunvacations heb laat ik het zeker weten.
Inmiddels antwoord gehad van USAFunvacations en zoals verwacht kunnen zij er niks aan doen maar komt het van United af. Verder is er ook niks aan te wijzigen schijnbaar want zij kunnen niet en bij United rechtstreeks gaat het niet tenzij rechtstreeks bij hen geboekt. Zit dus niks anders op dan via Chicago te reizen.
Zelfs al had je direct bij United geboekt, volgens mij valt er dan nog weinig te wijzigen (behalve annuleren, maar wie wil zn vakantie annuleren? :) ).
De laatste tijd gebeurt dat heel vaak, Ik geloof dat United een kleiner vliegtuig inzet op de vlucht a'dam / w'ton. Dus blijven er mensen over, en die mogen dan via Chicago.
Terug vliegen wij wel via Washington.
Ik vind het ook jammer, je moet hier ruim een uur eerder weg, en je komt uiteindelijk een uur later aan in Orlando.
Wat was dan je oorspronkelijke type vliegtuig op je vlucht Amsterdam - Washington?
Dat weet ik niet, maar een tijdje geleden heeft Yvette hier wat over geschreven volgens mij. Dat daarom zoveel mensen ineens via Chicago vliegen.
hallo, heeft iemand ervaring met het upgraden van een ticket bij UA? Hoe gaat dat in z'n werk en hoeveel ffmiles heb je dan nodig? Ik heb een Milage Plus kaart maar die verder nog nooit gebruikt... Alvast bedankt!
Waar wil je naar upgraden? Soms bieden ze het je ook aan als je je incheckt bij het koffers inleveren. Voor 50 dollar ofzo kon ik upgraden naar Economy Plus. Weet alleen niet of dat de vlucht van MIA naar IAD was of van MIA naar AMS, maar afgeslagen, economy van United vind ik prima zat.
Maar er zullen hier vast wel ervaringsdeskundigen zijn :)
Ik dacht dat de 767 werd ingezet (waar ik mee vlieg van AMS naar IAD) ipv de 777's.
De A321.... AMS -> IAD is 3852 miles, een volgeladen A321 kan zo'n 3500 mile vliegen. Rare keuze dan, of willen ze het laatste stuk de motoren uitschakelen en naar de landingsbaan zweven? :)
Voor de binnenlandse vlucht heb ik wel een A321.
Het is me nog nooit 'spontaan' aangeboden ;-) maar ik heb die kaart dus ik dacht waarom niet eens gebruiken en dan inderdaad naar Economy + bijvoorbeeld........
bedankt voor je reactie in ieder geval en goeie reis, zie dat het voor jou nu helemaal opschiet ;-)
Ik weet niet hoeveel punten je op je mileage kaart moet hebben voor je een upgrade kan krijgen eventueel tegen korting oid. Weet ook niet of je bij je vorige Amerika trip met United hebt gevlogen? Ik vond de stoelen in elk geval ruim zat, zeker vergeleken met de charters in Europa en heb zelf geen Economy Plus nodig, althans, ik ga er niet voor betalen. Nu weet ik natuurlijk niet hoe lang je bent of je bouw enz. dus het kan voor een ieder verschillen wat de ervaringen zijn van een economy stoel bij United :)
Misschien kan USAFV (daar heb je geboekt toch?) je ook nog wel tips geven of ec. plus je aanraden of juist niet. Mijn ervaring met USAFV is dat je ze niet genoeg vragen kunt stellen, ze beantwoorden ze allemaal en als je maar vragen blijft stellen, blijven ze die rustig beantwoorden zonder dat je het gevoel hebt dat ze van je af willen om verder te gaan met waar ze mee bezig waren. Hele vriendelijke mensen die samen altijd goed met je mee willen denken. Altijd leuk om met ze te bellen en niet voor niets meteen m'n 2e florida reis direct bij terugkomst bij ze geboekt. ;)
Bel ze eens op, ze hebben genoeg gevlogen naar Amerika (hebben daar ook zelf een eigen villa) dus naar mijn mening genoeg ervaring mbt upgrades :)
En voor mij schiet het inderdaad op. Kan niet wachten!!!! Nu moet de dollar nog weer even wat minder waard worden, maar dat ziet er niet echt goed uit....
Inderdaad JKG. Gister gesloten op € 1.41. Gaat nog steeds de verkeerde kant op.
We gaan iig met rustig gevoel het vliegtuig in.
Weet jij toevallig of die schermpjes in de stoelen per persoon zijn te bedienen?
Klopt, er worden ipv 777's nu 767's ingezet.
De 767 heeft minder ruimte dan een 777 waardoor er mensen overgezet moeten worden (waarom ze nog steeds mensen laten boeken in een 777 snap ik ook niet hoor).
De route naar Washington wordt veel meer gebruik van gemaakt dan de route Chigaco, dus kunnen de stoelen zo verplaatst worden op die vlucht.
En ja, dit mag United doen (ieder maatschappij overigens).
Ze moeten je van A naar B brengen en hoe ze dat doen maakt niet uit en nee, ze hoeven je dit niet te laten weten.
De passagier heeft de eigen verplichting zijn of haar vlucht in de gaten te houden.
En dan gaat het om verplaatsingen van tijd en/of vluchtnummer.
Niet zoals bv laatst bij iemand van dit forum (Tom en Valesca) is gebeurd dat hun vlucht helemaal komt te vervallen dan moeten ze je dit laten weten.
JKG jij zegt dit:
Ik snap even niet zo goed wat je hiermee nu bedoelt??Citaat:
De A321.... AMS -> IAD is 3852 miles, een volgeladen A321 kan zo'n 3500 mile vliegen. Rare keuze dan, of willen ze het laatste stuk de motoren uitschakelen en naar de landingsbaan zweven?
Je vliegt transatlantic met een 767 of een 777 (recentelijk bij United dus 767) maar nooit met een A321 die is voor de continentale vluchten.....
Ach dan nog, nu is 10 euro $14,10 waard, een paar weken terug $15,50 . Dood ga je er niet van.
De schermpjes zijn per stoel te bedienen. In je armleuning heb je knopjes voor video, radio (kanaal 9 is communicatiekanaal tussen piloten en toren, best leuk om te luisteren als je opstijgt en gaat landen) en de kaart waar je vliegt (zou ik niet te vaak naar kijken, wordt je niet blij van). Dan heb je een aantal filmkanalen, tekenfilmkanalen, misschien in totaal een kanaal of 8, ga je hoger dan heb je dezelfde kanalen maar in het duits, frans of spaans etc.
Dat is op een reactie van Nita die gaf aan waar hij/zij oorspronkelijk mee zou vliegen tussen Amsterdam en Washington;
Dat lijkt me onwaarschijnlijk omdat ze die grote afstanden niet kunnen afleggen (volgeladen) dus is de kerosine al op voor je geland bent. :grin:Citaat:
Ons oorspronkelijke vliegtuigtype naar Washington DC was een Airbus Industrie A321 JET
In februari vloog ik ook al met een 767 bij United. Dus de 777's zijn al een tijdje in onderhoud.
Mijn ervaring is dat tijdens een (binnenlandse) vlucht altijd de mogelijkheid is om te upgraden. Meestal wordt dit aangeboden via de schermen die bij de gate hangen. Daarnaast wordt dit tijdens het inchecken (als je dit al niet online gedaan hebt) aangeboden. Prijzen varieren dan van 50 tot 150 dollar afhankelijk van de vluchtduur en de upgrade. Vaak is het de moeite niet waard. Bij een vlucht van bv. MCO naar JFK (dik 2,5 uur) is het de 50 dollar pp niet waard. Je zit meestal iets ruimer. That's it. Indien je natuurlijk business class van MCO naar LAX kunt vliegen moet je het wel doen. (indien betaalbaar)
Vaak is het je eigen keuze. Afweging van: route, vliegduur, kosten, welke upgrade, enz.
succes
Aha ik snap hem....
Gewoon niet goed genoeg opgelet....