-
Re: Telefoneren in/vanuit Florida
Nou ja daar hoeven we ook verder geen ruzie over te maken nietwaar :razz:.
Jij gebruikt gewoon 0031 in het buitenland en wij houden het op het gewone binnenlandse nummer.
Even goeie vrienden maar aangezien we 85% van onze tijd in het buitenland verblijven en dagelijks gebruik maken van de verbindingen vond ik het wel even vermeldenswaard.
-
Tjonge... Ik maak helemaal geen ruzie... Maar LEES nu alsjeblieft even.... niet 0031... maar +31 da's heel wat anders... Bij een mobiel wordt + gezien als het internationale toegangsnummer, wat overigens nog steeds bestaat... 0031 zal in het buitenland niet werken... de 00 werkt uitsluitend wanneer je in Nederland bent en vanuit Nederland belt....
Verder vind ik het zeer indrukwekkend dat je vaak in het buitenland verblijft... Maar ik kan je verzekeren dat je niet alleen maar gewoon het lokale nummer belt...
Ik zit slechts 40% van de tijd in de US... en al telefoonnummers hebben + als prefix... Zowel in mijn Nederlandse als mijn US cell phone...
-
Nou indrukwekkend is dat niet hoor het is gewoon werk voor de dagelijkse boterhammetjes :smile:
En nogmaals Als ik met mijn KPN abbo IN Belgie ben moet ik als ik naar Nederland bel het gewone Nederlandse nummer bellen. Niks geen sterretjes en 00 of wat dan ook.
Als ik dan vijf minuten later een nummer in Antwerpen wil bellen,terwijl we IN ANTWERPEN zijn moet ik 0033 3 enz. intoetsen.
Ik kan er ook niks aan doen misschien zijn onze toestellen wel behekst of bad carma.
Overigens moet ik met mijn Amerikaanse cell phone wel * 31 bellen.
To each his own nietwaar?
Zo nu gaan we lekker even de Riverwalk lopen in Tampa. De ergste hitte is weg en even de benen strekken.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
corrus
Zelfs op m'n US cell phone werkt +31 enz...
Correct! Ik denk dat het alleen niet werkt als je abonnement geen internationale gesprekken toestaat. Dat is overigens volgens mij met Amerikaanse providers veel gangbaarder dan met Nederlandse providers.
-
Telefoonkaart aanschaffen
hoi, ik vertrek woensdag naar FLA, ik wil opt het nippertje nog een telefoonkaart bestellen, maar is online nog een optie, sturen ze die dan nog op of is het een fictief nummer met een pincode die ik dan per e-mail ontvang? kan het niet terugvinden op de site en het is nieuw voor mij. Of kan ik beter er een kopen als ik er ben? maakt het nog uit bij wie, discountcards of cloncom?
:???:
-
Re: telefoonkaart aanschaffen
Je kunt bij de Walmart een telefoonkaart kopen.
Ze hangen bij de kassa's daar heb je een rek met allerlei kadokaarten, en daar hangen ook telefoonkaarten.
ik had er 1 van $10, daar kan je een uur mee naar nederland bellen.
Fijne vakantie!
-
Re: telefoonkaart aanschaffen
hoi hannie, super zo snel al een antwoord, thnkx, dan hoef ik nu niet zo moeilijk te doen dus, maakt het nog uit welke kaart niet wat bedrag betreft maar qua type?
-
Re: Bellen vanuit/naar/in Florida
Ik heb mijn telefoonkaart er ff bijgepakt.
Er staat op: AT&T Woldwide prepaid phone card.
-
Wij hebben vorige maand een account geopend bij www.ekit.com daar hebben we voor 20 dollar tegoed opgezet en daar konden we vanaf (vaste) lijnen 2,5 uur voor bellen vanuit Florida naar Nederland.
Niet bellen vanuit een publieke telefooncel maar gewoon vanaf je hotelkamer.
Echt een aanrader. www.ekit.com . Als je bij American Vacations boekt zit het bij je reis papieren.
-
thnkx again, ik ga zeker even kijken bij www.ekit.com
-
Hallo,
Hoe werkt dat dan precies bij ekit.com?
Krijg je dan geen rekening van het hotel?
Ik wilde eigenlijk een telefoonkaart kopen, maar vanuit je hotelkamer bellen is natuurlijk veel makkelijker.....
Groetjes, Ingrid
-
Met dit soort calling-cards als ekit betaal je vooraf een bepaald bedrag en bel je in de VS een 1-800-nummer (gratis) van waaruit je automatisch door wordt verbonden naar het nummer waar je heen wilt bellen.
Dat 1-800-nummer is gratis, maar in veel (de meeste) hotels wordt je dan toch iets doorbelast, een soort convenience-fee of zo. Dit kan een eenmalig bedrag per belletje zijn van een paar dubbeltjes, maar soms ook gewoon een bedrag per minuut. Het is daarom znvol om dit goed na te vragen bij de receptie of even op te zoeken in de hotelinformatie op je kamer.
Als je vanuit een telefooncel gebruik maakt van je callingcard is het 1-800-nummer altijd gratis. Voor het activeren van de telefoon heb je meestal wel een quarter nodig, maar die krijg je terug als je de hoorn ophangt.
-
Wij hebben afgelopen meivakantie in 4 hotels gezeten en nergens werd het doorbelast. Als je via een publieke telefoon belt gaan je minuten/dollars veel sneller. Ik heb getest en het scheelde meer dan de helft.
Klopt je belt een 1-800- nummer en dan werkt het keuze menu vanzelfsprekend
-
Hoy,
Ik ga morgen eens bellen maar ik heb nu de vraag hoeveel kost dit ongeveer als je met een gsm van hier naar daar belt?
De reden, ik heb steeds belkaarten en dan kan ik ineens voor genoeg tegoed herladen.
Dit om te vermijden dat ineens de verbinding verbroken word als ik niet genoeg centjes meer heb staan.
groetjes, sven
-
Kan je op de site van je provider vinden.
Reken op zo'n EUR 2 a EUR 2,50 per minuut gemiddeld.
-
Hoe doen jullie dit dan?
Betalen jullie er ook zoveel voor of ben ik verkeerd?
groetjes, sven
-
Hoe? Gewoon betalen voor de manier waarop je belt. Mobiel bellen is nu eenmaal duurder dan met een vaste lijn.
-
Hallo allemaal,
Mijn naam is Peter, en ik ben nieuw op dit forum :grin:
Op 8 juni vertrekken wij naar Florida.
Wie van jullie heeft ervaring met het kopen van prepaid
calling cards om naar Nederland te bellen ?
Welke kaart kan ik het beste kopen, en waar ?
Graag jullie ervaringen.
-
Welkom Peter/Dodge op dit mooie en zeer informatieve forum. Je vindt er antwoord op bijna al je vragen, ook op die je nu stelt.
Waar? Nou je 1e posting zet je op een discussie, die heet : Bellen vanuit/naar/in Florida. Je posting komt terecht op pagina 22 hiervan. Heb je de 21 voorgaande pagina's al eens bezocht?
P.S. Niet rot bedoeld. We hebben het allemaal moeten leren.
Veel plezier en goede reis.
Knaapje
-
Ik heb eens gelezen hier ergens dat hier mensen via skype gebeld hebben en ook prepaid...
Waar haal je die prepaid kaarten en hoeveel betalen jullie richting amerika?
Of gaat dit bellen alleen maar naar pc => pc en niet naar vaste lijnen ofzo...
groetjes sven!
-
Citaat:
breaker9240
Waar haal je die prepaid kaarten en hoeveel betalen jullie richting amerika?
Of gaat dit bellen alleen maar naar pc => pc en niet naar vaste lijnen ofzo...
Bellen vanuit Florida via Skype naar een vaste lijn kost 1 cent per minuut. Je belt met de pc naar ieder gewenst nummer, ook mobiel. Waarom neem je geen gratis proefabonnement, dan kan je op je gemak uitvogelen hoe het werkt. Bevalt het, dan stort je een tientje, daar kan je erg lang voor bellen hoor!
-
I like that!
Kan je voor dezelfde prijs van hier naar amerika bellen :)?
-
-
Dan doe ik het zo!
Dan bel ik één dezer naar disney si:)
-
we zijn weer terug en hadden een account aangemaakt bij ekit.com en........
het is niet gelukt. wij vonden het thuis al vaag, wat we nu allemaal moeten downloaden en het is in Amerika dus niet gelukt. Weg 20 dollar en we hebben gewoon mobiel gebeld. ging prima
-
Hoi,
Wij gaan met zijn 4-en op vakantie (2 stellen).
Wat is nu de beste/goedkoopste manier om met elkaar in contact te komen?
We hebben geen laptop bij, dus kunnen niet skypen. Als we met onze eigen mobiel naar elkaar bellen, dan bel je volgens mij via NL.
We willen elkaar kunnen bellen als we niet op een vaste plaats zijn zoals bv hotelkamer, maar juist als we onderweg zijn.
Om te bellen naar NL kan je het beste een telefoon kaart kopen begrijp ik. Of kan je een amerikaanse simkaart in je telefoon doen?\
Alvast bedankt voor de reacties!
-
Hoi Selly,
Toevallig heb ik er gisteren bij WalMart naar staan kijken, losse simkaarten
worden er niet verkocht, maar prepaid mobieltjes die hebben ze wel.
Stond er met 2 nederlandse jongens en die kozen ook voor die oplossing.
Prepaid mobieltje komt op iets van $28 - $59 dus dat valt reuze mee.
Overigens gebruiken wij zelf belkaarten van Sprint, en daar bel je ook
goedkoop mee.
Groetjes uit een lekker warm Davenport,
Pieter & Petra
-
Bedankt voor je reactie.
Dus daar een mobieltje kopen is gewoon de beste optie.
en die belkaarten gebruik je dan voor een telefooncel neem ik aan?
Groetjes
-
Hoi ,
Voor veel van die prepaid toestellen moet je je online registreren voor je kunt bellen. Let daar op.
Goedkoopste bellen zijn de telefoonkaarten voor prepaid via de vaste telefoon bellen. Vrijwel elke villa heeft zo'n vaste telefoon. Voor $ 10 kun je dan een uur naar huis bellen.
-
Bedankt.
Maar zoek ook een mogelijkheid om niet van een vaste plek te hoeven bellen vandaar de prepaid telefoons
-
telefoneren vanuit florida
heeft iemand een goede raad wat de beste (goedkoopste) manier is om te bellen vanuit florida naar belgie?
-
Re: telefoneren vanuit florida
Wij belden gratis met de PC via skype oid, de rest gewoon mobiel (tri band)
-
Re: telefoneren vanuit florida
Citaat:
lucdupont
heeft iemand een goede raad wat de beste (goedkoopste) manier is om te bellen vanuit florida naar belgie?
Daar is al best veel over bekend op het Forum, kijk maar eens hier of hier.
-
kijk eens op clon com en dan de usa connect kaart gebruik ik al een tyd werkt prima
-
Beste leden.
Nu lees ik al een tijdje mee op het forum maar heb toch nog 1 vraagje.
Wij gaan volgende week weg.
Nu wilde ik eerst me huidige sim laten zitten en daar de dure kosten voor lief nemen maar toen ik zag dat data verbruik 15euro per MB is viel dat toch snel af.
Daarom vroeg ik me af of er in de VS ook prepaid Sim's te koop zijn zoals hier in Nederland. Waar ik dan bv 100dollar op zet en in me iPhone prik.
Zodat ik gewoon kan smsen met nederland en kan internetten/mailen op me mobiel zonder hoge kosten?
(ik wil liever niet afhankelijk zijn van een wifi point)
-
De meeste McDonalds hebben wifi en $2,95 voor 2 uur is toch niet verkeerd ;)
Groetjes,
Pieter
-
Dat is idd erg goedkoop.
Ik zit nu te kijken bij AT&T zojuist een 3G Pay as you GO sim gekocht op Ebay.
Deze moet je dan activeren en een plan aan koppelen (Als ik het goed begrijp)
1dollar per dag voor bellen in de USA a $-,10 en als extra plans 1000smsjes voor $19,95 en 100mb internet ook voor $19,95
Iemand hier ervaring mee. ?
-
Ik :) maar niet als toerist.
Om op vakantie een us sim aan te schaffen lijkt me enkel nuttig als je langer dan een maand zo blijven ofzo en iedereen in de familie dan zo'n sim koopt anders heb je nog niets aan de 1 dollar per dag flat fee.
-
Citaat:
Bambino
Ik :) maar niet als toerist.
Om op vakantie een us sim aan te schaffen lijkt me enkel nuttig als je langer dan een maand zo blijven ofzo en iedereen in de familie dan zo'n sim koopt anders heb je nog niets aan de 1 dollar per dag flat fee.
Nou die 1dollar flat fee is nog niet eens intressant.
je smsjes/data afkopen is dat echter wel. Het "we zijn op vakantie dus gebruiken we onze mobiel niet" standpunt begrijp ik nooit zo.
Ik vind het in Nederland leuk (contact houden met vrienden etc) dus waarom zou dat op vakantie niet mogen, toch?
Maar hoe is je ervaring (maar dat niet als toerist)? Werkt dit een beetje eenvoudig?
(via AT&T online data/sms plan activeren bv)
-
Als je hier een SMS bundel hebt zitten buitenlandse SMS-en daar nog steeds niet bij in.
Ik heb ongelimiteerd text op mijn account, maar als ik naar Nederland sms kost het mij $0.25.
Tevens schijnen er nog steeds problemen te zijn tussen de verschillende providers.
Vanaf Verizon kan ik naar sommige mensen in Nederland wel SMS-en en anderen ontvangen het nooit.
Ook gebeurt het dat ik wel een SMS ontvang van iemand in Nederland maar als ik dan iets terug stuur komt dat nooit aan.