Lijkt me helemaal ok \\:D/
hopelijk is het nu helemaal duidelijk dan..
Afdrukvoorbeeld
Ben overigens wel erg benieuwd hoe de betaling van de esta straks moet geschieden, las al dat het via creditcard gaat.
mocht dit zo meteen de enige manier worden dat er betaald kan worden, wat ik me kan voorstellen, dan worden we als reizigers alsnog verplicht een creditcard te hebben.
voor mensen die een auto huren was dit natuurlijk al lang een must have en sommige forummers, naar verluid, gebruiken niets anders. maar ik ken voldoende mensen die niet in het bezit zijn van 1 en het zou jammer zijn als die voor zoiets er een zouden moeten aanvragen. dus wel erg nieuwsgierig hoe ze dit gaan oplossen
Dat lossen ze niet op, amerikanen zijn zo gewend aan het plastic van hun CC en de rest moet zich aanpassen aan hun. Maar zonder CC naar Amerika ?? Ik zou er in ieder geval zelf niet aan beginnen.
En anders is er vast wel iemand in de buurt/omgeving die dat bedrag met zijn/haar CC wil voorschieten.
ik moet eerlijk zeggen jeroen ik ook niet,
zeker omdat ik op de meeste bestemmingen alleen al een auto wil huren en daar hem sowieso voor nodig heb
en plus online aankopen gebruik ik hem vrij vaak voor, en zou ik niet meer zonder kunnen
maar bijvoorbeeld mijn ouders hebben er geen en als het zo is, dat de cc op de naam van de reiziger moet gaan staan, noem maar even iets geks, dan is dat wel heel vreemd.
maar zou heel goed kunnen dat de amerikanen ook eens aan de anderen denken die nog niet zo cc gericht zijn..... :-) we shall seee
Wat dat betreft scheelt het straks een boel vragen op het Forum.
Q: Kan ik een auto huren zonder CC?
A: Ja dat kan maar voor ESTA heb je die toch nodig.
Q: Hoeveel cash moet ik meenemen?
A: Niet zoveel. Voor de rest heb je je CC bij je.
etc etc :)
.........maar zou heel goed kunnen dat de amerikanen ook eens aan de anderen denken.........
Welterusten, droom lekker verder.
Knaapje
Ik heb ook zojuist 3 nieuwe aanvragen ingevuld. Ze zijn geldig tot augustus 2012.
Waarschijnlijk gaan we mei 2012 terug naar Florida :D
Hallo ik heb een vraag als je de USA uit gaat heb je dan ook nog je ESTA nodig?? Dit vraag ik omdat ik een fout heb gemaakt bij het paspoortnr van mijn jongste zoon het laatste cijfer was een 0 , en ik dacht dat het de letter o was.De douanebeambte op het vliegveld in Orlando was zeer vriendelijk en vroeg dus naar mijn Esta formulier en zag dat ik dat verkeerd had gedaan.Nu zijn we gewoon sinds 12 augustus in florida maar de beambte zei wel dat ik het paspoortnr. moest wijzigen.Nu wilde ik dat doen maar zag dat ik dan een volledig nieuw ESTA formulier moet maken, nu is dat het probleem niet maar stel dat hij wordt geweigerd en ik het land niet meer uit kan. Dus vandaar mijn vraag heb je het ESTA formulier ook nodig als je het land uit gaat?? Zo niet vraag ik hem liever thuis weer aan voor de volgende keer
Esta is alleen belangrijk voordat je vertrekt, het is opmerkelijk dat je het land bent ingekomen maar vertrekken is geen probleem.
Alleen opnieuw aanvragen als je nog eens wilt gaan, nu is het nog gratis.
Interessante zin voor diegenen die beweren dat er nooit naar gevraagd zal worden
Da's verder geen probleem:
Bron: http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id...otionActof2009Citaat:
Q: How do I pay for my travel authorization?
A: All payment for electronic travel authorization applications must be made by credit card or debit card. The ESTA system currently accepts only the following credit/debit cards: MasterCard, VISA, American Express, and Discover. You may also have a third party, such as a relative or travel agent, pay the associated fees for each application. Your application will not be submitted for processing until all payment information is received.
Wat een fantastisch forum is dit toch!
Wij gaan in april 2011 naar Florida en ik las hier dat je binnenkort moet betalen voor je ESTA en wij zijn Nederlands dus dat willen wij niet hahahahaha
Vrijdag gelijk 2 paspoorten voor mijn kinderen aangevraagd en hopelijk ben ik nog net op tijd met het "gratis" invullen van de ESTA.
Je hebt nog even (< 8 september)
ja fijn eigenlijk he dit forum?
ik ga in november en wilde in september een nieuw paspoort halen en dan in oktober esta aanvragen ofzo, ik denk heb nog wel even.
nu ga ik ook nog deze week paspoort aanvragen zodat ik mooi nog voor de 8e de esta kan aanvragen, want anders kan ik toch mooi betalen
dus ben happy met de info mensen :razz:
groetjes rebecca
Wij hebben hem gisteren ook maar even overnieuw aangevraagd en kunnen weer een jaartje gratis vooruit. Volgend jaar nieuwe paspoorten, dus dan wordt het betalen.
het valt me op dat ik vorig jaar gelijk de toestemmingen kreeg en nu 4x 'aanvraag in behandeling'....(op 4 aanvragen...)
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
nope dit weekend aangevraagd en meteen een bevestiging gehad.
Hoi au3,
Ik heb mijn esta's gister opnieuw aangevraagt voor mij en mijn vriend. Kreeg inderdaad ook 2 keer in behandeling. Toen ik 5 minuten later met mijn nummer inlogde op de status te checken waren ze wel weer allebei goedgekeurd. Dit was ook de eerste keer dat ik dit te zien kreeg normaal altijd meteen goedgekeurd.
Greetz
@Carmen:
dank voor je reactie!
Inderdaad vanmorgen de statussen gecheckt en nu 4x toestemming.
Au3
domme vraag we gaan volgend jaar voor de eerste maal met mijn zoontje . Nu gaat zijn vader niet mee moet ik dan een aparte esta invullen voor hem ? Hij heeft natuurlijk de achternaam van zijn pa een geschreven document van hem neem ik natuurlijk ook mee
iedere reiziger met een eigen paspoort (en dat is sinds kort iedereen ook de kids mogen niet meer bijgeschreven zijn)
moet een eigen Esta ingevuld hebben
^^^ok bedankt toen de formulieren er nog waren moest dit niet .
IEDEREEN met een paspoort moest ook het groene I-194 invullen.
Of daar nu een vader bij was of niet... Iedereen moest gewoon invullen...
Ik denk dat je jezelf vergist je met het wit/blauwe douaneformulier.
Tot voor een paar jaar had niet iedereen een eigen paspoort.
Een kind kon bijgeschreven worden in het paspoort van een ouder.
Misschien hoefde toen alleen de ouder (de houder vasn het paspoort) een formulier in te vullen.
Knaapje
....................Een "paar" jaar geleden??? Dit is al vanaf 2001... Al 10 jaar dus...
Uhh....
......
Sinds 26 oktober 2004 moet iedere reiziger met bestemming USA in het bezit zijn van een eigen paspoort. Dus kinderen die bijgeschreven staan in het paspoort van een ouder worden niet meer geaccepteerd. Meer informatie kunt u vinden via de Nederlandse ambassade of de ambassade van de Verenigde Staten ........
Da's nog geen 6 jaar
Knaapje
Pfft... :roll:
hahahaha corrus ik denk dat ik van je humor en scherpzinnigheid hou :) .
Zie net een berichtje van de NOS dat het ESTA-formulier vanaf 8 september niet meer gratis http://nos.nl/artikel/178163-estafor...-gratis.htmlis gaat $ 14.00 kosten
Dat klopt,
Ik werd vande week gebeld door mijn reisbureau
omdat we in december naar florida gaan.:D
Ik moest voor 8 september het Esta formulier invullen.
Na 8 september kost het 14 Dollar P.P dit moet je betalen met je credit card.
Ik heb het maar gauw ingevuld
ben ik voor 2 jaar klaar
Dat was hier al een tijdje bekend :mrgreen:, in ditzelfde topic, in dit bericht.
Ik wilde net gaan beginnen om het Esta formulier in te gaan vullen en nu heb ik een vraag.
Ik moet mijn achternaam invullen, en nu zal je wel denken, tja woman die weet je toch wel:razz:
Maarrrr ik ben in Juni getrouwd, heb een andere achternaam gekregen maar op mn paspoort staat nog steeds mijn meisjesnaam.
Moet ik dan op het Esta formulier mijn meisjesnaam invullen(omdat er staat, naam invullen die staat in het paspoort) of de naam die ik nu gebruik.
Ik wil namelijk geen problemen krijgen als ik bij de controle staat..
meisjesnaam, want die staat dus in je paspoort
ook je vliegticket wel op deze naam gezet?
groeten rebecca
:oops:Uhm.. die staat op Verzijl-Wirtz.. geeft dat nou problemen?
alleen meisjesnaam gebruiken, zo staat het ook in paspoort (In paspoort staat eventueel eronder je getrouwde naam vermeld). Ticket ook meisjesnaam.
humzzz, als je getrouwde naam niet op je paspoort staat, wat ik volgens mij wel van jou begrijp, zou ik dit toch even navragen bij je vliegmaatschappij
of via het reisbureau als je via een reisbureau hebt geboekt.
altijd tickets boeken en dus ook esta aanvragen met naam die op het paspoort staat geschreven.
vraag dit dus voor de zekerheid na
iemand ervaringen met dit??
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb gechat met Orbitz, daar heb ik namelijk de tickets vandaan.. nu moet ik, waar ik al bang voor was Customer Service bellen.
Hoop dat dat goed gaat, mn Engels schrijven gaat me beter af dan het spreken en alles te onthouden wat ze zeggen:oops:"
Ze vroeg me of ik een trouwakte had, wat ik dus heb, dus ik hoopte eigenlijk dat ze zou zeggen van neem die maar mee en dan komt alles goed.. maar helaas.
Ik had er beter bij na moeten denken, van fouten leer je :-D
Vaag, zojuist opnieuw onze ESTA's vernieuwd. Ik zie alleen dat de toestemming is verleend en dan de geldigheidsduur, maar bij m'n vriendin het bekende hele printje met alles wat je ingevuld hebt. Nogmaals mijn status gecontroleerd een paar minuten later, maar nog steeds niets gewijzigd. Mijn toegang is dan wel verleend, maar zouden jullie nog verder actie ondernemen? Zelf vind ik het wel prima zo, immers hoef je die papieren ook niet mee te nemen, maar wie weet denk ik wel te gemakkelijk. :)