In veel restaurants hebben ze gratis WiFi. Soms moet je even de codes vragen.
Er zijn ook apps voor de iphone, die gratis WiFi spots in de buurt tonen.
Afdrukvoorbeeld
In veel restaurants hebben ze gratis WiFi. Soms moet je even de codes vragen.
Er zijn ook apps voor de iphone, die gratis WiFi spots in de buurt tonen.
Ook bij Burger King en Chick Fil A heb je inmiddels gratis Internet.
In de Florida Mall en de Mall at Millenia lopen wij gewoon even binnen in de Apple store om even de mail binnen te halen.
Sjon, Bianca en Romy
Vorig jaar hebben we bij de T-Mobile shop in Bradenton een soort van dongel aangeschaft. In ons appartement bleek toch geen Wifi te zijn en mijn vriend moet tijdens de vakantie de beschikking hebben tot internet i.v.m. zijn eigen bedrijf.
Volgens mij waren de kosten iets van 90 euro in totaal. Tja....
Een gratis wifi-hotspot zoeken is natuurlijk goedkoper :grin:
Goede tip trouwens over die app, gaan we zeker downloaden!
Hier een vraagje, wij gaan 4 mei naar orlando, en willen de laptop meenemen, we verblijven in een vak.park, en wel in het homes welcome center. Kunnen we daar de laptop gebruiken??
He zijn Townhomes.
groetjes Yolanda
Home welcome centre is een kantoor, hier meld je je eerst en ontvang je je papieren voor je gehuurde villa.
Je krijgt een grote envelop met een sleutel of sleutel code, het adres en route beschrijving.
Je kunt dus overal in de omgeving terecht komen van davenport, tot clermont ect.
Staat er niks specifiek in jullie reis papieren? misschien iets van disney area of misschien een plaats naam.?
maar om op de eigenlijke vraag terug te komen.Ik zie geen redenen waarom je je laptop waar dan ook niet zou kunnen gebruiken. Daar is een laptop voor gemaakt.:idea: Om mee te nemen en op je lap te gebruiken.:-?Citaat:
Kunnen we daar de laptop gebruiken??
Zorg er wel voor dat je een verloopstekker hebt als 'ie leeg is.
En als je ook wilt internetten/skypes/bloggen moet je zorgen voor een internetverbinding. Dit kan een kabel zijn die uit een zogenaamde router komt of een draadloze verbinding met dezelfde routeer via het zogenoemde wifi.
Of jullie vakantiepark/woning wifi of een bedrade aansluiting heeft moet je nakijken. Dat zou in je boekingformulieren moeten staan. Als dat niet het geval is dat kun je "thuis" niet online en moet je elke keer naar de McDonalds, Starbucks\\:D/ of andere eettenst die gratis wifi aanbiedt.
succes!
okee,het townhouse is in disneyarea apartements en townhomes ,en er staat niks in de papieren over de internet aansluiting, dan zien we het wel, toch bedankt! groetjes yolanda
Publix kondigt aan dat er gratis wifi is in al hun winkels. Makkelijk als je boodschappen doet en je lijstje vergeten bent ..... zoals ik gewoonlijk. ;)
zie https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater
(facebook)
Bijlage 54
Als de community waarin je verblijft een club house heeft is de kans heel groot dat daar gratis wifi aanwezig is. High Grove en West Ridge, bijvoorbeeld.
En wat een wifi dongle betreft (mobile broadband), daar heb je ook een zgn. top-up card voor nodig met een internet saldo. Het hangt van de provider af hoeveel saldo je per kaart kan kopen. Soms begint het al bij slechts 10 dollar. Ga voordat je hieraan begint eerst na of de betreffende provider dekking heeft in jouw gebied.
Ik heb een USB stick van Virgin. Daar kan je o.a. in de Walmart top up kaarten voor kopen. Werkt goed in de buurt van Orlando en Kissimmee, maar niet al te vlot.
Goed om te weten, knaapje. Dat het niet al te vlot gaat had ik ook al eens in een review gelezen, maar het blijft een prettig alternatief. Ik ga naar Palm Key Villages waar sommige (de meeste?) woningen geen wifi hebben dus nu weet ik wel wat ik ga kopen.
Gebruik maken van m'n NL abonnement op m'n smartphone komt totaal niet in aanmerking want de kosten bedragen maar liefst 5 euro per MB en dat gaat dan weer niet van m'n MB bundel af maar van m'n beltegoed. Ik dacht dat het goed was om ook dit even te vermelden voor de lezers.
Ben benieuwd hoe Lindfields bevalt, wij gaan de 15e voor de tweede keer naar Palm Key Village, nu via Homeaway.com geboekt bij een Engelse eigenaar. Inderdaad een leuk park, ons vorige huis had wel Wifi, deze niet. Ik ben dus ook nog aan het puzzelen aangaande data en wifi daar. Geniet er van en ik ben zeker benieuwd hoe het verblijf is daar!
In dit topic heel veel over wifi bij McDonalds en andere eettenten, winkelcentra, airports. Tip: ook bij bouwmarkt Lowe's - en hun parkeerplaats :-) hebben ze wifi en dat is nog eens razendsnel ook - stukken beter dan bij de Mac in elk geval, zij het gelimiteerd tot 2 uur.
Als je de wifi voor een laptop gebruikt zul je met je internetbrowser eerst naar een pagina worden doorverwezen waar je met de terms and conditions akkoord moet gaan voordat de wifi werkelijk gaat werken; en omdat je meestal met de browser aan de slag gaat wijst dat zich vanzelf.
Maar als je met je smartphone van de wifi wilt genieten moet je dat dus ook! Start dus altijd eerst even je browser en ga akkoord met de voorwaarden. Daarna kun je naar hartelust whatsappen, facebooken en wat je verder nog maar met de internetverbinding van je mobieltje wilt doen.
Wifi in het vliegtuig is me nog net iets te duur ....
http://s2.postimg.org/l85c605jt/B2_S6_K9w_CYAE_MRp.jpg
Bron: http://www.myfoxtampabay.com/story/2...-flight-wi-fi4 en http://dailym.ai/1Bz3fnr
Hoi Marcocmc,
Wij zijn net 2 dagen terug uit Florida, wij hadden problemen met de Wifi in de condo waar wij waren, ik heb zo'n man die dat dan na 2 dagen zat is :-), is naar Best-buy gegaan en heeft een T-Mobile 4G hotspotZ64 gekocht voor $49,00 en een 3gb data simkaart van $30,00 die een maand geldig is, en daarna op te waarderen is via internet, op al onze app, en telefoons super ontvangst je kan er max 8 app. op aansluiten. is dan wel niet gratis maar wij vonden het super :-). Grtjes Toos.
Via T-Mobile een simkaart gehaald (wel in de States!). Internetten , onbeperkt bellen en sms in de States en daarnaast onbeperkt bellen met Nederland zowel vast als mobiel voor 30 dagen. Was er 80 dollar voor kwijt....we hebben er al dankbaar gebruik van gemaakt!.. verder bij onze accommodatie gewoon wifi aanwezig.
80 dollar vind ik wel meevallen, en dan ook nog eens onbeperkt bellen naar Nederland.
Deze ga ik onthouden, wel handig.
Je kunt ook in Nederland een mobiele hotspot huren. Kost dan 10 euro per dag 500mb en daarna met vertraging. Kun je 5 apparaten op aansluiten. Heb ervaring in Frankrijk en Spanje, werkt prima
Die hebben wij ook (gekregen, niet gekocht :o) maar dan van Verizon, en dat werkt super. Uit ervaring weten we dat hij prima voldoet in heel de USA want hij is het laatste jaar van hot naar haar het land door gesleept. Opwaarderen is bij Verizon nog vrij primitief (website en app zijn regelmatig in storing) maar via het 0800-nummer wel weer in een minuut geregeld. In de villa is de WiFi overigens uitstekend, we hebben de MiFi dan ook puur voor onderweg, zowel in FL als elders.
Maar als je geen regelmatig US bezoeker bent is een simkaart misschien handiger.
Dekking van t-Mobile is prima zo te zien: http://www.t-mobile.com/coverage.html
Zijn die Mifi's simlcok-vrij of werken ze alleen met een t-Mobile SIM?
Ik heb vorig jaar bij Walmart een MiFi van Virgin gekocht en er inmiddels al 3 vakanties gebruik van gemaakt. Databundels zijn in verschillende groottes verkrijgbaar maar de bundel van $20 voor 1Gb voldoet ruimschoots voor 1 maand verblijf in Florida.
De laatste keer mn nieuwe tegoed voor mn Virgin-account met creditcard online aangeschaft, ging prima en kon binnen 10 minuten al online :-)
http://www.penpe.nl/penpeintheusa-se...0-DSCN4854.jpg
Ta2Gerrit, wij verblijven twee tot 3 maal per jaar in de USA met rond reizen nooit grote problemen gehad met internet in de hotels, en in Florida altijd in dezelfde villa waar het internet goed is, maar deze werd dit jaar verbouwd toen wij er waren dus hadden we een ander onderkomen, moet zeggen super condo op het strand in Vero Beach en als je daar dan gratis kan verblijven is die $80,00 een koopje :-) voor internet. Grtjes Toos.
Ik heb ook zo'n apparaatje als Penpe heeft, en ik kreeg net een mailtje van Virgin Mobile dat de ondersteuning van 4G per november 2015 wordt beëindigd, en alleen nog maar 3G zal worden aangeboden. Dit omdat het 4G netwerk wordt ge-upgradet en de apparaatjes zijn daar niet compatible mee.
Ik verwacht niet dat je er veel van zult merken. In Sebring had ik toch geen 4G, en de bedoelde snelheid van 4G is zodanig dat je je bundel in een paar seconden (!) op kunt maken. Ofwel: bij normaal gebruik trek je toch maar heel beperkt profijt van het 4G netwerk. Mijn apparaatje liep nog wel eens vast bij omschakelen van 4G naar 3G. Dat is dan mooi verleden tijd.
Hallo allemaal,
Over een paar maanden ga ik met mijn vrouw en dochtertje weer naar Florida. Omdat we deze keer grote stukken willen gaan rijden, ben ik van plan om een MiFi router aan te schaffen. Handig om mijn dochter mee zoet te houden tijdens de ritten (is op dit moment zo goed als vastgeplakt aan haar iPad).
Nou ben ik benieuwd of leden recent zo'n ding hebben gekocht? Welke ze hebben gekocht? En misschien nog wel het belangrijkste: wat zijn de ervaringen?
Ik hoor het graag van jullie.
Groet,
Eddie
Ik heb een Huawei E 5573 gekocht. Een pre paid simkaart met 12 GB heb ik voor ongeveer 22 GBP gekocht bij: http://www.three.co.uk
Vorige maand hebben we de mifi voor het eerst gebruikt in New York. Ik de hotelkamer werkte het matig. De enen keer deed hij het goed en de andere keer een stuk minder.
We waren daar natuurlijk bijna hele dagen op stap en buiten deed de mifi het heel goed. Als we de mifi overdag niet nodig hadden zetten we hem wel uit om de batterij te sparen.
Als je de mifi aan laat staan is de batterij na een halve dag leeg.
Bedankt Hannie! Die Huawei had ik zelf ook al in gedachte. Twijfel alleen of ik zo'n simkaart online moet bestellen of dat ik hem daar ergens koop?
Denk dat online kopen een stuk goedkoper is.
Op het Alles Amerika forum is er een uitgebreid topic hierover.
Oh dan ga ik daar ook even kijken, nogmaals thanks!
Nee, doet het ook in Amerika.
Ik heb deze gekocht: http://www.ebay.co.uk/itm/371598351562 (tik rechts onder op skip these deals)
Wat zijn jullie meest recente ervaringen? Ik wil dit jaar gebruik maken van een simkaart en hotspot. Er zijn diverse mogelijkheden. Ik kan dus hier al een simkaart en mifi apparaat kopen. Maar dit kan ook bij Walmart zag ik. Wat is handig?
(ik wil geen andere simkaart in mijn telefoon)
Hallo Stephie, wij hebben een mifi van T-mobile en het ding werkt super.
Overal bereik alleen Alaska was een beetje lastig.
We hebben een account bij T-mobile aangemaakt en met een kraskaart zet je daar dan tegoed op.
Dat blijft geldig en je kunt naar behoeven tegoed op je mifi zetten.
Als je er even niet uitkomt is de klantenservice via Messenger super.
Je kunt deze kopen in de winkel met $ 25,00 starttegoed en ze maken hem dan ook gebruiksklaar voor je.
https://www.t-mobile.com/internet-de...mobile-hotspot
Thanks, het lijkt mij de meest handige oplossing. Wij gaan een kleine rondreis maken van Houston naar Bradenton en ik vind het een fijn idee om dan internet te hebben onderweg. Normaal gesproken verblijven we ruim twee weken op dezelfde plek en dan hebben we gewoon sowieso internet in ons appartement.
Internet onderweg vinden wij ook erg handig.
Ik zag dat je zelfs een afspraak kunt maken bij een T-mobile winkel en kunt zien of ze de mifi op voorraad hebben.
Dan weet je zeker dat je terecht kunt aan het begin van je vakantie.
Bedoel je trouwens dat we de mifi hier in NL kunnen aanschaffen of in Amerika?
In Amerika, dan kun je online even kijken waar in Houston een T-mobile winkel zit die handig is voor jullie.
En dan kijken of ze de mifi op voorraad hebben en een afspraak maken.
Voor zover ik kon zien kan dat 14 dagen van tevoren.
Dan kun je de afspraak maken vanuit Nederland en weet je zeker dat de mifi klaar ligt voor jullie en kun je hem direct laten activeren.
Ja goed idee! Ga het ook nog eens allemaal lezen. Bedankt voor het meedenken.
Wie heeft er recent een mifi gekocht in nederland en wat zijn jullie ervaringen in usa met de mifi ? Welke provider gebruiken jullie ?