Penpe@ Bedankt, ik heb het via google opgezocht en het logo komt me bekend voor. Nu weet ik het weer.
Afdrukvoorbeeld
Penpe@ Bedankt, ik heb het via google opgezocht en het logo komt me bekend voor. Nu weet ik het weer.
Wij halen hier altijd dollars als we die nodig hebben. https://www.pottchange.com/ prima geregeld daar.
Als je bij een ATM geld opneemt komen er vaak nog extra kosten bovenop het bedrag wat je aan je eigen bank betaald.
Dit staat wel aangegeven in het scherm van de ATM voordat je geld opneemt. Maar is meestal $2-$5. Bij Wawa en RaceTrac hebben ze vaak een ATM binnen staan waar je deze extra kosten niet hebt.
Wij nemen altijd geld op via de cashback methode. Net zo makkelijk.
Cashback doen we ook altijd, dat vinden we de gemakkelijkste manier. Publix is hiervoor erg geschikt, daar halen we meestal de boodschappen, dus extra bijpinnen is zo gedaan.
Bij een Visa card betaal je voor geld opnemen uit het tegoed op je creditcard (dus wat je op je card gestort hebt zeg maar) 1% kosten, met een max van € 1,50. Heeft iemand hier ervaring mee en zijn dit daadwerkelijk alle kosten die je betaalt of worden er nog lokale kosten berekend ?
Ik weet niet of dit alle kosten zijn, maar de koers waar tegen omgerekend wordt telt natuurlijk ook.
Van de week gepint en wat een bank berekent is veschillend
Wells fargo rekent 5 dollar bank of america 3 dollar
Pro tip: doe dit niet bij de ABN Amro op Schiphol, USD480 kostte me EUR491,95 op 21/4 JL. Kan zelf ook niet begrijpen dat ik zo stom was, dacht altijd dat het voordeliger was om dit op Schiphol te doen.... Dure les maar ik heb er in ieder geval van geleerd.
Ik heb ook ooit op Schiphol dollars gepind, ik ben er heel zuinig mee geweest. Het waren namelijk hele dure dollars....;)
Tegenwoordig neem ik vaak zo rond de 100 dollar mee naar huis, zodat ik de volgende vakantie alvast wat in de knip heb.
dollars wisselen doe je op het Damrak
GWK Travelex Damrak 1 020 6203236
Exchange Corporation Damrak 12 020 6248117 extra goedkoop boven €($?) 10.000,-
Sunro Change Damrak 17 II 020 4270260
Lortenz Damrak 31 020 4206002
GWK Travelex Damrak 85 020 6246682
Pott Change Damrak 95 020 6263658
Tussen Pott en GWK zit toch wel een verschil: Bij GWK 101,12 dollar voor 100 euro en bij Pott 108,11 dollar voor 100 euro (koers van vandaag). Als ik zo hier en daar kijk op de site van de verschillende banken dan gebruiken ze toch vaak de koers van GWK of verwijzen zij zelfs naar GWK. Ik wissel altijd bij Pott, snel en een goede koers zonder dat je commissie betaalt.
Wawa rekent geen extra kosten voor het gebruik van de automaat. Je eigen bank rekent gewoon de gebruikelijke kosten.
Over vier weken vertrekken wij voor onze allereerste reis naar Florida. We nemen wat Amerikaanse dollars mee voor de eerste dag, niet teveel. De rest opnemen in Amerika.
Begrijp ik het goed dat je via cashback (bij b.v. Walmart) met je normale bankpas kunt opnemen (die ik van te voren uiteraard aanpas naar werelddekking)? Dat dit de voordeligste manier van geld opnemen is?
En tot hoeveel kun je per betaling extra opnemen?
Geld opnemen met de cc is duurder, heb ik begrepen. Correct me if I'm wrong :)
Je kunt bij de Walmart max. $100 cashback krijgen met je gewone bankpas. Al lees je wel verhalen dat het bij de ene kassa wel lukt en bij de andere niet. Ook lukt het soms bij de self check out en soms niet. Bij Target kunt je geloof ik max. $40 cashbacken.
Als je geld wilt opnemen bij een geldautomaat, kun je dit het beste doen bij een Wawa of Racetrac benzinestation. Die hebben een geldautomaat binnen en daar hoef je geen extra kosten voor te betalen.
Geld opnemen met een cc kun je beter niet doen daar betaal je hele hoge kosten voor.
Kijk ook eens naar : http://www.floridaforum.nl/showthrea...hlight=Revolut
Bij de Publix lukt het sowieso, alhoewel wij wij bij Walmart ook geen problemen hadden afgelopen maart. Wij nemen alleen maar geld op via de cashback methode. Je hebt ook weinig cash nodig, wij betalen alles met CC.
en hoe kan ik het beste aan cash geraken in bv New York?? Heb je vast ook supermarkten maar benzine stations zullen we niet zien ;) gewoon met je pinpas uit de muur een goedkope optie??
Met een Revolut card (debit) kun je tot € 200 gratis uit een ATM halen. Natuurlijk heb je altijd de fee die de ATM zelf regelt.
Je kunt zelf geld op je kaart zetten in euro en wisselen naar dollar zodra je de koers gunstig acht. Ik gebruik mijn creditcard dan ook alleen maar voor plaatsen waar borg nodig is of als de Revolut het om wat voor reden dan ook niet doet of als hij leeg is (ik ga uiteraard niet met 10000 dollar op een debitcard rondlopen. Alhoewel je deze via een app kunt blokkeren.).
Is het niet zo dat je bij Wawa geen fee hoeft te betalen?
en gewoon met je eigen bankpas?? (als hij op wereld staat)
Betaal je gewoon een fee die bestaat uit een vast tarief en een percentage. Moet je even de tarieven van je bank opzoeken. ABN bijvoorbeeld:
https://www.abnamro.nl/nl/prive/beta...ands-geld.html
Sinds paar weken ook in bezit van Revolutkaart. Beetje aan het testen op moment : geld storten op de kaart binnen 1 dag geregeld, deel van gestorte geld al gewisseld toen ik koers zag van 1,24...andere deel doe ik later. Ziet er allemaal goed uit. Eerste (kleine) opname in NL al gedaan zodat ook contactloos reeds is geactiveerd. Lees dat je hem voor borg niet kan gebruiken. Ik moet echter mijn auto nog afrekenen in de USA ( Pay on arrival ). Zou ik de kosten hiervan met Revolut kunnen betalen en de borg met reguliere VISA??
Ja dat kan. Je kan immers ook cash betalen en met je cc borg staan.
Dank je wel, ik noteer het in mijn Florida-boekje (met allerlei handige tips vanaf deze site)!
Het werkt met een app. Je stort eerst geld naar het IBAN-nummer van de Revolutkaart. Je ziet dan dit bedra terug als EURO's op je app. Vervolgens zie je een knop exchange : je kiest de gewenste valuta ( naast dollars nog tig andere... ) en je ziet dan de koers van dat moment. Deze zie je om de paar seconden verspringen met 4 cijfers achter de komma. Als de koers je bevalt geef je het aantal te wisselen euro's door en het wordt omgezet in dollars. Ik had ervoor gekozen om b.v. EUR 500 te wisselen. Dit was tegen koers van 1,24 dus $ 620. Omdat ik niet alles heb gewisseld heb ik nu 2 potjes : 1 in euro's en 1 in dollars.
Gebruik app kost niets, alleen voor de aanvraag van een fysieke card betaal je eenmalig EUR 6.
En zelfs die was een tijd geleden toen ik hem aanvroeg nog gratis.
Ik heb zo al 3000 euro gewisseld tegen een gunstige koers. Ook al is de koers niet het maximale, je bespaart al de cc of pinpas opslag van je bank.
Gaaf! Ga ik ook doen, nu het meeste betaald is, kan ik nu dan echt beginnen met cash te sparen... mooie manier om dat op Revolut te doen dan.. Leuk zelfs!
Ik heb exact hetzelfde dollar bedrag 1x afgerekend met mijn gewone Mastercard en 1x met de Revolut card (was iets via aliexpress) maar bij beide werd exact hetzelfde euro bedrag afgeschreven. Allicht heb ik mazzel met mijn mastercard maar ik was in dat geval niet goedkoper uit. (Nou heb ik Revolut gratis aan kunnen vragen dus ach boeiend)
Als je in Euro's betaald heb je toch ook niet te maken met een wisselkoers. Het gaat erom wanneer je met je CC in vreemde valuta betaald zoals dus de dollar.
Op je CC staan geen dollars. Wanneer jij betaalt wordt dit gewisseld volgens de koers die je CC maatschappij op dat moment hanteert + een opslagpercentage.
Bij de Revolut wissel je zelf vooraf Euro naar Dollar (als je slim bent) tegen een gunstige koers. Je betaalt op dat moment alleen die koers en geen opslag. Zodra je dan iets in dollar koopt betaal je dus ook met dollar en wederom geen vreemde koersten of opslag.
Wat ik bedoelde is juist dat ik 2x iets betaalde in Dollars (Mastercard & Revolut) maar dat in beide gevallen exact hetzelfde euro bedrag afgeschreven werd. Ik had dus geen Revolut dollar saldo. Dus het verbaasde me dat ik met mijn Masterdard dan toch blijkbaar geen extra geld (opslag) kwijt was.
Ik denk dat je 'm niet helemaal snapt.
Revolut gebruik je vanwege het feit dat je voordelig geld wisselen op het moment dat het jou goed uitkomt.
En logisch dat een betaling van bijv. $100,- altijd $100,- blijft.
Ik denk dat jullie hem niet snappen (of ik leg het niet goed uit). Een van de punten die ik hier hoor is dat Revolut in tegenstelling tot CC maatschappijen geen koersopslag rekenen. En omdat ik benieuwd was hoeveel koersopslag er op mijn CC zat heb ik even een test gedaan.
Begin situatie:
Revolut account: $0 & €10
CC: Mastercard
2x hetzelfde item gekocht à $4.80 per stuk
Bestelling 1 met CC:
$4.80 betaald => €3.90 zichtbaar op CC statement
Bestelling 2 met Revolut kaart:
$4.80 betaald => €3.90 van mijn saldo afgetrokken
Dus of mij CC berekend geen koersopslag of mijn CC had een gunstigere koers (bijv €3.80 + €0.10 koersopslag) maar bij deze test maakte het voor mij dus niet uit waarmee ik betaalde.
Je zit nog steeds zelf fout. Het gaat erom wanneer jij in het buitenland betaald. Niet in Nederland.
https://www.abnamro.nl/nl/prive/beta...ands-geld.html
https://www.visa.nl/reizen/wisselkoers-calculator
https://www.mastercard.us/en-us/cons...-currency.html
https://www.creditcardvergelijking.n...j-creditcards/
Nog een stukje van de ABN ics card:
Citaat:
Buitenlandse betalingen: over wisselkoersen en koersopslag
Als u betaalt of geld opneemt buiten Europa rekenen wij het bedrag om naar euro's. We gebruiken hiervoor de wisselkoers die Visa en Mastercard ook gebruiken. Deze koers verandert elke dag. Daarnaast betaalt u een koersopslag: een tarief voor het inwisselen van de valuta.
Als u een ABN AMRO Mastercard heeft:
- Voor de Mastercard (Gold) is de koersopslag 2% voor alle transacties die niet in euro's gedaan worden.
Als u een ABN AMRO Visa Card heeft:
- Voor de Visa Card is de koersopslag 2%.
- Voor de Visa Card Gold is de koersopslag 1,50%.
Als u een prepaid Card heeft:
- Voor de prepaid Card is de koersopslag 2%.
Ik zou me trouwens ook niet zo druk maken over een paar % over dag bedrag. Maar een 3 of 4 weekse vakantie is al snel 6000-10000 euro en dan hebben we het dus over 120 - 200 euro die je bespaart. Niet schokkend maar mooi meegenomen. En de eerste 200 euro (omgerekend naar dollar_ kostenloos pinnen.