-
Re: Vliegen met British Airways (BA)
Vanochtend gebeld met BA. De vlucht van Gatwick naar Tampa is 20 minuten vervroegd en daardoor is er onvoldoende aansluiting op de vlucht vanuit Amsterdam om de koffers over te laden. Andere opties zijn er voor ons niet. Een dag eerder vertrekken of uitwijken naar Orlando geeft het zelfde problem. Nog wel mogelijk om vanaf Amsterdam eerder te vertrekken (of vanaf Diusseldorf, dat zou voor ons ook nog kunnen) maar dan vlieg je niet op Gatwick maar op Heathrow of London City en moet je met alles dwars door Londen slepen. Resultaat: we vliegen nu de avond daarvoor (10 april) naar Gatwick, pakken daar op kosten van BA een hotel en vliegen dan zoals gepland op de 11e naar Tampa.
-
Citaat:
pakken daar op kosten van BA een hotel en vliegen dan zoals gepland op de 11e naar Tampa
bijzonder , dat werd mij geweigerd . de kosten van taxi of hotel moest ik zelf betalen . ( heb uiteindelijk geannuleerd gratis en via het actietarief 900 euro bespaard en vertrekken 3 dagen eerder)
-
Wij hebben vanmiddag bericht gehad van WTC. Ze mochten alleen een vlucht een dag eerder of later aanbieden. Later levert niets op, daar komen we vandaan (en dat willen we ook niet), gaan dus maar kiezen om te vertrekken op de maandag (24 juni). We twijfelen alleen of deze vlucht we zal blijven staan. Dit is namelijk de enigste vlucht in de week die nog als vertrektijd naar Tampa 11.50 uur heeft staan. Van de vluchten van dinsdag tot en met donderdag weet ik dat deze inmiddels allemaal zijn vervroegd naar 11.35 uur. We houden de boeking maar goed in de gaten.
-
Misschien al een bekende link... maar toch, je kan van dag tot dag zien hoe laat de vluchten nu gepland zijn...
http://aviability.com/flight-number/...ritish-airways
Zo zie ik dat in de week dat ik vlieg, meerdere vluchten 20 minuten vervroegd zijn, maar de mijne nog maar 5 minuten....
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
moniquekruiningen
Misschien al een bekende link...
Bedankt, deze kende ik nog niet. Wel vreemd, want volgens deze informatie vliegen we op 11 apr nog op de oude tijd, terwijl ik gisteren toch echt 11.35 vanaf Gatwick als nieuwe vertrektijd bevestigd heb gekregen. We zien het wel met inchecken. Er zit nu een extra nacht tussen dus dat moet altijd goed gaan. @ Gudu: we kunnen alles declareren bij customer care, hotel en taxi.
-
er was mij verteld dat ik het kon indienen maar omdat ik het ruim op tijd wist er weinig/geen kans was om het vergoed te krijgen . er was nog iemand hier in december die hetzelfde te horen heeft gekregen en ook heeft gekozen voor een dag eerder vertrekken en een hotel te boeken op eigen kosten . we hebben allebei zelfs een officele klacht ingediend waarop ik vervolgens niets meer gehoord heb ( is nu 2 maanden geleden).
in het eerste gesprek werd mij verteld dat de taxikosten vergoed zouden worden , in de 2 gesprekken daarna was dit opeens onmogelijk en een hotelovernachting al helemaal niet . heb je zwart op wit dat je vergoeding krijgt . zo niet dan zou ik dat toch laten bevestigen en ben blij dat ze voor jullie wel deze oplossing hebben aangeboden.
uiteindelijk ben ik nu beter uit :p
-
Vandaag contact opgenomen met WTC omdat we niet gelukkig waren met het voorstel om maandag te vertrekken. Ze konden ons niet helpen, maar raadde aan om zelf rechtstreeks met BA te bellen. Dat heb ik vanmiddag gedaan en met resultaat. De man die ik aan de lijn kreeg was erg behulpzaam en heeft ons zonder vragen overgeplaatst naar de vlucht van zaterdag 22 juni. We gaan dus lekker 4 weken vakantie vieren inFlorida! Ieder nadeel heeft zijn voordeel. Nu de planning aanpassen!
-
Ik blijf ook alles checken, hoop dat er inmiddels een oplossing is voor jullie!
-
Citaat:
gudu
... heb je zwart op wit dat je vergoeding krijgt . zo niet dan zou ik dat toch laten bevestigen
Ik maak me er verder niet zo naar om. Een overnachting pal naast de north terminal van Gatwick, waar we aankomen en de volgende ochtend weer vertrekken naar Tampa, kost zo'n 55 tot 60 euro in de Premier Inn, redelijke hotelketen die we van elders kennen. Voldoende hotels dichtbij en de meeste redelijk geprijsd. Als BA het niet wil vergoeden, ach ja, voor dat bedrag ga ik de strijd niet eens aan als ze het, ondanks de belofte, toch weigeren te betalen.:cool:
-
Lang leve British Airways! Wil hier toch even mijn succesverhaal kwijt. In december ben ik met 10 personen inclusief ondergetekende gevlogen naar Amerika met BA. Direct zijn mijn vrouw en ik lid geworden van het BA executive club spaarprogramma. Vandaag viel mij op dat je accounts kan samenvoegen tot een familieaccount. Dus ook mijn de overige familieleden toegevoegd en zo kon ik "out of the blue" 5 hotelovernachtingen gratis krijgen! Dat is toch een leuk cadeautje van BA. Kan ik direct stoppen met Priceline en andere koopjessites :-)
-
Dat is echt een opsteker Laredo
-
Citaat:
Hans uit Koekelare
Dat is echt een opsteker Laredo
Ja, dit is ook de eerste keer dat ik daadwerkelijk iets met mijn gespaarde punten kan! Hotel is op Expedia meer dan 500 euro voor onze nachten! Tip voor de mede forummers is dus om de punten die je kunt verdienen bij BA zeker te claimen, al ga je ervan naar een hotel in eigen land! 1 vlucht naar de States is goed voor 1 overnachting in een 4 sterren hotel in NL of BE.
-
Je zal nog zo lekker slapen:)
-
Re: Voordeel 2=1 British airways
Je kunt het entertainment programma voor Maart en April al bekijken.
-
Re: Voordeel 2=1 British airways
Net even gekeken voor het online inchecken bij BA, krijg ik de bekende melding:
"Online Check-in is available between 24 hours and 1 hour before your flight departs (2 hours for flights departing the USA)."
Maar wat wordt nu bedoelt, met het laatste deel : "2 hours for flights departing the USA)."
Is dit nu: 24 uur van te voren tot 2 uur voor een vlucht naar de USA, of.... maar slechts 2 uur van te voren.
-
Between, dus 24 uur tot 2 uur van tevoren. Daarna kun je enkel nog inchecken aan de balie.
-
Citaat:
rolandino
Between, dus 24 uur tot 2 uur van tevoren. Daarna kun je enkel nog inchecken aan de balie.
Dank je wel voor het antwoord :)
-
Mijn vlucht is ook gewijzigd, nu heb ik nog maar 1 uur en 10 min overstaptijd op Miami airport (heenweg), ga ik dus niet redden. Morgen maar is met BA bellen, hopen dat ze me niet doorsturen naar supersaver.nl :rolleyes:
-
Wij hadden ook een vluchtwijziging van BA voor een vlucht naar Orlando. Overstaptijd in Gatwick werd krap, volgens BA lag het binnen de normen. We hebben aangedrongen op een andere oplossing en die wilden ze niet geven. We hebben toen wat zitten zeuren en aangedrongen op een vlucht naar Tampa die een uur later zou vertrekken. Daar zijn ze mee accoord gegaan. Aandringen werkt dus!
-
Zojuist BA gebeld, verwijzen me uiteraard door naar supersaver.nl... enige wat BA kan doen is een NOG latere vlucht selecteren, dan hebben we een overstaptijd van 5 uur op Miami en dus geen optie voor ons.
Na wat aandringen gaat ze contact opnemen met haar supervisor, die gaat mij zo terugbellen.
-
Veel lof voor de service van BA! Er was geen Nederlandse medewerker beschikbaar, of ik Engels ook goed vond. Natuurlijk, prima zelfs! Vriendelijke dame aan de lijn die het ook vervelend vond en idd beaamde dat de overstap op Miami nu veel te kort was.
Officieel had ik e.e.a. via SuperSaver.nl moeten regelen, maar aangezien ik haar toch aan de lijn had ging ze kijken wat er mogelijk was. Eerste optie was heel vroeg vertrekken vanuit Amsterdam en dan een overstap van 4 uur op Heathrow, naar Miami en daar weer een overstap van 3 uur. Andere optie was op de geplande tijd vertrekken, maar een overstap van 5 uur op Miami. Heb gezegd dat ik beide geen optie vind, ik had deze vliegtijden juist gekozen vanwege de korte overstaptijden. Gelijk geïnformeerd naar de directe vlucht vanaf Gatwick, dit kon wel... maar moest ze eerst met haar supervisor overleggen. Of ze me later terug kon bellen, natuurlijk!
Ze belde gister binnen 10 min al terug, ik mocht de vlucht vanaf Gatwick nemen MAAR met de vroegste vlucht vanaf AMS naar Gatwick zou ik dat niet gaan redden. Als alternatief kon ik vroeg naar Heathrow vliegen en dan (op eigen kosten) met de taxi/bus naar Gatwick, iets wat ze mij niet aan wilde raden i.v.m. kosten en drukte tijdens de spits (is zo'n 80 km).
Toen gevraagd of ik ook een dag eerder naar Gatwick mocht vliegen, zou dan op eigen kosten een hotel boeken. Ook dat was prima! Mocht zelfs kiezen hoelaat ik wilde: 's-ochtends (zodat ik londen nog in kon) of 's-avonds. Heb gekozen voor de vlucht van 18:50 zodat we om 19:00 uur op Gatwick zijn. Met een kortingsvoucher van BA heb ik voor een klein bedrag een hotel OP het vliegveld geboekt en gaan wij nu dus heel relaxed richting Tampa, zonder overstappen!!
Oude vliegtijden:
AMS - Heathrow 10:30 - 10:45 uur
Heathrow - Miami 12:15 - 16:50 uur
Miami - Tampa 18:25 - 19:25 uur (werd later 18:00 - 19:00 uur)
Nieuwe vliegtijden:
AMS - Gatwick: 18:50 - 19:00 uur
Gatwick - Tampa: 11:30 uur - 15:50 uur
Een dikke pluim voor de service van BA !!
-
Netjes geregeld zo. En jij bent er blij mee, da's het belangrijkste. :)
-
wij vliegen over 2,5 week naar Orlando via Gatwick, hebben 55 minuten overstap met 2 kleine kinderen. Moeten er nog formaliteiten op Gatwick plaatsvinden, zoals security check, of loop je direct van het ene vliegtuig naar het andere?
-
BA geeft zelf een minimale tijd aan van 45 minuten. De aankomst en vertrekhal is 1 ruimte dus ver lopen hoeft niet, maar het blijft aan de krappe kant. Wij hadden dit in eerste instantie ook en toen werd ons aangegeven dat er 1 uur vliegtijd van A'dam naar Gatwick wordt aangehouden maar dat dit korter is waardoor je nog wat extra tijd hebt. Je zou in ieder geval bij de cabincrew kunnen aangeven dat je overstaptijd erg kort is, misschien mogen jullie dan met de kids als eerste uitstappen.
Succes en een super fijne vakantie ;)
-
We hebben deze week zelf gebeld ivm een korte overstap op LGW (50 minuten). Dit moet goed haalbaar zijn en als je toestel te laat aankomt op LGW dan staan ze je op te wachten.
Dit heb ik zelf aan de hand gehad in 1997. Toen vertrok ons toestel meer dan 1,5 uur te laat vanaf Schiphol. Er stond toen een meneer op ons te wachten die ons naar het volgende toestel bracht. Het was rennen, maar gelukt. Het toestel naar Tampa bleef trouwens ook op ons (en anderen) wachten. In 1997 moesten we nog met een bus van de ene naar de andere terminal en nu is alles in de North terminal.
-
Hoe gaat dat als je overstapt op een andere airline (in ons geval Virgin)? Staan ze dan ook te wachten? We gaan er voorlopig nog maar vanuit dat we geen vertraging hebben, maar toch? Ben wel benieuwd.
-
Dat weet ik niet. Misschien dat een ander je kan helpen.
-
Ga daar maar niet van uit. Zijn twee verschillende werelden.
-
een volmondig "Nee" als antwoord....
-
Kan iemand mij vertellen hoe het met doorlabelen van koffers zit? Ik weet dat ze normaal gesproken gelijk worden doorgelabled naar de eerste luchthaven in de VS, echter.. nu vliegen we een dag eerder naar londen en > 17 uur later pas door naar de VS. Dit alles wel op één ticket.. worden de koffers doorgelabled en zolang opgeslagen op het vliegveld? Of kunnen we onze koffer in Londen van de band halen en de volgende dag weer afgeven voor de vlucht naar de VS. Ik hoop het laatste :D
-
Citaat:
Innoveda
Hoe gaat dat als je overstapt op een andere airline (in ons geval Virgin)? Staan ze dan ook te wachten? We gaan er voorlopig nog maar vanuit dat we geen vertraging hebben, maar toch? Ben wel benieuwd.
Hoi, ik heb deze route afgelopen donderdag genomen, met BA naar London Gatwick en met Virgin naar MCO.
Je komt aan in North terminal en vertrekt met Virgin vanaf de South Terminal. Als je vanaf de gate komt kom je een transfer balie tegen, daar even melden deze helpen je via een snelle busverbinding (15 min) naar de South Terminal. Daar aangekomen loop je zo naar de gate toe, moet lukken!
Oh ja, daar krijg je nog wel de gebruikelijke check van de security... Maar als het goed is heb je twee uur overstaptijd, ruim voldoende! Afgelopen donderdag waren er 108 mensen aan boord van een 747-400. Dus wees niet bang dat je krap hoeft te zitten ;-)
Goede vlucht! Remco
-
Citaat:
r.teeuwsen
Afgelopen donderdag waren er 108 mensen aan boord van een 747-400. Dus wees niet bang dat je krap hoeft te zitten ;-)
Wow maar 108. Hopelijk hebben we dat over een week of 2 ook! Lijkt me heerlijk als we wat extra ruimte hebben met 2 kids. In ieder geval bedankt voor de duidelijke uitleg. Fijn om te weten hoe het gaat, dan kunnen we in ieder geval redelijk relaxed overstappen en aan de lange reis beginnen.
-
grrr krijg de volgende melding bij het online inchecken:
"Sorry we are unable to offer you Online Check-in for this flight at present. To check in and receive your boarding pass, please try again later or proceed to the airport"
hierdoor kan ik ook niet de connected flight vanaf Gatwick inchecken.
heb BA helpdesk gebeld en zij geven aan dat Schiphol dit heeft opgelegd en ze niet weten wanneer dit vrij gegeven wordt. Vind het heel raar allemaal.
heeft iemand dit ook al eens gehad?
-
Zijn er recent nog mensen met BA via Gatwick gevlogen met een overstap minder dan een uur? Zo ja, hoe ging het?
Wij hebben 50 minuten en zijn erg benieuwd naar hoe lang je in werkelijkheid (ongeveer) nodig hebt.
-
Hoi, wij hadden langer de tijd maar dit moet te doen zijn. Vliegveld is niet heel groot en we waren snel door de controles.
-
Bedankt Eljo. Als ik het goed is moet je 1 of 2 verdiepingen omhoog in de N terminal, weet je dat nog?
-
Citaat:
trails
Zijn er recent nog mensen met BA via Gatwick gevlogen met een overstap minder dan een uur? Zo ja, hoe ging het?
Wij hebben 50 minuten en zijn erg benieuwd naar hoe lang je in werkelijkheid (ongeveer) nodig hebt.
Iets van 30 minuten (afhankelijk van de security)maar die is vrij soepeltjes
-
Klopt.
Als je in de terminal bent moet je in het midden over een baan omlaag en dan ben je er binnen 5 minuten bij de gate.
-
Wij hebben ook die overstap van 50 minuten... BA houdt 45 minuten als minimale tijd aan... Ik vind het desondanks spannend....
-
Als je het (te) spannend vindt, dan kun je altijd nog proberen om BA te bellen en te overtuigen je gratis om te boeken naar een passendere overstaptijd of een andere route. Nee heb je al, ja kun je krijgen.