Het zijn 5 tickets voor volwassenen voor de gewone entree/tour.
Afdrukvoorbeeld
Het zijn 5 tickets voor volwassenen voor de gewone entree/tour.
Zet ze op Florum marktplaats en ze zijn waarschijnlijk zo weg!
Nog niet aan gedacht. Zal ik doen. Dank je wel.
Hoi,
Wij gaan eind april/begin mei 2010 naar Orlando en zitten er over te denken om ook het Kennedy Space Center te bezoeken. We gaan met onze 2 kinderen van 10 en 12jr, is dit geschikt voor kinderen, kunnen die zich een dag vermaken of niet. Misschien is er nog een landcering gepland voor de periode dat wij gaan, dat is dan mooi meegenomen, maar je weet het maar nooit natuurlijk
gr. fam. Fuhler
Ik denk dat dit een leuk en interessant uitje is voor de kinderen, het is geen attractiepark maar het is wel zeer interessant qua alles wat je kan zien en wat ze laten zien.
TSja moeilijke vraag, want wat is geschikt voor jullie kinderen? Er is al een heel topic over waar je veel info vindt. En waarom laat je je niet leiden door de info site van KSC, je kent je eigen kinderen het best. Op basis van de info die je daar vindt, kan je het volgens mij echt het best beoordelen.
Toch even een paar open deuren: In zijn algemeenheid geldt dat jongens het leuker vinden dan meiden, beta's het interessanter vinden dan alpha's, kinderen die de taal spreken er ook meer aan hebben, pubers overal hun schouders bij ophalen (boeie....) en nerds daar willen gaan wonen........\\:D/
hallO
De kans is groot dat een deel van ons groepje naar t Kennedy Space Center wil (mei 2010) maar dat de dames dat niet zo zien zitten.
Zijn er nog leuke dingen te doen in de buurt van t KSC?
Een shoppingmall, een leuk dorpje, strand???
Er is in de directe buurt alleen een groot natuurgebied. Maar in Titusville kun je wel shoppen. En Cocoa Beach is een mooi strand.
Zie hier: http://shorl.com/fehesikiviky
Ik ga volledig met Njit mee, Cocoa Beach is een fantastisch (groot) strand met flinke golven! Leuk, hip publiek, veel activiteiten, prima restaurants, de pier is prachtig met leuke winkeltjes en restaurants en de mega Ron Jon Surf Shop. Er hangt een prima, relaxte sfeer. Vorig jaar een dagje geweest (vanuit Orlando), dit jaar opnieuw, volgend jaar gaan we er echt een aantal dagen naartoe. Ik zie er bijzonder naar uit. We zijn er dan ook in mei, dus zie jullie daar :))
veel plezier, Florida Frankie
hi
Hoe lang is t rijden vanuit Orlando? (in ons geval Highgrove Estate)
Dan kunnen ze ons droppen bij de beach en zelf verder naar t Space gebeuren.
Mhh, krijg er nu al zin in ... :)
Kun je zelf ook makkelijk kijken. Zie http://maps.google.nl en dan klikken op Route.
Zie hier jouw route: http://shorl.com/kurohytrefupe
Highgrove ligt volgens mij wat buiten Orlando (in Clermont). Volgens Google is het 1.5 uur rijden naar Cocoa Beach. Naar Kennedy Space moet je zelf maar even proberen.
@mrloes: reken op iets langer dan een uur, zonder files. (De stranden aan de westkust bereik je in anderhalf uur als er geen files zijn.)
Even iets anders, alle dames die met mij mee zijn geweest vonden het space center geweldig.
Ik denk dat het een behoorlijke ervaring minder is dat als je een keertje hier komt, de kans hebt om naar Kennedy te gaan en dat dan niet doet.
Het is mijn persoonlijke mening.
Ik kan dit eigenlijk alleen maar beamen.
In 2008 zijn wij ook naar Kennedy Space Center geweest en ik vond het heel bijzonder om te zien allemaal.
Ook onze meiden (toen 8,5 en 6) hebben zich prima vermaakt daar.
De (imax)film vonden ze wat minder (te lang). De oudste mocht ook mee in de flightsimulator en dat vond ze helemaal super, de jongste mocht daar helaas nog niet in.
Mijn man was natuurlijk meer geïnteresseerd in alle technisch snufjes/details maar ik vond het toch heel indrukwekkend om bijv. zo'n raket en spaceshuttle van dichtbij te zien.
Het is zoals Marcel hierboven ook zegt toch iets heel bijzonders om te zien.
Dit jaar willen we in april naar de Daytona Speedway gaan. Dat vind mijn man ook heel leuk en mij lijkt het ook wel bijzonder om een keer te zien. En ik denk dat de meiden dit ook wel weer leuk vinden.
Tuurlijk ben ik (en de meiden) sneller uitgekeken dan mijn man maar ja dat heeft hij weer als we gaan shoppen. Zo proberen we voor iedereen leuke dingen te doen op vakantie.
Ik heb net ergens gelezen dat vanaf 11 juni '10 in Kennedy Space Center een 30 minuten durende interactieve show 'Star Trak Live' van start gaat.
Als echte Star Trak freak waande mijn vrouw zich even in de zevende hemel. Als ze dat level bereikt heeft dan is ze echt gelukkig,... en ik kan het weten.;)
ja klopt heb dat ook gelezen is een 30 minuten durende show waarbij het publiek bij betrokken word lijkt mij ook wel erg leuk ben zelf ook groot fan van Star trek
Hallo,
Ik zag op de site van kennedy space center dat er 14 mei 2010 een space shuttle de lucht ingaat. Nu wil ik daar tickets voor kopen omdat wij dan in de buurt zijn, maar dit kan nog niet op de site. Er staat vanaf 6 tot 4 weken vanaf de datum. Dat is nu wel al geweest. weet iemand waarom je deze tickets nog niet kan kopen. weet iemand ook het verschil tussen de duurdere en goedkopere tickets?
alvast bedankt,
gr kelly
Hoi kellebel,
Ik gok op "uitverkocht". Dat gaat namelijk erg snel. In het topic over lanceringen vanaf KSC staan een heel aantal tips voor plaatsen waar je de lancering goed en gratis kunt bezichtigen.
Veel plezier!
Hoi
Wij hebben ons aangemeld voor de nieuwsbrief van KCS en wij hebben nog geen bericht gehad over de verkoop van de tickets. Op de site staat dat ze nog niet in de verkoop zijn. Bij de vorige lancering gaf de site duidelijk aan dat de kaarten uitverkocht waren.
Dus naar mijn mening moeten ze nog steeds in de verkoop komen.
Groet Debby
De kaartverkoop voor de lancering begint donderdag 21 april 09:00 uur
Zie http://www.kennedyspacecenter.com/sp...g-tickets.aspx
Helaas gaan wij zelf pas 16 mei naar KSC
That's April 22, 2010 09:00 AM (niet de 21e).
(Dus voor jullie in Nederland is dat donderdag 22 april om 15:00 uur)
Op 14 mei zijn we in St. Petersburg, zou je daar ook iets van de lancering kunnen zien? Of is dat toch echt te ver weg ?
In Orlando kun je er wel iets van zien meen ik wel eens gelezen te hebben.
Ik heb idd gezien dat a.s. maandag de kaartverkoop is. Als de lancering nou wordt geannuleerd, kan je dan met dat ticket wel die dag naar het kennedy space center?
En weet iemand het verschil tussen deze tickets: Launch Viewing from Kennedy Space Center Visitor Complex/ NASA Causeway Launch Viewing Transportation Admission Package. Er zal welverschil zijn vanaf wara je de lancering ziet, maar ik weet niet zo goed wat dat inhoud...
het grote verschil zit hem idd in de plek vanwaar je de lancering kunt gaan zien.
De NASA Causeway tickets zijn de beste kaartjes die je kunt krijgen om de lancering te kunnen zien, je staat er het dichtstbij. Je hebt vanaf de NASA Causeway vrij zicht op de Space Shuttle, tussen jou en de Shuttle zit voor het grootste gedeelte alleen maar water.
De Launch Viewing from KSC tickets zijn wat goedkoper en je zit wat verder weg dan de Causeway tickets.
Het grote verschil bij de KSC tickets is dat je de Space Shuttle niet kunt zien als hij nog op de grond staat, maar daarin tegen is alles te volgen via een videoscherm. Als de Shuttle gelanceerd is dan is deze pas bij de KSC te zien. Naar mijn weten is er bij de NASA Causeway geen video scherm.
KSC zelf is ook gewoon open als je er kaartjes voor hebt, je kunt je daar dus wat gemakkelijker vermaken, je moet namelijk vrij vroeg aanwezig zijn volgens de aangegeven tijd op je kaartje (parkeerkaart).
Ik zou zeker voor de Causeway tickets gaan, mooiste plek.
Je moet wel geluk hebben hoor om die te bemachtigen, de paar duizend kaartjes die ze hebben zijn vaak binnen 2 minuten uitverkocht.
KSC tickets zijn wat makkelijker te krijgen, die geven ze 20 minuten tot ze zijn uitverkocht.
Succes iig
http://www.launchphotography.com/Shu...h_Viewing.html
Een space shuttle van heel dichtbij zien? Dat kan! Op de Space Shuttle Plaza in KSC staat de space shuttle Explorer, een replica voor studie-doeleinden. Zie http://www.kennedyspacecenter.com/sp...tle-plaza.aspx Daar kun je een kijkje nemen in het ruimtevaartuig (wat ik overigens niet zo spectaculair vond, het is ten slotte "maar" een soort vliegende vrachtauto). En je kunt binnen en buiten aanrraken waar je bij kunt (cockpit niet, die is afgesloten).
(dit naar aanleiding van een opmerking in het topic over lanceringen)
Ik las ergens dat dit jaar (2010) de laatste lancering is. Weet iemand of dat echt waar is ?
Vaag. Wat is "ergens"? Wat is je bron? Heb je een link naar een website waar je dat gelezen hebt? Als je dat gelezen hebt, waarom zou het dan niet zo zijn?
Ben ik erg benieuwd naar.
Heb je het misschien al even gecheckt op de website van Kennedy Space Center? En .... wat staat daar?
Ja, het klopt.
Ze stoppen idd dit jaar met de Space Shuttle.
In September zou de laatste lancering zijn maar omdat de lancering van 29 Juli is verplaatst naar November is de lancering van November de aller laatste Space Shuttle lancering.
Er zijn nog wel mogelijkheden om nog 1 of enkele lanceringen te doen maar tot nu toe is dat niet de bedoeling, daarmee is het dus over.
http://www.spaceflightnow.com/
Eigenlijk is mijn bron een advertentie van een verzekeringsmaatschappij: 2010 is het jaar dat ... en toen een aantal dingen die in 2010 gingen gebeuren waaronder de laatste lancering van de spaceshuttle.
Toen dacht ik, zou dat? Ik vind dat niet een heel betrouwbare bron.
En ja, ik had op de site kunnen kijken, maar nu ik de discussie las, dacht ik er aan. En nu weten we het. Ben ik blij om. Groetjes Ettol.
Ja dat klopt inderdaad, 14 mei, 16 September en in november is de laatste. De laatste is nog niet bekend gemaakt op welke datum precies.
Misschien echt superdom, maar ik heb er dus nul komma nul verstand van, maar wat gaat er dan daarna met het Space Center gebeuren als er niets meer de lucht in gaat? Of gaan er andere dingen naar de ruimte in de toekomst?
Is niks doms aan hoor deze vraag.
Gelukkig zijn er nog genoeg andere activiteiten die ervoor zorgen dat het Space Center gewoon blijft bestaan.
Aankomende jaren zal het wel rustiger worden maar de plannen zijn er om in de toekomst naar mars te gaan, heeft natuurlijk veel met geld te maken, vandaar dat het nu nog toekomst praat is. Obama heeft gezegd dat daar wel geld voor word uitgetrokken, maar ze beginnen dus rustigjes.
Even in het kort gezegd nu.
Er blijven gewoon lanceringen plaats vinden, er zijn nog andere projecten die doorlopen, Satellieten bijvoorbeeld en bevoorrading van het ISS (International Space Station).
Op de site van KSC is een kalender te vinden met alle komende lanceringen.
Volgens de rondleiding die wij verleden jaar in september kregen in het Space Center , zouden ze inderdaad stoppen met het gebruik van de Space Shuttle . Maar ze waren al volop bezig met een nieuwe lanceertoren voor de volgende variatie van "ruimtetuigen" .:-k
Alleen is dat nieuwe programma dus punt van discussie en ziet het er naar uit dat dat in kleinere versie zal worden doorgezet. Hierdoor zullen veel mensen hun baan verliezen in de regio.
Maar het bezoekerscentrum zal blijven bestaan verwacht ik daar het toch de nodige historie herbergt. Verder zal Cape Canaveral dan nog steeds in gebruik zijn voor andere raketten en Meritt Island (waar de spaceshuttle vertrekt) zal dan voor het nieuwe kleinere ruimtevaart programma gebruikt gaan worden.
Het is nog even afwachten wat de politiek hier beslist, het kostenplaatje voor het ruimtevaartprogramma is erg hoog en in deze tijd moeilijker verdedigbaar.
Voor iedereen die de Space Shuttle gaat missen:
http://img688.imageshack.us/img688/3...0238d3c105.jpg
Citaat:
10213 Shuttle Adventure
Ages 16+
1,204 pieces
US $99.99 CA $129.99 UK £ 79.99 DE 89.99 €
Blast off on an outer space mission!
Standing 17.5″ (44cm) tall and 10″ (25.5cm) from wing tip to wing tip, this detailed and realistic space shuttle is ready to count down and blast off on its next exciting mission into space! You can take off from the launch pad, separate the detachable fuel tank and booster rockets, and deploy the satellite with unfolding antenna and solar cell panels. Shuttle model features realistic engines, retractable landing gear, an opening cockpit with seats for 2 astronauts, opening cargo compartment with a crane that can hold the satellite and a ground maintenance vehicle. Includes 3 minifigures: 1 male and 1 female astronaut, as well as 1 service crew member.
- Includes 3 minifigures: 1 male and 1 female astronaut as well as 1 service crew member!
- Features realistic engines, retractable landing gear, opening cockpit with seats for 2 astronauts and even a ground maintenance vehicle!
- Take off from the launch pad!
- Separate the detachable fuel tank and booster rockets!
- Deploy the satellite with unfolding antenna and solar cell panels!
- Open the cargo compartment to reveal the crane that can hold the satellite!
- Shuttle Adventure stands 17.5″ (44cm) tall and measures 10″ (25.5cm) from wing tip to wing tip!
Ik postte in november een berichtje over mijn (toen aanstaande) bezoek aan Cocoa Beach. Inmiddels twee weken terug, maar nu ik er echt langer dan een dag ben geweest toch nog wat extra reclame voor deze bijzonder leuke standplaats.
Het is slechts een uurtje van Orlando, maar er hangt een bijzondere sfeer (beetje al la de Keys). Prachtig groot strand, je kunt er shoppen (Avenue Viera, Merritt Square en de super Ron Jon Shop), prima eten (Grill's Seafood, Ron Jon Grill, Simply Delicious, ...), kortom: een prima gelegenheid om bij te komen van al het 'geweld' in Orlando. En de eettips gelden natuurlijk ook voor diegene die na KSC in de buurt lekker willen eten!
Je hebt mij helemaal enthousiast gemaakt FloridaFrankie. Je tip staat op mijn to-do lijst voor volgende jaar ;-)
Ja, klopt helemaal, Cocoa Beach is echt een heel leuke plek om eens naar toe te gaan.
Wij komen er ook elk jaar weer, als is het maar voor een dagje, even relaxen....
En prima te doen vanuit Orlando/Kissimmee en omgeving.
SUPER PLEK!!
Greetz, Remco