-
Re: Temperaturen in Florida
Als je een villa met zwembadverwarming hebt, kan dat wel.
Maar hoe zit het dan met bijvoorbeeld de Yachtclub?
Dat is ons favoriete hotel en daar wilden we dan ook een week zitten (voor de cruise)
Zou je daar kunnen zwemmen, zeg zo rond een uur of 2 a 3 uur in de middag?
(dat is meestal de tijd dat wij even op het hotel zijn om te zwemmen)
De meivakantie is aankomend jaar helaas geen optie voor ons, dan zouden we meer rond de herfstvakantie moeten denken....................maar alleen als laatste optie.
Bedankt voor al jullie reacties zover.........
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Angelina
dan zouden we meer rond de herfstvakantie moeten denken....................maar alleen als laatste optie .
Je zit er duidelijk mee in. Je wilt de perfecte vakantie voor je medereizigers. Alleen.... dat heb je niet in de hand. Zoals hierboven al gezegd had de afgelopen winter een wel zeer koud karakter. Ik ken echter ook mensen die in de carnavalsvakantie de ganse periode temperaturen hebben gehad van rond de 28°C.
In okt '08 hadden we ook deze temperaturen, met 2 dagen rond de 15°C.
Maar eerlijk gezegd, ik denk dat jij je veel drukker maakt dan al je metgezellen. Onthou echter goed dat je het weer nooit in de hand hebt.
Voor hetzelfde geld ga je in een, wat voor een zeer zonnige periode voorgesteld wordt, en regent het dagen aan een stuk pijpestelen.
Ik stel voor: neem zoals het komt en geniet samen van jullie vakantie
-
Wij zijn geweest van 1 tot 18 februari.
En zoals gerrit al zegt "'s morgens om 7 uur ijs krabben en om 9 uur in de korte broek rondlopen"
Je hebt dan wel een groot voordeel , doordat het 'nachts kouder is slaap je lekkerder.
-
Re: aan de mensen die nu in Orlando zitten: hoe is het weer?
Citaat:
tamaar
hoe is het weer nu in orlando??
Het regent op het ogenblik...
Het regende gisteren
Het regende eergisteren...
En de dag daarvoor EN de dag daarvoor...
Voor morgen verwachten ze ook regen... en voor overmorgen ook...maar dan wél iets minder...
Zie hieronder voor de "7 Day Forecast"
http://static.baynews9.com/images/wx...g_web_7day.jpg
-
Daar kan ik me helemaal bij aansluiten. De temperatuur is wel lekker dus gewoon zwemmen in de regen. Het gaat wel weer beter worden al vind ik dit om mee te starten niet zo erg.
-
Gisteren en vandaag was het bloedverziekend heet! Ongeveer 40 graden, geen wolkje in de lucht en geen zuchtje wind.
Een beetje regen is echt zo gek nog niet, het regent ook niet de hele dag als in NL, maar een uurtje of een paar minuten heeeel hard.
-
Wij zitten nu in Florida en het is heel zonnig weer. Af en toe bewolkt met een regenbuitje. Vorige week hebben we 1 dag veel regen gehad in Miami Beach. Vandaag in Orlando een paar spetters, wel veel bewolking.
-
vandaag wordt het 37 graden en al 5 dagen geen regen gezien (kan nooit lang duren)
-
We zijn 2 dagen terug en hebben een tropical storm warning meegemaakt. Zaten in Naples en gingen terug naar Orlando. Gelukkig was het geen compact systeem, dus het is afgezwakt naar een tropical depression. Wel heeel veeeel zware regen onderweg gehad. Je zag soms geen hand voor ogen. Een maal weer in Orlando was het weer weer zoals gebruikelijk. Behoorlijk warm en vochtig. We gaan nog wel een keer naar Florida, maar dan niet midden in de zomer!
-
Wij zitten nu In Florida het is hier al een aantal dagen rond de 37 graden en plus begrepen, dat het ook voor hier redelijk warm was. Heb wel wat regen gezien maar duurt meestal niet langer dan een minuut of 5
Zondagmiddag naar de honkbalwedstrijd Tampa Bays New York Yankees geweest stadion is gelukkig overdekt.
-
Gistermorgen was het nog 37 graden, nu is het 20 graden en het regent, want we zijn jammer genoeg weer in Nederland met $%$&!-verkeer en geen Wal-mart/TGI Friday and the likes...
-
Het weer in Miami 24.08/31.08
Mijn vraag is, wie heeft er een indicatie van hoe de weersomstandigheden zijn rond deze data ? Ik ben van plan om met mijn vriendin dan Miami te bezoeken maar we zijn bang dat het dan elke dag hard regent etc, en we willen graag een verregende vakantie voorkomen !
Bij voorbaat dank ! :)
<<Vraag toegevoegd aan bestaand onderwerp over het weer in FL>>
-
Re: Het weer in Miami 24.08/31.08
Ik heb het even nagevraagd bij de onderbuurvrouw en het ziet er prima uit!
http://img.dailymail.co.uk/i/pix/200...ll_468x317.jpg
Iets wetenschappelijker zijn de gemiddelden.
Zie bijvoorbeeld hier: Weather.com of Wunderground.com
-
Re: Het weer in Florida / weersverwachting
Dan Marino, wij zijn op dit moment in Miami en het is prima weer.
Het regent elke dag ongeveer een half uur tot een uur, en dan regent het ook erg hard. Daarna is het even bewolkt en dan schijnt de zon weer.
Het is nu rond 33 graden geloof ik, dat zal eind augustus niet anders zijn.
Als je gewoon op google zoekt op 'weer miami' willen er ook wel handige sites uitkomen!
bovendien, als het een dagje regent, lekker naar de mall om te shoppen. kan me niet voorstellen dat je vriendin dat erg vindt ;)
-
Wij zijn op dit moment in Orlando en hebben al 2 weken prachtig weer. We hebben temperaturen van 34 en 35 graden en amper regen. ( heel vaak heb je hier 's middags een onweersbui en regen, wat na een uur ofzo weer weg is) maar deze vakantie dus echt bijna niets.
via www.weeronline.nl of weather.com kun je ook aardig wat weerberichten terugvinden.
-
Even een up date :smile:
Wij zijn zaterdag in Miami aangekomen en hebben al 2 dagen stortregens over ons gehad . Zo erg dat er straten blank stonden vandaag rondom Bayside Marketplace.
Na de stevige bui trok de hemel open en was het warm maar deze avond gingen de hemelsluizen terug open.
-
Wij zitten nu al 9 dagen in Melbourne (atlantische kust) en het valt mij op dat het hier veel droger is dan bijvoorbeeld in Orlando of Miami. We hebben al een aantal dagen geen regen gezien hier terwijl we een paar dagen naar Disney zijn geweest en daar toch wel steeds een bui op ons kop kregen.
We prijzen onszelf dus erg gelukkig!
-
Citaat:
marjoleinenrick
Hoe is het weer nu,
Het weer Nu (en voor de komende week),
Zie onder:
Citaat:
krijgt Florida last van hurricane Earl en die tropische storm die daarna komt?
Hurricane Earl: De voorspelling dat ie vroegtijdig naar het noorden afbuigt
Zie onder:
http://www.nhc.noaa.gov/storm_graphi...14W5_NL_sm.gif
-
We zitten hier nog 2 dagen en dan is het alweer tijd om naar huis te gaan.
We hebben vorige week veel last gehad van regen, maar nog steeds heel warm.
Het is nu een paar dagen al droog en niet uittehouden in de zon.
Van de orkanen merken we echt helemaal niks......
-
Zag op weeronline dat het weer er niet zo best uitziet de komende twee weken in Orlando. Alleen maar regen. Ben de afgelopen 5 jaar altijd in mei naar Florida geweest en altijd perfect weer gehad. Ben nu wel een beetje ongerust dat ik dadelijk 3 weken in de regen zit.(vertrekken 8 juli) Iemand ervaring met een lange regenperiode in juli ? Of valt het wel mee ?
-
Voor de weersverwachtingen kun je beter de sites van de Tv-stations in Orlando raadplegen. Zojuist even gekeken en de kans op de bekende 'late afternoon shower' is wel groter 40 - 60% kans, maar de temperaturen blijven prima. Van een lange regenperiode is echt geen sprake.
http://www.wesh.com/weather/grid.html of http://www.myfoxorlando.com/subindex/weather
Zelf zijn wij nu een kleine week terug uit Orlando, hadden daar 2 weken lang zeer hoge temperaturen en dat is ook niet echt fijn als je de parken wilt bezoeken :-(.
Groetjes,
Pieter
-
Waarschijnlijk een half uurtje iedere dag... zo rond een uur of 4 in de namiddag...
Of althans dat is onze ervaring :p
-
Yep!
Valt echt wel mee hoor...
Meestal in de namiddag een buitje... meer niet...
-
corrus klopt het dat dit jaar erg droog is ikhebgehoord dat er in de everglades veel kanalen droog staan ?
-
De droogte in de Everglades is een probleem dat al veel langer speelt. Deels zou dat komen doordat er minder regen valt, maar dat is niet helemaal duidelijk. Een veel duidelijkere en belangrijkere oorzaak is de verminderde aanvoer van water door het grotere waterverbruik. Het regenwater wordt steeds meer opgevangen en ter plaatse gebruikt door uitdijende industrie en bewoners. Daardoor stroomt er minder water naar de beken en rivieren. En komt er dus ook (veel) minder water uit bij de monding van de rivieren, in dit geval de delta die we kennen als de Everglades.
-
Wij vertrekken morgen voor het eerst richting Florida. Dat is toch de sunshine state. De weersverwachting voor de komende 14 dagen voorspelt helaas weinig zon en veel regen.
-
Er zullen toch zeker wel veel droge periodes zijn denk ik !
-
wij zijn net terug van miami beach
afgelopen dinsdag en woensdag was niet zo goed, maar de laatste drie dagen waren van 10 uur tot 14.30 prima strandweer. Daarna trekt het wel een beetje dicht.
-
Hier dezelfde ervaring vandaag. Kwestie van niet te laat in de ochtend de deur uit gaan, dan heb je nog een heleboel goeie uurtjes.
-
Ben ook al een paar dagen het weer aan het volgen omdat we volgende vliegen, maar het is echt zó verschillend al die voorspellingen. Er valt geen peil op te trekken!
Van deze voorspelling word ik in ieder geval wel happy:)
http://www.weeronline.nl/Noord-Ameri...s-City/3907945
-
Citaat:
Essie72
Ben ook al een paar dagen het weer aan het volgen omdat we volgende vliegen, maar het is echt zó verschillend al die voorspellingen.
Nou, nog één keertje dan...
Dit is 100% lokaal en het meest accurate station. :D
Dit plaatje wordt iedere dag automatisch ververst.
-
Ik ben niet zo'n held qua vliegen.... lees maar schijterd! Hoop dat 9 juli een rustige dag is om te landen....
-
weer in september
hoi allemaal,
het oorspronkelijk plan was dat we in november zouden gaan , maar er bestaat een kans dat we dit eventueel nog gaan wijzigen naar september.
Maar nu zie ik dat dit het "regenseizoen"is, betekent dit dat we helemaal zullen wegspoelen in September ?
Groetjes!
-
Re: weer in september
Vorig jaar 11 dagen in September geweest, geen enkele druppel regen gezien!!
Heerlijk weer bij 28 - 33 gragen..... elke dag.
Het is alleen geen garantie ;-)
Greetz, Remco
-
Wij zijn de afgelopen 3 jaar 24 dagen in september geweest, heerlijk weer, inderdaad tussen de 28 en 33 graden en elke dag rond 16.00 uur een enorme regenbui van pakhembeet 15 minuten!!
Het is redelijk rustig in de parken en andere toeristische dingen, wij hebben geen Fastpass hoeven trekken!
Nog geen verwarming in je zwembad nodig, gunstige huur en vliegprijzen, kortom voor ons een leuke maand!!!
O ja, mijn werkgever vind het ook errug fijn dat ik niet meer in de schoolvakantie ga/hoef:)
-
Ook een keer in september geweest en in 3 weken ongeveer 3 keer een giga hoosbui gehad van een half uur. Daarna was het weer blauw.
Wel bloedheet en ontzettend vochtig.
-
allemaal hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie's.. september is dus absoluut een goed alternatief :-)
-
Warmer dan november en zoals al gezegd beetje eind van de middag een korte heftige regenbui. In Las Vegas kan het langer regenen tijdens het regenseizoen heb ik gemerkt... het leek daar wel 'Miami-style' regen en wind. Zelfs de Wal-Mart daar had een lek dak, overal emmers. Maar wat betreft Florida, ook weer afhankelijk van El Nino en La Nina of je hoosbuien hebt tegen het einde van de middag of helemaal niets.
Prima alternatief dus.
-
Citaat:
Liberty
allemaal hartstikke bedankt voor jullie snelle reactie's.. september is dus absoluut een goed alternatief :-)
Ja ook ik sluit me bij de voorgangers aan, september is zeker aan te raden !!
.. vandaar dat wij ook weer in september gaan ;-), juni was overigens dit jaar echt TE warm vonden wij :oops:....
-
September is goed te doen met het weer, het is onze favoriete periode september/oktober vooral ook omdat je dan in de Halloween tijd komt en allerlei leuke dingen in de winkels hebt voor Halloween.