Op dit moment WIL ik niet eens in m'n tuintje zitten in Florida...
Enne... BarryDH... daar volgens jouw eigen uitspraken helemaal niet zo erg is... Ga jij lekker naar Florida...
En doe de groeten aan de Donald, welke hetzelfde zegt.
Afdrukvoorbeeld
Op dit moment WIL ik niet eens in m'n tuintje zitten in Florida...
Enne... BarryDH... daar volgens jouw eigen uitspraken helemaal niet zo erg is... Ga jij lekker naar Florida...
En doe de groeten aan de Donald, welke hetzelfde zegt.
Allemaal boze mannetjes hier, is dat omdat jullie allemaal niet op vakantie naar Florida kunnen?
Nou ik zou graag in mijn tuin in Florida willen zitten, zelfs nu. Weer is daar beter dan hier in ieder geval en het houdt in dat ik dan vakantie heb :D
En je kan voor jezelf voldoende voorzorgsmaatregelen nemen om te voorkomen dat je het virus oploopt, gewoon in de tuin blijven zitten en op rustige tijdstippen je boodschappen doen.
Helemaal eens. Ik moet er ook niet aan denken om nu in mijn huisje of aan mijn zwembad te zitten, ben eigenlijk wel blij dat ik de luxe heb om nu tijdelijk nee te zeggen. Ik snap werkelijk niet dat mensen er zo nodig naar toe willen. En dat zeg ik, die er 3 keer per jaar kom, niet uit boosheid maar met pijn in het hart en vol verbazing over iedereen die vindt dat je er nog steeds lekker ontspannend vakantie kunt vieren. Zodra je op straat komt is het uitkijken geblazen. mondkapje voor, niets aanraken, oppassen van de mensenmassa's die zich niet kunnen gedragen en verwijzend naar de 1st end 2nd amendment lopen te schreeuwen dat ze zich in hun vrijheid beknocht voelen. Allemaal gesteund door hun geweldige inspirerende leider in het witte huis.
@Jastsali, ik heb dagelijk met deze risico's van doen vanwege mijn werk. Juist op vakantie zal ik er minder aan mensen bloot gesteld worden dan nu m.u.v. de vlucht heen en terug. Nu moet ik ook gebruik maken van mondkapjes om mezelf te beschermen. En je moet niet denken dat hier iedereen zich zo keurig houdt aan de voorschriften, want er zijn er enorm veel die zich er niet aan houden.
Dus het is allemaal relatief natuurlijk
Ik was een maand geleden nog vrij optimistisch, maar dat is er nu toch wel een beetje af. Ik zou in oktober gaan, maar dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren. Ik verwacht ook nog wel een reactie van Trump op het EU-besluit en mij zou het niks verbazen als hij de grenzen gesloten houdt tot na de verkiezingen.
Ik ga ja 100% 3554 doden in FL tegenover 6113 in NL. Als je kijkt naar populatie ruim 21,48 millioen tegenover 17,4 nou dan zal je hier wel doodsbang zijn he. En hoeveel zieknhuis opname's zijn het hoeveel ic patienten ? Zijn alle geconstateerde gevallen nieuwe besmettingen of oude besmetting die naar voren omdat er getest is ? Wees lekker bang en zet je relativerings vermogen maar in de koelkast. Maar ga hier in NL alsjeblieft de deur niet uit want hier in het sterfte cijfer 2x zo hoog als in Florida. Dat zijn cijfers waar je niet omheen kan of je ze nu leuk vind of niet.
https://www.who.int/news-room/detail...-flu-each-year Zou lekker ieder jaar thuis blijven als ik jouw Corrus.
https://www.tampabay.com/florida-pol...per-flu-tests/ 2017/2018 griepseizoen 17,239 doden. Maar toen bleef je ook thuis natuurlijk. 🤦🏼*♂️
Diepe zucht. Jij hebt geen mensen hoeven te begraven zeker. Ik neem aan dat als de dokteren straks moeten kiezen als het weer uit de hand loopt en de IC bedden vol zijn dat jij dan vrijwillig jouw plek afstaat aan een ander?
Tja.. sommigen wille anderen overtuigen om wel te gaan... No matter what...
Dat is niet zo aardig... zeker niet als je daardoor ook mensen wel de ellende in stuurt, want dat beseft men kennelijk niet... Een beetje ik, ik, ik... Zegt ook wel iets over het type mens.
Ikzelf ga zeker niet!
Mijn huisje staat er volgend jaar ook nog wel...
Bovendien val ik onder de risicogroep... 70 jaar en type 1 diabetes...
@Corrus kunt u echt geen goed arrgument geven waarom ik dit jaar als ik kan niet zou gaan ? In 2017/2018 waren het aantal influenza slachtoffers veel hoger als nu. In FL is in veel grotere maten een masker en hygiene verplichting en controle dan er hier is. Dus waarom zou ik niet gaan dan ? U zit jaarlijks in een verhoogde risico groep gezien uw leeftijd an chronische aandoening (diabetes) maar dat weerhoud u normaliter ook niet om te leven of wel ? U kunt wel alle vragen die ik stel continu ontwijken maar u oordeeld vanuit uw persoonlijke situatie en angst en niet uit een nuchtere visie.
Daarom zeg ik steeds weer... Ga gerust je gang, echter dit is geen gewone griep.
En... probeer niet anderen over te halen om dit ook te doen.
Bovendien staat Herr Trumpf het gewoon niet toe, (doet ie toch nog iets goed).
Barry, ga fijn naar Florida wanneer het kan. Men mag met jou van mening verschillen toch? Of is dat lastig.
Voor nu, misschien een goed idee om het over leuke dingen te hebben. Dit forum is voor vakantie dingen niet om je gelijk te halen.
Hoi, wellicht is onderstaande vraag al eerder gesteld maar ik zie door de bomen het bos niet meer....
Wij hebben via Eurowings vorig jaar een vlucht geboekt 7 aug DUS-MIA en retour 29 aug MIA-DUS.
Nu kunnen wij uiteraard niet gaan wegens de Travel ban.
Ik heb contact gezocht met Eurowings, 3x via contactformulier...geen reactie, en via Facebook, wel reactie.
mijn vraag was dat onze boeking nog steeds op bevestigd staat maar bestemming MIA is geheel van hun site verdwenen.
Daar specifiek zeggen ze niets over in hun reactie maar wel dat deze vlucht “waarschijnlijk” gewoon doorgaat.
Ik kan via de app wel een voucher aanvragen maar wil natuurlijk een refund, mede omdat zij niet meer buiten Europa vliegen vanaf oktober (dat was mij bekend).
Echter is de vlucht dus nog niet geannuleerd en ik kan een voucher aanvragen tot 14 dagen voor vertrek. Met dus in mijn achterhoofd dat ze die vlucht alsnog op het laatste moment annuleren en ik wel een refund zou krijgen....
Is dit een spelletje wat ze proberen uit te spelen? Zodat mensen voor een voucher gaan?
Risico is dat de vlucht niet geannuleerd wordt maar wij gaan natuurlijk niet mee. Hebben wij in dat geval nergens meer recht op?
Lang verhaal, hoop een beetje duidelijk, maar wellicht heeft iemand ervaring met zoiets dergelijks?
je bent zelf zeker niet getroffen door het virus aangezien je denkt dat dit ‘een gewoon griepje is’, nou kan je uit de dromen helpen dat is het zeer zeker niet. En tuurlijk treft de griep elk jaar veel mensen maar deze liggen niet 4 weken op een IC onder beademing, of zijn al meer dan 4 maanden aan het revalideren, maar prima ik zeg lekker naar Florida gaan en vooral genieten.
Zo ontzettend mee eens.
Een discussie voeren over de wel of niet verschil in een griep of Covid-19 is hier misschien niet het goede platvorm.
Laten we het over de realiteit hebben zoals aanwezig en waar we mee te maken hebben of krijgen in de US.
En laten we de afweging vooral zelf maken en niet onze afweging opdringen aan anderen.
Heel juist! :cool:
Eens iedereen maakt zijn eigen afweging, discussie of iemand ergens opwijzen is prima maar het ging iets te ver.
Dus draadje weer gebruiken waar het voorstaat.
@jessica0309 wij hadden een vlucht van DUS naar Las Vegas staan voor 10 juli. Afgelopen zondag kregen wij een mail dat de vlucht geannuleerd is. Dus een kleine 2 weken voor de vertrekdatum. Super hinderlijk dat het zo lang moest duren voordat wij wat hoorden. Wij hadden via Tix.nl ook een reis met Lufthansa en eurowings gepland staan.
Wat ik zeggen wil is dat het tot het laatste moment kan duren voordat de vlucht geannuleerd wordt. De onzekerheid is soms lastig, maar ook bij jullie is de kans groot dat je kort voor de vertrekdatum pas iets hoort. Houdt hier rekening mee.
Als je geen bijkomend risico wil lopen, is het even slim om thuis te blijven. Is je vakantie vrijheid waard om deze ziekte op te lopen, en te riskeren dat je anderen aansteekt? Het zal je kind, partner of familie maar zijn die door jouw toedoen komt te overlijden.
De onverantwoordelijke maner waarop ze in sommige staten omspringen met de persoonlijke beschermingsmaatregelen doet me vermoeden dat het daar nog een tijdje zal blijven broeien. Bovendien slaagt er een onverlaat in om op regelmatige basis de ernst van deze hele pandemie in twijfel te trekken, alsof het allemaal niets is. Neen, dank je. Als florida fan besluit genomen om daar effe weg te blijven. Net zo goed en hetzelfde met de Europese regio’s waar ze nog niet voldoende getroffen zijn, te merken aan hun lakse manier van omgaan met deze dodelijke ziekte.
Vandaag weer contact gehad met familie die wonen in Vero Beach Florida en waar wij normaal 4 a 5 maal per jaar naar toe gaan en verblijven in 1 van hun huizen daar, ze hebben nu zo iets van al zou je het land in mogen blijf gewoon weg het is zelfs in de niet echt grote plaats waar zij wonen echt niet fijn om te zijn veel besmettingen en zieken en mensen die zich echt niet aan de regels houden met name op de stranden, zij denken dat dit beeld niet snel zal veranderen.
Ik kreeg gisteren bericht dat een deel van mijn vlucht in oktober geannuleerd was, ik zou niet meer op mijn eindbestemming terecht komen binnen X aantal uren, waardoor de volledige vlucht goed was voor restitutie. Geld terug ipv een voucher, dus maar gedaan. Geen USA voor ons dit jaar.
@RJ Bij ons is de kogel door de kerk. Binnenkort is ons huis listed for sale. Heb dezelfde makelaar geregeld die ons toen bij de aankoop heeft geholpen. Het komt allemaal in een stroomversnelling nu, maar de lol is er al een tijdje af. Covid-19 gaf het laatste zetje en naam de laatste twijfel weg. Het was 11 jaar lang een mooi avontuur. We gaan ons focussen op andere dingen en andere landen. Genoeg moois in de wereld.
Tjonge, grote stap ! Maar goed, 11 jaar is een mooie tijd. En ik heb natuurlijk begrip voor jullie overwegingen. Hopelijk gaat de verkoop snel ! Ik zie ook bij ons in Solterra wel meer te koop komen de laatste weken. Al mogen wij gelukkig, ook nu, niet klagen over de bezettingsgraad (na april en mei volledig leeg); juni en juli zitten goed vol, maar wel met Amerikanen. Gelukkig zonder problemen.
Heel veel succes met de verkoop ! En absoluut, genoeg moois in de wereld, wij hebben ook nog veel op de bucket list ;-) !
Wij hebben het een beetje andersom gedaan eerst met caravan Europa door, en later de verre reizen en nu richting pensioen de villa gekocht om daar toch hopelijk in de toekomst van te genieten:cool:
Succes met de verkoop !! En geniet ervan!!
Jazeker, wij zouden op 24 Oktober van Amsterdam via Philadelphia naar Fort Myers vliegen. We zouden om 13:20 aankomen in Philadelphia en onze vlucht naar RSW zou om 16:00 zijn, deze is gecancelled en omgeboek naar een vlucht om 11:30, wat uiteraard niet haalbaar is.
Er was nog een late vlucht, maar dat was geen optie. Vervolgens kreeg ik de vraag of ik een voucher wilde, ik gaf aan liever een refund te ontvangen en dat was geen probleem. Zondag ontving ik het bericht over de vlucht, was binnen een kwartiertje klaar met bellen (inclusief de wachttijd) en zojuist stond het volledige bedrag al op mijn rekening. Hulde aan British Airways, ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Het lijkt er toch steeds meer op dat dit jaar de grenzen voor vakantie gangers richting de US niet open zullen gaan. Mensen lijken zich daar echt niet aan maatregelen te willen houden. En daarbij zijn veel staten er ook laks mee. De besmettingen nemen alsmaar toe en een paar dagen geleden is 4 juli geweest. Dit zal naar verwachting over een 10 dagen voor een nog grotere stijging zorgen van de besmettingen. Als er dan misschien een daling zou komen over een 2-tal maanden gaan we richting de herfst. Indien geen vaccin zou dit ook weer voor een nieuwe stijging van besmettingen kunnen zorgen.
Kon nog wel eens lang gaan duren voordat je op een enigzins veilige en leuke manier naar de US kan reizen.
Verwacht dat Europa de grenzen ook niet zal openen en ook vakantie gangers niet naar Amerika zal laten reizen.
Vakantie moet voor ons ook zorgen voor rust en plezier en op deze manier zie ik dat ook zeker de eerste helft van volgend jaar nog niet zo zitten. Als er naar toe reizen dan al mogelijk is.
Dat zeiden ze hier in NL ook, na drukte met Pasen. Geen toename. Toen Hemelvaart, ook geen toename. Maar daar was bijna alle drukte in de buitenlucht, dat scheelt. Daar misschien veel mensen ergens binnen geweest op 4 juli.
Denk zelf ook dat vooral in de zuidelijke staten de airco debet is aan het de toename van het aantal besmettingen. Lage temperatuur, slechte ventilatie. Najaar is wellicht juist goed voor die staten, als het minder heet is.
Maar goed, niemand weet precies hoe het zit, helaas...En een vaccin zie ik de eerste jaren ook niet komen. Als je al gevaccineerd wil worden.
Zelf hou ik hoop voor mijn Florida trip januari 2021. Hoop doet leven :) En anders schuif ik het gewoon door naar later in het jaar.
Ik begreep ook dat mensen die klachten hebben of al een keer positief getest zijn pas aan het werk mogen als ze negatief getest zijn. Die mensen gaan zich dus meerdere malen laten testen. Hierdoor lopen de testaantallen en de positieve testen natuurlijk wel op, maar dit zijn dus vaak ook dezelfde mensen.
Laten we niet roomser zijn dan de paus, ook in NL houden veel mensen zich niet aan de voorschriften. Afstand houden wordt voor velen steeds lastiger en in het OV een mondkapje juist gebruiken is voor velen ook teveel gevraagd.
En qua testen, als je positieve test hebt in NL dan moet je thuis blijven. Zijn je symptomen 24 uur weg dan mag je weer aan het werk zonder verdere test.
Probleem in de USA is dat ze te vroeg versoepeld hebben en dat veel mensen uit New York een tweede huis hebben en daar naartoe zijn gegaan met het virus blijkbaar onder de leden waardoor besmettingen nu elders flink de kop op steken. Hadden ze daar de staten afzonderlijk in Lockdown gezet dan was het niet zo uit de hand gelopen.
Het gehele beleid in US met deze pandemie is verkeerd gelopen. Net zoals de beeldenstorm en de BLM storm. Extremen, maar dan in de minst goede richting. Zo lijkt het wel.
Triest dat zo cijfers kunstmatig omhoog worden gekrikt.
https://www.fox35orlando.com/news/fo...L6VSqfxHtTajMo
Fox zegt ALLES wat Trump wil.
Ben zeker geen Trump fan (en dat is een understatement) en Fox nieuws vind ik ook niet betrouwbaar maar het klopt wel degelijk dat de cijfers van Florida niet bruikbaar zijn om iets zinnigs over dit virus te zeggen.
Hier wat info over hoe FL de cijfers bijhoudt (https://covidtracking.com/data):
We report using the raw data provided by FDOH but we include both Florida residents and non-residents. On March 26, the dashboard stopped including non-residents in its visible counts, but they're still tracked behind the scenes.
On March 21, negatives jumped due to a methodology change: tests of people not investigated as PUIs are now included. As of May 15, Florida is reporting both specimens (PCR and antibody) and people tested. We report positives and negatives based on the number of people tested. However, the "people tested" number reported on Florida's dashboard has come into question as of May 31, because this number is not fully de-duplicated. Florida's report states that: "People tested on multiple days will be included for each day a new result was received." As of July 10, Florida is reporting current hospitalizations as those with a "primary diagnosis of COVID-19
Opvallend is dat FL antibody test en pcr uitslagen samenvoegt (dus zitten er positief geteste mensen bij die al veel langer niet ziek meer zijn) en ze verwerken aantal testen en niet aantal nieuw geteste mensen. Dus als je 6x op een dag gaat en 6x positief test dan komt je 6x in de statistieken. Nou lijkt me niet dat er veel mensen zijn die meerdere keren op een dag gaan testen maar ze doen dit ook voor meerdere dagen. Dus als je woensdag positief test sta je op woensdag in de lijst van aantal nieuwe positieve testen en als je vrijdag weer gaat en positief test dan sta je vrijdag weer als nieuw positief getest er bij.
Niet om iets minder erg te maken dan het misschien is maar aan deze cijfers het je echt vrij weinig als je conclusies wil trekken en iets wil weten over verspreiding etc vh virus in FL. Al deze info is ook hier: https://floridahealthcovid19.gov te vinden. Open vooral het state report. Hier vind je het percentage van positief geteste mensen per dag (dus wel met dubbelen van eerdere dagen) en dan zie je ook dat toen er in alle kranten stond dat er records waren gebroken van aantal positieven dit op zo'n 11% lag en dat is tot nu toe het laagste van de afgelopen twee weken. Ik vraag me echt af of die journalisten ooit basale wiskunde hebben gehad :confused:
Je kunt hier wel met feiten statistieken en harde cijfers aankomen , maar als 3x roept Trump is slecht staan mensen meer voor open. Of je pro Trump of anti Trump bent is niet relevant in het hele verhaal.omdat staten grotendeels zelf de dienst uit maken omtrent het heropenen. En dat er bij meerdere staten veel mis gaat met registratie testen etc is een feit. Maar sommige mensen roepen liever Trump is boe.
SVP geen lappen tekst onnodig citeren.
Die cijfers zullen (marginaal?) niet kloppen, maar de IC's liggen overvol. Florida heeft grote problemen en die zijn niet ineens weg omdat de cijfers niet helemaal kloppen. Als dit nu ook nog eens aanleiding is om het beleid niet aan te scherpen, worden de problemen alleen maar groter.