Dankjewel b767-300er had ik het toch goed gelezen:cool:
Afdrukvoorbeeld
Dankjewel b767-300er had ik het toch goed gelezen:cool:
Niels, kan ik ervan uitgaan dat de vertrektijd van de vlucht van vrijdag in Miami zaterdag om 00.20 uur is? Omdat het nl hier in Florida al zomertijd is en in Nl nog niet. Even voor de zekerheid.
De tijden gepubliceerd op je tickets zijn leidend.
Zover ik weet is het in de VS nu nog een uurtje later geworden wat het al was en zal je vertrektijd inderdaad op 00.20 liggen.
Aan bovengenoemde info kan je echter geen rechten ontlenen!
Groeten Niels
Ik kreeg vandaag bericht van TUI dat de Dreamliner niet beschikbaar is voor onze terugvlucht op 30 mei.
Hebben meer mensen dit meegemaakt?
De heenweg op 16 mei vliegen we nog wel met de Dreamliner gelukkig.
Klopt. 1 van de dreamliners in onderhoud. Je vliegt dan met de 767. Gebeurd heel af en toe eens. Machines moeten ook wel eens in onderhoud :)
Volgens mij heeft de TFK zijn 2-jaars APK.
Ach. Anders zit je lekker met zijn 2-en op een tweetje.
In een 767 zit je 2-4-2 en in de dreamliner 3-3-3 (Economy en comfort)
Plafond in 767 is ietsje lager. Bagagebakken zijn iets kleiner
Kist is stuk smaller (daarom maar 8 stoelen op een rij ipv 9)
Kist is iets trager (vluchttijd zal op de gehele vlucht zon 15 minuten langer zijn)
767 is ietsje ouder. (scheelt circa 14 jaar)
767 kan iets minder passagiers meenemen (279 vs 307)
767 maakt iets meer lawaai als een 787 (maar minder als een 777 of een 747)
767 slurpt iets meer kerosine
Voor de rest, het is een buis, 2 vleugels, 2 motoren, 2/3 vliegers voorin, 8 deuren, een staart. Let the vacation begin!
Ik zou het ook niet erg gevonden hebben. Wij hadden nu geluk dat we 2 x niemand naast ons hadden en de duoseat hadden toegewezen gekregen maar ik zit liever met 2 in een 767 dan met 3 in een Dreamliner. Ik merkte niet zoveel verschil eerlijk gezegd.
Verschil merk ik wel degelijk qua lucht (veel schoner, minder vuil in de neus) en qua vermoeidheid.
Die drietjes vind ik echter drama en duoseat is 100 per traject extra pffff
Dank je voor je voor uitgebreide vergelijking:)
Wij vliegen in mei enig idee hoe druk dan de vluchten zijn. Of zitten de vluchten over het algemeen vaak vol?
Wij gaan met ze 5en zitten nu wel in dubio of we achter elkaar of naast elkaar moeten gaan zitten. We hebben ook nog een kleintje van 2 mee.
Zou naast elkaar doen
Wij zijn ook vaker met meerdere gevlogen en hebben toen gekozen om achter elkaar te zitten. Zodat de gene die voor onze zoon zat geen vreemde was die last had van het feit dat hij op het touchscreen bezig was ;-)
Het nadeel van met zijn 5-en achter elkaar zitten is dat er altijd iemand "alleen" zit en dat heb je niet als je naast elkaar zit of met 4/6 personen bent
Hi b767-300er, weet jij of Tui de vertrek/ aankomsttijden nog gaat aanpassen in april of blijft het zo 'laat' voor de zomer?
Zit ik net weer even te kijken.
Ik heb al een poosje geleden geboekt van Florida naar Amsterdam naar Florida met Tui.
Vond ik best wel goed prijs.
Minder dan 600 euro voor een retour.
Maar..... nu kijk ik en kan ik een enkele reis boeken van Miami naar Amsterdam voor ......199 Euro..... grrrrr
Wanneer doe ik het nou goed. :mad:
Lastig isdat, he? Wij hadden in augustus geboekt voor € 399,- pp. Vonden wij een mooie prijs. Maar een week of 5 van tevoren ging de prijs zelfs naar € 359,- . Eigenlijk moet je niet meer kijken als je geboekt hebt en de prijs je beviel.
Nooit......
Nou van mij mogen ze wel weer eens, net als vorig jaar, met de 299 Euro-aanbieding komen :rolleyes:
Ik had vorig jaar geboekt bij TUI. Afgelopen week was de prijs ineens heel veel lager. Scheelde 1400 euro.
Ik dacht ik bel ze even en heb toch nog een korting kunnen regelen van 840 euro. Oude reis gecancelled en opnieuw geboekt voor de aanbiedingsprijs.
Mooi meegenomen. Je kan ze altijd bellen en ze zijn zeer behulpzaam.
Je bent dan alleen de annuleringskosten verschuldigd..... Dass waarschijnlijk het verschil in kosten tussen de 1400 en 840 euro?
De totale reis was zeker ten tijde van boeking rond de 3750 euro dan?
Wij zouden op 30/5 met de Dreamliner naar Orlando vliegen. Afgelopen weekend kregen we van TUI bericht dat er een vliegtuigwisseling zal plaatshebben en dat we met een standaard 767 vliegen. Gevolg: half uur eerder van Schiphol weg en ook bijna een half uur later op Sanford.
Als je in de tabellen kijkt, is 30 mei ook nèt de enige datum, waarop de economyclass niet meer geboekt kan worden; die zit al vol.
Mij bekruipt nu het gevoel dat de Dreamliner als lokkertje wordt gebruikt voor een andere vlucht op die dag, want verder vliegt de Dreamliner op alle maandagen (nog?) wel naar Sanford.
Zijn er experts die weten waarom deze wisseling heeft plaatsgehad? Ik baal er namelijk best van dat ik heen met een standaard 767 vlieg en dan ook nog veel meer tijd kwijt ben.
Een "Standaard" 767? Je doet alsof je enorme downgrade heb gehad en je hele vakantie op voorhand is verknalt...?? Je betaalt voor een stoel in een vliegtuig wat je van A naar B brengt, het type vliegtuig is totaal niet relevant voor je boeking.
Overigens scheelt de vluchttijd maximaal maar een minuut of 20/25 op een vluchtje van een uur of 8. Dat er iets anders op je ticket staat is niet zo relevant.
Reden van deze wissel is (zoals hier reeds eerder genoemd) dat 1 van de 787's die week in onderhoud staat, er op maandag 3 intercontinentale vluchten zijn (1x Dominicaanse Republiek, 1 x Antillen en 1x Florida) en er dus 1 van die vluchten met een 767 wordt uitgevoerd, aangezien er maar 2 van de 3 dreamliners operationeel zijn. Weinig lokkertjes aan dus. Dat de economyclass vol is komt omdat de 767 een stuk minder stoelen heeft als de 787 (278 vs 307), en dan met name in economyclass.
Als er afgelopen winter onderhoud was dan betrof het altijd de vlucht naar de Antillen op woensdag die een toestelwissel kreeg. Nu is het op de maandagvluchten naar Florida (gehele zomerseizoen zal dit 3x gebeuren, waarvan 30/5 de eerste is)
Helaas kan je dit niet zeer ruim van te voren plannen omdat onderhoud afhangt van de hoeveelheid vlieguren die een bepaalde machine maakt en dat is een jaar vooruit wat lastig in te schatten, nu de datum nadert kan dat veel preciezer. Meestal een maand of 2 tevoor wordt dat vastgelegd.
Wat ik me afvraag , is waar die 767 dan vandaan komt? Ik neem aan dat die normaal gesproken ook gewoon een route vliegt of hebben ze altijd een 'reserve'toestel staan?
Gewoon nieuwsgierig, ik zou zelf echt geen enkel probleem ermee hebben om 767 te vliegen vanwege de stoelindeling.
Wij vliegen 30-5 nu met de 767 terug vanuit Orlando. Netjes brief gekregen en een "upgrade" naar premium comfort aangeboden gekregen. Was vorig jaar ook het geval, dus vind dit een hele nette oplossing van TUI. Jammer dat we niet met de Dreamliner vliegen, maar zoals hierboven ook gezegd wordt, ik wil van A naar B komen en het zal mijn vakantie er niet minder om maken!
Dat zou je denken, maar toch is een wijziging van type vliegtuig een dusdanige wijziging van de reis dat het in principe een reden is om de reis kosteloos te kunnen annuleren mits je losse vliegtickets hebt gekocht. Daarom ook dat het type toestel eigenlijk altijd bij het boeken wordt vermeld en in de GDS ook specifiek staat vermeld. Of Tui er net zo fatsoenlijk mee omgaat als andere carriers of dat je de rechtsbijstand moet inschakelen durf ik niet te zeggen.
Voor economy valt de schade natuurlijk meestal wel mee, maar als jij business of first kiest bij een maatschappij met lie-flat bed suites en door de toestelwijziging moet je in een vorige generatie configuratie die bijv. geen lie-flat stoelen heeft is het best begrijpelijk dat je dat niet accepteert.
Fitzroy
De 767 van TUI NL wordt ingezet voor AdHoc vluchten en doet standaard elke week ook circa 2 vluchten voor TUI Polen.
in de zonermaanden wordt deze machine ingezet voor enkele Europese vluchten. Als er een 787 wegvalt schuift de 767 door naar de Internationale routes en worden de Europese routes met 737's gevlogen.
Op dagen van onderhoud kan TUI NL deze kist vaak makkelijk vrijspelen. Lukt dat niet dan wordt er overlegd met de Belgen. Die hebben exact dezelfde 767..
@AlexFL
in jouw beredenering zou ik een verandering van 787 naar 767 in economy en comfort alleen maar een vooruitgang vinden ivm de grote hoeveelheid "tweetjes" in een 767.
Het verschil on Star Class is wel ten nadele van de oassagier. Die krijgen dan wel geld terug omdat het product star class in de 767 niet beschikbaar is
Dank voor je antwoord,verhelderend weer!
Even een (zeer) late reactie van mijn kant:
@b767-300er. Nee, natuurlijk is mijn vakantie op voorhand niet verknald, omdat ik nu met een 767 naar Orlando vlieg! Daarvoor is er in Orlando veel te veel te doen! Jij noemde het woord 'downgrade' bij mijn reactie; ikzelf spreek liever over een enorme teleurstelling. Veel mensen hier kunnen wel vinden dat je gewoon van A naar O moet worden gebracht met een toestel, maar indien mogelijk kies ik wel graag met welk toestel ik dan vlieg (als ik de keuze heb, natuurlijk). Zo prefereer ik een Airbus 320/330 boven een 777 als ik met een andere maatschappij zou vliegen. ik heb met Tui nog niet in de Dreamliner gevlogen; wel met hun 767! Dus is het van mijn kant wel een dompertje, ja.
Verder was ik wel tevreden met je hele uitleg over drie intercontinentale vluchten op maandag en dat Tui er dan eentje moet vervangen. De keuze is dus op Florida gevallen, helaas. Maar ik geef toe, dat onderhoud natuurlijk zeer belangrijk is.
Nou, met een Airbus A320 de plas over zou ik je toch sterk willen afraden!
Overigens krijg je mij weer niet snel in een Airbus, zo heeft iedereen zijn voorkeuren
Wij vliegen dezelfde dagen en idd voor de terugweg ook een mail gehad dat we niet vliegen met een Dreamliner.
Op zich maakt het ons niet zoveel uit. Normaal gesproken vliegen we met United (met tussenstop), maar wilde nu eens
een directe vlucht met de Dreamliner proberen. Dat is dus voor de heen vlucht wel geregeld, voor de terugvlucht dus
niet met de Dreamliner en een tussenstop in Miami.
Tot de 16e dan maar he? ;)
Kogel door de kerk. TUI NL gaat zijn 3 dreamliners uniform inrichten, dus niet meer met 2 Types vliegen. Hiermee gaat het recht tegen de wens van het moederbedrijf in.
De nieuwe configuratie gaat worden: 25 Star, 99 Comfort, 181 Economy.
Operationeel vanaf zomer 2017.
(Momenteel 2 kisten die 18 star, 108 Comfort en 181 economy hebben en 1 kist met 47 premium, 93 Comfort en 160 Economy)
En de stoelindeling in comfort en Economy blijft 3 - 4 - 3 neem ik aan?