even uitgeprobeerd (tunnelbear) maar helaas, komt goed in Florida!:cool:
Afdrukvoorbeeld
Ik ben toch blij dat ik voor volgend jaar de transponder heb gekocht. Ben 10 dagen geweest, heb al EUR 52,= betaald aan tol, en ik zie nu nog een laatste stukje op mijn CC voorbij komen van EUR 5,67. Heb het gecheckt op de site https://www.htallc.com/en/invoice/list en het klopt allemaal wel.
Nu heb ik ook angstvallig de I4 vermeden en overal tolwegen gepakt. Maar toch, vind het nog aardig wat, bijna EUR 60,= aan tolgeld.
Met de transponder scheelt het toch weer volgende keer.
Hangt ook van de kosten die de verhuurder rekent af. 60 euro lijkt me wat veel voor een paar stukjes tol?
Ik had in 10 dagen met transponder $ 28 toll.
Als je vanuit Kissimmee bijv. via de oostkant van Orlando naar Daytona gaat, kost het relatief aardig wat toll, maar je omzeilt de I 4 files.
Ik vind het ook veel, maar ja, niets aan te doen. Ben inderdaad ook 1 dag naar Cocoa Beach geweest, daar ging ook aardig wat toll in zitten.
Ik vermijd vrijwel altijd de tolwegen (is prima in te stellen in het navigatie systeem), wij hebben geen haast in de vakantie, en ook zonder gebruik van tolwegen kun je je prima snel verplaatsen. Sommige bruggen ontkom je niet aan toll (tenzij je omrijdt).
Zelfs vroeger op vakantie in Frankrijk probeerden we zo snel als de péage begon op de RN te komen. Als ik voor mijn werk naar Parijs moest gebruikte ik wel de péage, maar op vakantie is niets leuker dan door de dorpjes en natuur te cruisen.
Ook in de US rijden we zo weinig mogelijk interstates, tenzij het echt niet anders kan, maar ook dan kun je je redelijk eenvoudig tol vrij verplaatsen via highways en byways, wat voor ons echt het roadtrip gevoel is.
Ik heb ook geen haast, maar zo'n vreselijke hekel aan die drukte op de I4... Volgens mij moet je in Orlando óf de I4 pakken óf de tolwegen.
Er zijn zat sluipweggetjes denk ik, maar die moet je dan wel weten. En heb richtingsgevoel van 0,0 dus echt afhankelijk van de navigatie.
Ook in je navigatie kun je aangeven om tolwegen te mijden....evenals veerboten en onverharde wegen...
Ja dat snap ik, en weet hoe dat werkt. Maar als ik aanvink dat ik tolwegen wil vermijden ontkom ik er niet aan om de I4 te pakken vrees ik...
Als je instelt dat je tolwegen wilt vermijden en de I4 wilt vermijden, kom je op de mooiste plekjes. :D
Ik denk dat je volgend jaar zal zien dat je met de transponder heel veel geld bespaard.
De extra kosten die je betaald aan autoverhuurder en creditcard bank zijn denk ik aanzienlijk.
Ook t.o. van cash is er met de transponder een klein voordeel te behalen.
Besparing kan vrij hard gaan.
Op een bruto cash toll van ongeveer $ 32,50 bespaarde ik $ 4,50.
Het hangt van het gereden traject af , bij de een bespaar je meer dan bij de ander.
Wij huren al jaren bij National en daar zit standaard een Subpass op de auto.
Is dit duurder dan wanneer je een eigen subpass aanschaft?
En hoe doe je dat dan als er al een op de auto zit?
Jackie
bespaar nu al en zit nog thuis;), want mijn auto bij Dollar kostte vele malen minder:cool: nu nog zorgen dat ie wel mee de koffer ingaat....
Ja denk het ook hoor, dat ik volgend jaar ga besparen. Nu ga ik sowieso naar een totaal ander gebied, maar toch... Alhoewel, was nu 10 dagen in Orlando.
Volgende keer zijn dat 5 dagen, maar dan ook een dag of 10 aan de Gulfcoast. Eens kijken hoeveel ik dan kwijt ben.
Over twee maanden zijn we in Florida en wil aan de experts op dit forum vragen wat voor ons het verstandigste is ivm tolheffing.
We vliegen op Tampa, waar we de auto ophalen en dan rijden naar St-Petersburg ( treasure Island), na 3 nachten verblijf daar rijden we naar Disney world waar we 8 nachten verblijven, de auto zullen we alleen gebruiken voor vervoer naar restaurants en shopping malls, en de laatste dag naar Orlando airport waar we de auto inleveren.
Heb ik met dit reisschema te maken met veel of weinig tolwegen, moet ik hier een kaart voor aanschaffen of cash?
Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
Je zult (en zeker niet als je er op let) weinig tolwegen tegen hoeven te komen zo als ik het zie. Dus is de keer dat je onverhoopt op een tolweg komt cash de beste optie. Mocht dat niet mogelijk zijn omdat er geen cash optie aangeboden wordt treed bij de meeste autoverhuurders automatisch Toll by Plate in werking. Je betaald dan de tol achteraf en een bedrag voor gebruik van het systeem.
Maar zoals al aangegeven, met de routebeschrijving die je noemt hoef je zeker geen tolwegen tegen te komen.
Bedankt voor je antwoord.
Als ik de kaart bekijk ontkom ik alleen niet op de laatste dag aan de rit van disney naar Orlando AirPort aan een tolweg, kan je deze weg cash betalen?
Is er ergens een kaart te vinden waarop staat waar wel en waar niet met cash betaald kan worden?
Je kunt je tomtom ook instellen op tollwegen mijden
Op de 417 (die zul je bedoelen) kun je ook met cash betalen. Maar het airport is ook wel tolvrij te bereiken, al zou ik dat niet aanraden (of zeker zelf niet doen). De 417 en de 528 zijn de makkelijkste wegen om er te komen. De kaart die je zoekt staat op de Sunpass website.
Tuuurlijk wel... Osceola Pkw... helemaal afrijden dan linksaf (Boggy Creek Road) deze ook helemaal afrijden tot aan de T-kruising... daar wéér linksaf... dan nog maar 2 mijl rechtdoor.. Wél goed op de borden letten. :D
Et Voilá... El Aeropuerto :cool:
Even een kleine correctie, Cor, zelfs op Osceola Pkwy moet je tol (Shingle Creek Toll Plaza) betalen. Tenminste, wij wel, als we naar The Loop (Abuelos) gaan :D.
Dat kun je natuurlijk ook wel omzeilen, maar dan leiden er wel meer wegen tolvrij naar Rome (MCO).
Omdat we terug naar het vliegveld een extra auto moesten huren heb ik een transponder over. Wie hem wil overnemen graag even een PB. Kosten €20,00 ecl verzendkosten.
Zijn er al forumleden die toegang hebben tot hun sunpass account?
ik begrijp dat de pin nu een wachtwoord zou moeten worden
Dat is volgens mij altijd al zo geweest. (in mijn geval een jaartje of 10) :cool:
Corrus, tot de verbouwing van de site heb ik altijd ingelogd met een pincode.
Ik heb een transponder overgenomen van een forumlid. Nu probeer ik een account aan te maken via de app, maar waar moet ik klikken om een account aan te maken? De enige optie die ik hiervoor zie is bij “purchase transponder”, maar ik heb er al een. Bij “register your account kom ik ook niet verder”..
Het is wel zo dat Sunpass website en app een grote update hebben gehad die maandag 11 juni online had moeten komen.
Er zijn sindsdien alleen maar problemen. Sinds 2 dagen is de website pas weer bereikbaar de app bij mij nog steeds niet.
Als ik via de website inlog kom ik wel in mijn omgeving maar kan ook geen transponder toevoegen. De pagina bestaat niet eens.
Misschien heeft het hier mee te maken.
Ik heb de app geupdate en kan mijn account niet in
om een wachtwoord te koppelen word ik door verwezen maar die pagina
bestaat niet ...
mijn pin werkt niet meer
ik heb op de website idd nergens een link gezien om de transponder te registreren
op de app zou dat wel kunnen maar die optie werkt nu nog niet
ik ga pas in december weer dus zal voor die tijd vast wel inorde zijn
Mijn account via de laptop werkt, maar via de app kan ik er ook niet bij.
Typisch geval van een niet werkende update.
en je kunt nu ook een Credit Card toevoegen?
Ik kom op de juiste pagina en het ziet er goed uit, maar ik heb geen cc toe te voegen.
De toll betalingen vanaf begin februari 2018 kan ik terug zien.
Maar je had misschien al een account met wachtwoord?
ik moet nog een wachtwoord aanmaken en dat gaat niet
de pin is onbruikbaar
De website zelf kan ik wel benaderen en inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord.
Ik heb vorigeweek de pin kunnen veranderen naar wachtwoord dat was een scherm die
naarvoren kwam na het inloggen met pin.
De app kan ik nog steeds niet gebruiken en op de website kan ik wel mijn gebruik en gegevens zien.
Het transponder gedeelte om aan te melden nog steeds niet bereikbaar. Het hele gedoe gaat inmiddels
dag 17/18 in echt belachelijk dat dit zolang moet duren.
Ik kan nog steeds met mijn pincode inloggen. Hij geeft wel een melding (als ik al ingelogd ben) 'We're sorry, the system is unavailable. Please try again later'. En ik heb de laatste weken paar keer email van ze gehad, dat het allemaal niet zo soepel gaat met upgrade van hun systemen of zo. Maar vooralsnog gaat het bij mij dus goed. Werkt zowel op de website, als in de app. Wel beide prachtig geworden; zag er altijd wat ouderwets uit. Op de App moest ik wel twee security questions opnemen.