-
Re: Eten meenemen
Ook ik ga altijd richting Florida met kilo's kaas in de koffer, en nee niet voor mezelf :-), maar voor een heleboel Amerikaanse vrienden die allemaal weleens in Nederland op vakantie zijn geweest en er dol op zijn,
vacuum verpakt en aangeven op het formulier, heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad.
-
Denk dat er maar weinig is dat je niet kunt krijgen. En dan zijn er zoveel andere lekkere dingen die je daar wel hebt en bij ons niet dat je vast niet van de honger omkomt :)
-
Je kunt de kaas ook vooraf online bestellen, wij hadden ook kaas vacuum verpakt meegenomen en aangegeven maar al met al koste het ons drie kwartier extra met de douane perikelen.
http://www.igourmet.com/images/produ...ter_wasabi.jpg http://www.igourmet.com/images/products/484s.jpg
-
Jammer genoeg is de kaas die je online besteld van Amerikaanse makelij... en niet te vergelijken met de kaas die je in Nederland koopt.
-
Wij hebben ook een paar keer kaas meegenomen. Netjes aangegeven op het formulier en nooit problemen mee gehad.
-
Geldt ook voor ons, kaas meenemen ging prima
-
Ik heb zelf al meerdere malen kaas meegenomen en elke keer netjes gemeld. Had alleen vorig jaar een chagrijnige overijverige douanier die het nodig vond om alle koffers alsnog even te doorzoeken. Dan moet je even op je tong bijten. Doe je het niet dan heb je echt een probleem want ze gebruiken ook honden die speciaal getraind zijn op het zoeken naar dit soort voorwerpen. Ik heb eens kaas meegegeven aan een colllega om in Florida af te geven en ondanks mijn dringende advies heeft hij het niet aangegeven. Hij had geluk bij binnenkomst maar bij vertrek sloeg de hond alsnog aan op de geur en mocht hij even meekomen om het nodige uit te leggen. Gevolg: bijna zijn vlucht gemist. Voor zgn. "Harde kazen" is er geen prbleem, maar zachte varianten zoals brie etc. Kunnen ze problemen over maken. Bij twijfel kan je gewoon bellen met de US customs in Den Haag en die leggen je precies uit wat wel kan en wat niet kan.
-
Re: Eten meenemen naar Florida
Wij vliegen over een paar dagen met Aer Lingus via Dublin naar Amerika mag je van thuis wat chips, snoepjes etc. meenemen of moet je dat kopen na de douane en doen ze dan niet moeilijk in Dublin aangezien we daar ook weer door de douane moeten?
-
Chips (gesloten zakjes!) en snoep is geen enkele probleem.
Het gaat bij de beperkingen vooral om (wel of niet behandelde) organische producten zoals groente en fruit, vleeswaren, etc.
Bijv.: Een boterham belegd met ham mag dus niet.
-
Ik neem aan dat mijn vraag al een keer eerder is gesteld maar kan zo gauw niets vinden.
Het gaat om het volgende. Een Nederlandse kennis in Florida wil heel graag originele HEMA rookworst hebben. Weet één van jullie of het is toegestaan deze vacuum verpakt mee te nemen ? En zo ja of dit een tijdrovende customs kwestie wordt ?
:cool:
-
Alles wat vlees bevat mag niet worden meegnomen naar Amerika. Ook niet als het vacuum verpakt is. Als je het wel doet dan kan je problemen bij de douane krijgen als je het niet aangeeft. Bij de extra controle wordt altijd gevraagd of je vlees, verse groente of vers fruit bij je hebt. Dit staat ook op het formuleir dat je in het vliegtuig moet invullen.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
FloridaVerslaafde
Het gaat om het volgende. Een Nederlandse kennis in Florida wil heel graag originele HEMA rookworst hebben. Weet één van jullie of het is toegestaan deze vacuum verpakt mee te nemen ?
:cool:
Heb wel een originele opblaas HEMA rookworst voor je die je voor ze mee kunt nemen:p
-
Zoiets geks meegemaakt vorige maand. We zijn gevlogen op Sanford en we hadden keurig het boxje food aangekruisd. Dus kregen wij de vraag wat we bij ons hadden. Nou wat chips, drop, smintjes en cappucino. 3 keer raden wat voor antwoord we kregen.... That is not food, you should not tick the box. Only when you have meat, poultry etc... Nu kan het aan mij liggen, maar in Washington, New York, Detroit en nog vele andere luchthavens hebben we nog nooit deze opmerking gehad. Gevolg was nu wel, dat al onze bagage nog eens extra door de scanner heen moest. Heeft iemand dit ooit wel eens meegemaakt?
-
Wij waren vergeten een 'overleden' banaan in het vliegtuig achter te laten. Dus bij de douane kregen wij wel de aantekening 'Food'. We hoefden niet een keer extra door de scan maar de banaan moesten we inleveren (gelukkig). Viel allemaal nogal mee.
-
Wij hebben deze vraag wel eens op Atlanta op dezelfde manier beantwoord en ook food aangevinkt op de kaart maar we hoefden niet apart door de extra scan en we konden zo naar buiten lopen. Voor stroopwafels en drop zal ik geen food aankruizen maar we hebben ook babymaaltijdpotjes bij ons en dan doe ik het wel aanvinken. Dit om achteraf geen gezeur te krijgen. We zorgen er altijd wel voor om vers fruit in het vliegtuig achter te laten.
-
Hema worsten heb ik ook weleens meegenomen vaccuum verpakt naar familie daar, wel aangekruisd uiteraard maar geen problemen mee gehad. Wat die controle betreft is het (nog) geen Australie. Mijn honden werden de laatste keer strenger gecontroleerd LOL
-
Dat heet gewoon mazzel hebben...
Want het is absoluut verboden.
-
Wij hebben de laatste 2x blikjes knakworst en kaas meegenomen naar Florida. We hadden dit niet aangegeven op het formulier (op aanraden van de stewardess!!!).
We hadden een overstap in Detroit en de tijd was vrij kort. De stewardess had ons min of meer bang gemaakt dat we dan de aansluiting zouden missen.
Er werd ons bij de douane alleen gevraagd of we meer dan $ 10.000 contant geld bij ons hadden. Ik zei toen: I wish. En de douanebeambte moest toen lachen en we mochten doorlopen.
Dit jaar vliegen we naar Frankfurt en daarna door naar Orlando. We nemen dit jaar weer kaas mee en ik zal het nu wel invullen. Gewoon om gezeur te voorkomen mochten we idd controle krijgen.
-
.................if you put it in your mouth, it is food.............................
Is mij eens verteld bij de douane.
-
Kaas meenemen mag wel ( vermeld "hard cheese vacuum sealed") op het douaneformulier, maar knakworsten mogen niet mee.
-
Waarom zou je knakworsten meenemen naar Amerika?
Amerika is het land van de Hot-dog(lees knakworst):p
Tegenwoordig hebben ze van Saragento Gouda kaas welke zeer goed is.
Meer info daarover hier
Sjon en Bianca
-
Ik vind de Amerikaanse "Goeda Cheese" een smakeloze hap... ook die van Saragento geprobeerd... Ik vond het helemaal niets... M'n portomonee trouwens ook niet...
Neem straks wel weer gewoon een stuk mee (vacuum verpakt)
-
wij hebben bij de publix `Goeda` geprobeerd
op zich goed te doen voor een paar keer (boterham plakje ham,plakje kaas, tomaatje ,snufje zout)
stukken beter dan het ontbijt in sommige hotels
zit heel wat minder zout in, het deed me terug denken aan mijn (overleden) oma
die stond op een zoutarm dieet, de kaas die zij had smaakte ook zo
-
Re: Eten eenemen naar Florida
Hoe zit het met verpakte kruiden ? Zoals zakjes shoarma kruiden /nasi/bami kruiden / zakjes van honig voor een ovenschotel ect
-
Deze hebben wij in het verleden altijd zonder problemen meegenomen.
-
Belangrijker is hoe vaak je hierop gecontroleerd bent en het toen mee mocht nemen.
Zolang je niet gecontroleerd wordt mag/kan je alles meenemen.
-
Citaat:
ietie
Hoe zit het met verpakte kruiden ? Zoals zakjes shoarma kruiden /nasi/bami kruiden / zakjes van honig voor een ovenschotel ect
Waarom zou je dat meenemen ? Bij Publix zijn dit soort zaken gewoon verkrijgbaar...
-
En... ze hebben bij Publix heerlijke kruidenmixen die wij dan weer mee naar huis nemen.
De charme van een ander land: de lokale dingen proberen.
-
Smaken verschillen, en wat als alle lokale dingen al geprobeerd hebt en alles tegenvalt?
Het enige wat ik echt kan waarderen zijn donuts.
Sinaasappelsap is ok maar niet bijzonder.
Paprika chips zijn niet te vinden, pinda's veel te duur.
Ik heb een margarine en kaas gevonden die zo nodig voldoen, beide blijken imitatieproducten.
Wat is er zo leuk aan een week lang koffie drinken die je eigenlijk niet lekker vindt of het weggooien van producten die absoluut niet te pruimen zijn.
Het lijstje voedingsmiddelen dat ik meeneem wordt steeds langer
voordelen:
koffer is niet half leeg
goedkoper
gegarandeerd de gewenste smaak
meteen bij aankomst beschikbaar
-
Ik neem ook altijd dingen mee...
o.a. 10 kilo aardappelen en een pak JOZO zout...
-
Citaat:
corrus
Niet te vergeten natuurlijk....het vleeesch... want dat smaakt daar toch net anders dan in Nederland :p
-
Sorry, maar als je dan zoveel eetwaar uit Nederland mist op vakantie, kun je misschien beter op een camping in Nederland gaan staan en dicht bij de Appie...lekker goedkoop en o zo lekker...;)
-
Citaat:
Ritchie
Niet te vergeten natuurlijk....het vleeesch... want dat smaakt daar toch net anders dan in Nederland :p
Juist! en zakjes vleesjuspoeder, voor over dat vlees... dan is het nét of je echt thuis eet, maar dan met mooier weer.
-
Citaat:
aggie
Sorry, maar als je dan zoveel eetwaar uit Nederland mist op vakantie, kun je misschien beter op een camping in Nederland gaan staan en dicht bij de Appie...lekker goedkoop en o zo lekker...;)
Alsof een vakantie alleen uit eten bestaat.(en appie lekker goedkoop is)
Vleesjus mag niet, maar de vegetarische jus gaat wel mee
-
Citaat:
corrus
Vergeet de frituurpan en de kroketten niet!
Lol. Mijn neefje ging ooit mee naar NYC. Staan we op schiphol bij de douane en we moesten onze koffers openen. Die gek trekt zijn koffer open en ik zie dus zeker 10 rollen snack-a-jacks in dat koffer liggen. Denk dat hij bang was dat ze in de USA geen eten verkochten ofzo. :confused:
Ik neem voor in het vliegtuig een zakje snoep en een bus pringles mee, dat was het ook.
-
Citaat:
6foot6
Alsof een vakantie alleen uit eten bestaat.(en appie lekker goedkoop is)
natuurlijk niet....maar wat is het toch allemaal lekker daar...:p
-
De enige levensmiddelen die ik iedere vakantie in mijn koffer stop zijn dropjes ;) Alle andere dingen zijn verkrijgbaar. Soms misschien minder lekker dan ik ben gewend, maar dat overleef ik die paar weken wel.
-
wij nemen altijd voor de kleinkinderen (dan is dat de smaak van thuis) macaronikruiden mee en voor de rest heerlijk overgeven aan de smaak van het land
-
wij nemen drop, stroopwafels en kaas mee maar niet voor onszelf maar voor onze nederlandse en amerikaanse vrienden daar.
-
Hier wordt de handbagage steeds gevuld met snoepjes en petit beurre koekjes. Maar dit is enkel voor op de vlieger.
Wanneer er nog iets over is, wordt daar zelfs niet van gegeten tijdens onze reis gewoon omdat er daar zoveel lekkere dingen zijn die je gewoon moet proberen.
Ik dacht altijd dat wij moeilijke eters zijn (man lust geen tomaten, wat op heel wat dingen aanwezig is en is allergisch aan alle fruit) maar als ik dit hier zo lees, ben ik blij dat ik makkelijke eters heb :-p
Het is trouwens zo dat onze valies meestal bij het naar huis gaan gevuld is met allerlei lekkers (maplesirop, gezouten boter, butterfingers (om milkshake te maken) ...)