-
Re: Vliegen met Air Berlin
Upgrade van de service kaart werkt ook na de boeking... zoals eerder aangegeven.
Hebben dit zelf 4 weken geleden ook toegepast. Echter gemaakte stoelreservering kosten bij boeking kun je niet meer verhalen.
Even de vertaling van het Engels van Mpauwe > Let op, je Top Bonus Service kaart moet geldig zijn op het moment van boeken of gedurende de reisperiode, indien je gebruik wilt maken van de voordeel kaart.
Dit zegt niet dat je geen upgrade kan doen met betrekking op bagage.
In onze boeking is na twee dagen alles automatisch aangepast en kunnen we gaan shoppen.. tot maximaal 64 kg dan ;-)
-
Heel zwart wit;
heb je tijdens het boeken een top bonus kaart, die grayis is, kan je na boeking nog wel upgraden naar een servicekaart en heb je alle voordelen.
Heb je nog niets tijdens boeling en wil je een servicekaart, dan is die niet geldig voor eerder gedane boekingen.
Oftewel. Als je twijfelt. Neem eerst een gratis top bonus kaart, boek dan je reis en je kan dan altijd nog probleemloos upgraden.
-
Ik denk dat ik dat ga doen . Om nu al een service kaart aan te schaffen terwijl ik nog geen tickets heb gaat me iets te ver.
De kaart kost jaarlijks 119.- euro ik ga er van uit dat ik ieder jaar zelf een nieuwe moet kopen hij word niet automatisch verlengd?
-
Inderdaad, deze Service Kaart is maar 1 jaar geldig.
Na het boeken van je tickets kan je de service kaart kopen en de upgrade functies gebruiken zoals stoelreservering en extra bagage.
-
mits je reeds een (gratis) top bonus kaart hebt.....
-
Ik krijg idd de reeds geboekte tickets niet gekoppeld aan de later aangeschafte bonuskaart.
-
vliegen met Air Berlin zou voor ons een vlucht van Dusseldorf naar Fort Myers zijn. hoe is op fort myers de carrental (alamo) geregeld?
kun je er net als op Orlando naar toe lopen en zoek je dan zelf een auto uit, of gaat het meet een shuttle bus?
wie heeft er ervaring mee?
-
Prima ervaringen daar met Alamo. Als je op het vliegveld naar buiten loopt en de straat oversteekt dan is daar een grote centrale hal waar alle verhuurders bij elkaar zitten. Als je je daar hebt gemeld dan is het de deur uitlopen en dan zit direct achter het gebouw de garage waar de auto's staan. Allemaal zeer korte afstanden en over het algemeen niet druk omdat het een relatief kleine luchthaven is. Laat je overigens bij de balie geen extra zaken aansmeren. Vorig jaar hadden wij een midsize SUV gereserveerd en ze probeerden ons natuurlijk een grotere auto aan te smeren. Toen dat niet lukte, bleek het model niet voorradig waarna we voor dezelfde prijs met een 7 persoon Chrysler Town & Country Cruiser de garage uitreden. :D
-
Hier ook prima ervaring met Alamo in Ft Myers. Wij hebben (vooraf regelen) ingechekt middels een zuil. Helemaal geen contact met medewerker en gedoe over upgrades dus. En lekker snel. Wij hadden een standard SUV gereserveerd en konden kiezen uit 10 tot 15 auto's. Uiteindelijk met een gloednieuwe GMC Terrain vertrokken. Uitstekend bevallen! En inderdaad niet zo'n grote luchthaven en autoverhuur. Inleveren verliep ook heel snel en soepel.
-
We zijn ook volop aan t zoeken naar tickets en zien op Air Berlin wel wat, wat ons aanstaat maar we hebben nog 2 vragen.
Deze willen we daar stellen maar dat lukt niet want dan moet je een boekingsnummer invoeren en tja die hebben we dus nog niet.
Ik hoop dus dat iemand hier ons verder kan helpen.
1: Wat is de normale beenruimte ....?
2: Mag een kind van dan 13 jaar op de XL stoelen zitten...?? ( ik ga ervan uit dat deze bij de nooduitgangen zitten )
-
Vul bij boekingscode allemaal nullen in je krijgt evengoed antwoord.
Voor een plaats bij de nooduitgang dien je minimaal 16 jaar oud te zijn.
De standaard beenruimte in economyclasse van de diverse airlines zijn 76-78 cm.
-
Thnx voor het antwoord. De 000000 gaan we even proberen.
-
Re: Vliegtickets 2015: Hoogseizoen (juli/aug)
Wel een beetje flauw dat er nog 50 euro per ticket bij komt om een stoel te reserveren (kosten die je bij andere maatschapijen vaak niet hebt). Ik wacht dus nog even !
-
- volgens mij kost het 24,95 per ticket om een stoel te reserveren
-
Enkele reis Ietie, met de terugreis erbij komt het dan op 49,90 euro (wat ik voor het gemak maar even heb afgerond naar 50 euro ;D )
-
@Iris02: ik weet niet met hoeveel personen je gaat boeken maar je kunt een topbonus-servicekaart aangeschaffen voor €119. Daarmee kun je de stoelen wel gratis reserveren en ook nog extra bagage meenemen.
Zie voor meer info dit lijntje: http://www.floridaforum.nl/showthrea...-Berlin/page33
edit: heb kaart inmiddels zelf ook aangeschaft em. ga dit weekend waarschijnlijk de tickets boeken voor juli/augustus.
Als aanvulling op bovenstaande: weet niet of er limiet zit aan de extra's m.b.t. stoelreservering. Ik denk het niet, als tickets maar tegelijktijd worden geboekt.
-
Ik Heb de kaart ook maar je kunt maar voor max. 2 volwassene boeken de rest van het gezelschap boven de 12 jaar moet gewoon betalen voor een stoel reservering.
Dit geld voor zowel de heen als de terug weg.
Ga je met vier personen en heb je 1 kaart dan betaal je dus nog 100,- boven op de aanschaf van je kaart van 119,-
-
Wij zijn met 5 personen (2 volwassenen en 3 tieners), dus dan ben ik met een topbonus-service kaart duurder uit. Vandaag is er een actie bij Tix waarmee je bij Air Berlin 25 euro korting per ticket krijg, ik ga daar ook maar eens kijken :D Wij zijn dit jaar erg gebonden aan de periode waarin we gaan (laat vakantie hier in het Zuiden en een kind dat gaat volgend jaar gaat studeren, dus we moeten rekening houden met introductieweken die vaak al half augustus beginnen).
-
Of gewoon geen stoelen reserveren en zien waar je terechtkomt. Bij elkaar kommje zowiezo wel.
-
Je kan 24 uur van te voren inchecken en dan stoelen reserveren. Wij hebben dat afgelopen zomer gedaan en er was ruime keuze uit zitplaatsen op zowel heen als terugweg.
-
Is al bekend met welk vliegtuig-type AirBerlin vliegt op Ft Myers, in augustus 2015?
Edit: ik heb het al gevonden. Een Airbus 330-200. http://www.seatguru.com/airlines/Air...s_A330-200.php
Nog een vraag: als je twee XL-seats naast elkaar hebt (raamkant), kan dan de armleuning in het midden wel omhoog, of zitten de tafeltjes niet aan beide buitenkanten? (En dus een tafeltje in de middenleuning.)
-
Zover mijn kennis gaat hebben deze stoelen altijd vaste leuningen en kunnen deze niet omhoog. Ook niet in het midden. Ook zitten de tv schermpjes in de leuning.
-
Houdt er ook rekening mee dat de XL stoel aan de raam kant eigenlijk niet veel meer ruimte biedt dan een standaard stoel vanwege het vrij grof uitstekende mechanisme van de nooddeur! Dit wordt niet aangegeven in de boeking en het lijkt op het overzicht dat beide stoelen gelijk zijn.
Iemand met wat lange benen op deze plaats heeft pech - want je kan je benen dus niet goed kwijt!
-
Handige tip Moolenschotjes ! Zou je dus 69 euro betalen (enkele reis) voor een zitplaats waar je niets aan hebt ...... Weer een overweging om nog even te wachten met boeken
-
Het was onze XL stoel ervaring afgelopen vakantie met AirBerlin... Het is een prima maatschappij met scherpe tarieven - maar de XL stoel bij de raam viel een beetje tegen.
Een voordeel... je hebt natuurlijk geen stoelen voor je, maar ook helaas geen opberg ruimte voor een boekje, hoofdtelefoon etc...
De prijzen voor de stoelen zijn vast - dus dat maakt niet uit wanneer je deze reserveerd.
-
Uitstekende mechanisme van een nooddeur??
nooit van gehoord...
-
Bij de nooddeur zit een grote bak B767-300er.... die behoorlijk de ruimte om je benen te strekken wegneemt.
Eigenlijk heb je dus niet echt veel meer ruimte als je op de XL stoel bij het raam zit - want helaas neemt daar deze bak (mechanisme) aan de nooddeur alle ruimte voor je weg.
Wij vermoeden dat er in deze bak/mechanisme de opblaasbare glijbanen zitten in geval van een noodsituatie.
-
En over welke nooddeuren hebben we het dan?
-
En toch maar geboekt ;D Heen 21 juli en terug 4 augustus; Dusseldorf - Ft Myers. Heerlijk :D
-
Fijn ! En nu genieten van de voorpret....
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Moolenschotjes
Wij vermoeden dat er in deze bak/mechanisme de opblaasbare glijbanen zitten in geval van een noodsituatie.
Dat klopt. :cool:
-
hoe groot zijn die dingen 76-er
in een B nooit opgevallen?
-
In een Boeing zitten ze ook, alleen wat anders weggewerkt in de deur. De 'bak' is ongeveer net zo breed als de deur zelf, pakweg 60cm hoog en 20 diep. Het kost je wel wat ruimte, maar er blijft genoeg over voor je benen. Hier heb je overigens alleen mee te maken als je aan het raam zit, de gangpadstoel heeft deze beperking uiteraard niet.
-
oke 20cm diep valt wel mee... Kan je je benen makkelijk naast leggen
Is me niet opgevallen. Moeders vloog vrijdagavond met een Arke 763 bij nooduitgangplaats 20A terwijl zoonlief met wederhelft premium zaten, maar heb bij bezoek daar niets van gemerkt
-
kan ik mijn stoel reservering wijzigen? Als ik inlog en kijk bij mijn boekingen zie ik mijn gereserveerde stoelen nergens staan , hoe zoek ik die op.?
-
@ ietie.
Gewoon even bellen met AB en het zo regelen. Kost wel een paar Euro's
-
Dus voor het wijzigen moet ik betalen ?
-
@ ietie.
Alle veranderingen kosten geld en volgens mij is het 25 Euro per stoel als je wilt veranderen.
-
Helaas dan maar niet.
Heb al betaald voor het reserveren , als ik weer moet betalen worden het wel hele dure stoelen.
-
waarom wil je van stoel wijzigen dan?