Op de website van Ibis staat dat de shuttlebus dagelijks rijdt van 06.00 tot 23.00 uur.
Afdrukvoorbeeld
Op de website van Ibis staat dat de shuttlebus dagelijks rijdt van 06.00 tot 23.00 uur.
Het éen sluit het ander niet uit.
In juni zijn wij vanuit het Mercure gestart en kwamen hier bij terugkomst achter.
Omdat we toen reeds voor oktober geboekt hadden bij Ibis heb ik ook op dat bord staan kijken en ook daar stond een gelimiteerde regeling aangegeven.
Door de vele vertragingen was ik niet alert genoeg om er een foto van te maken dus kan ik nu niet meer nagaan of dit voor bepaalde dagen/maanden was.
Ook hier dan nog maar eens de oproep om van deze borden een foto te maken en hier te plaatsen:
http://www.allesamerika.nl/forum/dow...php?id=613&t=1
Voor degene die uit Zaventem vertrekt en na het inchecken nog tijd over heeft.
Maak aub een foto van de shuttledienstregeling
De borden staan bij de parkeerplaats van de shutlebussen één level lager dan "Arivals"
Er wordt daar stevig verbouwd, als je het gebouw uitkomt is het geheel aan de rechterkant op de allerlaatste busstop plaatsen
wij gisteren gebruik gemaakt van de shuttle, rijdt de hele dag,om de 40 minuten. Bij het afrekenen van je hotelkamer betaal je meteen de dagen dat je parkeert a € 1,00. Dit wordt op de afrekening vermeld. Bij terugkomst moet je alleen bij de receptie van het hotel je parkeerkaartje laten valideren. (duurde minder dan 1 minuut, wel uiteraard je betaalde bon die je moet tonen niet onder in je koffer hebben ...)
Allemaal bedankt voor het meedenken...
Toch nog een (stomme?) vraag.
Staan die shuttlesbusjes klaar op het vliegveld, elke 40 minuten, of bel je ze gewoon op dat je bent geland?
Ik kan me voorstellen dat er niet altijd iemand aankomt of vertrekt, zodat het rendabel is, om daar vast te staan..
Er wordt van 10 augustus '09 tot 10 september '09 gewerkt op de autostrade E19 , tussen Antwerpen en Brussel , ter hoogte van Kontich . Men verwacht opstroppingen . Gelieve rekening te houden met vertragingen .](*,)
Men voorziet files tussen de 10 en de 30 km .
Wat een geluk dat die niet bestaan.......Kijk svp ook even in de reactie van 6 foot 6. De shuttledienst is afhankelijk van het seizoen en de drukte. Het hotel zal je de juiste info geven, vaak is er een tabel met de aankomsten en vertrekken.
In sommige hotels rijdt de bus gedurende de drukke uren permanent heen en weer. Dat zou bijvoorbeeld in de ochtend tot 10 uur kunnen zijn. Kom je na die tijd aan, dan kan je meestal vervoer op afroep regelen. Ook hier geldt dat het hotel je vooraf kan informeren. Ik heb er zelf met Ibis over gebeld toen we boekten. Afspraak is in ieder geval dat zij voor gratis vervoer van en naar het vliegveld zorgen. Handig om de afspraken vast te leggen. Dat vind ik bij Ibis niet zo sterk, dus hebben we het zelf maar bevestigd.
De bekende airport hotels liggen overigens allemaal op steenworp afstand van Zaventem. Mocht de busdienst op de een of andere manier toch problemen geven, dan is een taxi zo ter plekke. Kan geen kapitalen kosten, toch?
Vanmiddag nog gebeld, volgens de receptionist reed de shuttle de hele dag, zo'n beetje ieder half uur, ik heb echter nog steeds mijn twijfels.
Taxi is € 17,50 tot het Mercure maar is geen onverdeeld genoegen.
De chauffeurs houden niet van korte ritten en dat zal je weten ook.
Ik heb nog wel een vraag, en het gaat niet over het parkeren ;-)
Het gaat gewoon over het vliegen zelf via Brussel.. is dat nou goed te doen daar?
We zijn altijd via Schiphol gegaan en altijd prima bevallen. Voor ons zou Brussel een half uurtje langer rijden zijn, dus dat vind ik nog niet zo erg.
Maar als je weg gebracht zou worden, gaat dat makkelijk?
Hallo Damian08,
wij zijn een paar jaar geleden vanaf Brussel naar o.a. Mexico gevlogen. Is ons erg goed bevallen. (en niet alleen vanwege de prijzen..;))
Alleen als je aan komt rijden is het even goed opletten, anders rijd je het vliegveld zo weer af.. Maar niet getreurd, even een bochtje en je rijdt er weer zo op... De parkeerplaats is recht tegenover de vertrekhallen. Toen was er een ideaal systeem met parkeren. Je keek een parkeergang in, en boven de lege plekken brandde een groene lamp. De volle hadden een rode lamp. Je rijd dus niet als een zotje de hele garage door..
Het vliegveld zelf is, zeker vergeleken met AMS, relatief klein. Na de douane heb je niet echt de mogelijkheid om de tijd tot het boarden met winkelen te vullen. Ze hebben wel heerlijke relaxstoelen om het wachten aangenaam te maken..
Kleinschalig, maar of dat nu zo vervelend is?
Voor ons is de afstand ongeveer idem als die naar AMS. Maar zodra de prijzen het toelaten (en de vertrektijden enz) vertrekken wij het liefst vanuit Brussel.
Met het vliegveld is niks mis hoor. Je kunt er dikwijls mooie aanbiedingen vinden die goedkoper uitvallen dan Schiphol. Maar dan moet de 'ground transportation' niet stukken duurder uitvallen. Dat hadden wij deze keer en daarmee verdween het verschil als sneeuw voor de zon.