Re: FAQ: Actuele dollarkoers en historisch overzicht
Op dit moment geeft de postbank maar 1,33 en bijna 14 euro aan kosten voor 500 euro. De rabobank is heel gunstig. Echter daar kun je alleen dollars kopen als je daar een rekening hebt wat bij ons niet het geval is. Bij Sns en abnamro moet je dollars bestellen en betaal je de koers die dan geldt. Weet iemand een andere optie? GWK is ook vrij duur.
Groetjes Monique
wij hebben gewisseld bij de rabobank kregen een koers van 1,40 vorige week en een provisie van 5 eurie dus das super gunstig bij hun
Zit zelf net de koersen te bekijken maar kan voor ,,omwisselen'' geen 1,40 vinden. Hoogste is 1,28? Toch maar naar de Rabo dan?
yep rabo heeft een goede koers alleen is die nu weer wat gezakt , en je moet een rekening bij de rabo hebben anders kan het niet , je besteld ze online en kan ze dan na een dag of 2 halen provisie 5 euro maakt niet uit wat het bedrag is wij haalden voor 2000 euro
Re: Dollars: Wisselen? Goedkope bank?
Hoi,
Ik wissel mijn euro in Amsterdam,lopend vanaf centraal station kom je een heleboel wisselkantoren tegen "Money Gram" bijv. je kan er wisselen tegen "no commissie".
Ik heb 2 weken geleden gewisseld de koers was 1:1,36 terwijl bij GWK was het 1:1,26 en je moest nog commissie betalen.Voor die 10 dollar meer ben ik op weg naar schiphol maar ff uitgestapt om te wisselen.
heb vandaag 100 dollar gehaald.....koers: 1:1,28
bij de ABN Amro
Ed
Ik zie ook nogal wat verschillen in de verschillende koersen. Ik heb (gelukkig\\:D/) wel een rekening bij de Rabobank en daar heb ik zo'n dag of 10 geleden dollars gewisseld tegen een koers van 1,42. Inderdaad via internet bestellen en ook nog aangeven in welke biljetten je het wilt hebben. 2 dagen later ophalen:shock:. Ik heb geen aandelen Rabo maar ik vond het meer dan fantastisch.
Het wordt mijn 1e reis naar Florida en heb dus geen geldautomatenervaring. Ik vind het dan wel handig om wat cash bij je te hebben.
Kan iemand mij vertellen waarom er zo'n groot verschil is tussen de koers van de AbnAmrobank en de Rabobank? Ben vanmorgen bij beide banken geweest. Amro geeft 1,28 euro en vraagt 3,40 euro provisie. Rabobank geeft 1,40 en vraagt 5,00 euro provisie. Ik vind dit verschil toch wel heel erg groot.
Claudiadennis
Veel banken hebben als ,,service'' nog vreemde valuta en hanteren dan zeer oninteressante tarieven (Travelex) en die gaf vandaag zo'n 1,29. Ze doen het liever niet en verwijzen je zelfs door naar GWK (Travelex).
Er zijn banken die deze dienst helemaal niet meer verlenen (SNS). Ik vroeg mij al af wat de functie van die bank wel is!!!!. Zelfs cash geld kun je op de kantoren al niet meer ophalen. We zijn een internetbank!!!!! geworden!!
De RABO heeft de dienst zoals reeds eerder gezegd alleen voor ,,eigen klanten''. Je moet dan ook een rekening hebben. Ik ben zelf ook geen klant maar heb vandaag m.b.v. rekening zus inderdaad 1,40 betaald (is denk ik dan het giraal tarief). Hulde voor RABO! Zelfs de levering is in 3 werkdagen terwijl bij andere banken ze er een dag of 6 over doen. Eenmalige kosten 5 euro.
Inderdaad. SNS doet het niet. ING koers 1,27; ABN AMRO koers 1,29 en Rabo koers 1,39 (kosten slechts €6,50 bij bedragen tot $500 € 5,-).
Er is altijd wel iemand die je kent en een raborekening heeft die dit voor je wil doen.
Tenzij iemand nog een beter alternatief weet: In dit geval Rabobank.