Schelpen staan denk ik niet voor niks op de lijst van verboden spullen. Men zal je op dit Forum dus echt niet gaan aanraden om ze toch maar gewoon mee te nemen.
Afdrukvoorbeeld
Schelpen staan denk ik niet voor niks op de lijst van verboden spullen. Men zal je op dit Forum dus echt niet gaan aanraden om ze toch maar gewoon mee te nemen.
Op Sanibel bijv. vind je overal informatie over welke schelpen je wel en welke je niet mee mag nemen. Wij hebben ze gewoon in een aantal plasticzakken in onze koffer gedaan (kunnen best stinken....). Was geen probleem...In ieder geval alleen de lege schelpen meenemen!
Wij kregen ooit de tip om de schelpen een nachtje in de wasbakte leggen met een flinke (!!) scheut Chlorox erbij om de zeelucht eruit te krijgen. Bleek een gouden tip!
Hoe zit eigenlijk met transit passagiers?
Ik vlieg van Schiphol naar Frankfurt en dan naar Chicago en terug van Washington naar Frankfurt en dan schiphol.
Op Frankfurt blijf ik op het vliegveld, dan hoef je toch niet door de Douane?
Dat doe je toch op schiphol? Of moet dat in Frankfurt omdat je daar de EEG binnen komt?
Hoi,
Door Schengen is bijna heel West-Europa 1 douane gebied geworden. Je komt in Frankfurt Europa binnen, dus daar vind de controle plaats.
Logisch ook, want hoe moeten ze anders op Schiphol weten dat jij eigenlijk vanuit de USA komt, en niet pas in Frankfurt bent opgestapt ? Dat is aan je neus niet te zien. Wel aan je volle koffer trouwens ;-)
Hmm,
Grappig, dat zou ik ook denken maar bij world ticket center vertelde ze mij vandaag dat het op schiphol gebeurt.
Het is natuurlijk zo dat je als transit niet het vliegveld verlaat en meestal staat de douane poort bij de uitgang??
Anyway,
Iemand ervaring met de Duitse groene jongens (volgens mij is juist de politie groen in Duitsland:-&) ?
Ja ik vraag me ook af hoe dat gaat als je via duitsland vliegt, geld daar dan ook de 175 euro regel, of hebben die andere regels.!!?? En die 175 euro is dan de waarde van de aankoopprijs of de waarde wat het hier kost.!!??
Heb het antwoord zelf gevonden!!
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6109
Sorry, had ook eerst moeten zoeken.
Heeft iemand ook ervaring met de Duitse douane? Zijn ze daar strenger dan in Amsterdam? Wij komen dit jaar ook voor het eerst via Duitsland Europa binnen en in Amsterdam zijn we nog nooit gecontroleerd... Hoop dat het bij onze buren er zo'n beetje hetzelfde aan toe gaat.
Dus als ik ginds al kleren koop is het best dat ik men aankoopbewijzen meeneem?
Als we daar zijn zouden we graag gewoon wat kleren (niet overdreven) kopen en ook een film camera. Bij die laatste ben ik wat bang?
Zou ik het aangeven? Of in mijn Camera tas steken bij mijn andere Digitale camera?