Ook wij hebben prima ervaringen met BA. En wij reisden ook met 3 kinderen, erg vriendelijke crew.
Afdrukvoorbeeld
Ook wij hebben prima ervaringen met BA. En wij reisden ook met 3 kinderen, erg vriendelijke crew.
Heb voor de zekerheid even gekeken of ik nu al stoelen kan boeken. Geen probleem! Voor de vlucht naar Londen 12 euro p.p. en voor de vlucht naar Florida 25 euro p.p. Ik wacht tot 24 uur voor vertrek! 6X 25 euro is toch een keer goed uit eten!
Bedankt voor de tip..we hebben net 4 stoelen geboekt voor de heen- en terugvlucht :lol: ...wij vinden 2 x25 euro=50 p/p en dan voor 4 personen op zo'n reis wel de moeite..het is ook wel fijn een beetje relaxt te zitten met niet en voor en achter je een rij (haringeffect..pffff..)..en aangezien het 3 aan 3 zitten is en we met 4-en zijn, is het al lastig iets goeds uit te zoeken...
We hebben nou een ieder geval een lekker plekje...
Zijn er nog meer Florida gangers die op 14 mei terug vliegen met British Airways? Ik zag in de lijst van vakantiegangers dat dit een "hot date" is om het koele Holland weer op te zoeken.:-P
Ik dacht ook dat ik een mooi plekje had uitgezocht. Keek ik vandaag in mijn boeking, hebben we ons andere stoelen toegewezen. Ons oude plekje is nu bezet. De stoelen die ze ons hebben toegewezen waren verre van ideaal. Het vliegtuig is 3-4-3 en dan zetten ze ons in het midden. Heb je altijd een vreemde naast je. En geen raampje. Ik heb meteen weer andere stoelnummers uitgezocht. Bij het raam en niet te ver van het toilet. Wel zo gemakkelijk als je een kind bij je hebt die gehandicapt is en niet zo mobiel. Hopenlijk gaan ze die niet meer wijzigen. Ik begrijp zo wie zo de logica van de stoeltoewijzing niet. Iedereen zit altijd onvoordelig bij elkaar en dan moeten ze tijdens het instappen iedereen nog laten wisselen.
Ik weet het niet zeker maar volgens mij heb je als je niet makkelijk mobiel bent bepaalde voorrechten bij de luchtvaartmaatschappijen, in ieder geval bij het instappen maar wellicht ook voor de stoelen in het vliegtuig.
Ik zou zelf zeker even contact zoeken met BA om dit aan te kaarten of een ander forum lid moet hier meer van weten hoe dat werkt, ik heb zelf geen ervaringen hiermee nml.
Ik heb voor de zekerheid maar even met BA gebeld. Het is als volgt: mensen met een handicap kunnen vanaf de boeking meteen stoelen uitzoeken. De overige passagiers pas 72 uur voor vertrek. Dus dat voordeel hebben we dus wel. Ik had rij 40 uitgekozen, 2e rij achter de toiletten. Om de een of andere reden hebben ze deze rij geblokkeerd op zowel onze heen- als terugvlucht. De telefonist van BA kon hiervoor geen reden opgeven. En de reden kom je ook nooit te weten. Dit doet de afdeling management seats. Ze schijnen alleen stoelnummers te wijzigen als ze het noodzakelijk achten ("operational reasons"). Ik heb gevraagd of ik nu wel zeker kan zijn van mijn stoelen op rij 41. Dat kon hij niet garanderen. In principe worden er alleen stoelnummers gewijzigd als de afdeling management seats het noodzakelijk acht. En dit kan altijd nog gebeuren. Dus gewoon de boeking in de gaten houden en zodra ze iets wijzigen weer nieuwe stoelen uitzoeken. Ik werd zeer netjes te woord gestaan alleen voordat je aan de beurt bent op het service nummer ben je 10 minuten verder. Ik maak er verder ook geen probleem van hoor. Je weet gewoon dat je niet alles kunt krijgen wat je graag wilt. Nu maar hopen dat de vluchten netjes op tijd gaan en dat het eten aan boord een beetje lekker is.
Onderstaande tekst staat op de site van British Airways:
On 15 March clearer hand baggage guidelines were introduced to our generous hand baggage allowance. This means you can take two pieces of hand baggage onboard comfortably and safely.
General information
The dimensions for your second piece of hand baggage should not exceed 45cm x 36cm x 20cm. This is to allow for your laptop carry case, briefcase or personal handbag, to fit under the seat in front of you.
If your second piece of hand baggage exceeds these dimensions, you will need to check one of your items of hand baggage into the aircraft hold and you may be subject to an excess baggage fee.
The dimensions of your first piece of hand baggage are not affected by this new guideline, and remain at a maximum of 56cm x 45cm x 25cm, including the handle, pockets and wheels.
De gevolgen van de tweede stakingsronde die zaterdag (27 maart) bij British Airways (BA) begint, vallen mee. De luchtvaartmaatschappij verwacht driekwart van de passagiers op eigen vluchten te kunnen vervoeren.
http://s0.2mdn.net/viewad/817-grey.gif
Lees het volledige bericht over de staking op luchtvaartnieuws.nl
Een collega van mij zit in Texas. Zou van het weekend terugkomen met BA. Is nu al zeker tot woensdag veroordeeld om in Texas te blijven.
...en erg dat hij dat vindt... ](*,)