Re: Huis kopen in Florida
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Hans Welbergen
Doe een proggnose en reken prijsstigingXdollarstijging en neem een tijdsspanne van 5 jaar . Investeren is vooruitzien .
Welke prijsstijging, nogmaals ik zie die momenteel alleen maar op de levens kosten, de Amerikaan heeft geen cent te makken en de banken willen ook niet meer, het is afgelopen met al die verkapte hypotheken die de downpayment verzorgde, waar haalt men nu dan toch die 20% vandaan?
Als de 2004 kopers nog goed zitten, dan zullen die huizen binnenkort ook wel te koop komen, ik kan me niet voorstellen dat die kopers lang wachten tot ook hun investering de grond ingeboord wordt.
Nog meer huizen op de markt en we hebben nog steeds geen geld om te kopen, lekker probleempje.
Brandstof duur, duizenden mensen op straat van de vliegmaatschappijen , nu hebben ze tijd genoeg om voor een huis te gaan winkelen zou de makelaar hier zeggen.
Teleton, het maakt niet veel uit voor de makelaar dat ze nu nog half verkopen vergeleken met 4 jaar terug.
Wat in Key West echter veel minder is dan half, hun grootste probleem is dat zij de grootste aas gieren in de real estate markt waren en dus nu met heel veel huizen in hun mik zitten en de rekeningen niet meer kunnen betalen.
Zij (in Key West) kruipen op zoek naar andere baantjes.
The realtor is back in reality en dat is echt en niet een of andere prognose.
Teleton
Ik sprak overigens over de algemene huizenmarkt. Vakantiehuizen maken daar maar ongeveer 100 per maand van uit op dit moment .
Alhoewel ,de kopers die in 2001 en 2002 vakantiehuizen voor spotprijzen kochten zaten in 2004 nog steeds goed zelfs als je de dollar in de rekening betrekt, het zijn de mensen die in de hausse kochten die in de problemen zijn gekomen maar dat was te voorzien. Gezond verstand heeft altijd de voorkeur.
Een contrarian aanpak werkt beter zeker als je de Euro - Dollar koers in de gaten hebt. De technische dubbele bodem in de laatste twee maanden en de trendwijziging kan wel eens het eind betekenen van de val van de dollar.
Het is natuurlijk koffiedik kijken maar ik wil er wel een goede fles wijn met je om verwedden dat als je de rekensom maakt van het aantal huizen overgedragen in de Orlando regio July 2008 vermenigvuldigd met het dollarvolume en dat wisselt naar Euro's en datzelfde ook doet met de overdrachten in July 2011 dat je een hoger bedrag in Euro's ziet in 2011.
Een lokale huizenbouwer had een goede advertentie "Het is alleen een kopersmarkt als je ook werkelijk iets koopt"
Key West heeft een heel ander,uniek, probleem . Te duur en kwalitatief niet altijd te best onroerend goed. Hoge kosten van levensonderhoud niet te veroorloven door de werkers in de voornamelijk toeristische branche. Key West is alleen snel te bereiken per vliegtuig en de hogere brandstofprijzen hakken er in.
En .... blijft Key West boven water met de stijgende zeespiegel ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Hans Welbergen
Een lokale huizenbouwer had een goede advertentie "Het is alleen een kopersmarkt als je ook werkelijk iets koopt"
Dat klopt als je het echt zelf koopt zonder die peper dure partner. (de bank)
Die huizenbouwer snapt het, jammer dat er zo weinig Amerikanen zijn die dat kunnen.
Dit is nu een voorbeeld van investeren en kun je goed geld verdienen, je hebt geen haast, je huurinkomsten kun je al van je aankoop bedrag aftrekken en mocht je het later verkopen dan is de kans groot dat je geld verdiend hebt.
Een heel ander verhaal dan dat je met hypotheek kosten, verzekeringen etc zit.
Tevens een situatie waar je niet wakker zal liggen als je een verhuur probleem hebt.
Wetenswaardigheden voor huizenbezitters
Wij hebben sinds mei 2008 een villa in Florida. Cape Coral. Op dit moment zijn we het huis aan het inrichten en ik heb een hoop vragen zonder antwoord. Ik hoop dat er huizenbezitters op dit forum zijn die mij kunnen helpen.
Waar ik nu tegenaan loop is:
- Als we naar Cape Coral gaan nemen we onze laptop mee met WIFI. Ik wil in de villa internet. Alleen het signaal, geen provider met alle axtra's zoals email adressen enz. Ik heb al een provider. Waar kan ik dit het beste aanvragen en hoe heet dit product?
- Ik heb een tv maar ik hoef niet veel kanalen. Heb ik dan toch een kabel abonnement nodig. Is het net zoals in NL dat je Ned 1-2-3 (of hoe die kanelen dan ook heten in Florida:-)altijd kunt ontvangen? Ook zonder abonnement?
Maar ik loop de komende maand vast nog tegen meer vragen aan...dus als er iemand is op dit forum die meer ervaring heeft...graag!
Re: Wetenswaardigheden voor huizenbezitters
Dat signaal moet door iemand geleverd(provided!!) worden en dat gebeurt soms gratis bij een bedrijf.
Zoiets wordt meestal een hotspot genoemd maar thuis moet je toch echt zelf(laten)providen, tenzij je het op een akoordje gooit met de buren.
Een provider is dus nodig, de meestal meegeleverde homepage en email adressen hoef je niet te gebruiken, de SMTP server soms wel
Ik hoop dat je TV een digitale ontvanger heeft want met ingang van
17 februari 2009 is in de US alleen nog digital broadcasting toegestaan.
http://www.fcc.gov/cgb/consumerfacts/digitaltv.html
Vraag bij de lokale Radio Shack welke "Free to Air" channels er nog te ontvangen zijn en of ze hier een antenne voor hebben.
Ik vrees echter dat dit ook Cable of Satelite moet worden.
Wij hebben een abonnement van Brighthouse... (kabel)
Volledig abonnement incl. Digital TV, Digital Telephone en 16MB Internet.
Zoals zovelen in Orlando www.brighthouse.com
Werkt als een speer...
Nu weet ik uiteraard niet of je in Cape Coral ook Brighthouse kunt krijgen.
Een goed alternatief is ADSL, één van de betere hierin is Embarq (voormalig Sprint) www.embarq.com
Ze hebben pakketten mét en zonder telefoon... ook weet ik niet of je persé een telefoonlijn nodig hebt van Embarq... (in de US werken dat soort regels anders)
Trouwens Dat je in Nederland een internet provider hebt is alleen maar nuttig voor het ophalen van je mail, maar e-mail verzenden, vanuit de US met je NL provider, zal niet gaan lukken... maar ja, dan heb je altijd nog Hotmail of Gmail... :)
Kijk eens rond op beide bovenstaande internet sites...
Succes... :mrgreen:
Wil je je eigen internet zul je dus moeten kiezen of je het via je telefoon lijn , kabeltelevisie of satteliet je huis in haalt.
Ik heb ze zelf over de jaren allemaal gehad, uiteindelijk heb ik een tv/internet pakket van comcast (Kabel).
Ik weet niet of ik een e-mail address heb van comcast, die zal ik dus nooit gebruiken, stel dat je ooit je service nog eens veranderd met iemand anders, dan moet je al je e-mail zaken weer veranderen.
Ik gebruik bijv gmail om de volgende redenen, het is gratis, werkt met outlook en perfect op mijn mobile phone en meer belangrijk is dat ik van Google verwacht dat zij heel lang zullen bestaan en hoef ik hopelijk nooit meer te veranderen.
Even ter duidelijkheid, ik zie dat je het over Comcast alles in 1 pakket hebt, dat is een optie met natuurlijk wat kortingen, je kunt echter alles apart krijgen.
In jullie geval kijk naar local tv only en internet.
Kijk inderdaad wie de provider is in de buurt.
I weet niet of je nog een tv moet kopen, als dat zo is zorg er dan voor dat er een digitale tuner inzit.
Bij de wet is het zo dat iedere tv die je nu koopt dat heeft tenzij het apart is aangegeven dat het een analoge tuner is op het moment van aankoop.
Alle tv zenders worden vanaf 17 Feb 2009 digitaal, ook die je met een antenne in de lucht op pakt.
Heb je geen digitale tuner dan is er een box te koop die je analoge tv toch nog te gebruiken maakt.
Alleen internet via de kabel zal je toch snel zo'n $45.00/mnd gaan kosten.
Alleen internet via telefoon lijn, zonder telefoon zo'n $24.00/mnd
Ine,
Ik heb een antenne op mijn dak gezet. De kosten zijn nogal afhankelijk van waar je zit (hoever van de zenders af). Wat dat betreft had ik pech in Sebring en was ik zo'n 700 dollar kwijt voor een gigantische constructie met versterker en rotor. Maar daarna heb je geen maandelijkse kosten en stromen de digitale zenders zo je huiskamer binnen. Handig als je zoals wij niet al te vaak daar bent en geen zin hebt in een kabelabonnement dat je niet gebruikt. Bij afwezigheid laat ik het geheel zakken of, tijdens hurricane season, gaat het meest kwetsbare onderdeel in de garage.
Koen Kamphuys