Wij hebben afgelopen jaar de cruise gedaan en onze mobiel werkte 90% van de tijd wel. Dus dat is makkelijk, maar het is wel duur dus niet te lang bellen...;)
Afdrukvoorbeeld
Wij hebben afgelopen jaar de cruise gedaan en onze mobiel werkte 90% van de tijd wel. Dus dat is makkelijk, maar het is wel duur dus niet te lang bellen...;)
Inderdaad, mobiel doet het gewoon aan boord. Het grappige was, dat op zee we steeds (vol) bereik hadden, en in de 'ports' zoals Castaway Cay en Nassau, geen bereik hadden ;-) ! Er staat ook in je 'hut' dat je op zee bereik hebt met een speciale mobiele operator voor op zee. Zal vast duur zijn. Ik heb het een aantal keer gebruikt, maar omdat we vaak 's avonds en midden in de nacht bereik hadden, hadden we niet noodzaak om naar familie te bellen in NL, dat waren tijden waarop zij sliepen.
En je hebt een 'gewone' telefoon op je kamer (al waren wij daar niet zo vaak), waar je op bereikt kan worden en waarmee je naar 'land' kan bellen. Dus als je Disney belt, kunnen ze je zonder problemen doorverbinden.
Floridacollega's
Wij hebben bedacht dat we een disney cruise gaan doen en heb al rondgekeken naar een goede deal...\
we hebben de sites die al eerder zijn genoemd bekeken en geraadpleegd maar tot nu toe vind ik de deals niet echt goedkoop (van 2800 dollar tot 3400 voor 2 personen voor een 7 nacht cruise). Dat kan mijn inziens goedkoper....wie heeft er nog tips? wij zijn flexibel qua tijd maar de qoutes die ik tot nu toe heb gehad zijn gewoon duur. kan het zijn dat er al veel vol is of moet je echt last minute boeken?
wie weet raad????
Voor een dubbeltje op de 1e rang zitten is er bij Disney niet bij.
De prijs die jij opgeeft is een vrij normale prijs, ligt er aan wanneer je wilt gaan en welke cat kamer je neemt..... Dat zet je er nu in je vraag niet bij maar als jij voor die prijs de Roy Disney suite kan krijgen en je noemt dat duur dan ben je.... Maar dat zal vast niet zo zijn en het zal vast een lagere cat kamer zijn.
De vraag is dus welke cat kamer vraag je op deze prijsopgaves en welke periode.
Ja Disney is duur en nee ze hebben geen last minutes.
Is ook niet nodig. Disney is bijna altijd zo goed als vol als ze gaan varen, ze werken dan ook met tearprizing en niet met last minutes. Tearprizing is dat ze beginnen bij tear o dat is de goedkoopste prijs, naarmate er meer boekingen zijn gaat de tear omhoog en worden de prijzen dus hoger.
Overal zal dus de prijs zo goed als gelijk zijn, het enige waar je een beetje verschil in kan maken is de onboard credits die je krijgt, wel of geen tip incl enz enz.
Je betaald veel, maar de service is dan ook werkelijk 110%
Wil je een deal, wil je goedkoper of goedkopp dat kan maar niet met Disney dan moet je met bv Carnival ofzo gaan. Dan is de prijs iets lager (ja de boekingsprijs is veel alger maar je betaald bijna overal nog voor en Disney daar zit vrijwel alles in) en de service is zeker lager...... Geeft niks, maar het is net wat je wilt en waar je voor kiest en daar betaal je dan ook naar.
Ik ben het met Yvet eens.
Ik vind de prijzen die hebt aangegeven niet extreem hoog. Oke, het is niet goedkoop maar lage prijzen voor een Disneycruise zul je echt nergens vinden.
Toen wij rondkeken om te boeken zat het verschil van de verschillende aanbieders niet in de totaalprijs van de cruise want die was overal hetzelfde maar het verschil zat in de on-board credits. Bij de ene kreeg je $ 100,00 credits en bij de ander waren bijvoorbeeld de fooien inbegrepen. Maar nogmaals de prijzen voor de cruise zelf zijn bijna overal hetzelfde.
Het is echt super om mee te maken dus als je het kan doen dan zou ik zeggen; ga er voor!
nog aanvullende info:
de prijs was voor de goedkoopste categorie en de data waren van maart tot en met april.
Hmm jammer at het wrslk echt niet goedkoper kan...
Wij hadden voor onze 4-daagse cruise bij meerdere partijen een opgave van de prijs gevraagd. Bij bijna iedereen (ook Disney zelf) was de prijs hetzelfde, en kreeg je onboard credits (ook redelijk vergelijkbaar). Dat was voor 2 volw en 2 kinderen $ 4.500. Bij The Magic For Less konden ze het aanbieden voor $ 3.800, ook plus onboard credits. Blijkbaar hadden zij al ver van te voren hutten 'ingekocht' bij Disney, waardoor ze het goedkoper konden aanbieden.
Dus ik zou gewoon bij meerdere een prijsopgaaf vragen. Of het gaat lukken om het ergens echt substantieel goedkoper te krijgen, dat is maar afwachten ...
De tip die ik je kan geven is boek zo vroeg mogelijk dan heb je de beste prijs!
Heb zelf in augustus (2008) een cruise geboekt voor september 2009.
Deze tip kreeg mijn vriendin van Americanen die dit al jaren zo doen.
Ben voor een cat 10 (op 2 na goedkoopste) voor 2 personen een Cruise van 4 dagen 1200 dollar kwijt. Heb het direct allemaal betaald omdat ik de dollar zag terug komen en moest uiteindelijk 796 euro betalen!!!
Dat is nog geen 100 euro per persoon per dag!!
Lijk mij met alles wat je er voor krijgt SUPER GOEDKOOP.
Heb via Disney zelf geboekt en kreeg ook nog credits voor aan board.
Het wordt mijn eerste Cruise maar heb er echt super veel zin in.
Mijn vriendin is mei dit jaar geweest en was helemaal enthousiast over de cruise.
Verder moet je even goed kijken of je alle verzekeringen ed die in de totaalprijs zitten wel nodig heb.
Ik had bijv geen transprt nodig en geen reisverzekering, daardoor werd de totaalprijs 200 dollar goedkoper.
Groetjes Disney fan.
Wij hebben ook voor een goede prijs geboekt.En niet echt vroeg juist laat.
We hebben 4 weken geleden geboekt voor 2 november 2008 We betalen voor kajuit (12) 314 euro p.p en we gaan met 3 personen.En dan de 4 nachten cruise ook zonder transport.Maar wat ons op viel dat er een hoop vastgehouden word en dat het later weer op de site staat.Dus je moet constant kijken of er weer iets vrij gekomen is.
GR Yvonne
O.k. even weer een reactie op jullie reacties.
Allereerst direct boeken via Disney is nooit slim, je krijgt dezelfde rpijs als ergens anders, alleen met veel minder onboard credits dan bij ta in Amerika.
Je bent dus een dief van je eigen portemonnee als je bij Disney zelf boekt.
De enige manier om een goedkopere prijs te krijgen zoals bv Mattrob heeft gehad is (voor zover ik weet de enige manier) dat het reisburo een aantal hutten heeft ingekocht en daardoor een lage prijs krijgt, groepboekingen worden dit genoemd, je hoeft dan zelf geen groep te zijn maar het reisburo boekt jou gewoon als boeking binnen die groepsboeking.
Daarnaast wil ik de opmerking maken dat er niks vastgehouden wordt (juist niet) maar Disney heeft een geweldig systeem waarbij je tot 75 dagen voor vetrek kosteloos mag annuleren en daar wordt nogal flink gebruik van gemaakt en dat is dus de reden dat er vaak later ineens weer beschikbaarheid is waar dat eerst niet zo was.