Key West voor de sfeer. De andere Keys heb je mijns insziens weinig te zoeken tenzij je er wilt gaan duiken oid.
Afdrukvoorbeeld
Key West voor de sfeer. De andere Keys heb je mijns insziens weinig te zoeken tenzij je er wilt gaan duiken oid.
hier even een site waar je wat info per eiland kan vinden ,
http://www.thefloridakeys.com/
Wij kiezen voor Marathon (25 dgn) beetje in het midden van de keys en relatief veel winkels en restaurants
Daarnaast is Marathon kindvriendelijk en dat is met 4 kids natuurlijk belangrijk.
Zonder kids is denk ik Key West wel heel erg leuk, mooiste snorkelplekken vind ik toch wel Key Largo en Looe Key.
Big Pine key zijn we ook 2 weken geweest ook leuk (meer natuur) wat ook erg relaxt is, is Key Colony eigenlijk is het allemaal leuk.
:o
Beste, is het doenbaar om 1 dag uit te rekken voor the Keys?
Op mijn planning heb ik dus de activiteit snorkelen aan John Pennekamp Coral Reef State Park.
En dan nog Key West zelf, het dorpje lijkt me een echt gezellig Zuid-Amerikaans sfeertje, dus dat is waarschijnlijk wel een must-see?
Ik ben er zelf nog niet geweest, maar ben ook bezig met een planning ^^
Naar wat ik tot nu toe gelezen heb, zou het jammer zijn maar 1 dagje de Key's te bezoeken (maar natuurlijk: wat wil je zelf he?).
Als je wil snorkelen (gaan wij ook doen in John Pennekamp) en naar Key West wil (gaan wij ook doen :P) dan ga je toch een drukke dag hebben :P
Key Largo tot Key West is zeker 2 uur rijden en dan stop je nog nergens op mooie plaatsjes zoals voor de Key Deer en Islamorada, ...
Wat ook relevant is, is van waar je vertrekt? Zoals wij van Orlando afzakken is het helemaal banaal maar 1 dag de Keys te doen, maar zelf vanaf Miami (waarbij de afstanden in 1 trek goed te doen zijn). Zou ik persoonlijk, na alles hier te lezen en op te zoeken toch een nachtje Key West boeken :)
je moet voor het snorkelen op John Pennekamp toch al gauw een ochtend of middag uittrekken en daarna nog naar key west is zeker ruim 2 uur rijden.wil je daar toch een beetje sfeertje proeven trek dan ook maar zeker 3 uur minimaal er voor uit.
Dan de lange rit weer terug, nou of dat genieten is dat betwijfel ik.Probeer een nachtje op Key west te blijven dan is het wel te doen.
Hallo Angelique,
Wat valt er voor de kids te doen in Marathon?
Grapies, hier een topic met enkele fantastische tips!
http://www.floridaforum.nl/showthrea...6-Marathon-Key
Hoi,
Wij gaan in de zomer van 2013 voor de eerste keer als gezin naar Florida. De tickets zijn geboekt en ook een aantal hotels. De eerste twee dagen verblijven we in Miami en daarna gaan we richting Key West. We willen daar tussen in voor twee dagen nog of naar Key Largo of naar Key Marathon. Wat raden jullie aan? We zijn met zessen (vier kids erbij) en willen graag ook met dolfijnen zwemmen en ik heb gelezen dat dit leuk is op Key Marathon dus op dit moment ligt onze voorkeur daar of zouden jullie toch naar Key Largo gaan?
Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven.
Heidi
<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag toegevoegd aan het onderwerp waar het goed bij past: Eerste keer Keys.>>
Vergelijk ook de hotelkosten. Op de Keys zijn er niet zoveel hotels. Wij hebben in 2011 bij het Islander Resort op Isla Morada geslapen.
Was ook aardig aan de prijs met $126 per nacht.
Welke dolfijnen zwemmen bedoel je? Er zit op Grassy Key het Dolphin Research Center.
http://static.findrentals.com/new_im...keys_r1_c1.gif
Hoi,
Inderdaad moet ik nog de hotels vergelijken, dat heb ik nog niet gedaan. Ik dacht gelezen te hebben dat er het dolphin research center zit waar je met dolfijnen kunt zwemmen. Ook de turtle hospital lijkt me misschien wel iets om met de kids naar toe te gaan. Het snorkelen is misschien op key largo weer mooier maar ik weet niet of onze kinderen dat durven.