Re: Creditcard + pinnen + pincode?
Hier is al erg veel over geschreven. Zoekfunctie met het woord "creditcard" of "pinpas"levert een aantal goede tips op.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Almereontour
Je leest dat er in Europa problemen zijn met creditcards met pincode. Is dit in florida ook zo of werken ze daar alleen met handtekening zetten op je bon?
Da's inderdaad een actueel "probleem". Kwam ik in december in Praag ook tegen, moest daar voor het eerst de pincode van m'n creditcard gebruiken.
In de VS is dat m.i. nog nergens gebruikelijk. Daar is alles ingericht op het zetten van je handtekening, soms met verplicht tonen van een legitimatiebewijs erbij. Veel winkels hebben van die kastjes bij de kassa waar je een "electronische handtekening" zet.
Citaat:
Almereontour
Is het misschien slim om je kredietlimiet van je CC te verhogen tijdens je vakantie?
Dat is altijd slim, zolang je jezelf in bedwang kunt houden met uitgeven en jezelf daardoor niet in de problemen brengt. Voor je huurauto wordt al een bedrag geblokkeerd van je limiet, ik geloof iets van $250-500. Als je dan een beperkt limiet hebt kan je voor verrassingen komen te staan. Alternatief is om voor je vakantie een bedrag naar je CC-rekening te storten. Of en hoe dat kan kun je het beste even bij je bank of CC-instelling navragen.
Citaat:
Ik heb begrepen dat je bij een supermarkt gewoon aan de kassa kan pinnen met je nederlandse bankpasje (rabo, postbank). Klopt dit?
Wij komen regelmatig in de Supermarkt (meestal Publix) en hebben niet ontdekt dat je kan pinnen zoals in Nederland. Het pinnen zoals wij dat in Ned. doen is daar zowiezo onbekend.
We betalen gewoon met CC of cash.
Pinnen kun je wel gewoon bij de meeste ATM (geldautomaten), let op het Cirrus logo.
Ook een tip voor CC is een tweede CC nemen. het komt wel eens voor dat de betaling geweigerd wordt (storing of zo) en dan heb je een 2de achter de hand. Ook handig als je onverwachte hoge uitgaven hebt, zoals de Dokter. ( hebben we gehad).
Wij hebben oa hierom een Euro/master card voor de "gewone uitgaven" en een AMEX voor de dure. Hier zit ook geen limiet op, waardoor je in nood nooit zonder betaling zit.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dick
Wij komen regelmatig in de Supermarkt (meestal Publix) en hebben niet ontdekt dat je kan pinnen zoals in Nederland. Het pinnen zoals wij dat in Ned. doen is daar zowiezo onbekend.
Moet je toch wat beter kijken, alle supermarkten kennen gewoon het pinnen, net als bij ons, en onze pasjes doen het gewoon daar.
Ze hebben ook het cash back systeem, dus je kunt bv $ 50,00 extra pinnen.
Kies wel voor de optie debet op het pinkastje.
Eric
Citaat:
Almereontour
Hier enkele vragen over ervaringen met pinnen.
Ik heb begrepen dat je bij een supermarkt gewoon aan de kassa kan pinnen met je nederlandse bankpasje (rabo, postbank). Klopt dit?
Je leest dat er in Europa problemen zijn met creditcards met pincode. Is dit in florida ook zo of werken ze daar alleen met handtekening zetten op je bon?
Is het misschien slim om je kredietlimiet van je CC te verhogen tijdens je vakantie?
Andere ervaringen betreffende dit onderwerp ook welkom.
Krediet verhoging kun je gewoon aanvragen.
Misschien makkelijk om een bepaald bedrag vooraf te storten op je CC rekening.
Over het geld wat je gestort hebt maar niet gebruikt krijg je zelfs een paar centjes rente keurig gestort elke maand.:grin::grin:
We hebben drie verschillende CC kaarten. Gewoon om problemen bij betalingen te voorkomen.
Dit jaar voor het eerst gepind tijdens onze vakantie en ik vond het echt super! Normaal gebruikten we een creditcard en traveller cheques maar het pinnen was net zo makkelijk als in Nederland. Zelfs bij de grote winkelketens (o.a. GAP, Old Navy, Macy's) heb ik kunnen pinnen. Je moet het wel even van te voren aangeven anders denken ze dan je een creditcard geeft. Een pinpas heet in USA debitcard.
Bij de Wal*Mart kun je tot $ 100,00 extra pinnen (je kunt kiezen uit 20, 40, 60, 80 of 100 cash back).
Ik ga het van de zomer uitproberen. Alvast bedankt voor de nuttige informatie.
Kijk daar is zo'n forum toch handig voor.
Richard
Het is me ook opgevallen dat je in veel hotels geld op kunt nemen. Ik weet niet of dit per hotelketen geregeld is.
Holiday Inn, La Quinta Inn en Quality Inn &Suites waren hotels waar je cash kon pinnen.
Houd er rekening mee, dat je vrijwel altijd voor het pinnen in hotels een flinke toeslag betaald !!
Die pinautomaten zijn nl. niet van een bank, maar gewoon van een commerciële organisatie, net zoals bij de meeste tankstations.
Overigens wordt wel altijd aangegeven wat je extra betaald.
Eric
Houd er ook rekening mee dat geld opnemen in de USA bij een pinautomaat anders is dan in Nederland!!
Hier pin je en krijg je eerst je kaart terug voordat het geld uit de autokmaat komt.
In de USA is dit niet zo daar komt eerst het geld eruit en dan wordt gevraagd of je nog meer handelingen witl doen, zoniet dan wordt pas je kaart terug gegeven.
Let hierop want zou niet de eerste keer zijn dat iemand zo zijn kaart verliest en dan veel geld kwijt is, want met die kaart zouden ze aankopen kunnen doen omdat in de USA ook een handtekening al voldoende is voor een betaling. En niemand die handtekening controleerd.
Dus wees gewaarschuwd!!
Citaat:
calypso
Houd er ook rekening mee dat geld opnemen in de USA bij een pinautomaat anders is dan in Nederland!!
Hier pin je en krijg je eerst je kaart terug voordat het geld uit de autokmaat komt.
In de USA is dit niet zo daar komt eerst het geld eruit en dan wordt gevraagd of je nog meer handelingen witl doen, zoniet dan wordt pas je kaart terug gegeven.
Let hierop want zou niet de eerste keer zijn dat iemand zo zijn kaart verliest en dan veel geld kwijt is, want met die kaart zouden ze aankopen kunnen doen omdat in de USA ook een handtekening al voldoende is voor een betaling. En niemand die handtekening controleerd.
Dus wees gewaarschuwd!!
Voor bedragen onder de 20 dollar hoef je vaak nog geen handtekening te zetten, dus nog gevaarlijker.....
Ga je tanken met een Creditcard, ben je helemaal het haasje.
Hier hoef je alleen maar de kaart erin te stoppen wachten voor toestemming en tanken maar.