Wij hebben scchool gaande kinderen en zitten dus aan de school vakanties vast , meestal boeken wij 9 maanden van tevoren, omdat het na mijn idee dan nog een beetje betaalbaar is voor 5 personen , hoe langer je wacht hoe duurder de tickets.
Afdrukvoorbeeld
Wij hebben scchool gaande kinderen en zitten dus aan de school vakanties vast , meestal boeken wij 9 maanden van tevoren, omdat het na mijn idee dan nog een beetje betaalbaar is voor 5 personen , hoe langer je wacht hoe duurder de tickets.
Wij hebben onze vlucht toch ook een 9 tal maanden van tevoren gekocht en de villa huur ergens in december. Hoe vlugger deze dingen geregeld zijn des te rustiger kun je beginnen uitkijken naar het vertrek zelf.
Meestal maandje of 5 a 6, vorige keer was het 3 maanden.
Hoe langer je wacht, hoe minder plek er is op de vluchten. En ik wil altijd met United vliegen... anders kan je elke willekeurige maatschappij pakken.
Dit keer in januari geboekt, dus ook weer een maandje of 5. En dat vind ik ook al ERG lang wachten. Maar dat komt gewoon omdat ik veel meer zin heb in Amerika dan in bijv. Spanje ofzo.
Wij boeken bijna altijd 329 dagen, 23 uur en 59 minuten van te voren. De vluchten althans.
En door de regel pakt dat qua prijs altijd goed uit. Auto en accomodatie volgen al snel.
Dan heb je wat om naar uit te kijken :-).
Hier hetzelfde... tenminste voor de meivakantie, de andere vakanties soms 10 maanden, soms 2 weken van te voren...
Hoogseizoen (zomervakantie+Kerstvakantie) boeken we ruim van te voren, maandje of 5 van te voren. Die tickets zijn te duur om kort ervoor te boeken. De tussenliggende periode gaan we ook altijd en die boeken we kort ervoor. De prijzen gaan altijd op en neer, soms lijkt het wel een rollercoaster. Soms heb je precies goed gegokt met boeken en soms heb je geboekt en blijkt het de volgende dag ineens toch weer gezakt te zijn. Zitten we altijd wel van te balen hoor:(! Ben altijd blij idd. als alles weer vast ligt.
Wij moesten ook in september al boeken ivm de meivakantie van de school. Je hebt wel langer de voorpret......maar het wachten duurt wel lang inderdaad. Alhoewel de teller nu wel steeds sneller gaat moet ik zeggen.
Ook wij hebben begin oktober al voor de meivakantie geboekt. 7 maanden is lang, maar ach als de prijs van de tickets goed is, wacht ik graag;)Vorig jaar hadden we in januari voor half augustus geboekt en moesten we nog langer aftellen...uiteindelijk komt de vertrekdatum toch langzaam dichterbij!!
Wij boeken zo snel als je vliegtickets kan boeken.
Na de 330 dagen periode zoek ik de goedkoopste tickets.
Dit jaar boekten we pas eind December, dit voor de aanstaande zomervakantie.....
Vorig jaar hadden we geboekt voor de zomervakantie (Juli) in Nov, en dit jaar voor ong. dezelfde periode, maar nu in Feb. geboekt
We zijn nu net zoveel kwijt aan 3 tickets, dan vorig jaar voor 4, dus als je de mogelijkheid hebt, zo snel mogelijk boeken bij een gunstige prijs!