Re: Vliegen met Aer Lingus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Cara
Heeft iemand ervaring met het al door de USA customs etc gaan op Dublin?
Ik heb er geen ervaring mee, maar deze vraag is vorig jaar al eens gesteld (kan het niet zo vlug terugvinden, maar 'iemand' van dit forum had dit toen opgezocht/opgevraagd).
Het komt in ieder geval hier op neer dat je IN de USA je laat controleren door de customs en NIET in Dublin.
Citaat:
satpet
Heb met Aer Lingus getelefoneerd. Ze hebben inderdaad een IT probleem om op donderdag vluchten te boeken naar MCO.
Er komt maar geen reactie van EI en donderdag is nog steeds niet boekbaar.
Ondertussen zijn de prijzen naar boven gegaan voor mijn geplande terugreis.
Omdat we flexibel zijn hebben we de data aangepast (van zaterdag tot dinsdag). Zo betalen we dan toch 2080 € voor 2 volwassenen en 1 kind.
Hier kun je op een blog lezen hoe het ging
http://www.twanjudith2011.blogspot.com/
Citaat:
belgske
Ik heb er geen ervaring mee, maar deze vraag is vorig jaar al eens gesteld (kan het niet zo vlug terugvinden, maar 'iemand' van dit forum had dit toen opgezocht/opgevraagd).
Het komt in ieder geval hier op neer dat je IN de USA je laat controleren door de customs en NIET in Dublin.
Het was al eens eerder gepost dat het toch echt in Dublin gebeurt, dus jouw stelling is onwaar.
En het bewijs staat nu in het genoemde blog, wat me weer erg vrolijk stemt.
We gaan het in Februari (en Juni) ook zelf meemaken, maar eerst Zaterdag nog een keertje met United, eigenlijk hetzelfde, maar dan in Chicago :D
Citaat:
Ta2 Gerrit
Het was al eens eerder gepost dat het toch echt in Dublin gebeurt, dus jouw stelling is onwaar.
Oeps... 'k wordt ouder. Mijn blindelings vertrouwen op mijn geheugen wordt hevig ondermijnd.:oops:
Ach, een ieder vergeet wel eens wat, zo erg is het nu ook weer niet ;-)
Maar het is i.i.g. mooi om eens een live verslag te zien dat het dus werkelijk waar is.
Aer Lingus wordt hier steeds populairder, zeker vanwege de prijs. Maar dat je straks in de US zo het airport af kunt wandelen is een mooie toevoeging.
Het klopte wel, vorig jaar november ging het niet .
Later heb ik gehoord dat ze dat in Januari weer ingevoerd hebben .
Het is natuurlijk ideaal dat het daar kan als je maar genoeg tijd hebt met overstappen maar dat is in Amerika niet anders.
Ik weet nog wel dat het naar de aansluiting een knap eind lopen was.
Het is inderdaad een tijdje niet zo geweest, omdat ze Terminal 2 aan het verbouwen waren.
We gaan het wel zien, we hebben 2.20 uur layover, komen aan in, en vertekken van T2, ik neem aan dat dat genoeg is.
we hebben op 23 juli jl. met Air Lingus naar Orlando gevlogen, dat is heel goed bevallen, en inderdaad kon je op het vliegveld van Dublin via de US Customs, zodat in Orlando gelijk kon worden doorgelopen.
http://www.dublinairport.com/gns/abo...formation.aspx
United States Customs and Border ProtectionThe new United States Customs and Border Protection (USCBP) facility at Terminal 2 in Dublin Airport is a purpose built facility that allows US bound passengers to undertake all immigration, customs and agriculture inspections at Dublin prior to departure.Having cleared USCBP, passengers arriving in the US are treated as domestic arrivals, which allows for a faster processing through their arrival airport in the United States including the checking through of any baggage to the traveller’s final destination. Dublin Airport is one of only a handful of airports outside North America that offer the CBP facility.