Vanuit Orlando, het is vandaag bere koud geweest, hoger dan 12 gr. hebben we niet gehad. Hopenlijk wordt het snel beter want hier ben ik niet voor gekomen. Kost me heel veel geld wat ik nu uitgeef in de shoppingmalls.
Afdrukvoorbeeld
Vanuit Orlando, het is vandaag bere koud geweest, hoger dan 12 gr. hebben we niet gehad. Hopenlijk wordt het snel beter want hier ben ik niet voor gekomen. Kost me heel veel geld wat ik nu uitgeef in de shoppingmalls.
Ja hoor, daar kun je gerust van uit gaan. Kijk maar op weather.com - zipcode 34747.
Als wij de koffers in de auto gooien gaat het naar 20+ graden :-)
ik kijk altijd hierop, maar die minimum staat me toch nog niet erg aan:
www.zoover.nl/verenigde-staten-van-amerika/florida/orlando/weer
Het word zeker beter, we hebben nog enkele weken, het kan enkel nog verbeteren:smile:
Wij volgen het hier
http://www.wunderground.com/US/FL/Orlando.html
Ik kijk (zit in de taakbalk) of weather.com of aktueel en lokaal http://www.wftv.com/weather/index.html
En de minima zijn i.h.a. voor de nacht, en dan lig ik (meestal) onder de klamme lappen :-)
Ongebruikelijke winterkou wordt veel dieren in Florida fataal
http://dieren.blog.nl/files/2010/02/...ld-150x150.jpgOok Florida, in Amerika toch bekend als de Sunshine State, heeft al een paar weken te maken met ongebruikelijk lage temperaturen. En de lage stand van het kwik heeft een negatieve invloed op veel dieren. Vooral lamantijnen (zie foto), zeeschildpadden, Amerikaanse krokodillen en tropische vissen zijn zwaar getroffen door het ongebruikelijke winterweer. Alleen al in januari werden tweehonderd dode lamantijnen aangetroffen. Een zorgelijke ontwikkeling, want de serene waterzoogdieren zijn dun gezaaid in de Caribische wateren. “Water dat gedurende een lange periode kouder is dan 20 graden Celsius, kan bij lamantijnen een soort stresssyndroom veroorzaken, waardoor de dieren zwakker en vatbaarder voor allerlei ziektes worden”, verduidelijkt Carli Segelson van het Florida Fish and Wildlife Research Institute. Ook vissen zoals jonge barracuda’s, tarpons, papegaaivissen en grombaarzen leggen massaal het loodje. Voor zeeschildpadden is de situatie wat minder precair, maar ijskoud water kan deze dieren in een comateuze toestand doen belanden. Medewerkers van de Florida Fish & Wildlife Conservation Commission (FWC) hebben, samen met aantal toegewijde vrijwilligers, bovendien al veel zeeschildpadden uit ijskoude wateren gered en tijdelijk overgeheveld naar warmer, zout water. De kou brengt echter, althans puur vanuit ecologisch oogpunt, ook een voordeel met zich mee. Schadelijke exoten als pythons en leguanen sterven namelijk ook en masse. Deze reptielen horen eigenlijk niet thuis in de Everglades, maar hebben zich in de loop der jaren voorbeeldig voortgeplant. Ze zijn in de vrije natuur terechtgekomen doordat reptielenbezitters van hun (te groot geworden) slangen en hagedissen af wilden en de dieren vrijlieten. Vooral de grote tijger- en netpythons vormen een serieuze bedreiging voor veel inheemse diersoorten.
Bron: Discovery News
Wij zijn er in december 2011 geweest en het was er geen dag kouder dan 23 graden en 1 ochtend lichte regen. Gehele periode t-shirt, shorts en sandalen/slippers. We hadden in ons huisje zwembadverwarming geregeld; was volkomen overbodig die keer. Ik had het kouder verwacht gezien de klimaattabellen en weather sites. Ook daar kan de weerman er kennelijk naast zitten. Alhoewel onze eerste bezoek in oktober/november 2009 was het ook voortdurend rond de 30 graden. Wellicht mazzel........
Wij waren afgelopen jaar van 25 dec tot 4 jan in Kissimmee. En de eerste week was het idd ongeveer 23 graden maar de tweede week koelde het af naar 18 gr en daarna naar 9 graden.
Dus jij had idd mazzel!