Re: Reisverslag Ta2 Gerrit: Daytona Bike Week 2010
Erg jammer dat het weer niet meezat en ik zal duimen dat het snel weer warmer en zonniger wordt. Alhoewel een dagje shoppen ook niet verkeerd is. Veel plezier met je I-touch!
Begrijp ik nu goed dat je die Friday's maaltijden uit de diepvries gewoon bij de Walmart koopt? Dat heb ik nog nooit gezien.
Véél plezier maar weer enne.. wat een leuke Mickeykamer :lol:
Sonja
Hoihoi,
Heb jij die foto's voor de website van het huis geleverd. :) Ziet er echt precies zo uit. Huis is misschien wel wat voor ons voor volgend jaar, kon alleen op de site de beschikbaarheid niet vinden of moet je daarvoor kontakt met ze opnemen.
Jammer dat het weer niet zo dapper is, hoe zijn de vooruitzichten??
Bianca heeft wel gelijk, MM kamer is mooi voor Freddy en Suzette, hahaha!!
Groetjes en have fun!!
Het weer gaat goed, lees het volgende verslag ;-)
@ BiBi en Tini; dat van die 2 in de MM kamer, vertel ze dat zelf maar.
@ Sonja; er is een hele range van Friday's producten te krijgen in de vrieslaan. van snacks (wings, quesadilla's) tot de genoemde maaltijden(3 of 4 verschillende) en wat we tot nu toe geproefd hebben is erg smakelijk, en vooral ook makkelijk.
@ Tini; voor de beschikbaarheid moet je inderdaad contact opnemen. Wacht maar even tot we er weer zijn, wij moeten zelf ook weer contact opnemen :-)
Gerrit, je "home town" zwolle was net op fox news met dat schilderij dat daar ontdekt is.
oh enne BIKEWEEK IS HERE!!!! :)
dit weekend in GA maar volgend weekend ga ik toch wel even kijken.
@ Eric, mijn schilderijen zitten nog al vast aan mensen :-)
@ Richard; Zwolle is ook een wereldstad, kom je na GA nog even BBQ-en ? See PM
Donderdag 25 Feb. 2010
Hedenochtend ontwaak ik op exact dezelfde tijd als een dag eerder. 6.18 leest de klok, en dat betekent tijd om de sponde te ontstijgen. Veel slaap gebruik ik zowiezo niet, maar mijn ingebouwde wekker, de vesica urinaria, noopt mij vanzelf tot opstaan. Oftewel, ik moet nodig pissen.
Een voorzichtig zonnetje in opkomst belooft een mooie dag. En inderdaad is de grote warme bol de hele dag aan een strakblauwe hemel te vinden. Maar het is stervenskoud. De ochtendbode op TV heeft het over “lower thirties” wat heel wat lijkt, maar ze zijn wel in Fahrenheit , en dat betekent rond de 0 graden bij onze Romeinse vriend Celcius.
Sinds de globalwarmingterrorristen steeds verder ontmaskerd worden, is het gelijk een stuk kouder op onze aardkloot, en daar ben ik nu de dupe van.
Wat is het geval. Rasoptimist die ik ben, heb ik, behalve de glimmend zwarte reispantalon met de drie witte strepen, geen enkele volledige beenbedekking meegenomen, want die gebruik je hier toch niet, dacht ik.
Gelukkig zijn er nog wel een paar oude Reebok werkschoenen meegereisd, en een extra paar sokken, zodat ik niet, als altijd hier, constant op de JerusalemNikes hoef te lopen, nu het zo frisjes is. De Reeboks waren eigenlijk al weggegooid, maar zijn voor de “je weet maar nooit” toch ingepakt. Kon ik ze altijd hier nog weggooien.
Maar met alleen korte- en zwembroeken ga ik het de komende dagen niet redden, dus gaan we vandaag noodgedwongen nog maar wat winkelen.
Marion ontwaakt drie uur later, dus het ontbijt wordt bijna een brunch en nadat we allebei nog een tijdje achter de beeldschermen doorbrengen, maken we ons op voor een bezoek aan de Pr1me Outlets, gesitueerd aan het eind van International Drive en vroeger bekend onder de naam Belz Factory Outlets.
Achter glas, en zelfs als je in de zon loopt, lijkt het wel hoogzomer, maar in de schaduw weet je gelijk weer hoe koud het is. Het kwik komt niet boven de 50 (10C)
En er is nog al wat schaduw bij Pr1me. Maar in de winkels brandt de kachel, en dat is apart als je weet dat normaal hier de airco op standje Reykjavik staat.
We parkeren aan het eind van de Outlet, waar een paar winkels zitten die we in ieder geval willen bezoeken, en zo gaan we als eerste naar Adidas, die hier Edaidus genoemd wordt. Dat schreeuwt één van de medewerkers namelijk om de vijf minuten door een heuse megafoon door de winkel, om te vertellen wat er allemaal in de superaanbieding is.
Wij verlaten het pand met een paar superaanbiedingen, een driestrepige pantalon voor hem, en hetzelfde met een matching vest voor haar, en dat voor net 5 eurotientjes.
Vroeger heten deze outfits joggingbroeken of pakken, maar door mijn contacten met de jongere generatie in de studio weet ik dat dat niet meer kan. Dus heb ik vandaag een mooie chillbroek gekocht, zwart met 3 zwarte strepen. Het is maar dat U het even weet. Ik vind het wel beter klinken, chillbroek.
Aan de overkant zit meneer Nike, en ook daar moet wat aangeschaft worden. Na minimaal 15 jaar trouwe dienst (ons bent zuuneg) is het badpak van Marion aan vervanging toe, ondanks dat het “nog zo lekker zit”. Maar het ziet er inmiddels uit als een oude Sharpei, dus moet er wat nieuws komen. En laten de badpakken bij Nike nu net in de aanbieding zijn, en nog mooi ook.
We hadden al bij wat meer zaken gekeken, maar het meeste wat je hier ziet is toch van de categorie bloemetjesgordijn met ruches, en dat wil mijn sportieve meid niet aan. Maar de Nike voldeed aan alle wensen, en daar zijn we blij mee.
We wandelen nog een beetje door de mall, vinden nog een stand met erg leuke skins voor de I-Pod, wat op zich een wonder mag heten, want alles wat je ziet is voor de I-Phone of Touch (die qua afmetingen hetzelfde zijn) maar voor mijn nieuwe Classic is er maar weinig te krijgen. Maar bij deze Bulgaarse jongedame ligt genoeg, en die kan dan ook nog zeker een bezoekje verwachten als ze volgende week de verlangde Star Spangled Banner skin weer op voorraad heeft.
Na een ruim rondje Mall duiken we naar binnen bij Starbucks waar we ook nu weer voor een warm drankje gaan, het is buiten al koud genoeg.
In een blakend zonnetje nuttigen we de Starbakkies (a la Fl.verslaafde) en pakken nog één winkel mee tijdens onze eerste stop. De outlet van Harley Davidson Orlando waar we vorig jaar nog wat leuke vesten “voor weinig” konden scoren, maar nu niks tegen bodemprijzen te vinden is.
Dus rijden we maar een stukje zuidwaarts, naar de Pr1me Annex, waar één van onze favoriete winkels te vinden is, de VF outlet. Dealer van Lee en Wrangler Jeans, en daar vindt ik ook mijn lange broek, godzijdank. Het wordt (weer) een Wangler, mijn favoriete merk, en wel Stonewashed Black. Marion is een tijdje geleden overgestapt van Levi’s naar Lee, omdat ze die veel fijner vind zitten, en vindt ook nu weer een mooi exemplaar, en zo verlaten we met 2 merkbroeken voor iets meer dan 20 euro bij elkaar de VF winkel.
Vervolgens gaan we op zoek naar een golfstok. Niet omdat we mekaar de hersens in willen slaan, maar voor een golfende vriend. Die heeft een set van die knuppels, maar komt er nog één te kort en daar willen wij wel naar zoeken.
Maar die zoektocht blijkt vruchteloos en bij één van de grootste van het land, Edwin Watts, blijkt waarom. De beoogde #4 Iron blijkt alleen te bestaan in een complete set en wordt in de reguliere winkels niet los verkocht en is ook niet te bestellen. Dus zijn gekochte set was gewoon niet compleet, hoewel hij in Nederland al wel een keer zo veel betaald heeft dan dat de complete, veel uitgebreidere Callaway set hier kost.
De enige optie is, volgens de expert, om hem via internet te kopen. Daar vindt je ze wel, omdat daar de clubs uit de complete sets los verkocht worden, omdat het zo meer opbrengt. Helaas gaat die bestelling niet meer lukken.
Dus gaan we maar weer richting huis, waarbij ik een afslag naar de I4 mis (eigenlijk misleid wordt) en we zo op de parallelweg van die I4 belanden. En zo komen we langs een Wal*Mart waar we nog nooit (hoe kan het) geweest zijn, die bij Big Sand Lake en Westgate. En wat een nette Wal*Mart is dat, in vergelijking met al die ander die we ooit bezochten. Een stuk minder rommelig dan dat ze er normaal uitzien.
En we vinden zowaar nog wat dat we willen kopen, waaronder een authorised Jimi Hendrix T-shirt, die voor $9.50 op de prijskaart staat, maar achteraf maar 5 dollar kost en ook nog een hoofddeksel wat ik zocht. Een vruchtbare omrij-actie dus.
Maar het T-shirt wat we zochten, en gezien hebben bij onze buurtWal*Mart aan de 27, hebben ze hier niet, dus moeten we toch maar weer naar de winkel in de buurt. Daarvoor besluiten we een kruipdoor-sluipdoor route te nemen, over de Osceola Parkway, via Animal Kingdom en Black Lake Road, een bekende weg voor Floridaforummers.
Niet voor ons, en omdat ik weet dat ik over de Disneygronden Animal Kingdom moet volgen en dat doe ik dan ook, tot op de parkeerplaats zelfs, waar gelukkig vanwege het late tijdstip niet meer betaald hoeft te worden.
Maar uiteindelijk komt het allemaal goed, en vinden we het T-shirt voor het zoontje van een collega van Marion, en gaan we op zoek naar een voedselvoorziening.
We hadden al besloten dat de steaks van Longhorn’s ons ook vandaag weer zouden blijmaken en zo staan we daar om half zes voor de deur, en moeten ook deze keer, al is het maar een kwartier, in de wachtrij.
Ook deze keer smaken ze weer meer dan prima, de Filet’s van Flo, en mooi op tijd reizen we, via de Publix, naar huis.
Daar gaan we voor de beeldbuis en achter het beeldscherm en brengen zo de avond verder door. Behoudens een vergeten boodschap bij de Publix dan.
Zo af en toe breekt het vroege opstaan mij op en knikkebol ik mij door de TV programma’s, maar we slaan ons er dapper door en volbrengen weer een dagverslag voor de fervente lezers. En morgen gaan we (weer) shoppen.
Gerrit, zijn er niet wat driving ranges in de buurt waar ze wellicht de 4 iron verkopen? Tweedehands, maar toch...
Cool verslag van een chilly day en een chillbroek.....Zo'n kosteloos rondje AK Parkinglot hebben wij ook ooit wel eens in de schemering gemaakt toen we ter plekke op ontdekkingsreis waren. De instructie was immers: volg de borden Animal Kingdom.........
Bedankt voor de heerlijke verslagen bij een kopje koffie.:-P
Het leest zo lekker en we zouden zo mee willen :oops:
De credits voor de koffie krijg je natuurlijk niet [-X