Heb een kaart usa map op mijn tomtom staan via een sd kaart. ( download via de tomtom site)
Werkt prima. Als je de gps inschakelt , vraagt hij onmiddellijk om over te schakelen naar de sd kaart.
Trouwens onmisbaar als je wil rondtrekken in Florida.
Afdrukvoorbeeld
Heb een kaart usa map op mijn tomtom staan via een sd kaart. ( download via de tomtom site)
Werkt prima. Als je de gps inschakelt , vraagt hij onmiddellijk om over te schakelen naar de sd kaart.
Trouwens onmisbaar als je wil rondtrekken in Florida.
Ik heb net de kaart USA gekocht voor 29.95 euro via de tomtom website, toch een mooie prijs in vergelijking met de kosten voor het huren van een navigatie voor 2 weken bij alamo....
Hier te vinden voor de One XL: https://www.tomtom.com/nl_nl/shop/ma...apSelected=USA (29.95)
Ik had in 2010 een usa map op een sd kaartje aangeschaft.
Toen ging mijn tomtom stuk na het kaartje 1 keer gebruikt te hebben.
Nieuwe tomtom en het kaartje weer kunnen gebruiken?
Nee zegt tomtom,dat werkt niet.
U zult ook weer een nieuwe map moeten kopen.
Jammer...
Even ter info: als je een Mio systeem hebt kun je ook kaarten huren, per week of maand bv. Een maandje Amerika kost 20 Euro! De maand gaat in op de dag dat je de kaart activeert.
Heb er zelf nog geen ervaring mee maar ga dit zeker overwegen voor maart as.
@jbdutch;
Dan moet je contact opnemen met TOMTOM. Waarschijnlijk moet er dan iets gereset worden. Ik heb dat in het verleden ook een keer aan de hand gehad.
Ik heb contact opgenomen met tomtom. Het antwoord was dat die map en sd kaart niet op de huidige apparaten werkt. Ik moest dus maar een nieuw kaartje en apparaat kopen. Dat heb ik gedaan,een Navigon premium 42!
Dat is balen.
Reden om een Garmin te nemen?
De officiele SD-kaartjes zijn via Ebay.com eenvoudig te bestellen en gemakkelijk over sturen en werken op alle geschikte apparaten. Geen enkel probleem met beveiligingen en downloaden. Het kaartje erin en het werkt.
Voor zo'n EUR 35 a EUR 45 (incl verzenden) heb je heel de USA en Mexico.
Knaapje
Heb nu weer een huurauto met navigatie erbij genomen (+E 50,0) maar ga zogauw ik daar ben bij de Super Walmart in de buurt langs om een Garmin met lifetime map updates te halen.
Had achteraf de vorige keer al zo'n ding moeten meenemen.
Ik heb ook gekeken naar een Garmin hier in Nederland, maar ik hoef er geen kaarten van Europa bij te hebben, ik wil juist primair dat er een Amerikaanse kaart op zit.
Bovendien, ze zijn daar ook nog eens aantrekkelijk(er) kwa prijs als hier in Nederland en met lifetime map updates kan ik er nog lang van genieten (Was van plan om vaker naar de US te gaan).