-
Re: Tolwegen / SunPass
Misschien al wel bekend maar ik kon er in dit forum niets over vinden. Er is nu een Sunpass app voor iPhone. Handig om al op het vliegveld direct na aankomst je huurauto aan je sunpass account toe te voegen. Ik neem aan dat er ook wel een app voor Android zal zijn, maar dat heb ik niet uitgezocht.
-
Als je al een actieve transponder hebt is dat nergens voor nodig. Je kunt het rustig op je hotelkamer of de volgende dag aan het zwembad doen (of zelfs helemaal niet)
-
Ik heb een vraagje..
Wij gaan vanaf Miami naar Orlando /kissimmee en willen via de turnpike rijden. Weten jullie wat de tolkosten ongeveer zijn en op je deze moet betalen?
-
Via de Sunpass lanes zal het zo'n $15 zijn, afhankelijk van waar je precies de Turpike oprijdt/verlaat.
-
http://www.floridasturnpike.com/TollCalcV3/index.htm
Beginpunt aanklikken - eindpunt aanklikken, et voilà...
Je kunt ook nog aangeven of je door de Sunpass gaat of cash wilt betalen.
-
Wat gebeurd er als je een sunpass ministickertje hebt en je de auto bij Alamo gehuurd hebt? Deze hebben standaard een opt-in als je onder de Sunpass poort door rijd, welke pakt hij dan, de mini sticker of een foto van de kentekenplaat met daardoor activatie van die 14,75 dollar per huurperiode (excl. tolkosten)? Daar ben ik wel eens benieuwd naar.
-
Hij pakt de ministicker, tenminste deed hij bij mij. Heb alle jaren met een ministicker gereden en pakte altijd deze zowel Alamo al ook Dollar.
Had thuis wel de ministicker helemaal aangemeld etc. De eerste avond in Florida verder de auto geregistreerd.
-
OK, dus van Alamo kreeg je op je creditcard achteraf geen rekening. ;)
Goed om te weten, bedankt!
-
Als ik het zo bekijk zal altijd eerst de voorruit gescand worden, en als daar door de scanner een (geldige) sticker wordt gedetecteerd zal het tolbedrag worden afgeschreven. Wordt er echter geen sticker gedetecteerd dan zal automatisch de nummerplaat worden gescand en automatisch de toll-option worden geactiveerd.
Lijkt me logisch, althans, zo zie ik het ;)
http://img197.imageshack.us/img197/7...ent5301347.jpg
-
De sensoren in de toll gates detecteren gewoon geen RFD chip, dus fotograferen ze de plates