Re: Autohuur, verzekeringspakket en overige voorzieningen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
knaapje
Goede en duidelijke posting voor de twijfelaars.
Dank!
Citaat:
knaapje
Je laatste opmerking weet ik niet of helemaal klopt..
Kijk er de voorwaarden maar eens op na...;).
Ik geloof overigens best dat er uitzonderingen zijn, juist omdat er twee systemen zijn en de 'amerikaanse' methode de mogelijkheid om zelf af te tanken nog wel biedt. Uitzonderingen zijn fijn om te weten, maar je kunt je er niet op beroepen. Daarom hou ik me bij deze postings maar aan de kleine lettertjes vast.
Wie toch nog tussen de mazen door weet te kruipen, heeft een mazzeltje....:-$. Maar je neemt een zeker risico, want als het niet geaccepteerd wordt, betaal je en de brandstof fee bij de verhuurder en je tank benzine.
De reservering was via Expedia.nl op "Europese" voorwaarden, incl. alle verzekeringen en 1 chauffeur. Geen brandstof vooraf betaald en stond bij afhalen op contract of aftanken of het afvullen betalen tegen $7,46 !!! per gallon.
.............Sticker op het rental agreement:.........
Important notice: You are responsible for replacing any used fuel during your rental. Fill up is required within a 10-mile radius of our return location and you will be asked for receipt upon return.....
Volgens mij geen sprake mazen en geen risico.
Knaapje
Citaat:
knaapje
Volgens mij geen sprake mazen en geen risico.
maar de ervaring is van oktober 2010.....
Bij Dollar is het ook volgens expedia niet meer mogelijk:
Citaat:
De auto wordt geleverd met een volle brandstoftank, waarvoor wordt betaald bij de ingang van de huur. Voor ongebruikte brandstof is geen restitutie mogelijk.
E-autohuur, Usareisen en Sunny Cars hanteren allemaal dezelfde voorwaarden:
Citaat:
Benzine moet betaald worden bij aankomst en het is niet nodig de tank op te vullen voor het terugbrengen van de auto.
Ongebruikte benzine wordt niet terug betaald
Bij Budget staat op de expedia site nog de oude tekst
Citaat:
De auto wordt met een volle tank brandstof afgeleverd en moet met een volle tank brandstof worden teruggebracht om afvulkosten te voorkomen
Ik ben benieuwd naar recente ervaringen bij deze verhuurder. Dit is niet iets wat tussen expedia en de huurder kan worden afgesproken. Op het rental agreement staan de definitieve voorwaarden.
Wij hebben ervaring met dollar in oktober 2011, inleveren met volle tank.
Bonnetje mee brengen dat je hem volgetankt hebt op het vliegveld, waar overigens niet om werd gevraagd, er werd alleen gekeken op het metertje in de auto.
Bij onze voorwaarden stond dat ook, ophalen met volle tank, inleveren met volle tank.
geboekt bij usareisen.de
Dat zijn weer goede en duidelijke tips voor de newbies ! Het wel of niet mogen aftanken is volgens mij verhuurder gebonden, bij Hertz en Avis mag je vlg mij ook gewoon zelf aftanken vlak voor inleveren. Tenminste dat waren mijn ervaringen. Niet van heel recent overigens (Hertz wel begin dit jaar).
Ik huur de auto's altijd via National, ben lid van de Emerald Club (Executive Member).
Ik sta nooit in de rij aan de balie en doe eigenlijk helemaal niets behalve de auto uitkiezen, wegrijden en leeg terugbrengen...
Citaat:
Sylly
Bij onze voorwaarden stond dat ook, ophalen met volle tank, inleveren met volle tank. geboekt bij usareisen.de
Kan heel goed zijn, maar laten we het vooral hebben over wat de spelregels zijn die vandaag en morgen gelden. Wat geweest is, is geweest, toch? Das war einmal.....voor de usareisen boekers.
Van de site www.usareisen.de :geldt voor de auto's van Alamo, Dollar, Avis, Herz en National
Citaat:
Beim Super-Spar-PLUS-Tarif werden Ihnen bei Anmietung vor Ort die Kosten für die erste Tankfüllung in Rechnung gestellt! (je nach Fahrzeugtyp US-$ 40-70)
Nou, Ton, ik denk, dat wat bij Silly in oktober j.l. gold en Mattrob zijn ervaringen toch nog wel als zeer recent aan te merken zijn.
En ja wat de toekomst brengt??
Laten we het erop houden, dat de regel bij veel verhuurders is, dat je een tank vooraf betaalt en leeg terug kan brengen, maar dat er toch wel de nodige uitzonderingen zijn.
Knaapje
Hallo Corrus of iemand die er ook verstand van heeft,
Mijn man is ook Emerald Club lid bij national. Wat zijn daar nu precies de voordelen van? Hij heeft dit via het werk, maar weet niet wat we ermee kunnen? Kun je dit kaartje ook bij Alamo gebruiken, die twee zijn toch gekoppeld?
Alvast mijn hartelijke dank!!
groetjes van Aggie