Precies Knaapje, ik wilde het net citeren. :)
Afdrukvoorbeeld
Precies Knaapje, ik wilde het net citeren. :)
Vorige jaar voor mijn zoon een nieuwe esta aangeschaft hierop staat dat deze nog maar 1 jaar geldig is vrienden van ons hebben dit ook zo klopt het dat de esta tegenwoordig nog maar 1 jaar geldig is?
ESTA is 2 jaar geldig TENZIJ het paspoort eerder verloopt. :cool:
Dank voor jullie toelichting
Samen met mijn vriendin reis ik in juni af naar Amerika.
Ik wil dus voor 2 personen een esta aanvragen. Maar als ik alle gegevens heb ingevuld voor 1 persoon kom ik op het betaal scherm. Hier kan ik alleen een contactpersoon toevoegen.....:confused:
En is dat dan 'een nieuwe aanvraag toevoegen' of een 'onbetaalde aanvraag toevoegen'.
(heb hem in het nederlands gezet ;))
Edit:
Zie wel staan 'Ieder lid van uw reisgezelschap moet een afzonderlijke aanvraag invullen.'
Betekent dat dan een geheel nieuwe aanvraag, dus eerst de eerste aanvraag betalen?
Helemaal goed. Maar de nieuwe aanvraag kan wel op dezelfde creditcard.
Informatie van de ESTA website zelf over groepsaanvragen:
Citaat:
Hoe dien ik een groep met aanvragen in?Voordat u voor een aanvraag betaalt, krijgt u de optie "Nieuwe aanvraag toevoegen" of "Onbetaalde aanvraag toevoegen". Bij het aanvragen van ESTA-toestemmingen voor een groep reizigers is de volgende informatie vereist van de aanvrager die in dit geval de contactpersoon voor de groep is:
Achternaam
Voornaam
Geboortedatum
E-mailadres
De naam van de organisatie die de betaling maakt kan ook ingevoerd worden, maar is niet verplicht.
Als ik de betaling voor een groep aanvragen met meerdere aanvragen instuur, ontvang ik dan de ESTA-status voor alle aanvragen tegelijkertijd?
Ja. Het betalingsbedrag zal verschijnen zodra alle aanvragen een van de volgende statussen hebben: Toestemming verleend of Reizen niet toegestaan. Indien een van de aanvragen in de groep de volgende status terugkrijgt Toestemming in behandeling, wordt het betalingsbedrag achtergehouden totdat alle aanvragen in de groep zijn goedgekeurd of afgewezen.
Kan ik met één betaling voor twee of meer aanvragen betalen?
Ja. Het systeem biedt de mogelijkheid voor één betaling voor een groep van twee of meer aanvragen die tegelijkertijd zijn ingediend. De personen in de groep zijn niet verplicht gezamenlijk te reizen.
Hoeveel aanvragen kan ik voor één betaling indienen?
U kunt maximaal 50 aanvragen voor een enkele betaling indienen. De personen in de groep zijn niet verplicht gezamenlijk te reizen.
ons contact adres in Florida is gewijzigd naar dat ik mijn esta had aangevraagd moet ik dit wijzigen?
Nee hoeft niet is maar optioneel dit adres. Gewoon laten staan.
Goedemiddag allemaal, ik ben de esta aanvraag voor mijn schoonouders aan het doen. Ze zijn beiden met pensioen. Heeft iemand al ervaring met het invullen van "nee" bij de vraag over de werkgever? Ik vind het een beetje raar om werkgeversinformatie in te vullen van een werkgever waar mijn schoonvader al 8 jaar niet meer werkt, maar als het invullen van "nee" consequenties meebrengt ga ik het toch maar wel doen :-) Ik hoor het graag en alvast bedankt!