Ik heb 't er ook nooit bijgenomen... totdat ik vorig jaar een steentje door het voorruit vloog... (die is niet gedekt in de standaard verzekering)
Afdrukvoorbeeld
Ik heb 't er ook nooit bijgenomen... totdat ik vorig jaar een steentje door het voorruit vloog... (die is niet gedekt in de standaard verzekering)
En mocht je toch kiezen voor de roadside assistance dan is dit een goedkopere optie ($ 2,50 pd):
http://www.enhancedroadsideassistance.com/index.aspx
Kan je deze dus, los van mijn autohuur van Alamo, afsluiten ?
Aan de ene kant heb ik zoiets van: doen, want ik ben a-technisch, en kan bv geen band verwisselen.
Aan de andere kant: hoe groot is de kans dat je een lekke band krijgt, of een steentje door de ruit ? Huur de auto 8 dagen.
Huidige auto heb ik nu 4 jaar, en nog nooit iets dergelijks mee gehad
(voor de zekerheid wel lid van de wegenwacht :mrgreen:)
Ik overweeg dit toch wel te doen; online de aparte roadside ass. zelf af te sluiten.
Net zoals Cindy1969 ben ik a-technisch en vind ik 't "gewoon" een geruststellende gedachte, zeker omdat er dit keer geen man mee gaat op vakantie ;)
35 Dollar voor twee weken is geen geld, das 12 Euro p/p.
Dankjewel voor de tip!!
Let wel op dat er een maximum zit aan het bedrag wat je kunt claimen. Maar de kans dat je dat maximum bedrag nodig hebt is erg klein :)
Citaat:
What Is the Maximum Claim?
A maximum of 2 items per rental can be claimed but must not exceed $500.00 in total (to include all taxes and charges) and including an excess $50 for mis-fuelling. We do not cover loss of time, or anything other than the items included.
Citaat:
Is there a limit to the amount I can claim back if we make a call-out, or to the number of call-outs I can make?
You can make up to 2 call-outs with a combined total of $500 refunded. It would be very unlikely for a call out to cost over $500. You can make more than 2 call-outs so you still have the peace of mind that you will not be stranded, but we will not reimburse costs for the additional call-outs.
Yep! Vooruit betalen... de hoogte van het bedrag hangt af van het soort auto en type... (in ons geval een flinke S.U.V.) met een huge voorruit...
In februari gebeurde het met de eigen auto in Nederland (maar ja... goed verzekerd)
Nu gebeurde het ons afgelopen november in de US bijna wéér. Na veel opspattend grit hebben we toen maar besloten om naar Car Care te rijden en de passende verzekering hiervoor af te sluiten...
Ik zeg dit niet om de boel op te schrikken, maar het was meer een soort (nieuwe term) onderbuikgevoel...
En je raadt het al... toen gebeurde er uiteraard verder niets... :lol:
Dank je wel Trails, ga het toch maar doen voor die paar centen.
Just to be sure :)
Hoe langer je gaat, hoe minder aantrekkelijk deze aanvullende verzekering is: Voor zes weken betaal je zo'n $ 250 dollar exc. tax. als je via je verhuurder bijverzekert.
Als je van de mogelijkheid die trails noemt, gebruik maakt, kost het je ca 125 dollar, maar de maximimclaim is 500 dollar. Toch? Ieder moet zelf de rekensom maar maken, maar ik weet het wel.
Eigenlijk is dit een voorziening die je, ingegeven door angst en onwetendheid treft. Als je het risico echt niet kunt dragen, dan moet je natuurlijk zo'n verzekering zeker afsluiten. Je kunt je echter ook afvragen of het niet veel voordeliger is, het risico zelf te dragen.
Stel dat Corrus bij al zijn bezoeken zo'n verzekering had afgesloten. Dan was hij veel duurder uitgeweest dan nu met een eenmalige strop.
Bedenk, voor je zo'n voorziening treft, hoe het komt dat juist op deze verzekeringen het meest wordt verdiend en er relatief zulke hoge provisies op worden gegeven.
Moeilijk, moeilijk......