-
Re: Eerste keer WDW: Vragen en tips!
Hoi hoi
Ik zit ontzettend te twijfelen of ik mijn spiegelreflex camera mee neem. Aan de ene kant maak je ontzettend mooie foto's, aan de andere kant, je loopt de hele dag er mee te zeulen. Natuurlijk kan ik ook afwisselen, de ene dag de spiegelreflex mee, de andere dag de compact camera. Daarnaast wil ik graag weten hoe het zit met je tas in attracties. Gaat die gewoon mee... of leg je die naast bijvoorbeeld de achtbaan? In Parijs stap je vaak op een ander punt in en uit en moet je dus je tas meenemen de attractie in. Wat zouden jullie doen??
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
JanineB
en moet je dus je tas meenemen de attractie in. Wat zouden jullie doen??
Dat is in Florida niet anders. Je kunt ook een locker huren. Tsja, je noemt zelf de voor- en nadelen met de bijbehorende oplossingen al op. Wat kan ik er nog aan toevoegen....., je hebt gewoon gelijk!
-
Ik zou lekker mijn compactcamera meenemen. Heb zelf ook een spiegelreflex en die nam ik in het begin ook mee. Wij hadden wel het geluk dat er altijd iemand achter bleef bij de tassen, maar daarna loop je er toch weer mee te sjouwen. Compactcamera steek ik altijd in mijn broekzak en dat werkt perfect.
-
Ik zou hem gewoon meenemen. Camera moet je meenemen in de attracties. Bij universal heb je bij een paar atracties kluisjes om waardevolle spullen in te doen voordat je de attractie uitgaat, werkt prima.
Zorg eventueel voor een zo klein mogelijk tasje voor de camera.
Wat ook niet onbelangrijk is een plastick zak wel of niet afsluitbaar. Deze zijn zeer handig bij attracties waar water aan te pas komt.
Het is natuurlijk ook leuk om vanuit een attractie foto's te maken.
Gewoon meenemen.
Groet,
Pascal
-
Wij hebben zelf altijd een rugzak mee op vakantie waar de spullen in gaan die we bij ons willen hebben, erg makkelijk en weinig last van de hele dag.
Hier zitten dus ook onze camera en fototoestel in en vaak een extra flesje drinken voor het geval dat. In de attracties kan je de tas eigenlijk altijd wel goed kwijt.
-
En bij Disney kun je ook een locker huren voor de dag om eventuele je camera daar te laten en als je hem dan wilt gebruiken haal je hem gewoon op.
maar ik zou hem zeker meenemen zonde als je dat niet zou dan!!
En dat zeulen valt toch wel mee zo zwaar is een camera toch niet?
Die van mij gaat gewoon elke keer mee
-
Citaat:
calypso
En bij Disney kun je ook een locker huren voor de dag om eventuele je camera daar te laten en als je hem dan wilt gebruiken haal je hem gewoon op.
Gewoon ophalen #-ohallo iedere keer effe naar de lockers lopen bij de ingang vh park.
Hallo Calypso alles goed met jou, wordt tijd dat je er weer heen gaat :D
gewoon meenemen die camera.
En als hij dan toch echt te zwaar is, neem dan een kleine digitale mee.
zou zonde zijn als er leuke momenten zijn dat je die niet kunt vastleggen.
greetz,
Pascal
-
In seaworld by de shamu show niet in de wet zone gaan zitten. Deze vergissing hebben wij gemaakt, erg veilig dachten we met n plastick tas bij t handje om de camera in te stoppen als er nattigheid zou komen. Je hebt t al door,, we waren te laat. Camera konden we guppen in houden.. Wel geweldige show btw!! LOL
-
Citaat:
pascalbrouwers
Gewoon ophalen #-ohallo iedere keer effe naar de lockers lopen bij de ingang vh park.
Nou nou zo ver is dat nu ook weer niet!! :-)
Hallo Calypso alles goed met jou, wordt tijd dat je er weer heen gaat :D
Ik ga binnenkort weer hoor vertrek op 12 juni naar de USA tot 03 july.
gewoon meenemen die camera.
En als hij dan toch echt te zwaar is, neem dan een kleine digitale mee.
zou zonde zijn als er leuke momenten zijn dat je die niet kunt vastleggen.
greetz,
Pascal
Ik neem hem ook altijd mee, doe hem nooit in een locker, zei alleen maar dat dit een optie was eventueel. Ik maak veels te graag foto's dus die van mij hangt altijd om mijn nek ;-)
-
sorry voor de domme vraag, maar de kosten voor een florida tripje beginnen op te lopen :)
wat doe je met de parking van al die pretparken, god als ik het zo lees is het gemakkelijk $12 p/parking onze verplichte haltes zijn de 4 wdw parken, 2 universals en seaworld + kennedy. over die laatste twee maak ik me geen zorgen, maar de eerste 6....
hebben jullie tips om het budget vriendelijk te houden?
nog een laatst dingkje wat mag je wel of niet meenemen in de parken? water, snacks (chips?) en boterhams?
thx
Rute
-
Citaat:
ruthytje
hebben jullie tips om het budget vriendelijk te houden? nog een laatst dingkje wat mag je wel of niet meenemen in de parken? water, snacks (chips?) en boterhams?
Gelukkig zijn er geen domme vragen. Misschien wel domme antwoorden, of antwoorden die je liever niet wil horen......;-).Maar soms helpt het om e.e.a. in een wat ander perspectief te zien. Parkeren voor een hele lange dag, inclusief tramrit naar de ingang van het park voor ?? personen kost, pakweg 8 euro per dag. Deel het maar door het aantal personen of bedenk wat een middagje winkelen in onze grote steden kost, alleen al aan parkeerkosten. En dat op een vakantie die toch ook een paar losse centen kost.
Vergeet de kosten en ga genieten. Neem desnoods lekker je brood in een rugzakej mee als je dat wilt.....water, snacks, fruit. Je mag alleen eigenlijk geen coolers vol etenswaren meenemen.
-
thx niet echt aan gedacht. jullie zijn super in het helpen van florida newbies \\:D/
-
Hoelang heb je ongeveer nodig om te genieten van DisneyQuest?
-
Ligt een beetje aan jezelf. Heb je de site al bekeken wat je er allemaal kunt doen?
http://disneyworld.disney.go.com/des...ve-theme-park/
-
Een heleboel. Maar hoelang loopt de gemiddelde bezoeker er rond, 2 uur? 4 uur?
En nog een vraag. We willen graag naar Cirque du Soleil. We willen zaterdag de 19e, kunnen we nog reserveren als we rond 12 mei al in Downtown Disney een rondje lopen, en dan direct reserveren?
-
Walt Disney's World Resort voor de 1ste keer
Hallo allemaal,
Ik ben Tom en ik ben nu 17 over (over 2 maanden 18 jaar) en ik ben dit jaar met mijn vriendin (18 jaar) voor 4 dagen naar Disneyland Resort Parijs geweest. Dit was erg leuk en we hadden het de 1ste dag al er over om weer te gaan. Nu ben ik dus net thuis van Disneyland en zit ik wat op internet te kijken hoe duur alles is etc.
En dan komt ineens het idee in me op, "Walt Disney's World Resort". Ik stelde het voor aan mijn vriendin en zij zou er ook heel erg graag naar toe willen gaan. Toen ze klein was is ze er al 2x naar toe geweest. Ik zelf ben nu 3x naar Disneyland Parijs geweest, dus ik weet ongeveer wel hoe het in Parijs er aan toe gaat.
Maar ja, dus we willen erg graag naar Florida toe. We weten beide dat er een hoog prijskaartje aan vast zit en dat we met het vliegtuig moeten enz. Maar aangezien ik nog nooit heb gevlogen en nog nooit buiten europa ben geweest lijkt het mij allemaal heel erg spannend. Dit jaar ga ik mijn rijbewijs halen en mijn vriendin ook dus we zouden gewoon kunnen rijden in Florida.
Ik heb wat research gedaan en ben er achter gekomen dat disneyland in florida bestaat uit vier pretparken, twee waterpretparken en twee winkel- en entertainmentgebieden. Maar voor de rest snap ik nog niet zo heel veel van Disneyland in Orlando, dus daarom heb ik een aantal vragen waarvan ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden.
Eerst zal ik vertellen wat ongeveer onze eisen zijn voor de vakantie. (We willen eigenlijk pas volgend jaar gaan) [-o<
- We willen tussen 1 juli en 1 september.
- We willen zoveel mogelijk parken kunnen bezoeken.
- We willen 10 dagen of meer daar blijven.
Vraag 1: Zoals ik al eerder zei weet ik dat het bestaat uit vier pretparken, twee waterpretparken en twee winkel- en entertainmentgebieden. Moet je voor elk van deze parken (gebieden) een ticket halen of heb je voor al die parken maar 1 ticket nodig? En hoeveel zou die ticket dan moeten kosten? Of tickets als je voor elk park een ticket moet halen.
Vraag 2: Hoe ver liggen alle disneyparken van elkaar vandaan? Kan je lopend van het ene park naar de andere? Of moet je een bus gebruiken of is het handig om een auto te huren in Florida?
Vraag 3: Zelf wil ik heel graag in een Disney hotel overnachten, maar mijn vriendin zegt dat in een hotel buiten disney veel goedkoper is, is dit waar? Want ik vind het namelijk veel leuker om het ultieme disney gevoel te krijgen. En volgens mij krijg je die veel sneller in een Disney-hotel dan in een random Orlando hotel, of heb ik het mis? Dus is het goedkoper om in een gewoon hotel of in een disney hotel te slapen?
Als jullie deze vragen voor mij kunnen beantwoorden en wellicht wat nuttige tips kunnen geven zou dat echt geweldig zijn!
<<Moderator Michael66: Ik heb je vraag (en de reacties erop) verplaatst naar het reeds bestaande onderwerp over eerste keer WDW. Hier kun je alvast een heleboel eerstekeers-tips, vragen en ervaringen lezen. Meer vragen? Gewoon hier stellen! Have fun!>>
-
Re: Walt Disney's World Resort voor de 1ste keer
Welkom Tom,
leuk dat je de stoute schoenen hebt aangetrokken om naar Orlando te gaan. Je schrijft dat je je rijbewijs wilt gaan halen. Helaas moet je 25 zijn om te mogen autorijden. Er bestaan wel 'Onder de 25 pakketten' waarmee je tegen een meerprijs toch mag autorijden maar ook daarmee mag je pas vanaf 21 een auto huren.
Vraag 1 en 2:
lees deze topics eens door:
FAQ: Wat, waar en hoe in Walt Disney World
Overzicht onderwerpen in "Walt Disney World pretparken"
Disney Tickets: Een prijsvergelijking
Vraag 3:
buiten Disney is uiteraard goedkoper. Maar ook bij Disney heb je de keuze uit Budget of superdeluxe. Bekijk gewoon wat jullie budget is en maak de afweging.
-
Indien je een Disneyhotel neemt heb je geen auto nodig , als je alleen maar de Disneyparken aandoet . Er zijn dan bussen tussen je hotel en de parken . Wil je iets anders doen , winkelen bv in de outlets , dan kan je dit oplossen met een taxi . Dit is echter niet goedkoop . :smile:
-
tom wij hebben vorig jaar ongeveer een 1200$ betaald in een disney resort met 2 personen voor een hele week dit was met disney tickets in en waterparken ook .
Inderdaad als je een disney hotel neemt word je opgehaald door een disneybus aan de luchthaven en shoppen doe dit maar niet het kost je alleen een hoop geld ook al is het goedkoop.Maar hier zit het addertje onder het gras als je een hele week bij disney alleen moet eten gaat het je inderdaad een fortuin kosten dus sparen maar
-
He Tom,
Wij vertrekken 15 mei naar Florida en zitten de 1e paar en de laatste paar nachten in een Days inn buiten het park (€100 voor 4 nachten). Natuurlijk moet je voor die prijs niet heel veel verwachten, maar wij hebben zoiets van: "we douchen er en slapen er en klaar verder zijn we er niet zo veel".
Deze Days inn zit aan de International Drive, waar veel (waarschijnlijk ook betaalbare) restaurants zitten en het in de buurt van de Florida Mall. Ook rijdt er een pendelbus naar Disney, Seaworld en Universal, tijden weet ik niet.
Wij gaan voor de 1e keer, het is dus allemaal maar afwachten of het bevalt. Hou anders mijn blog in de gaten misschien dat je daar dan iets aan hebt.
Je kan ook op de site van de Days inn kijken, even Orlando zoeken en de rest volgt vanzelf. Daar staat duidelijk wat er allemaal op loopafstand van de hotels zit.
Succes ermee!
-
Citaat:
Elisa
Deze Days inn zit aan de International Drive, waar veel (waarschijnlijk ook betaalbare) restaurants zitten en het in de buurt van de Florida Mall.
"In de buurt" is hier wel een heel ruim begrip. Van I-Drive naar OBT, waar de Florida Mall aan zit, is toch wel minimaal een stief kwartiertje flink doorkachelen (kortste weg via Sand Lake Rd) met de automobiel :-({|=
Misschien bedoel je de Pr1me Outlet Mall ? Die is relatief :mrgreen: dichtbij.
-
Re: Eerste keer WDW: Vragen en Tips!
Ja dat kan ook, ik zag in elk geval dat er een mall vlak bijzat. Het was maar een ideetje. Het is ook onze eerste keer, moet het allemaal maar afwachten. Wij hebben overigens wel een auto dus centjes uitgeven in de Florida mall komt zowiezo goed \\:D/
-
Hoi iedereen,
Ik kan het niet zo snel terug vinden in een forum, maar wij gaan over een kleine 2 maanden 3 weken naar Florida. En nu heb ik op een Engelse site "Ultimate Tickets" gevonden voor 21 dagen. Ik kan er alleen terug vinden dat het alleen voor UK inwoners is....
Heeft iemand die ooit besteld, 21 dagen tickets?? En kunnen wij er als Nederlanders gewoon gebruik van maken???
Ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft.
Thanks Maaike
ps nog een vraagje :Wij hebben een auto gehuurd. Is er op de Internationale Drive een supermarkt vlak bij Seaworld???
-
Voor wie echt dicht bij Disney wil zitten, en een paar stuiver over heeft;
http://disneygoldenoak.disney.go.com/
-
@Griffioen
Wij gebruiken deze tickets al jaren zonder problemen.
-
Disney boardwalk, kan je daar gratis heen of moet je dan tickets hebben?
En is dat leuk om in de avond heen te gaan?
-
Disney Boardwalk kan je zo naar toe, geen kaartjes voor nodig.
Voor wat betreft de supermarkt in de buurt van Seaworld, langs de I4 zit vlak bij de afslag Seaworld een grote Wall Mart.
-
Epcot
Hallo,
In september gaan wij voor de eerste keer naar Florida. Wij zijn niet gek van pretparken, maar vinden 1 pretpark en Sea World wel leuk om te doen in Orlando.
Nu hadden we in gedachte om naar Epcot te gaan. Dit op aanraden van anderen omdat het Magic Kingdom veel op Disneyland Parijs zou lijken.
Hoe denken jullie hierover?
En hebben jullie nog tips voor kaartjes, want ik heb al de nodige moeite gedaan, maar single day tickets lijken moeilijk online te verkrijgen.
Alvast bedankt!
-
Re: Epcot
Welkom op het Florida Forum.
De voordeligste manier om Disney Tickets voor 1 dag te verkrijgen is aan de kassa van het betreffende park.
EPCOT is een geweldig park, waar je jezelf écht de gehele dag zult vermaken.
-
Heb je al aan Animal Kingdom gedacht? Heel mooi opgezet. Het is een pretpark en dierentuin in 1.
-
met de omschrijving 'dierentuin' doe je Animal Kingdom wel tekort. Vroeger adverteerden ze ook het niet bestaande woord "nahtazu" (wat je uitspreekt als 'not a zoo'). Het is een themapark met dieren.
Maar wat Nancy zegt: het is echt een schitterend park
-
wat kun je verwachten in EPCOT. EPCOT is Expirimentel Prototype Communitie Of Tommorow.
Allereerst een gedeelte met echt attrakties. Attrakties die te maken hebben met de huidige technologie. Bijvoorbeeld Test track. Een rit waar jij als test dummie fungeert en waar je dus de verschillende tests ondergaat. (remmen, optrekken, warmte, kou en als laatste de acceleratie test) Andere attrakties zijn soms heftig (zoals Misson Space) maar ook mooi om te zien. Er is zelf een paviljoen waar je de nieuwste snufjes op het gebied van technologie kunt zien (zo was hier ooit de eerste SEGWAY te zien (google het maar hahaha)
Het tweede deel van het park is het showcase gedeelte. Hier presenteren diverse landen zich. Soms met een kleine attraktie maar bovenal met hele mooie gebouwen, omgeving en eten uit het land.
Zelf de medewerkers komen (vaak) uit die landen vandaan.
Eigenlijk kun je dit zien als een reis(je) om de wereld.
Als afsluiting is er een geweldig vuurwerk (Illuminations) Een Symfonisch vuurwerk waar ik nog elke keer kippenvel van krijg.
EPCOT is echt een van mijn lievelings parken vanwege de diversiteit en de bijzondere dingen die je er kunt zien.
Entree kaarten zou ik zeker hier via internet kopen en een 3 dagen is zeker geen overbodige luxe.
(ik kan makkelijk 2 dagen in EPCOT doorbrengen) en een dagje een bezoek brengen aan Animal Kingdom is ook zeker de moeite waard.
Het is absoluut Nathazu.
De dieren lijken in de vrije natuur te lopen maar worden afgeschermd door glazen wanden en stroom matten waar ze niet overheen kunnen.
Verder ook attraktie maar dan wel in een prachtig thema en vaak ook met (niet (meer) bestaande) dieren.
-
Heel erg oneens met de berichten over EPCOT. :) Wij vonden dit park verschrikkelijk saai. Test Track was leuk, maar Soarin' vond ik zwaar tegenvallen. Ik zou ook voor Animal Kingdom gaan, leuke attracties en een heleboel dieren.
-
Vond je Mission:Space ook saai?
-
Saai in welke zin. Vond je het attraktie aanbod niet goed genoeg of interesseer je je niet voor andere landen. Ik denk dat ik toch een goed omschrijving gegeven heb van het park
-
Eigenlijk zijn allevier de themaparken van Disney een bezoekje waard maar als je zou moeten kiezen kun je misschien ook dit topic eens bekijken:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5380
Hier staan de parken stuk voor stuk beschreven en als ik jou was zou ik ook eens op de sites van de parken kijken.
Succes met beslissen!
Sonja
-
moet eerlijk zeggen, dat ik het ook eens ben, met de opmerking dat epcot niet het meest spannende park van disney vond
misschien hebben wij het dan ook niet goed genoeg bekeken en was soarin en mission space er nog niet toendertijd, maar vond het zeker weten het minste disney park en waren er met 5 uur echt uitgekeken (helaas testtrack niet gedaan, dus daar kan ik niet over meepraten)
gaan dit jaar voor de herhaling en hebben wel 1 dag uitgetrokken voor epcot, ook nav alle positieve verhalen van hier op het forum, maar als ik maar tijd had voor 1 disney park, zou het zeker weten geen epcot worden, maar of AK of MK. AK heeft een speciaal plaatsje bij mij en MK bij moeders, dus zou vechten worden.....
:-) heel veel succes met kiezen met al die verschillende meningen hier
overigens Bosevents, alhoewel ik je mening dus wbt epcot niet deel, vind ik wel dat je een hele goede beschrijving gegeven hebt hoor! alleen tja meningen verschillen gelukkig :-D
-
Citaat:
Honeymoon
En hebben jullie nog tips voor kaartjes, want ik heb al de nodige moeite gedaan, maar single day tickets lijken moeilijk online te verkrijgen.
Je kunt ze wel afhalen bij het Official Visitor Center in Orlando. Op de hoek International Drive en Austrian Row.
http://orlandoinfo.com/
-
Spectaculair vind ik Epcot nog steeds niet maar toch staat het zeker in mijn top 3 van parken in Orlando. Ik heb het park steeds meer leren waarderen door eens wat verder te kijken als alleen de attracties. Wij zijn in 2009 met het flower & gardenfestival geweest en we hebben verschikkelijk genoten van alle mooie dingen die ze hadden gemaakt.
Animal kingdom vind ik vooral leuk om de verschillende shows die ze hebben. Daar zijn ze goed in en die moet je zeker niet missen!
Succes met kiezen...!!!
-
Citaat:
Bosevents
Saai in welke zin. Vond je het attraktie aanbod niet goed genoeg of interesseer je je niet voor andere landen. Ik denk dat ik toch een goed omschrijving gegeven heb van het park
Wat een rare reactie. Heb ik ook maar ergens gesuggereerd dat je geen goede omschrijving hebt gegeven? Wat heeft een goede omschrijving uberhaupt te maken met het feit of iemand wel of niet een park saai vindt? En ik interesseer me zeker wel voor andere landen, maar bijvoorbeeld in Duitsland en China ben ik zelf al geweest, dus dat geamerikaniseerde gedoe in EPCOT kan me dan totaal niet bekoren.
@Njit: Ik heb alleen de 'watjesversie' gedaan. ;) En die vond ik inderdaad niks aan, een beetje in een stoel zitten en naar een schermpje staren en dan op een knop moeten drukken omdat de computer dat zegt...... Nee, niks voor mij. Maar misschien moet ik de volgende keer de 'stoeremensenversie' doen, misschien dat ik dan anders oordeel. ;)