Church street is toch een beetje vergane glorie? of heb ik dat mis?
groetjes sylvia
Afdrukvoorbeeld
Church street is toch een beetje vergane glorie? of heb ik dat mis?
groetjes sylvia
Chuch street is helemaal niets meer.
Ik ben vorig jaar nog een keer langs gereden, maar niet eens uit de auto geweest.
Eric
Je gaat na aankomst eerst naar Immigrations, daar geef je je paspoort en de formulieren die je vooraf hebt gekregen (en volledig hebt ingevuld!) af. De beambte controleert alles en zet als het goed is stempels in je paspoort en op de formulieren. Er worden vingerafdrukken en een foto genomen en je krijgt je paspoort en de formulieren weer terug. Het groene formulier houden ze daar voor het grootste gedeelte en 1 stukje wordt in je paspoort gedaan (soms vastgeniet met een nietje) en dat groene stuk formulier wat in je paspoort zit moet je weer inleveren bij vertrek uit Amerika.
Daarna ga je naar de kofferband en haal je je koffers. Daarna naar de douane waar je langs moet met koffers en daar geef je het witte formulier af (waarop je in moet vullen of je iets aan te geven hebt).
Daarna geef je je koffers weer af (staat weer een band) en ga je zelf met een soort monorail (trammetje) naar de andere kant van de luchthaven waar je je koffers voor de 2e keer van een kofferband af moet halen.
We gaan in september op huwelijksreis en hebben daar ook Orlando ingepland. We zijn 4 dagen daar om parken te bezoeken.
Onze keus is
1. walt disney
2. universal studio's
3. sea world
Alleen is het voor mij een beetje verwarrend. Walt disney park bestaat dat uit meerder parken? Hoort daar dan ook universal bij?
Kunnen we 1 ticket kopen voor 4 dgn voor alle parken samen?
Waar kan ik het beste de tickets kopen daar of nu al via internet?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes
Disney heeft vier parken. Magic Kingdom, Animal kingdom, Hollywood studios en epcot. Universal hoort daar niet bij
Er zijn geen kaarten te koop die zowel toegang geven tot zowel de disneyparken als universal. Je kunt wel kaarten kopen voor Universal en Seaworld samen.
Hallo Otje,
Alereerst welkom op dit mooie forum!
Het Walt Disney World resort bestaat uit 4 themaparken:
Magic Kingdom
Animal Kingdom
Epcot
Disney studios
en 2 waterparken:
Blizzard
Typhoon lagoon
Universal Orlando resort bestaat uit 2 themaparken:
Islands of adventure
Universal studios
En dan heb je natuurlijk nog Seaworld dat nu ook een eigen waterpark heeft.
Elk themapark is een pretpark op zich en allemaal het bezoeken waard.
Kijk maar eens op deze sites:
Disney World: http://disneyworld.disney.go.com/wdw/index
Universal: http://www.universalorlando.com/
Seaworld: http://www.seaworld.com/orlando/
En zo'n 1,5 uur rijden van Orlando heb je ook nog Bush Gardens:
http://www.buschgardens.com/BGT/default.aspx
Nu probeer daar maar eens een keuze uit te maken.
Kijk maar eens goed rond op dit forum.
Over alle parken kun je wel iets terug vinden die die keuze misschien vergemakelijkt.
Veel voorpret!
En Universal en Seaworld kun je ook nog combineren met Bush Gardens in Tampa.
Gr,
Mario
Dank je wel voor de snelle reakties hier kan ik al mee vooruit :D
Het is nu definitief,
In 2009 ga ik met mn vriendin naar Orlando.
Heb heb er wel een paar vragen over:
Ik heb 2 hotels op het oog:
Travellodge International drive, en Hotel Orlando Metropolitan Express.
Ze zijn goedkoop en liggen alle 2 aan de international drive. Heeft iemand ervaring met deze hotels, en mischien domme vraag, maar mag je er ook cash betalen of moet je per se met credit card?
En hoe zit het op vandaag met de veiligheid in Orlando,
veel Amerikanen op het forum van city data beweren dat het er onderhand klasse van Miami is als het donker is. Of is dat allemaal overdreven? Want we willen natuurlijk wel uitgaan sávonds in Orlando.
En nog mijn laatste vraag:
We kunnen gaan in Januari of in April. Wanneer kunnen we het beste gaan?
De hotels heb ik geen ervaring mee.
Waarom wil je cash betalen en niet met creditcard.
Als je zonder creditcard wilt gaan zou ik daarvoor even de zoekfunctie gebruiken om je daar meer in te verdiepen.
Veiligheid is goed, als je hetzelf maar goed doet.
Het is egwoon hetzelfde als overal, gedraag je normaal en kom niet waar je niet moet zijn. Ik ga echt niet om 1 uur 's nachts rondhangen in de schilderswijk (ik heb namelijk geen doodswens).
Je zit in het touristengebied, blijf dar dus ook in, overdag is het niet erg hoor als je eens een blokje om gaat maar ;'s nachts wel, maar dat doe je ook in Nederland niet.
Uitgaan bv in Dinsey Pleasure Island of City Walk is geen enkel probleem.
Januari of April:
Tja wat wil je.....
Begin Januari is overal nog de kerstversiering te zien (alle parken), dus dat geeft een extra doimensie. Het weer is ietsje minder dan April...
April net iets beter weer dan Januari en als je begin April gaat, dan zit je voor de vakanties van de scholen in Nedrland.
Suc6.
Wij hebben in oktober 2007, 4 nachten in dit hotel geslapen.Citaat:
Hotel Orlando Metropolitan Express.
Ze zijn goedkoop en liggen alle 2 aan de international drive. Heeft iemand ervaring met deze hotels, en mischien domme vraag, maar mag je er ook cash betalen of moet je per se met credit card?
Prima schone kamers, de gangen waren iets minder schoon. Alles wat je nodig hebt is er aanwezig. In de lobby van het hotel kun je 24 uur per dag gratis koffie en thee pakken. Ook het ontbijt zit er bij in. Het hotel is in een vierkant gebouwd en in het midden zit het zwembad en de ontbijtruimte. Wees wel op tijd, want zo rond 8.00 uur wordt het daar druk. De eerste dagen is dat geen probleem, want dan ben je vanwege het tijdsverschil toch vroeg wakker! Het hotel ligt o.a. t.o. Sizzelers en Pondorosa, ook t.o. de ingang van Wet 'n Wild. Ook vonden wij het fijn dat we lopend een stukje Int. Drive op konden, zodat we niet steeds de auto nodig hadden. T.o. het hotel is er dus genoeg vermaak.
Je kunt er met zowel creditkaart als cash betalen. Wij waren hier de eerste nachten en onze creditkaart was geblokkeerd :cry: voor bedragen boven de $200, dus hebben hier cash betaald. Wat bleek later is dat het autoverhuurbedrijf zo'n groot borgbedrag op je creditkaart zet, d.m.v. een telefoontje met de creditkaartmij. is dit weer ongedaan gemaakt en konden wij weer rustig grotere bedragen betalen. \\:D/
Ik ga op 27 juni met mijn zoons (10,12 en 14) voor 14 dagen in een townhouse in Kissimmee en uiteraard gaan we allemaal leuke dingen doen. Ik wil naar de Disneyparken en daarvan weet ik dat ze met de shuttlebus op 10 minuten rijden afstand liggen. Maar hoe zit het ook alweer met Seaworld, Busch Gardens,Aquatica en Discovery Cove? Ik ben van plan om daar regelmatig met de auto naartoe te gaan, maar hoe lang doe ik daarover?
Het is erg afhankelijk van waar je zit, Kissimmee area is nogal een ruim begrip.
Seaworld 10 tot 45 minuten, Aquatica en Discovery Cove idem (liggen allen bij elkaar).
Busch Gardens 1½ tot 2¼ uur. Ook erg afhankelijk van de drukte.
Probeer ook eens http://maps.google.nl. Daarmee kun je je route plannen.
Okee, duidelijk. Dat Googlemaps vind ik nog niet zo makkelijk, maar ik moet er denk ik een beetje mee oefenen.
Ik heb tickets besteld voor Discovery Cove met 14 dagen Busch Gardens, Seaworld en Aquatica, dus ik zal wel regelmatig die kant op gaan. Ik ga nu nadenken over hoe ik mijn reisschema ga maken. Veel tips te vinden hier, bedankt! =D>
Ik vond dat in Orlando echt alles goed was aangegeven, alleen Gatorland lag echt afgelegen, maar de disneyparken en Sea World was goed te vinden. En ik ben ook een vrouw en moest dus ook ineens rijden in Amerika. Wij hadden wel tom tom, maar het ligt er dus aan wat je wil bekijken, als het de grote attracties zijn zou ik het niet doen.
Ik ben teruggekomen van Florida en ik vond januari een superperiode. Ik vond het soms rustig in de parken maar niet zoals we rustig in Parijs zijn gewend, dus ik zou niet willen weten hoe druk het later in het jaar is....
Ook het weer was super, we hebben 1 dag gehad van 16 graden en de rest rond de 26 graden, heerlijk dus! Ik kan het je van harte aanbevelen. Wij gingen voor het eerst, maar als ik ooit nog eens zou gaan, kies ik zeker voor januari. Als je echt wil uitgaan enzo weet ik alleen niet of er veel jeugd is, wij zagen alleen maar oudjes.
Dus dat moet je zelf even bekijken.
Veel suc6 met de keuze en veel plezier met de voorbereidingen!
Op plekken als Pleasure Island en Downtown Disney kun je prima uitgaan. Geen enkele reden om je ergens onveilig te voelen. Zoek gewoon de plekken op waar veel mensen komen.
Over Travelodge Int. Drive is al het één en ander geschreven in dit topic.
Zou niet mijn keuze zijn.
Met cash betalen kan, maar dan betaal je bij aankomst vaak een borg (als je wat vernield of zo houden ze daar wat op in). Maar zoals Yvet al zei: Waarom in godsnaam met cash betalen? Creditcard is in de VS nou eenmaal de beste manier van dit soort zaken betalen.
In ieder geval: Veel plezier!!
Afgelegen? Het ligt aan één van de drukste doorvoerwegen: Ornage Blossom Trail. OK, het ligt wat zuid-oostelijker t.o.v. de Disney- en Universal-parken, maar aan dezelfde weg als de Florida Mall. Het is dan ook niet voor niets dat op dit forum vaak wordt geadviseerd om een bezoek aan Gatorland ('s ochtends) te combineren met een bezoek aan de Florida Mall ('s middags als het buiten minder aangenaam wordt).
En weet je wat ik ook zo leuk vind aan Orange Blossom Trail? Al die auto-dealers die er zitten!! Met balonnen en weet ik wat niet om de aandacht van potentiële klante te trekken. Echt gaaf!! Zo zie je nog eens wat van het Floridiaanse leven, de Floridiaanse omgeving. Orlando is zoveel meer dan allee maar pretparken.
't Is maar een mening.
Jouw opmerkingen "kriebelden" mij gewoon een beetje (veel). Sorry. Kan er niks aan doen. Ben nou eenmaal een Florida-fiel .... :twisted::mrgreen:
He Otje,
Zoals je nu wel weet bestaat WDW dus uit Magic Kingdom, Animal Kingdom, Epcot en de Hollywood Studios (heette voorheen MGM). En dan nog o.a. twee waterparken en een uitgaansgebied (Downtown Disney) Voor de Disney-parken kan je hier heel goed Hopper-passen bestellen. Deze kan je ook krijgen met de optie om de waterparken cq Disneyquest (een indoor gamegebeuren) in DowntownDisney te bezoeken.
En wij hebben een Orlande Flexticket gekocht (ook al in Nederland), hiermee konden we naar de Universal parken (Universal Studios en Islands of Adventure) en naar Seaworld, Bush Gardens en Wet 'n Wild. Volgens mij heb ik ze nu allemaal gehad.
Ik hoop dat je zo wat wijzer bent geworden.
Groet, Niels
Ik vrees dat je een paar parken moet schrappen want disney en seaworld en universal is teveel op 4 dagen
We hebben besloten dat we eind sept naar Orlando willen, maar welk hotel en waar, kissimmee of int. drive of lake nog wat. Ik heb geen idee wat de leukste buurt is, en we zoeken een betaalbaar hotel. Het liefst met een koelkast of iets, of een appartement met een keukentje zodat we zelf ook kunnen koken, iemand enig idee waar we zoiets voor een goede prijs vinden?
Of aanraders voor een leuk hotel?
Groetjes!
Goed besluit! Maar nu het antwoord op je vraag, da's een stuk lastiger. Wat vind je leuk, waar hou je van, wat vind je betaalbaar? Sommige mensen op dit Forum vinden de benzinepomp nog leuk, \\:D/ en kunnen daar veel info over geven. Er zit hier dus een schat aan kennis verborgen.
Toch kunnen we "nebwy's" meestal pas goed helpen wanneer zij zich zelf een beeld van de vakantie hebben gevormd. Je wil immers in een bepaalde wijk omdat er winkels en restaurantjes zijn. Of je wil daar juist niet zitten want het brengt wel veel drukte met zich mee. Je kiest voor een resort, een hotel, een suite, een condo, een town-house of een villa. Wil je een community of een private pool? Allemaal keuzes die je eerst zelf moet maken.
Mijn advies; loop de verschillende topics eens langs en vorm je een beeld van een Florida vakantie. De meningen over de verschillende locaties en de voor- en nadelen die daar over worden genoemd, zullen je zeker helpen. Maak dan een plan en leg dat voor. Veel werk? Klopt, maar dat betekent ook veel voorpret. Luister vooral goed naar de tips en trucs en.... trek daarna gewoon je eigen plan!
Remember; Florida is too much.....!
In onderstaand topic kun je in ieder geval 'héél véél hotelervaringen lezen:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=5422
Bedankt voor de link!
Nou we willen vooral naar alle pretparken, dus het liefste daar in de buurt, verder willen we een mall bezoeken en het hoeft niet heel druk te zijn van ons haha. Zolang het maar een beetje betaalbaar is. Ik zag wel al wat prijzen staan, zo ongeveer rond de 400-500 euro voor 2 weken, das wel te doen vind ik!
Groetjes
wij waren heel tevreden van de residence inn by mariott at seaworld. Prachtige grote kamers met salon en keuken (dus je gewenste frigo heb je zeker).
Mooi zwembad, waar het rustig is en met een pizzahut en bar!
Ontbijt is inbegrepen!!!! (buffet met eieren, vlees, hash browns, kellogs, fruit, toast,...)
Hallo allemaal,
Wij gaan in de meivakantie naar Florida. We blijven de eerste 4 nachten in Marriott Village (Fairfield inn) Per huurauto proberen we daar 's avonds heen te rijden. Onze vraag: Is het verstandig om kontant geld bij te hebben voor de tolwegen?
Is er een supermarkt open op deze route?
Hoeveel km is het eigenlijk naar Marriott Village?
Waar kan men goed shoppen?
En is het er goed shoppen? Want volgens mij zijn de Americanen niet zo modieus. Welke merken zijn er zoal te krijgen?
Onze dochter wacht nog met het kopen van zilveren ballerinas en leren slippers maar is dat eigenlijk wel verstandig? Straks zijn ze in Nederland niet meer te krijgen.
Hopelijk snappen jullie al mijn vragen en wacht ik jullie antwoorden af.
Alvast bedankt allemaal!
Peter en Carien.
Als Gerrits kaartje klopt zit je dus vlak bij de Premium outlett mall , favoriet bij mijn medereizigers, "daarnaast" zit ook een Publix, dichterbij dan die van Gerrit
http://maps.google.com/maps?f=d&hl=n...,0.160675&z=13
A=Publix
B=Premium Outlet
C=Marriott vilage
D=Publix
E=Walmart
Helemaal waar, ik had even naar boven moeten scrollen op de kaart.
Bij A zijn we ook wel eens geweest, maar bij D wat vaker, dus die zit wat vaster in het geheugen.
Ik weet niet of ze bij de eerste ook een Deli hebben, maar zo ja, neem dan bij aankomst een Boar's Head Sub (naar keuze). Superlekkere, goedgevulde stokbroodjes, voor ons een echte aankomsttraditie i.pv. nog uit eten te gaan na een tripje van 24 uur of meer.
Oh ja, neem maar een halve, een hele kan zelfs ik niet (nou ja, nauwelijks ;-) ) op.
Publix A heeft(had?) een publieke weegschaal waar je , na al je aankopen, je koffers kunt wegen en zonodig een herverdeling kunt maken.
Extra tassen koop je bij voorkeur bij één van de vele imitatie Fleamarkets op de 192, internatinalDrive of tegenover de Floridamall.
De laatste heb ik dit jaar niet gezien, mogelik al weer weg
Hallo ik ga vanaf eind april 2008 naar het American Hospitality Academy in Orlando. Dan loop ik stage in het Seralagohotel.
Nou heb ik een aantal vraagjes:
* hoe zit het met het stroom? Kan ik mijn laptop daar gewoon gebruiken?
* op een andere forum heb ik gelezen dat de wallmart in kissimee 24u open is, hoe zit dat in Orlando?
* is er iemand die een ervaring kan vertellen (over het AHA)?
*zijn er nog tips?
groetjes,
:smile:
Welkom hier!
Wat leuk dat je naar die school gaat. Ga je alleen maar voor de stage, of ga je er ook lessen volgen? En hoe lang ga je?
Ik heb zelf ooit lang geleden (o wat ben ik al oud!) de Hoge Hotelschool in Maastricht gedaan. Fantastische tijd daar gehad, helaas geen buitenlandse stage gedaan. Ik zou het nu wel weten ...
Even op de adapter van je laptop kijken. Als daar "110-230V" op staat dan kan het. Dat geldt voor alle apparaten overigens. Als er alleen maar 230V opstaat heb je een omvormer nodig.Citaat:
hoe zit het met het stroom? Kan ik mijn laptop daar gewoon gebruiken?
"In Orlando" is een beetje een te onduidelijke aanduiding om je een goed antwoord te geven. Kijk eens op de website van Walmart bij de storelocator en dan de betreffende Walmart opzoeken waar je de openingstijden van wilt weten.Citaat:
op een andere forum heb ik gelezen dat de wallmart in kissimee 24u open is, hoe zit dat in Orlando?
Tips genoeg. Wat wil je weten? Over heel veel onderwerpen is hier al een heleboel informatie te vinden. Lees eens wat reisverslagen door en zoek eens wat op met de zoekfunctie die je bovenaan in de blauwe balk vindt. Als je specifieke(re) vragen hebt kun je ze stellen in het betreffende deel van het forum.Citaat:
zijn er nog tips?
Citaat:
Even op de adapter van je laptop kijken. Als daar "110-230V" op staat dan kan het.
Kijk maar eens naar http://www.omvormer.net
bedankt hoor:) Nu kan ik weer even verder met informatie zoeken.
Het American Hospitality Academy verzogt mij onderdak en vervoer van en naar mijn stage plek (het seralagohotel). Als het goed is krijg ik elke week les dus kan ik verzamelingen van certificaten mee nemen (wahaha als ik goed genoeg ben in elk geval:sun:)
maar nogmaals bedankt!
:-D
D & E kloppen niet helemaal.. die liggen ietsje meer naar beneden (niet veel, maar het scheelt wel).
Maargoed, een Walmart of Publix rijd je toch niet zomaar voorbij....
En Amerikanen modieus of niet, ik heb zat leuke kleding gezien in bijv. de Florida Mall (en trouwens ook wel in de Walmart op de kleding'afdeling'.).
Vanaf OIA - Exit South... (bruin bord)
Op deze weg blijven zitten tot je aan de oprit van 417 deze zit, in dit geval, aan je rechterhand.
Er hangt een groot bord waarop staat
417 (toll)
Tevens staat op dit bord
Walt Disney World
Tampa
Neem de afslag
Ga door 2 tolpoorten US$ 1,- ieder
NA de 2de tolpoort blijf aan de rechterkant vban de weg rijden.
Dan rijdt je vanzelf een afslag af. (EXIT 6) (kost geen geld)
Bij de 2de stoplichten Rechts afslaan (SR535)
Ga daarna voor het viaduct Rechts Vineland op... Et voilá!
(dit viaduct, die zie je altijd, kan niet missen)
Hallo,
zoals jullie zien ben ik hier juist nieuw.
Ik wil deze zomer naar florida gaan meer bepaald florida.
En nu heb ik dus nog wat vraagjes.
Ik heb men oog laten vallen op Ramada Plaza & Inn Gateway is dit een goed hotel? Iemand al ervaringen mee?
Naar waar bieden deze een gratis shuttle service van pretparken?
Want voor deze reden ga ik ook vooral naar florida pretparken.
En hoeveel kosten de bussen zo appart voor ritjes?
Want ik weet echt niet aan wat mij te verwachten.
Is het volgens jullie mogelijk om de auto 2 weken te verbannen? Dus ik huur geen auto of is dit echt een aanrader want wil ook naar het verste park namelijk busch gardens.
De reis zou doorgaan in juli en wil deze namelijk zo goedkoop doen natuurlijk!
bedankt al!
groetjes, sven
Zie hier: http://www.ramadagateway.com/amenities/
Wel of geen auto is al vaak over geschreven. Zonder auto is mogelijk maar kost je veel tijd en het beperkt je vrijheid. Wij hebben beide mogelijkheden gedaan en zouden toch niet meer zonder auto daar willen verblijven.Citaat:
Free Shuttle Service
Complimentary scheduled transportation daily to The Walt Disney World® Resort.
Met de Lynx bus kun je bij de meeste parken ook komen maar dit kost je gewoon veel tijd. Aantal keren overstappen om naar Universal te gaan.
Overigens is een auto huren onder de 25 jaar duurder. En je moet minimaal 21 zijn. En dat ben je volgens mij nog niet... (heb even je pagina op Thrillfreaks opgezocht - dacht al een bekende te zien :) )
Ik heb hier ook nog volgend hotel gevonden ook prijselijk zeker en vast!
Ligt dicht bij universal maar dan weer verder van disney hier dezelfde vragen zal vanuit hier het openbaar vervoer goed zijn wie heeft ervaringen met dit hotel enz?
Ik twijfel nog voor met of zonder auto te gaan :s.
Hampton inn pointe is het hotel
De meeste hotels hebben een gratis shuttle naar 1 van de parken - Disney of Universal.
Ligt aan de locatie welke erbij zit.
Hier kun je ook nog hotels zoeken:
http://www.usafunvacations.nl/index.cfm?sub=59
http://www.americanestates.com/hotel...lbedwereld.asp